Закупівля Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ) від Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь".
Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ)
Закупівля проводиться без урахування ПДВ, відповідно до переліку лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1447 від 27.12.2022 року «Про затвердження переліків лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану» та абзацу третього пункту 32 підрозділу 2 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України «Тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України: 2) лікарські засоби та медичні вироби відповідно до підпункту "в" пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, що призначені для використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України».
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ)
Очікувана вартість
153 642.03 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
1536,42
1,00 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Позиція
Опис предмета закупівлі
Світильник операційний пересувний (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ)
Код ДК 021:2015
33167000-8 -
Хірургічні світильники
Код НК 024:2023
12282
Операційний світильник
Кількість
1
Одиниця виміру
штуки
Адреса постачання
01133, Україна, м. Київ, вулиця Госпітальна, будинок 18
Дата постачання по
28.11.2025 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата товару буде здійснюватися протягом 30 (тридцяти) робочих днів після фактичного отримання товару і введення його в експлуатацію та належно оформлених документів (рахунка-фактури, накладної, акту введення в експлуатацію тощо). У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок здійснюється протягом 14 днів з дня надходження коштів на рахунок на вказані цілі.
Порядковий номер:
1
Умови поставки
Подання заявки
Тип оплати:
Одноразова поставка
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Постачальник здійснює поставку товару Замовнику та введення його в експлуатацію протягом 30 днів після подачі заявки, включаючи день отримання заявки. Монтаж, навчання, інструктаж медичного персоналу та введення в експлуатацію товару здійснюється на протязі 3 робочих днів після фактичного отримання товару. Замовник має право контролювати поставку товарів та введення його в експлуатацію у строки, встановлені цим Договором. Постачальник зобов’язаний забезпечити поставку товарів та введення в експлуатацію у строки, встановлені цим Договором.
Таблиця у довільній формі, завірена підписом уповноваженої особи учасника та печаткою з переліком основних договорів з лікувальними закладами України на поставку товарів за предметом закупівлі Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» за 2022 рік, або 2023 рік, або 2024 рік, або 2025 рік в якій повинна бути зазначена інформація про обсяг поставки товару (у кількісному виразі), найменування суб’єкта господарювання, з яким було укладено договір, його адресу та контактний телефон, електронна пошта тощо. В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів необхідно надати копію аналогічного договору (не менше 1 копії договору).
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Таблиця у довільній формі, завірена підписом уповноваженої особи учасника та печаткою з переліком основних договорів з лікувальними закладами України на поставку товарів за предметом закупівлі Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» за 2022 рік, або 2023 рік, або 2024 рік, або 2025 рік в якій повинна бути зазначена інформація про обсяг поставки товару (у кількісному виразі), найменування суб’єкта господарювання, з яким було укладено договір, його адресу та контактний телефон, електронна пошта тощо. В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів необхідно надати копію аналогічного договору (не менше 1 копії договору).
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
The National Military Medical Center, "the Main Military Clinical Hospital"
Повна назва
Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь"
Повна назва (англійською мовою)
The National Military Medical Center, "the Main Military Clinical Hospital"
Поштовий індекс
01133
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
Адреса
вулиця Госпітальна, будинок 18
Кваліфікація
Лот № 1
Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ)
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.09.2025 13:17
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Таблиця у довільній формі, завірена підписом уповноваженої особи учасника та печаткою з переліком основних договорів з лікувальними закладами України на поставку товарів за предметом закупівлі Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» за 2022 рік, або 2023 рік, або 2024 рік, або 2025 рік в якій повинна бути зазначена інформація про обсяг поставки товару (у кількісному виразі), найменування суб’єкта господарювання, з яким було укладено договір, його адресу та контактний телефон, електронна пошта тощо. В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів необхідно надати копію аналогічного договору (не менше 1 копії договору).
Світильник операційний пересувний (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ)
Кількість
1
Одиниця виміру
штуки
Ціна за одиницю
105 000
Валюта
UAH
Ознака ПДВ ціни за одиницю
Без ПДВ
Кінцева дата поставки
пʼятниця, 28 листопада 2025 р.
Код НК 024:2023
12282
Операційний світильник
Покупець
Статус
В очікуванні
Коротка назва
Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь"
Повна назва
Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь"
Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ)
Тендер:
UA-2025-09-19-006941-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-09-19-006941-a.a1
Дата:
25.09.2025 11:20
Стан:
Залишено без розгляду
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
«19» вересня 2025 року Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь" (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за предметом: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ) Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-19-006941-a (далі – відкриті торги за Особливостями).
Фізична особа-підприємець Олешко Валерія Дмитрівна (далі — Скаржник) вважає, що умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, є такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою.
Скаржник, як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями, переконаний в тому, що вимоги, встановлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію.
Скаржник має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, та запропонувати до постачання якісне обладнання, яке є предметом цієї закупівлі. Однак, проаналізувавши тендерну документацію, зокрема Додаток 6 до тендерної документації Технічні, якісні, кількісні та інші медико-технічні вимоги до предмета закупівлі: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ), нами виявлено, що медичні вимоги викладені у звуженому вигляді та не відповідають фактичним обставинам. Таке обмежене формулювання медичних вимог призводить до дискримінації інших учасників та не відповідає принципам здійснення публічних закупівель, визначеним статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до приписів статті 5 Закону, закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Частиною 4 статті 5 Закону встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип товару та/ або виключну характеристику товару та/або виробника, що є предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, не допустимо. Обов’язково має бути еквівалент, що відповідає медико-технічним вимогам до товару, що закуповується Замовником за умовами цієї тендерної документації.
В свою чергу, встановлені в тендерній документації вимоги лише звужують коло учасників та порушують принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі від 25 грудня 2015 року № 922-VIII у частині добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінація їх та рівне ставлення до них.
Користуючись своїм правом, відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, з метою усунення порушень, під час проведення процедури закупівлі, захисту свого порушеного права, створення рівних умов для всіх потенційних учасників процедури закупівлі, розширення кола потенційних учасників звертаємось до органу оскарження зі скаргою на дискримінаційні вимоги Тендерної документації.
Вважаємо встановлені в тендерній документації вимоги дискримінаційними, та такими, що перешкоджають Скаржнику прийняти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими потенційними учасниками з наступних підстав.
Технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі не є дискримінаційними, якщо в сукупності всім таким характеристикам, установленим замовником у тендерній документації, відповідає продукція щонайменше двох виробників, представлених в Україні. Натомість, у Додатку 6 до тендерної документації Технічні, якісні, кількісні та інші медико-технічні вимоги до предмета закупівлі: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ), Замовником встановлено медико-технічні вимоги, які в своїй сукупності створюють конкурентні переваги для товару лише одного виробника.
З метою розширення кола учасників, задля усунення вимог що дискримінують нас як Учасника та ніяким чином не впливають на працездатність обладнання, вважаємо за необхідне внести зміни до Додатку 6 до тендерної документації Технічні, якісні, кількісні та інші медико-технічні вимоги до предмета закупівлі: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ):
Дискримінаційна вимога №1:
1. Вимога 20 таблиці Додатку 6 тендерної документації передбачає, що площа обтікання плафона повинна становити точно 340 см?. Така точна фіксація параметру є дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників, орієнтуючи вимоги на конкретну модель чи виробника, і не дозволяє пропонувати еквівалентні товари з подібними, але не ідентичними характеристиками. Це суперечить принципам відкритості та недискримінації, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі" (статті 5).
Крім того, ця вимога суперечить вимогі 19 таблиці Додатку 6, де вказано, що розмір купола повинен бути не менше 300 мм. При мінімальному розмірі купола 300 мм (діаметр 30 см, радіус 15 см) площа обтікання (за умови кругової форми) становитиме приблизно ? ? (15)? ? 706 см?, що значно перевищує 340 см?. Це створює внутрішнє протиріччя в документації, роблячи неможливим дотримання обох вимог одночасно для стандартних товарів на ринку.
Необхідно внести зміни до тендерної документації шляхом:
Видалення пункту 20 або Зміни формулювання на "не менше 340 см?", щоб уникнути дискримінації та забезпечити конкуренцію.
Дискримінаційна вимога №2:
У таблиці Додатку 6 тендерної документації міститься Вимога 21, якою передбачено, що «площа світлового отвору становить 240 м?». Вважаємо дану умову дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, з огляду на наступне:
1. Точне зазначення параметра (240 м?) є неправомірним та дискримінаційним.
o Площа світлового отвору — це технічна характеристика світильника, яка описує ефективну площу джерела світла, тобто поверхню, через яку світловий потік виходить у простір.
o Зазначене значення у 240 м? є нереалістичним для світильників відповідного типу та, очевидно, не відповідає реальним технічним характеристикам.
2. Така невідповідність може свідчити про помилку у формулюванні вимоги, що вводить учасників в оману та створює бар’єри для участі.
3. Установлення фіксованого значення «240 м?» звужує конкуренцію, адже лише окремі виробники або жоден реальний виріб не відповідатиме цьому параметру. Це суперечить принципам відкритості та недискримінації, визначеним статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, необхідно внести зміни до тендерної документації, а саме:
• виключити Вимогу 21 таблиці Додатку 6, або
• відкоригувати її, зазначивши реалістичне значення параметра із формулюванням «не менше» чи «не більше», що забезпечить коректність вимог та дотримання принципів недискримінації.
Дискримінаційна вимога №3:
У тендерній документації міститься Вимога 24, якою передбачено, що «вага плафона, включаючи 1/4 скобу, повинна відповідати 2,4 кг». Вважаємо дану умову дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, з огляду на наступне:
1. Точне зазначення ваги (2,4 кг) є надмірним та дискримінаційним.
o Фіксоване значення фактично підходить лише під конкретну модель певного виробника, що суперечить принципам добросовісної конкуренції та недискримінації учасників (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
2. Даний параметр не є суттєвим для експлуатації виробу.
o Вага плафона та скоби не впливає на працездатність, адже вона компенсується пружинним важелем.
o Таким чином, вимога про точну вагу є технічно невиправданою.
3. Встановлення точного показника «2,4 кг» звужує конкуренцію та може вказувати на штучне підлаштування вимоги під конкретний виріб.
У зв’язку з цим, необхідно внести зміни до тендерної документації, а саме:
• виключити Вимогу 24 таблиці Додатку 6, або
• відкоригувати її, зазначивши реальний та ширший допустимий діапазон ваги (наприклад, «не більше … кг» чи «від … до … кг»), що забезпечить коректність та недискримінаційність.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуюче вищевикладене, вважаємо доцільним зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 6 до тендерної документації Технічні, якісні, кількісні та інші медико-технічні вимоги до предмета закупівлі: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ) в пункти, які зазначені вище.
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні № 13278-р/пк-пз від 28.08.2025 за результатами розгляду скарги № UA-2025-08-14-012330-a.b1:
«Разом з тим, наданими Замовником документами виробника United Imaging не підтверджено наявності щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам Документації, зокрема, щодо "Мінімальне значення низькоконтрастної розподільчої здатності при контрастній різниці 3 одиниці Хаунсфілда Не більше 3 мм", "Максимальна просторова розподільча здатність Не менше 19,7 пар ліній / см". Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції, а також не спростував інформацію, наведену Скаржником у Скарзі.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.».
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні № № 9236-р/пк-пз від 10.06.2025 за результатами розгляду скарги № UA-2025-05-27-006212-a.c1:
«Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Документації у вказаній редакції, не довів та документально не підтвердив наявність продукції щонайменше двох виробників, яка відповідає умовам Документації.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.».
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
«19» вересня 2025 року Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь" (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за предметом: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ) Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-19-006941-a (далі – відкриті торги за Особливостями).
Фізична особа-підприємець Олешко Валерія Дмитрівна (далі — Скаржник) вважає, що умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, є такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою.
Скаржник, як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями, переконаний в тому, що вимоги, встановлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію.
Скаржник має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, та запропонувати до постачання якісне обладнання, яке є предметом цієї закупівлі. Однак, проаналізувавши тендерну документацію, зокрема Додаток 6 до тендерної документації Технічні, якісні, кількісні та інші медико-технічні вимоги до предмета закупівлі: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ), нами виявлено, що медичні вимоги викладені у звуженому вигляді та не відповідають фактичним обставинам. Таке обмежене формулювання медичних вимог призводить до дискримінації інших учасників та не відповідає принципам здійснення публічних закупівель, визначеним статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до приписів статті 5 Закону, закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Частиною 4 статті 5 Закону встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип товару та/ або виключну характеристику товару та/або виробника, що є предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, не допустимо. Обов’язково має бути еквівалент, що відповідає медико-технічним вимогам до товару, що закуповується Замовником за умовами цієї тендерної документації.
В свою чергу, встановлені в тендерній документації вимоги лише звужують коло учасників та порушують принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі від 25 грудня 2015 року № 922-VIII у частині добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінація їх та рівне ставлення до них.
Користуючись своїм правом, відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, з метою усунення порушень, під час проведення процедури закупівлі, захисту свого порушеного права, створення рівних умов для всіх потенційних учасників процедури закупівлі, розширення кола потенційних учасників звертаємось до органу оскарження зі скаргою на дискримінаційні вимоги Тендерної документації.
Вважаємо встановлені в тендерній документації вимоги дискримінаційними, та такими, що перешкоджають Скаржнику прийняти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими потенційними учасниками з наступних підстав.
Технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі не є дискримінаційними, якщо в сукупності всім таким характеристикам, установленим замовником у тендерній документації, відповідає продукція щонайменше двох виробників, представлених в Україні. Натомість, у Додатку 6 до тендерної документації Технічні, якісні, кількісні та інші медико-технічні вимоги до предмета закупівлі: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ), Замовником встановлено медико-технічні вимоги, які в своїй сукупності створюють конкурентні переваги для товару лише одного виробника.
З метою розширення кола учасників, задля усунення вимог що дискримінують нас як Учасника та ніяким чином не впливають на працездатність обладнання, вважаємо за необхідне внести зміни до Додатку 6 до тендерної документації Технічні, якісні, кількісні та інші медико-технічні вимоги до предмета закупівлі: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ):
Дискримінаційна вимога №1:
1. Вимога 20 таблиці Додатку 6 тендерної документації передбачає, що площа обтікання плафона повинна становити точно 340 см?. Така точна фіксація параметру є дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників, орієнтуючи вимоги на конкретну модель чи виробника, і не дозволяє пропонувати еквівалентні товари з подібними, але не ідентичними характеристиками. Це суперечить принципам відкритості та недискримінації, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі" (статті 5).
Крім того, ця вимога суперечить вимогі 19 таблиці Додатку 6, де вказано, що розмір купола повинен бути не менше 300 мм. При мінімальному розмірі купола 300 мм (діаметр 30 см, радіус 15 см) площа обтікання (за умови кругової форми) становитиме приблизно ? ? (15)? ? 706 см?, що значно перевищує 340 см?. Це створює внутрішнє протиріччя в документації, роблячи неможливим дотримання обох вимог одночасно для стандартних товарів на ринку.
Необхідно внести зміни до тендерної документації шляхом:
Видалення пункту 20 або Зміни формулювання на "не менше 340 см?", щоб уникнути дискримінації та забезпечити конкуренцію.
Дискримінаційна вимога №2:
У таблиці Додатку 6 тендерної документації міститься Вимога 21, якою передбачено, що «площа світлового отвору становить 240 м?». Вважаємо дану умову дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, з огляду на наступне:
1. Точне зазначення параметра (240 м?) є неправомірним та дискримінаційним.
o Площа світлового отвору — це технічна характеристика світильника, яка описує ефективну площу джерела світла, тобто поверхню, через яку світловий потік виходить у простір.
o Зазначене значення у 240 м? є нереалістичним для світильників відповідного типу та, очевидно, не відповідає реальним технічним характеристикам.
2. Така невідповідність може свідчити про помилку у формулюванні вимоги, що вводить учасників в оману та створює бар’єри для участі.
3. Установлення фіксованого значення «240 м?» звужує конкуренцію, адже лише окремі виробники або жоден реальний виріб не відповідатиме цьому параметру. Це суперечить принципам відкритості та недискримінації, визначеним статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, необхідно внести зміни до тендерної документації, а саме:
• виключити Вимогу 21 таблиці Додатку 6, або
• відкоригувати її, зазначивши реалістичне значення параметра із формулюванням «не менше» чи «не більше», що забезпечить коректність вимог та дотримання принципів недискримінації.
Дискримінаційна вимога №3:
У тендерній документації міститься Вимога 24, якою передбачено, що «вага плафона, включаючи 1/4 скобу, повинна відповідати 2,4 кг». Вважаємо дану умову дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, з огляду на наступне:
1. Точне зазначення ваги (2,4 кг) є надмірним та дискримінаційним.
o Фіксоване значення фактично підходить лише під конкретну модель певного виробника, що суперечить принципам добросовісної конкуренції та недискримінації учасників (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
2. Даний параметр не є суттєвим для експлуатації виробу.
o Вага плафона та скоби не впливає на працездатність, адже вона компенсується пружинним важелем.
o Таким чином, вимога про точну вагу є технічно невиправданою.
3. Встановлення точного показника «2,4 кг» звужує конкуренцію та може вказувати на штучне підлаштування вимоги під конкретний виріб.
У зв’язку з цим, необхідно внести зміни до тендерної документації, а саме:
• виключити Вимогу 24 таблиці Додатку 6, або
• відкоригувати її, зазначивши реальний та ширший допустимий діапазон ваги (наприклад, «не більше … кг» чи «від … до … кг»), що забезпечить коректність та недискримінаційність.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуюче вищевикладене, вважаємо доцільним зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 6 до тендерної документації Технічні, якісні, кількісні та інші медико-технічні вимоги до предмета закупівлі: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ) в пункти, які зазначені вище.
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні № 13278-р/пк-пз від 28.08.2025 за результатами розгляду скарги № UA-2025-08-14-012330-a.b1:
«Разом з тим, наданими Замовником документами виробника United Imaging не підтверджено наявності щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам Документації, зокрема, щодо "Мінімальне значення низькоконтрастної розподільчої здатності при контрастній різниці 3 одиниці Хаунсфілда Не більше 3 мм", "Максимальна просторова розподільча здатність Не менше 19,7 пар ліній / см". Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції, а також не спростував інформацію, наведену Скаржником у Скарзі.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.».
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні № № 9236-р/пк-пз від 10.06.2025 за результатами розгляду скарги № UA-2025-05-27-006212-a.c1:
«Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Документації у вказаній редакції, не довів та документально не підтвердив наявність продукції щонайменше двох виробників, яка відповідає умовам Документації.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.».
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою відкритих торгів на закупівлю за предметом закупівлі: Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ) Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-19-006941-a ЩОДО ВКАЗАНИХ ПУНКТІВ.
Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ)
Звернення:
За тендером : Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ)
Тема:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Зміст:
№1 Шановний Замовнику!
Ми, як потенційний учасник тендеру, звертаємо увагу на дискримінаційний характер вимог тендерної документації та вимагаємо внести зміни для забезпечення рівних умов участі.
Зокрема:
1. Вимога 20 тендерної документації передбачає, що площа обтікання плафона повинна становити точно 340 см?. Така точна фіксація параметру є дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників, орієнтуючи вимоги на конкретну модель чи виробника, і не дозволяє пропонувати еквівалентні товари з подібними, але не ідентичними характеристиками. Це суперечить принципам відкритості та недискримінації, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі" (статті 5).
Крім того, ця вимога суперечить вимозі 19, де вказано, що розмір купола повинен бути не менше 300 мм. При мінімальному розмірі купола 300 мм (діаметр 30 см, радіус 15 см) площа обтікання (за умови кругової форми) становитиме приблизно ? ? (15)? ? 706 см?, що значно перевищує 340 см?. Це створює внутрішнє протиріччя в документації, роблячи неможливим дотримання обох вимог одночасно для стандартних товарів на ринку.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом:
Видалення пункту 20 або Зміни формулювання на "не менше 340 см?", щоб уникнути дискримінації та забезпечити конкуренцію.
У разі ігнорування цієї вимоги ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України для оскарження тендерної документації відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі".
Прохання надати відповідь у строки, передбачені законодавством.
№2 Шановний Замовнику!
У тендерній документації міститься Вимога 21, якою передбачено, що «площа світлового отвору становить 240 м?». Вважаємо дану умову дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, з огляду на наступне:
1. Точне зазначення параметра (240 м?) є неправомірним та дискримінаційним.
o Площа світлового отвору — це технічна характеристика світильника, яка описує ефективну площу джерела світла, тобто поверхню, через яку світловий потік виходить у простір.
o Зазначене значення у 240 м? є нереалістичним для світильників відповідного типу та, очевидно, не відповідає реальним технічним характеристикам.
2. Така невідповідність може свідчити про помилку у формулюванні вимоги, що вводить учасників в оману та створює бар’єри для участі.
3. Установлення фіксованого значення «240 м?» звужує конкуренцію, адже лише окремі виробники або жоден реальний виріб не відповідатиме цьому параметру. Це суперечить принципам відкритості та недискримінації, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме:
• виключити Вимогу 21, або
• відкоригувати її, зазначивши реалістичне значення параметра із формулюванням «не менше» чи «не більше», що забезпечить коректність вимог та дотримання принципів недискримінації.
Просимо врахувати наведені аргументи та внести відповідні зміни для забезпечення конкурентних умов закупівлі.
У разі ігнорування цієї вимоги ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України для оскарження тендерної документації відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі".
Прохання надати відповідь у строки, передбачені законодавством.
№3 Шановний Замовнику!
У тендерній документації міститься Вимога 24, якою передбачено, що «вага плафона, включаючи 1/4 скобу, повинна відповідати 2,4 кг». Вважаємо дану умову дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, з огляду на наступне:
1. Точне зазначення ваги (2,4 кг) є надмірним та дискримінаційним.
o Фіксоване значення фактично підходить лише під конкретну модель певного виробника, що суперечить принципам добросовісної конкуренції та недискримінації учасників (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
2. Даний параметр не є суттєвим для експлуатації виробу.
o Вага плафона та скоби не впливає на працездатність, адже вона компенсується пружинним важелем.
o Таким чином, вимога про точну вагу є технічно невиправданою.
3. Встановлення точного показника «2,4 кг» звужує конкуренцію та може вказувати на штучне підлаштування вимоги під конкретний виріб.
У зв’язку з цим, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме:
• виключити Вимогу 24, або
• відкоригувати її, зазначивши реальний та ширший допустимий діапазон ваги (наприклад, «не більше … кг» чи «від … до … кг»), що забезпечить коректність та недискримінаційність.
Просимо врахувати зазначені зауваження та внести відповідні зміни задля забезпечення рівних конкурентних умов закупівлі.
У разі ігнорування цієї вимоги ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України для оскарження тендерної документації відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі".
Прохання надати відповідь у строки, передбачені законодавством.
Дата оприлюднення звернення:
23.09.2025 17:38
Доброго дня. Відповідно до Вашого звернення щодо дискримінаційних вимог тендерної документації Замовником внесені зміни до тендерної документації за предметом закупівлі Устаткування для операційних блоків, код 33160000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Хірургічні світильники, код 33167000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 12282 за НК 024:2023 - Операційний світильник; код Z120107 за НК 031:2024 -СИСТЕМИ ОСВІТЛЕННЯ З БЕЗТІНЬОВИМИ ЛАМПАМИ), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів в порядку, визначеному Особливостями, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-09-19-006941-a. Також, Фізична особа-підприємець Олешко Валерія Дмитрівна хочемо зауважити, що термін надання відповіді на звернення, передбачений законодавством становить протягом трьох днів з дати оприлюднення звернення в електронній системі закупівель.
Дата оприлюднення відповіді:
25.09.2025 12:33
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Завершена закупівля
Очікувана вартість
153 642.03
грн.
Період подання пропозицій
до
30.09.2025 00:00
Замовник:
Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь"