Обгрунтування використання процедури
Підстава укладання договору про закупівлю: Відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.22 № 1178, визначено, що придбання замовниками послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, зокрема, у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Державна установа «Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров’я України» здійснює реалізацію проєкту:
«Реконструкція лікувального корпусу № 1 з прибудовою (літ. Е) без зміни функціонального призначення та об'ємно-просторових параметрів та будівництво багатопрофільного лікувального корпусу Державної установи "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров'я України" за адресою: вул. В'ячеслава Чорновола, 28/1 у Шевченківському районі м. Києва».
Згідно з положеннями статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об’єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм і правил та затверджується замовником.
Відповідно до п.9.1 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проєктної документації на будівництво» робоча документація (стадія «Р») розробляється на підставі затвердженої попередньої стадії, якими є «Проєкт/Робочий проєкт» (пп. 7, 8 ДБН А.2.2-3:2014), що у свою чергу забезпечить спадкоємність прийнятих проєктних рішень. Орієнтовний склад Робочої документації наведено у Додатку Ж (п. 9.2). При цьому, обсяг і деталізація робочих креслень мають бути доведені до рівня, достатнього для виконання будівництва (п. 9.3).
Статтею 8 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачено, що робоча документація для будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту) об'єкта архітектури виконується відповідно до норм і правил на підставі затвердженого проекту. Робоча документація для будівництва або авторський нагляд за її розробкою виконуються за участю архітектора - автора затвердженого проекту відповідно до укладеного договору на розроблення проекту цього об'єкта архітектури.
Стаття 27 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачає, що замовники та підрядники під час створення об'єкта архітектури зобов'язані, зокрема, обирати виконавців робочої документації для будівництва з додержанням вимог статті 8 цього Закону.
Згідно з положеннями статті 29 Закону України «Про архітектурну діяльність» особа (особи), творчою працею якої (яких) створено об'єкти архітектури як об'єкти авторського права, вважається автором (співавторами) цих об'єктів. Статтею 30 Закону України «Про архітектурну діяльність» автор проекту твору архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва має виключне право на участь у подальшій його реалізації, якщо інше не передбачено умовами договору із замовником або юридичною чи фізичною особою, де або в якої він працює, а також на внесення змін до не завершеного будівництвом чи збудованого твору архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва у разі зміни його функціонального призначення чи реконструкції.
Автором затвердженої проєктно-кошторисної документації стадії «Проєкт» по об’єкту: «Реконструкція лікувального корпусу № 1 з прибудовою (літ. Е) без зміни функціонального призначення та об'ємно-просторових параметрів та будівництво багатопрофільного лікувального корпусу Державної установи «Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров'я України» за адресою: вул. В'ячеслава Чорновола, 28/1 у Шевченківському районі м. Києва» (Коригування)» є Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОЄКТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АРКОН».
Враховуючи викладене, Державна установа «Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров’я України» може укласти договір на виконання робіт з виготовлення проєктно-кошторисної документації стадії «Робоча документація» по об’єкту: «Реконструкція лікувального корпусу № 1 з прибудовою (літ. Е) без зміни функціонального призначення та об'ємно-просторових параметрів та будівництво багатопрофільного лікувального корпусу Державної установи "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров'я України" за адресою: вул. В'ячеслава Чорновола, 28/1 у Шевченківському районі м. Києва» (Коригування)» лише з розробником проектної-кошторисної документації стадії «Проєкт» - Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОЄКТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АРКОН».
Згідно з положеннями пп.5 п.13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі - Особливості), придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Таким чином, підстава для укладення договору без проведення відкритих торгів та/або електронного каталогу відповідає вимогам законодавства у сфері публічних закупівель на період дії воєнного стану.
Документальним підтвердженням відсутності конкуренції з технічних причин є:
- Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- Закон України «Про архітектурну діяльність»;
- Постанова Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»;
- ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проєктної документації на будівництво»;
- Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за проєктом «Реконструкція лікувального корпусу № 1 з прибудовою (літ. Е) без зміни функціонального призначення та об'ємно-просторових параметрів та будівництво багатопрофільного лікувального корпусу Державної установи "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров'я України" за адресою: вул. В'ячеслава Чорновола, 28/1 у Шевченківському районі м. Києва» (Коригування)».