Звернення:
За тендером : Автомобільні шини, код ДК 021:2015- 34350000-5 (Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності)
Тема:
Дискримінаціні вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику!
Ознайомившись з вимогами ТД, повідомляємо, що у вас містяться дискримінаціні вимоги, а саме
1.
Посилання на Країни виготовлення.
є безпідставною та такою, що обмежує коло понтеційних Учасників, тим самим порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них». Про що оприлюднено у рішенні АМКУ №476 -р/пк-пз від 13.01.2025 щодо закупівлі UA-2024-12-30-009766-a, що проводила "Служба безпеки України". Вимагаємо скасувати неправомірну вимогу та привести технічні вимоги до предмета закупівлі у відповідність до чинного законодавства.
До аналогічного рішення прийшло АМКУ відповідно до закупівлі.
Ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-30-009766-a.
Просимо звернути Увагу на рішення АМКУ Замовником було зазначено Вимога, що шини повинні бути країн членів Європейського Союзу та/або Великої Британії та/або Японії та/або Південної Кореї та/або Сполучених Штатів Америки та/або Туреччини та/або Сербії (33 країни)
Повідомляємо, що згідно чинного законодавтва Учасники не обмежені у виборі країни походження товару.
Тим більще повідомляємо, що світові виробники шин мають заводи по всьому світу, навіть одна і та сама модель виробника може бути як із країн ЄС, США або Канади.
2.
Щодо питання другого
Ви вказуєте конкретний малюнок протектору, що є прямим посиланням на КОНКРЕТНУ МОДЕЛЬ КОНКРЕТНОГО ВИРОБНИКА (тобто наприклад позиція № 1 фото відповідає тільки шині Автошина 185/65 R15 88T ICEWAYS 2 Lassa, якщо запропонувати шину іншого виробника чи іншу модель вона буде відрізнятись).
Ще раз наголошуємо, що фото протектору шини (фото шини) це конкретна шина.
Тобто це пряме посилання на конкретну модель конкретного бренду.
Наприклад протектор шини можна характеризувати за сезонністю,
або за типом протекторів Асиметричний, Симетричний.
Тоді дана вимога буде правомірна, та не буде містити посилання на конкретну шину (модель/бренд)
Вимагаючи від Учасника надання товарів лише з певного обмеженого списку Протектор,(фото) , Замовник тим самим порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них» та ч. 4 ст. 23 «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, зокрема і Скаржнику, які можуть та планують запропонувати Замовнику товар, який вироблений Виробником (країною), що не входять до обмеженого списку, визначеного Замовником, але повністю відповідають визначеним Замовником технічним, кількісним та якісним характеристикам.
З вищенаведеного повідомляємо фото протектору це конкретне посилання на БРЕНД/ВИРОБНИКА, що чинним законодавством зоборонено .
Рішення АМКУ щодо посилання на конкретний бренд БРЕНДОМ/ВИРОБНИКОМ
До аналогічного рішення прийшло АМКУ відповідно до закупівлі.
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-11-011617-a
та щодо закупівлі UA-2024-12-30-009766-a.
Вимагаємо ознайомитьсь з аналогічними рішеннями АМКУ та внести відповідні зміни.
У випадку ігнорування нашої вимоги змушені будемо звернутись до АМКУ.
Сподіваємось на ваше розуміння.
Дата оприлюднення звернення:
17.09.2025 10:09