Показати схожі тендери

Закупівля Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками від Національний природний парк "Північне Поділля".

Тип закупівлі Відкриті торги з особливостями
Тендер UA-2025-09-17-001541-a
Id Tender a662a1a83c624fbbabb225e483416ebd
План UA-P-2025-09-17-001382-a link
Статус Завершена закупівля
Дата публікації оголошення 17.09.2025 09:52
Остання зміна 14.10.2025 15:46
Перевірити КЕП
Очікувана вартість:
1 004 600 грн. (Без ПДВ)
Вартість подання пропозиції:
2 040 грн.
Подання пропозицій ( Завершено )
з 17.09.2025 09:50 до 28.09.2025 01:00
Завершено
Період уточнень
з 17.09.2025 09:50
до 25.09.2025 00:00
Завершено
Період оскарження
з 17.09.2025 09:50
до 25.09.2025 00:00
Завершено
Період кваліфікації
з 28.09.2025 01:00
до 01.10.2025 11:44
Завершено
Період оскарження рішення на кваліфікації
з 01.10.2025 11:44
до 07.10.2025 00:00
Завершено
Підписання договору
з 01.10.2025 11:44
до 14.10.2025 15:46
Період уточнень
з 17.09.2025 09:50 до 25.09.2025 00:00
Період оскарження
з 17.09.2025 09:50 до 25.09.2025 00:00
Період кваліфікації
з 28.09.2025 01:00 до 01.10.2025 11:44
Період кваліфікації
з 28.09.2025 01:00 до 01.10.2025 11:44
Основні параметри
Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками
Місце виконання робіт: 80700 , Львівська область, Золочівський район (77 земельних ділянок (площі земельних ділянок та їх місце розташування наведені в Додатку 1 Розділі 4) Кількість: 1 послуга згідно ТС
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Опціональні параметри закупівлі
Шаблон договору:
Критерій оцінки пропозицій:
Лоти
Лот № 1 Статус - завершено лот закупівлі
1 004 600 грн.
Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками
Назва предмета закупівлі
Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками
Очікувана вартість
1 004 600 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
5023,0
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
30 000
Позиція
Опис предмета закупівлі
Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками
Код ДК 021:2015
71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
80700, Україна, Львівська область, Золочівський район , Золочівський район
Дата постачання по
25.12.2025 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати: Пiсляоплата
Період: 30 календарні днів
Розмір оплати: 100,0 %
Опис:
Надані Виконавцем послуги сплачуються Замовником на основі узгодженого сторонами акту наданих послуг протягом 30-ти календарних днів з дати його підписання сторонами, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця, з урахуванням вимог Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 №590.
Порядковий номер: 1
Критерії лоту
Реєстр пропозицій
Учасник:
ТОВ "ТЕРРАФЛЕКС"
Пропозиція:
997 900 грн.
Відповіді на критерії
Критерії закупівлі
Контактна особа
Відповідальний за закупівлю
Тарас Щирба
Електронна пошта
Телефон
+380326644005
Сайт:
http://park-podillya.com.ua/
Замовник
ЄДРПОУ
38047841
Повна назва
Національний природний парк "Північне Поділля"
Поштовий індекс
80661
Країна
Україна
Область або регіон
Львівська область
Населений пункт
с. Ясенів
Адреса
вул. Бродівська, буд. 21-А
Кваліфікація
Лот № 1 Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками
Період вимог/скарг з 01.10.2025 11:44 по 07.10.2025 00:00
Період розгляду тендерної пропозиції з 28.09.2025 01:00 по 04.10.2025 00:00
Показати документи пропозиції
Відповіді на критерії
Документи кваліфікації
01.10.2025 11:44
Довідка НАЗК
01.10.2025 11:44
Повідомлення про рішення
28.09.2025 01:00
Витяг з ЄДР
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
1. Наявність впливу на прийняття рішення замовника
Має надати підтвердження по критерію Замовник
Чого стосується критерій Тендер
Група вимог
Підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
17.09.2025 09:50
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
2. Наявність зв'язку учасника з іншими учасниками процедури або замовником
Має надати підтвердження по критерію Замовник
Чого стосується критерій Тендер
Група вимог
Підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі є пов'язаною особою з іншими учасниками та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
17.09.2025 09:50
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога про усунення невідповідностей
Зміст
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ТЕРРАФЛЕКС" (далі – Учасник) в процедурі відкритих торгів на закупівлю «Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками» (ДК 021:2015: 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією 1) Перелік виявлених невідповідностей з посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 1.1. Згідно п.10 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639). Перевіривши наданні учасником документи було виявлено, що зміст банківської гарантії не відповідає вимогам постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, а саме Учасник надає банківську гарантію № 342-25Гвід 29.09.2025р., яка містить зазначення в п.3 про наступне : г) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей. Відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та затвердженої форми тендерної пропозиції (від 14 грудня 2020 року № 2628) : Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією: відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними; непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю; ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі; ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Отже, Учасником не дотримано форму та вимоги до тендерної пропозиції у частині п.3 щодо не зазначення «принципала» , та не зазначення ст.17, що надає підстави для розміщення даного повідомлення. 2) Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 2.1. Привести документи у відповідність до виявлених зауважень та надати банківську гарантію (оформлену відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639). 3) Усунення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах здійснюється учасником процедури закупівлі шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених, або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Створено
29.09.2025 16:38
Надати до
30.09.2025 16:38
Договір
UA-2025-09-17-001541-a-a1
Підписаний і діє
Номер
48/1410
997 900 грн.
997 900 грн.
Без ПДВ
Підписано
14.10.2025
Строк дії договору з
14.10.2025
по
31.12.2025
Номенклатура
1 (послуга)
Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками
Номенклатура
Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Ціна за одиницю
0
Валюта
UAH
Ознака ПДВ ціни за одиницю
Без ПДВ
Кінцева дата поставки
четвер, 25 грудня 2025 р.

Покупець

Статус
В очікуванні
Коротка назва
Національний природний парк "Північне Поділля"
Повна назва
Національний природний парк "Північне Поділля"
Місцезнаходження
Україна
Реєстр
ЄДРПОУ
Код ЄДРПОУ
38047841

Постачальник

Статус
В очікуванні
Коротка назва
ТОВ "ТЕРРАФЛЕКС"
Повна назва
ТОВ "ТЕРРАФЛЕКС"
Місцезнаходження
Україна
Реєстр
ЄДРПОУ
Код ЄДРПОУ
33617881

Інформація про підписанта

Інформація про підписанта

Документи договору
14.10.2025 15:46
-
14.10.2025 15:43
Підписаний договір
Моніторинги
Об'єкт моніторингу
Унікальний номер об'єкту моніторингу
UA-M-2025-10-14-000048
Дата створення проекту
14.10.2025 15:03
Статус
порушення виявлені
Дата публікації моніторингу
14.10.2025 15:34
Дата публікації висновку про результати
27.10.2025 17:20
Дата завершення усунення порушень
11.11.2025 00:00
Дата завершення моніторингу
05.11.2025 00:00
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Контактна особа
Відповідальний за закупівлю
Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Електронна пошта
Телефон
+38 (0 32) 297-02-35
Орган державного фінансового контролю
ЄДРПОУ
40479801
Назва
Західний офіс Держаудитслужби
Країна
Ukraine
Населений пункт
Львів
Контактна особа
Відповідальний за закупівлю
Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Електронна пошта
Телефон
+38 (0 32) 297-02-35
Орган державного фінансового контролю
ЄДРПОУ
40479801
Назва
Західний офіс Держаудитслужби
Країна
Ukraine
Населений пункт
Львів
Рішення про початок моніторингу
Опис підстав для здійснення моніторингу
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 14.10.2025 №233 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 14.10.2025 №233. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-09-17-001541-a, 17.09.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу
14.10.2025 00:00
Документи рішення
14.10.2025 15:34
-
Висновок про результати моніторингу
Виявлено порушення
Типи порушень
conclusion.other
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 27 жовтня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного природного парку «Північне Поділля» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-2025-09-17-001541-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 01.10.2025; тендерну пропозицію ТОВ «Террафлекс», опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Террафлекс» та опублікований вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «Террафлекс» як переможцем тендеру документи; договір від 14.10.2025 №48/1410; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) постановлено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі UA-2025-09-17-001541-a є кошти Державного бюджету України. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Проведеним під час моніторингу аналізом інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі за наданим Замовником посиланням: https://park-podillya.com.ua у розділі «Публічні закупівлі - інформація» – «Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» встановлено, що відповідний документ з обґрунтуваннями створено 17.10.2025 (у вкладці «файл – деталі документа» вказано дату створення документа – 17.10.2025) тоді, як оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-09-17-001541-a оприлюднено 17.09.2025. Отже, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Моніторингом також встановлено, що Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «Террафлекс» на підставі пункту 43 Особливостей №1178 оприлюднено повідомлення з вимогами про усунення до 30.09.2025 невідповідностей у тендерній пропозиції учасника, у якому вказано, що Замовником виявлено невідповідність змісту банківської гарантії учасника вимогам постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 (далі – Постанова НБУ №639), а саме учасник надав банківську гарантію №342-25Г від 29.09.2025, яка містить зазначення в п.3 про наступне: г) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей №1178, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей №1178, тоді як відповідно до вимог Постанови НБУ №639 та затвердженої форми тендерної пропозиції (від 14.12.2020 №2628): вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією/пропозицією: відкликання тендерної пропозиції/пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції/пропозиції вважаються дійсними; непідписання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, договору про закупівлю; ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі; ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, а отже, учасником не дотримано форму та вимоги до тендерної пропозиції у частині п.3 щодо не зазначення «принципала», та не зазначення статті 17 Закону. При цьому, у повідомленні з вимогами про усунення невідповідностей Замовником встановлено вимогу до учасника: привести документи у відповідність до виявлених зауважень та надати банківську гарантію (оформлену відповідно до вимог Постанови НБУ №639. Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Однак, за вимогами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей. За чинними нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 47 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не застосовується. Так, у пункті 47 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовником у підпункті 7 (Примітки) пункту 10 Розділу 3 Додатку №1 до тендерної документації зазначено, що згідно пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих Особливостей, та що зважаючи на те, що до Наказу №2628 та до частини третьої статті 25 Закону зміни не було внесено, під означенням «ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;» слід розуміти «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей.». Учасником ТОВ «Террафлекс» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію від 25.09.2025 №342-25Г (видана АТ «РВС БАНК»), у якій зазначено повне найменування принципала: «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕРРАФЛЕКС», адреса місцезнаходження: 79016, Львівська обл, м. Львів, вул. Хорватська, 16А, кВ. 19, Ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 33617881», а також у підпункті г) пункту 3 наведено посилання на одну з умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов'язань, передбачених його тендерною пропозицією: «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей.», що текстово відповідає зазначеному у підпункті 7 пункту 10 Розділу 3 Додатку №1 до тендерної документації Замовника. Отже, при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «Террафлекс», на порушення норм пункту 43 Особливостей №1178, в оприлюдненому повідомленні з вимогами про усунення до 30.09.2025 невідповідностей у тендерній пропозиції учасника Замовник неправомірно встановив вимогу надати банківську гарантію (оформлену відповідно до вимог Постанови НБУ №639). У наданому під час моніторингу поясненні Замовник зазначив, зокрема, що відповідно до вимог Постанови НБУ №639 та форми забезпечення тендерної пропозиції, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 №2628 (далі – Наказ №2628), даний підпункт має наступну редакцію: ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Форма забезпечення тендерної пропозиції та Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції затверджені Наказом №2628. При цьому Закон встановлює, що особливості на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування визначаються Урядом. З огляду на зазначене, оскільки відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту, надання забезпечення тендерної пропозиції у період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, повинно здійснюватися з урахуванням цих Особливостей №1178. Слід зазначити, що відповідно до положень частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель, тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі, яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації; а переможець процедури закупівлі – учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації. Як зазначено вище та підтверджується Замовником у наданому поясненні у примітці до пункту 10 Розділу 3 Додатку 1 тендерної документації зазначено про те, що під час здійснення закупівлі відповідно до Особливостей №1178 замовники застосовують положення: статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих Особливостей та що зважаючи на те, що до Наказу №2628 та до частини третьої статті 25 Закону зміни не було внесено, під означенням «ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;» слід розуміти «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей.». Крім того, щодо вказаних Замовником судових рішень та рішення Антимонопольного комітету України (далі - Орган оскарження) слід зазначити, що рішення судів першої і апеляційної інстанції не мають прецедентного характеру та стосуються індивідуальних обставин, рішення судів, на які посилається Замовник, не є висновками, викладеними у постановах Верховного Суду. Більше того справи, на які посилається Замовник, стосуються відмінних обставин. Так, у них не йдеться про оприлюднення вимоги про усунення невідповідностей учаснику. Щодо рішення Органу оскарження, на яку посилається Замовник, слід зауважити, що рішення Органу оскарження у всіх випадках стосуються виключно індивідуальних обставин і не мають прецедентного характеру, Орган оскарження не здійснює моніторинг закупівель. Саме Законом визначено обов’язковість застосування Особливостей №1178. Окрім цього, надані учасником на виправлення невідповідностей зміни до банківської гарантії №342-25Г від 25.09.2025 (Зміни №1 від 30.09.2025) з умовою для стягнення такої банківської гарантії як забезпечення тендерної пропозиції: «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.» унеможливлюють стягнення такої гарантії у разі надання принципалом як переможцем тендеру підтвердження відсутності підстав за переліком у статті 17 Закону, а не за переліком у пункті 47 Особливостей №1178, та у строк, що визначений у статті 17 Закону (10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю), а не у строк згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 (4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю). З врахуванням вищевикладеного, надані Замовником пояснення не спростовують порушення вимог законодавства про публічні закупівлі, а саме пунктів 3 та 43 Особливостей №1178.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Террафлекс» встановлено порушення вимог пунктів 3 та 43 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), направлені на недопущення аналогічних порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Дата висновку
27.10.2025 00:00
Дата публікації
27.10.2025 17:20
Документи висновку
27.10.2025 17:20
-
Інформація про усунення порушення
Зміст
У відповідь на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі «Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками» (ДК 021:2015: 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) про виконання припису, встановленого у висновку від 27.10.2025 р. повідомляємо наступне. На підставі рішення, прийнятого за результатами моніторингу, було проведено роз’яснювальну роботу, яка стосувалася усунення виявлених недоліків та недопущення подібних порушень у майбутньому. Зокрема, Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу та з нею проведено роз’яснювальну роботу, зокрема в частині пунктів 3 та 43 Особливостей №1178. Також, Уповноважена особа планує відвідати онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель. Уповноважена особа, зобов’язується в майбутньому не допускати встановлених порушень та прикласти всі зусилля для проведення закупівель виключно з відповідністю до чинного законодавства. Просимо прийняти до уваги надану відповідь. З повагою!
Дата публікації
30.10.2025 13:51
Документи інформації про усунення порушення
30.10.2025 13:55
-
Повідомлення
Запит
Запит про надання пояснень
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-09-17-001541-a, яка проведена Національним природним парком «Північне Поділля» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень. Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань: 1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик. 2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення). Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження. Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Рішеня
16.10.2025 13:06
Орган перевірки
22.10.2025 00:00
Документи повідомлення
16.10.2025 13:07
-
Відповідь
Відповідь на запит про надання пояснень від 2025-10-16 по моніторингу UA-M-2025-10-14-000048
У відповідь на запит про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі «Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками (ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)» (ID: UA-2025-09-17-001541-a ) повідомляємо наступне: 1. Щодо документів, на підставі яких здійснено обґрунтування обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено очікувану вартість: Предмет закупівлі: «Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками (ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)». Обґрунтування розміру бюджетного призначення: Фінансування закупівлі здійснюється за рахунок державного бюджету, згідно коду КЕКВ КЕКВ: 2281 — Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм. Розмір фінансових призначень визначений виходячи з потреб Замовника та відповідає плану видатків Замовника на 2025 р. та коду КПК-2025: 2701270 – Здійснення природоохоронних заходів, зокрема з покращення стану довкілля. Очікувана вартість предмета закупівлі: Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 №275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро» та на аналогічних торгівельних електронних майданчика, тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Згідно абзацу 2 п. 1 розділу 3, метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме: інформації з отриманих комерційних пропозицій на момент вивчення ринку. На підставі наявної потреби в виготовленні проєктів землеустрою було здійснено запит комерційних пропозицій для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі. Так Замовником було отримано три комерційні пропозиції та з урахуванням отриманих комерційних пропозицій та виділених бюджетних асигнувань згідно з КПК-2025: 2701270 – Здійснення природоохоронних заходів, зокрема з покращення стану довкілля було визначено очікувану вартість закупівлі. Отриманні документи долучаємо до відповіді. Відповідно до Наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №1465 від 15.08.2025 р. про затвердження паспорта бюджетної програми на 2025 рік виділені бюджетні асигнування з державного бюджету згідно коду КПК-2025: 2701270 – Здійснення природоохоронних заходів, зокрема з покращення стану довкілля, про що свідчить лімітна довідка про бюджетні асигнування та кредитування на 2025 рік та Кошторис на 2025рік по КПКВК 2701270 Здійснення природоохоронних заходів, зокрема з покращення стану довкілля. Відповідні документи долучаємо до відповіді. Також Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України та національний природний парк «Північне Поділля» уклали договір № 1270/25-11 від 26.08.2025 р. про те, що ураховуючи положення Бюджетного кодексу України, Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення природоохоронних заходів, зокрема з покращення стану довкілля, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2011 року № 163, Переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1147, делегує, а Розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня (Одержувач бюджетних коштів) приймає на себе повноваження на виконання природоохоронного заходу «Розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками» (далі - Захід), з обсягом фінансування у сумі 1004,600 тис. грн, зокрема щодо здійснення публічної закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», укладення відповідних договорів про публічну закупівлю та інших видів договорів, що за своїм предметом нерозривно пов’язані з виконанням Заходу, і здійснення належного контролю за виконанням Заходу та за умовами укладених договорів. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб Замовника у закупівлі з урахуванням вимог законодавства. При закупівлі Замовником враховано та дотримано норм законодавчих актів, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про закупівлі) від 25.12.2015 № № 922-VIII, Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено згідно також таких чинних нормативно-правових актів як : Земельний кодекс України від 25 жовтня 2001 року № 2768-ІІІ, Закон України «Про природно-заповідний фонд України» від 16 червня 1992 року № 2456-ХІІ, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25 червня 1991 року № 1264-ХІІ, Закон України «Про землеустрій» від 22.05.2003 року № 858 – IV, Указ Президента України від 10 лютого 2010 року № 156/2010 «Про створення національного природного парку «Північне Поділля», Положення про національний природний парк «Північне Поділля», затверджене наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 31.08.2020 № 100 (у редакції наказу Міндовкілля 26 серпня 2024 року № 1090). Проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки — це землевпорядна документація, яка розробляється при першому оформленні права власності або користування (оренди) на землю, при зміні цільового призначення землі та ін. Склад та зміст проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок регламентовано статтею 50 Закону України «Про землеустрій». Мета: формування земельних ділянок в системі держ.зем. кад. визначення чітких меж земельних ділянок, що надаються (в тому числі з вилученням у землекористувачів) національному природному парку «Північне Поділля» в постійне користування, винесення меж земельних ділянок в натуру (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками в поворотних точках, реєстрація земельних ділянок в Державному земельному кадастрі, оформлення прав постійного користування земельними ділянками в Державному реєстрі речових прав. Призначення: виконання Указу Президента України від 10 лютого 2010 року № 156/2010 «Про створення національного природного парку «Північне Поділля». Актуальність: необхідність збереження, відтворення та ефективного використання природних комплексів та об’єктів Національного природного парку «Північне Поділля». Проект розробляється відповідно до положень Земельного кодексу України (2768-ІІІ), законів України «Про землеустрій» (858-ІV), «Про Державний земельний кадастр» (3613-VI), «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (1952-IV), інших нормативно-правових актів з використанням наступних матеріалів: 1) Указ Президента України від 10.02.2010 № 156/2010 «Про створення національного природного парку «Північне Поділля» 2) накази ГУ Держземагентства у Львівській області «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» від 03.12.2013р., 12.12.2013р., 13.12.2013р; 3) картографічні матеріали та інші матеріали із Проекту створення національного природного парку «Північне Поділля»; 4) пропозиції щодо формування меж і територій для створення Національного природного парку «Пам’ятка Пеняцька». 2.Щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення). Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)) розміщено на власному веб-сайті за посиланням: https://park-podillya.com.ua/ Просимо прийняти надані пояснення. Всі необхідні документи долучаємо до пояснення. З повагою.
Рішеня
20.10.2025 10:56
Замовник
Запит
Запит про надання пояснень
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-09-17-001541-a, яка проведена Національним природним парком «Північне Поділля» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень. Умовами тендерної документації (пункт 10 Розділ 3 Додатку №1 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника») визначено, що Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 1 пункту 12 цього ж Додатку, відшкодувати кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній у підпункті 3 пункту 11 цього Додатку. Учасником ТОВ «ТЕРРАФЛЕКС» на виконання вищевказаної вимоги тендерної документації надано банківську гарантію від 25.09.2025 №342-25Г видана АТ «РВС БАНК». Замовником з посиланням на пункт 43 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178) оприлюднено вимоги про усунення до 30.09.2025 невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ТЕРРАФЛЕКС», серед яких зазначено про невідповідність умови неповернення банківської гарантії: ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей, що не відповідають вимогам постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та затвердженої форми тендерної пропозиції (від 14 грудня 2020 року № 2628). Отже, учасником не дотримано форму та вимоги до тендерної пропозиції у частині п.3 щодо не зазначення «принципала», та не зазначення ст.17, що надає підстави для розміщення даного повідомлення. Привести документи у відповідність до виявлених зауважень та надати банківську гарантію (оформлену відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639). Слід зазначити, що за вимогами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей. Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Однак, за чинними нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 47 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Замовником при встановлені у тендерній документації (пункті 11 Розділу 3 Додатку №1) переліку (умов) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, зазначено «ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (з урахуванням п.47 Особливостей)». Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання: 1. Пояснити підстави встановлення при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕРРАФЛЕКС» вимоги про усунення невідповідностей у банківській гарантії від 25.09.2025 №342-25Г в частині внесення змін до переліку (умови) її неповернення, яка не відповідає визначеній у пункті 11 Розділу 3 Додатку №1. Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження. Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Рішеня
20.10.2025 16:17
Орган перевірки
24.10.2025 00:00
Документи повідомлення
20.10.2025 16:17
-
Відповідь
Відповідь на запит про надання пояснень від 2025-10-20 по моніторингу UA-M-2025-10-14-000048
У відповідь на запит про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі «Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок національного природного парку «Північне Поділля» та оформлення прав користування земельними ділянками (ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)» (ID: UA-2025-09-17-001541-a ) повідомляємо наступне: 1. Щодо вимоги про усунення невідповідностей у банківській гарантії: Відповідно до вимог п.10 Розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639). Банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та відповідати формі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. №2628. ТОВ «ТЕРРАФЛЕКС» на виконання вищевказаної вимоги тендерної документації надано банківську гарантію від 25.09.2025 №342-25Г видана АТ «РВС БАНК». Пункт 3 підпункт Г містить інформацію наступну інформацію: ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей. Відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та формі забезпечення тендерної пропозиції , яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. №2628 даний підпункт має наступну редакцію : ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Отже, учасник не зазначає про принципала, який став переможцем процедури закупівлі та ст.17. В примітці до п. 10 Розділу 3 Додатку 1 зазначено про те, що «Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення: статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих Особливостей. Зважаючи на те, що до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» та до ч.3 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» зміни не було внесено, під означенням «ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;» слід розуміти «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей.» Отже, дане положення свідчить про те, що головною вимогою надання забезпечення тендерної пропозиції відповідно до п.10 Розділу 3 є те, що банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та відповідати формі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. №2628. В наданій гарантії від 25.09.2025 №342-25Г видана АТ «РВС БАНК», міститься невідповідність затвердженій формі забезпечення тендерної пропозиції в частині відсутності зазначення ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі, та зазначення п.47 Особливостей. Відповідно до примітки п.10 Розділу 3 даний підпункт Г, п.3 Учасники зазначають відповідно до затвердженої форми, однак під ним слід розуміти «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей». Пункт 47 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022, регулює підстави, за яких замовник може відмовити учаснику в участі у відкритих торгах або відхилити його пропозицію. Таким чином виправивши дану невідповідність ТОВ «ТЕРРАФЛЕКС» надав банківську гарантію відповідно до форми, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. №2628, цим самим виконуючи вимогу п.10 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації. Також беручи до уваги чинне законодавство та судову практику, до прикладу , у процедурі закупівлі UA-2023-02-23-009930-a скаржником було подано скаргу до органу оскарження щодо невідповідності забезпечення тендерної пропозиції переможця вимогам тендерної документації, зокрема електронна банківська гарантія не містила підстав неповернення згідно розділу 3 тендерної документації. Органом оскарження зазначено, що Переможцем надана гарантія за формою, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. Скаргу скаржника було незадоволено. Окрім цього, відповідно до Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.07.2024 по справі 380/3351/24 за позовом Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка до Західного офісу Держаудитслужби України визначено, що моніторингом Західного офісу Держаудтслужби , встановлено, що учасником МПП «Беркут» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №71.00.0000000571, видану 04.05.2023 АТ «А-БАНК», яка містить умову її неповернення «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону». Отже, надання забезпечення тендерної пропозиції учасником МПП «Беркут здійснено без урахування чинних норм Особливостей № 1178, вищевказана банківська гарантія містить умову неповернення забезпечення тендерної пропозиції, яка не відповідає умовам підпункту 3.2. пункту 3 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, зазначеним учасником не надано забезпечення тендерної пропозиції відповідно до вимог тендерної документації. Крім того пунктом 3.4.2 зазначеного розділу Замовником було встановлено вимогу, відповідно до якої банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та форма забезпечення пропозиції повинна відповідати Наказу «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, затвердженого Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. За визначенням, наведеним у пункті 3 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 639, гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов`язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов`язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов`язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії. У пункті 26 розділу ІІІ постанови від 15.12.2004 № 639 гарантія повинна містити, утому числі, такі реквізити: дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини (підпункт 8). Реквізити гарантії банку, наданої як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Таким чином, оформлена та завантажена у складі тендерної пропозиції банківська гарантія МПП «Беркут» відповідала вимогам постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 і наказу від 14.12.2020 року № 2628. Також у рішенні № 115979993 27.12.2023 Харківського окружного адміністративного суду. Суд зазначає, що пункт 47 Особливостей встановлює підстави прийняття замовником рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, і в цій нормі не регулюються питання пов`язані з забезпеченням учасниками тендерних пропозицій. Суд погоджується з доводами позивача, що третя особа вимоги ТД щодо надання забезпечення повністю виконала, а доводи відповідача те, що третя особа мала надати банківську гарантію в якій відобразити зміни, які не передбачені Законом № N 922-VIII, а на думку відповідача слідують з пунктів 44, 47 Особливостей є безпідставними. Суд зауважує, що норми Закону України мають вищу юридичну силу ніж постанова КМУ, а тому першочерговому застосуванню підлягають норми Закону. Вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України. Варто наголосити, що в наказ Мінеокономіки України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628 станом на сьогоднішній день змін до форми банківської гарантії не внесено, зокрема і в частині повернення\не повернення забезпечення тендерної пропозиції. В Наказі № 2628 зазначено, що ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями; реквізити гарантії, визначені у формі, є обов’язковими для складання гарантії. Таким чином, враховуючи зазначене, ні замовник, ні будь-хто інший не вправі самостійно вносити зміни до вимог забезпечення тендерної пропозиції та до самої форми. Отже, подаючи банківську гарантію, учасник в частині підстави не повернення банківської гарантії, як вимагалося в тендерній документації надав її згідно форми затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. №2628. Відтак, подана банківська гарантія приведена у відповідність затвердженій формі в частині підстави не повернення банківської гарантії. Також слід звернути увагу, що пункт 47 Особливостей, хоч і визначає порядок підтвердження переможцем відсутності підстав для відмови в участі, не встановлює вимог щодо форми банківської гарантії, а лише уточнює порядок застосування статті 17 Закону в умовах воєнного стану. Таким чином, надання учасником банківської гарантії, оформленої за чинною формою, затвердженою Наказом №2628, не може бути розцінено як порушення вимог тендерної документації, оскільки вимогою п.10 Розділу 3 Додатку 1 встановлено те, що банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та відповідати формі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. №2628. Додатково слід наголосити, що банківська гарантія є інструментом фінансового забезпечення тендерної пропозиції, метою якого є гарантування добросовісності намірів учасника та забезпечення виконання ним зобов’язань у випадках, прямо передбачених законом. Вимоги до змісту, реквізитів і форми банківської гарантії встановлені на нормативному рівні, і їх зміна можлива виключно шляхом внесення офіційних змін до Наказу Міністерства розвитку економіки №2628 або до постанови Правління НБУ №639. Будь-які додаткові вимоги, не передбачені цими актами, фактично є виходом за межі правового регулювання та можуть створювати дискримінаційні умови для учасників. З огляду на це, позиція замовника щодо необхідності приведення банківської гарантії у відповідність до затвердженої форми є юридично обгрунтовано. Зміст гарантії не може змінюватися залежно від поточної редакції Особливостей, адже форма затверджена нормативно і має бути застосована в уніфікованому вигляді до всіх учасників процедур закупівель. Таким чином, дії ТОВ «ТЕРРАФЛЕКС» відповідають як вимогам тендерної документації, так і нормам чинного законодавства, а виправлена банківська гарантія є коректною, чинною та належною до виконання. Просимо прийняти до уваги надані пояснення, з повагою !
Рішеня
23.10.2025 16:03
Замовник
Документи повідомлення
23.10.2025 16:05
-
Завершена закупівля
Очікувана вартість
1 004 600 грн.
Період подання пропозицій
до 28.09.2025 01:00
Замовник:
Національний природний парк "Північне Поділля"
Контактний телефон:
+380326644005
Статус
Завершена закупівля
Очікувана вартість
1 004 600 грн.
Період подання пропозицій
до 28.09.2025 01:00
Замовник:
Національний природний парк "Північне Поділля"
Контактний телефон:
+380326644005
label__
value__
Офіційний майданчик публічних закупівель
© 1997-2025 Всі права захищено. Політика конфіденційності