Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 04 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 04.09.2025 (далі – Особливості), дотримання вимог законодавства в частині підтвердження ступеня локалізації товару у складі робіт, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Приватного акціонерного товариства «Укргідроенерго» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.09.2025 (протокол № 488-25.7/1) зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.10.2025, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «КРИВОРІЗЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» та Інноваційно-виробнича компанія «Спецгідроенергомонтаж» (далі – ТОВ «ІВК «СГЕМ»), вимогу про усунення невідповідностей до 07.11.2025, протокол/повідомлення продовження строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції від 20.10.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 13.10.2025 № 260/2025/1 та від 10.11.2025 № 260/2025/2, повідомлення про намір укласти договір від 10.11.2025, договір про закупівлю від 24.11.2025 № 1070С/2025, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 26.11.2025 та від 02.12.2025.
1. За нормами пункту 3 Особливостей у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році - 25 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
Підпунктом 3 пункту 6-1 розділу Х Закону визначено, що Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може затверджувати додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, в якому встановлює вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва в розмірі, що не перевищує ступінь локалізації виробництва, встановлений підпунктом 1 цього пункту на відповідний рік. До зазначеного додаткового переліку товарів не включаються товари, визначені підпунктом 2 цього пункту. Замовник здійснює закупівлю товарів, включених до додаткового переліку товарів, затвердженого Кабінетом Міністрів України, виключно у випадку, якщо їх ступінь локалізації виробництва перевищує або дорівнює ступеню локалізації виробництва, встановленому у зазначеному додатковому переліку товарів.
Відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу X Закону прийнята постанова Кабінету Міністрів України від 2 липня 2025 р. № 782 «Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва» (далі - Постанова № 782).
Відповідно до пункту 2 Постанови № 782 ступінь локалізації виробництва товарів, включених до переліку, затвердженого згідно з пунктом 1 цієї постанови, дорівнює розміру, встановленому підпунктом 1 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» на відповідний рік.
При цьому, до товарів, включених до переліку товарів, затвердженого Постановою № 782 відносяться труби сталеві зварні діаметром 406-1422 міліметри.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Відомості ресурсів до об’єктного кошторису 2-5-11 Технічного завдання (Додаток 6 до тендерної документації) при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено придбання таких товарів, як: «Труба діаметром 530х8 зі сталі 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2017» у кількості 532 м (позиція 111) та «Труба діаметром 630х8 зі сталі 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2017» у кількості 8,5 м (позиція 112), тобто товарів, які відносяться до товарів, включених до Додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва, затвердженого Постановою № 782.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В свою чергу, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
Відповідно до частини першої статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2022 № 861 (далі – Порядок № 861).
При цьому, пунктом 13-1 Порядку № 861 встановлено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Однак, Замовник в тендерній документації не визначив вимогу щодо підтвердження учасниками ступеня локалізації товарів: «Труба діаметром 530х8 зі сталі 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2017» та «Труба діаметром 630х8 зі сталі 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2017», які набуваються ним у власність при виконанні робіт та щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, чим порушив вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861.
2. Відповідно до позицій 309 та 310 Підсумкової відомості ресурсів, що міститься у Додатку 1 до укладеного з переможцем процедури закупівлі ТОВ «ІВК «СГЕМ» договору від 24.11.2025 № 1070С/2025 (далі - Договір), вартість товарів: «Труба диаметром 530х8 из стали 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2023» у кількості 11 м та «Труба диаметром 630х8 из стали 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2023» у кількості 532 м становить 43 164 145,05 гривень.
Проведеним під час моніторингу аналізом Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на офіційному веб-сайті Мінекономіки (https://cutt.ly/SX8MmIQ) та на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) інформації щодо товарів: «Труба диаметром 530х8 из стали 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2023» та «Труба диаметром 630х8 из стали 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2023» із підтвердженим ступенем локалізації більше 25 відсотків не виявлено.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, Замовник згідно укладеного з ТОВ «ІВК «СГЕМ» Договору здійснює досліджувану закупівлю робіт, виконання яких передбачає набуття Замовником у власність товару, визначеного додатковим переліком товарів, затвердженим Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з порушенням вимог абзацу третього пункту 3 Особливостей та пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
3. Окрім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІВК «СГЕМ», подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відповідно до пункту 3.3 Таблиці № 3 «Інші вимоги до учасників, що вимагаються замовником» (далі – Таблиця № 3) Додатку 1 «Перелік документів та інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі» (далі – Додаток 1) до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції дозвільних документів Держгірпромнагляду/Держпраці виданих учаснику на виконання робіт підвищеної небезпеки з переліком видів робіт, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що дозволяють виконувати роботи відображені в технічному завданні (якщо учасник безпосередньо буде виконувати такі роботи).
На виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІВК «СГЕМ» надано зокрема, дозволи Держпраці від 20.09.2021 № 246.21.48 на виконання робіт підвищеної небезпеки «Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин» та № 247.21.48 на виконання робіт підвищеної небезпеки, зокрема «Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо)» (файл «Дозвільні документи Учасника.pdf»).
Також, у пункті 3.4.3 Таблиці № 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції дозвільних документів Держгірпромнагляду/Держпраці виданих субпідрядній(им) організації(ям) на виконання робіт підвищеної небезпеки з переліком видів робіт, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що дозволяють виконувати роботи на які залучається субпідрядна(і) організація(ї) (якщо субпідрядна(і) організація(ї) безпосередньо буде(уть) виконувати такі роботи).
Відповідно до довідки від 19.09.2025 № 191 (с.57 файлу «1_2 Кваліфікаційні документи ч2.pdf»), яка міститься у складі тендерної пропозиції ТОВ «ІВК «СГЕМ», 100% робіт буде виконувати субпідрядник – ТОВ «Дніпродзержинськ-СГЕМ».
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІВК «СГЕМ» не надано дозвільних документів ТОВ «Дніпродзержинськ СГЕМ» на виконання робіт підвищеної небезпеки: «Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин» та «Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо)», що не відповідає вимогам пункту 3.4.3 Таблиці № 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Однак, Замовник не виявив зазначені невідповідності та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не відобразив їх у розміщеній до учасника ТОВ «ІВК «СГЕМ» вимозі про усунення невідповідностей.
4. Відповідно до пункту 3 Таблиці № 1 «Кваліфікаційні критерії, вимоги та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям замовника» (далі – Таблиця № 1) Додатку 1 до тендерної документації Замовник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції довідки, що містить інформацію про виконання учасником аналогічного за предметом закупівлі договору, який укладений після 01.01.2017 року, та зазначив, що аналогічним за предметом закупівлі договором в розумінні цієї документації є договір з виконання робіт по влаштуванню або заміні системи технічного водопостачання. Для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Замовником установлено вимогу щодо надання копії договору з додатками до нього (достатньо надання додатку (-ів), що містять роботи, аналогічні предмету закупівлі, які підтверджують предмет, вартість (суму договору) та терміни виконання за договором) та листа-відгуку від замовника (у разі якщо учасник був генпідрядником) та/або листа(и)-відгуку(и) від замовника та/або генпідрядника (у разі якщо учасник був субпідрядником), підтверджуючі виконання аналогічного договору.
На виконання зазначених вимог учасником ТОВ «ІВК «СГЕМ» надано у складі тендерної пропозиції довідку від 19.09.2025 № 191 з інформацію про договір від 08.02.2008 № 15/ПК, копію цього договору та відповідний лист-відгук від замовника, що не відповідає вимогам пункту 3 Таблиці № 1 Додатку 1 до тендерної документації в частині строку укладання аналогічного договору.
Замовником виявлено зазначену невідповідність у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ІВК «СГЕМ» та розміщено в електронній системі закупівель вимогу про її усунення, зокрема, шляхом надання оновлених документів згідно вимог пункту № 3 Таблиці № 1 Додатку 1 до тендерної документації.
На виконання вимоги про усунення невідповідностей учасником ТОВ «ІВК «СГЕМ» надано копію договору від 18.01.2022 № 01/22ПК-ЮЕБ, (файл «1 Аналогічні договори.pdf»), укладеного між субпідрядником ТОВ «Дніпро-Спецгідроенергомонтаж» та субсубпідрядником ТОВ «ЮГ Спецгідроенергомонтаж» (назва ТОВ «ІВК «СГЕМ» до 08.03.2024), предметом якого є монтаж системи технічного водопостачання, а не роботи по влаштуванню або заміні системи технічного водопостачання, що не відповідає вимогам пункту 3 Таблиці № 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
У додатках до зазначеного договору відсутня інформація щодо вартості (суми) договору та термінів виконання робіт за договором, що не відповідає вимогам пункту 3 Таблиці № 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Крім того, лист-відгук щодо виконання цього договору надано від ТОВ «Дніпро-Спецгідроенергомонтаж» (субпідрядника), а не від замовника та/або генпідрядника, що також не відповідає вимогам пункту 3 Таблиці № 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Отже, учасник ТОВ «ІВК «СГЕМ» не усунув виявлені Замовником невідповідності.
Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ІВК «СГЕМ», визначив його переможцем торгів та уклав з ним Договір.
З огляду на вищевикладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 27.11.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 02.12.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому не спростував виявлених порушень.
5. Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
При цьому, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник на порушення абзацу четвертого пункту 49 Особливостей уклав Договір, який не відповідає умовам тендерної документації.
Так, відповідно до Відомості ресурсів до об’єктного кошторису 2-5-11 Технічного завдання тендерної документації передбачено: «Труба діаметром 530х8 зі сталі 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2017» у кількості 532 м (позиція 111) та «Труба діаметром 630х8 зі сталі 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2017» у кількості 8,5 м (позиція 112).
При цьому, згідно з Підсумковою відомістю ресурсів, що міститься у Додатку 1 до Договору передбачено:
у кількості 532 м – «Труба диаметром 630х8, а не 530х8 из стали 08х18Н10Т СОУ НАЕК 145:2023, а не 145:2017» (позиція 310);
у кількості 8,5 м – «Труба диаметром 323,9 х5, а не 630х8 зі сталі 08х18Н10Т» (позиція 311).
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 27.11.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 02.12.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому підтвердив виявлене порушення.