Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 23 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік комунального закладу «Вінницький ліцей № 12» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.09.2025 (протокол б/н), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Поділля Фінанс» (далі – ТОВ «Поділля Фінанс»), рішення уповноваженої особи від 26.09.2025 (протокол б/н) про визначення учасника ТОВ «Поділля Фінанс» переможцем торгів та про намір укласти договір, повідомлення про намір укласти договір, договір від 09.10.2025 № 22 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 10.10.2025 та 14.10.2025 через електронну систему закупівель.
Пунктом 3 Особливостей № 1178 передбачено, що замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником в додатку 2 до тендерної документації встановлено вимоги, згідно з якими учасник для підтвердження відповідності запропонованого ним товару (засобів навчання та обладнання для кабінету біології) технічним вимогам Замовника та для підтвердження його легального походження у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- порівняльну таблицю (обов’язково зазначається виробник, країна походження, гарантійний термін та чіткі технічні характеристики запропонованого товару);
- лист від виробника та/або від офіційного представництва (представника) виробника в Україні та/або від офіційного дистриб’ютора та/або від посередника та/або від постачальника.
Крім того, зазначено, що у разі надання листа від посередника та/або постачальника, потенційний учасник повинен підтвердити, що такий посередник та/або постачальник має діючі договірні відносини із виробником запропонованого товару та/або офіційним представництвом (представником) виробника та/або офіційним дистриб’ютором в Україні, запропонованого товару (надати в складі тендерної пропозиції діючий договір), а також наголошено, що статус офіційного дистриб'ютора повинен бути документально підтверджений виробником та/або офіційним представництвом (представником) виробника в Україні. Ця вимога встановлена з метою підтвердження факту офіційності (легальності) ввезення товару в Україну, в тому числі факту, що він пройшов належне митне оформлення та не є контрафактною продукцією (товаром). Замовник має право звернутись до відповідних органів та організацій, в тому числі до виробника та/або офіційного представництва (представника) виробника в Україні, з метою перевірки наданої у листі та/або договорі інформації. У разі якщо виробником або офіційним представництвом (представником) виробника в Україні запропонованого товару буде підтверджено факт зазначення учасником та/або посередником та/або постачальником недостовірної інформації, пропозиція учасника буде вважатись такою що не відповідає технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі та підлягатиме відхиленню.
Учасником ТОВ «Поділля Фінанс» на виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції надано порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару вимогам Замовника (файл «Порівняльна_таблиця_відповідності.pdf»), у якій зазначена інформація про цифровий мікроскоп LCD, B-61V, виробником якого є компанія «Optika SRL» (Італія).
Також, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Поділля Фінанс» міститься авторизаційний лист (файл «Лист авторизації – Вінниця ліцей 12.PDF»), у якому зазначено, що офіційним постачальником мікроскопів компанії «Optika SRL» (Італія) є ТОВ «Еліз Лабс Трейд».
Однак, у тендерній пропозиції учасника ТОВ «Поділля Фінанс» відсутній договір, який підтверджує діючі договірні відносини між посередником та/або постачальником (ТОВ «Еліз Лабс Трейд») із виробником запропонованого товару (компанія «Optika SRL») та/або офіційним представництвом (представником) виробника та/або офіційним дистриб’ютором в Україні запропонованого товару, чим порушено вимоги додатку 2 до тендерної документації.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області щодо вищевказаного Замовником 14.10.2025 через електронну систему закупівель надано пояснення, в якому, зокрема, зазначено, що «Діючого договору між офіційним постачальником мікроскопів компаніїї Optika SRL (Італія) - ТОВ «Еліз Лабс Трейд», що надав Авторизаційний лист та виробником запропонованого товару та/або офіційним представництвом (представником) виробника та/або офіційним дистриб’ютором в Україні, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Поділля Фінанс» не було надано».
Відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей №1178.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «Поділля Фінанс» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей №1178, а уклав з ним Договір.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Поділля Фінанс» установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди – порушень не установлено.