Обгрунтування використання процедури
Підстави для здійснення закупівлі: правові та економічні засади здійснення закупівлі за державні кошти встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» № 922-УІІІ від 25.12.2015 зі змінами (далі - Закон), Законом України «Про ринок електричної енергії», Кодексом системи розподілу та Правилами роздрібного ринку електричної енергії (далі - ПРРЕЕ), які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 312 від 14.03.2018р. зі змінами Постановою НКРЕКП № 1445 від 16.11.2018 р. АТ «Сумиобленерго» видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності, а саме на території Сумської області в межах розташування системи розподілу електричної енергії, що перебуває у власності або господарському віданні (щодо державного або комунального майна) АТ «Сумиобленерго», та електричних мереж інших власників, які приєднані до мереж ліцензіата (з якими укладені відповідні договори згідно з законодавством), АТ «Сумиобленерго» як оператор системи, який здійснює розподіл електричної енергії безпосередньо до електроустановок споживача, отримує плату за послуги з розподілу електричної енергії. Оплата послуг з розподілу електричної енергії здійснюється за тарифами, які встановлюються Регулятором відповідно до затвердженої ним методики.
Враховуючи наявність чинного договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, а також те, що відповідно до ч.2 ст.5 Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 р. №1682-1 11 (із змінами і доповненнями), інформації від Антимонопольного комітету України (зведений перелік суб’єктів природних монополій) та інформацію, наведену у Ліцензійному реєстрі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг АТ «Сумиобленерго» є суб’єктом природних монополій на території Сумської області у сфері розподілу електричної енергії відповідно до постанови НКРЕКП від 16.11.2018 р. № 1445 відсутність конкуренції з технічних причин щодо розподілу електричної енергії (закупівля послуг з розподілу електричної енергії може бути запропонована лише АТ «Сумиобленерго» як єдиному можливому оператору системи розподілу, ліцензія якою обмежуються територією Сумської області).
Враховуючи те, що на сьогоднішній день порядок розподілу електричної енергії чітко встановлений Правилами роздрібного ринку електричної енергії. Кодексом системи розподілу, сторони домовилися дотримуватися та керуватися нормами спеціального законодавства.
Відповідно до підпункту 5 п. 13 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), а саме: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли - підпункт 5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання в одному з таких випадків:
- відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин - підпункт 5 п. 13 ОСОБЛИВОСТЕЙ) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), та відсутністю при цьому альтернативи щодо закупівлі по даному предмету закупівлі (розподіл електричної енергії), для Комунального некомерційного підприємства «Роменська центральна районна лікарня» Роменської міської ради єдиний можливий постачальник цих послуг - АТ «Сумиобленерго».
- Відповідно до викладених вище обставин та керуючись п. 13 ОСОБЛИВОСТЕЙ закупівля може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. Закупівля без використання електронної системи використовується замовником як виняток. Відповідно до неї замовник укладає договір про закупівлю і документально підтверджує відсутність конкуренції з технічних причин.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період, який застосовується до відносин між Сторонами, які виникли з 01 жовтня 2025 року, та діє до 31 грудня 2025 року включно.
Закупівля буде проводитися в порядку, передбаченому підпунктом 5 п. 13 ОСОБЛИВОСТЕЙ з дотриманням передбачених ним вимог.
Підстави для застосування закупівлі без використання електронної системи наступні:
- відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), і як наслідок - відсутність при цьому альтернативи.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обгрунтування підстави».
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): Ліцензійний реєстр Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 31.08.2025р., РЕЄСТР СУБ'ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ, ЯКІ ПРОВАДЯТЬ ГОСПОДАРСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ станом на 31.08.2025р., ЗВЕДЕНИЙ ПЕРЕЛІК СУБ'ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ станом на 31.07.2025 р.