Обгрунтування використання процедури
відповідно до ч. 1 ст. 63 Закону України від 13.04.2017 № 2019-VIII "Про ринок електричної енергії" (далі- Закону) універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам, а пунктом 42 частини 1 ст. 1 передбачено, що малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Відповідно до ч. 2 ст. 63 Закону визначено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Електрична мережа Виконавчого комітету Багачевської міської ради підключена до загальної електромережі Товариства з обмеженою відповідальністю «Черкасиенергозбут». На виконання вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон) Товариство з обмеженою відповідальністю «Черкасиенергозбут» є єдиним постачальником універсальної послуги - постачання електричної енергії за регульованим тарифом і передачі електричної енергії в межах власних діючих мереж на території Черкаської області. Дане товариство включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих не побутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території». Постачальник надає універсальну послугу за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формується відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послугу оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг. Постачальник універсальних послуг здійснює постачання електричної енергії у порядку, визначеному Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (далі – ПРРЕЕ), на умовах договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, який розроблений на основі Типового договору, затвердженого ПРРЕЕ. Предмет закупівлі замовник визначає відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708. При цьому закупівлю електроенергії у постачальників здійснюють як товар. Разом з тим закупівлю електроенергії в ПУП здійснюють також як товар, але з супровідними послугами. При цьому умовою визначення предмета закупівлі електроенергії в ПУП як товару є те, що вартість супровідних послуг (у тому числі послуг з розподілу) менше вартості товару. Важливо, відмітити, що товари можуть включати і послуги. Це визначено Законом № 922, а саме товар — це продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, обладнання, технології, предмети у твердому, рідкому та газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з доставкою таких товарів. Звідси робимо висновок, що замовник обирає закупівлю з урахуванням категорії предмета закупівлі, яка формується у відповідності з умовами поставки електроенергії, як послуги з постачання універсальної послуги або як товар для електричної мережі Замовника. Оскільки в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг, то вбачається, що закупівля електроенергії в ПУП має здійснюватися без використання електронної системи закупівель згідно підпункту 5 пункту 13 Постанови від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Отже, закупівля проводиться без використання ЕСЗ як виняток у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.