Звернення:
За лотом №1 позицією №1: Лот 1. Лінолеум для залізничного транспорту
Тема:
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Зміст:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації оголошено закупівлю лінолеуму для ремонту рухомого складу залізниць (електропоїздів) за двома окремими лотами:
- Лот 1 — лінолеум сірого кольору 5016 м? та зварювальний шнур 4930 м.п.
- Лот 2 — лінолеум жовтого кольору 330,4 м?.
1. Ризики для Замовника при поділі на два лоти
1.1. За умови поділу закупівлі існує ризик, що переможці будуть визначені з різною продукцією від різних виробників.
1.2. Існує ймовірність відсутності пропозицій по менш привабливому Лоту 2 або визначення переможця лише по одному з лотів, що унеможливить комплексну поставку єдиного покриття.
1.3. Це можливо призведе до того, що Замовник отримає продукцію від різних виробників, що є критично небезпечним, адже при інсталяції покриттів на підлогу матеріали 2х марок та кольорів будуть безпосередньо поєднуватися між собою методом гарячого зварювання, тому мають бути сумісні за своїм хімічним складом враховуючи шнур для зварювання у т.ч
2. Технічні аспекти сумісності матеріалів
2.1. У практиці застосування сірий та жовтий лінолеум вочевидь повинні поєднуватися у єдиному погодженому концепті:
- жовтий колір використовується для виділення зон інклюзивного середовища, місць для велосипедів, а також смуг уздовж проходу у салоні електропоїзда;
- сірий колір — основне покриття;
- між собою вони зварюються шнуром (сірого або жовтого кольору за рішенням замовника).
2.2. Лінолеум різних виробників відрізняється:
- за хімічним складом (різні рецептури ПВХ, пластифікатори, стабілізатори, добавки, пігменти);
- за товщиною зносостійкого шару марок лінолеуму.
(як відомо у одних виробників є — 0,7 мм, в іншого — 1,0 мм).
1. Зносостійкий шар лінолеуму (wear layer):
o У різних виробників він має різну товщину, твердість і хімічний склад.
o При зварюванні шнуром (ПВХ-стрічкою) утворюється шов, який повинен однаково заплавитися в обидва краї покриття утворюючи герметичну поверхню. Якщо матеріали відрізняються — один край може перегоріти, інший недоплавитися при етапі зварювання швів шнуром під дією встановленної температури фену під час зварювання. Особливо якщо два лінолеуми ще й мають різний за товщиною зносостійкий верхній шар, саме який і зварюється.
o Це дає ризик відшарування та розтріскування шва, якщо не відразу, до через короткий проміжок часу під час експлуатації.
o Чим більший зносостійкий шар - тим фізично міцніший зварний, стійкий до навантажень шов.
2.3. У разі поєднання таких матеріалів виникають проблеми:
- у місцях з тоншим шаром відбувається перепалення при зварюванні;
- у місцях з товстішим шаром — недоплавлення шнура;
- шов не утворює єдиного моноліту через хімічну несумісність.
Тобто, у кожного виробника різна рецептура як ПВХ, так і шнуру лише під свою продуцію.
Виробники додають різні пластифікатори, стабілізатори, пігменти, а деякі і крейдові суміші для здешевлення лінолеуму.
Тому навіть однакової товщини матеріали можуть не зварюватися між собою, як хімічно несумісні.
3. Висновки
Поділ закупівлі на два лоти:
- створює ризик отримання Замовником продукції від різних виробників,
- знижує довговічність та безпеку покриття у транспортних засобах, є ризик рекламацій на виконання робіт від кінцевих спожиівчів, замовників.
- позбавляє можливості гарантійного обслуговування, оскільки виробники надають гарантію лише на покриття та шнур одного бренду та серії,
- ствердження ґрунтується на існуючому у виробничій практиці та досвіді наслідків спроб комбінувати покриття різних типів та виробників з метою заощаджень. Такі випадки неодноразово підтверджувалися виробниками продукції та технічними відділами розвитку підприємств, які зазначають неможливість гарантувати якісний результат у разі змішування матеріалів.
- створюються умови можливих маніпуляцій гарантійними випадками у разі їх виникнення, як зі сторони Замовника, так і зі сторони постачальників та різних виробників продукції між собою.
4. Пропозиція щодо змін
З метою забезпечення надійності, довговічності та безпеки покриття, а також уникнення ризиків псування продукції, просимо внести зміни до тендерної документації та об’єднати обидва лоти в один.
Пропонується передбачити постачання сірого та жовтого лінолеуму разом зі зварювальним шнуром в межах одного лоту, одного виробника та одного постачальника.
Це гарантуватиме:
- отримання Замовником якісного та сумісного між собою за хімічним складом матеріалу для герметичного зварювання стиків лінолеуму між собою при поєднанні вказаних у технічному завданні кольорів.
- дотримання гарантійних умов виробника,
- безпеку, якісний зовнішній вигляд та довговічність покриття у вагонах електропоїздів.
5. Також просимо звернути увагу на помилку та внести зміни у технічне завдання предмету закупівлі привівши їх у відповідність щодо вказаної RAL класифікації для коректного відображення кольорових рішень усунувши наявні розбіжності у Додатку 2, таблиця 1 .
Дата оприлюднення звернення:
14.09.2025 15:19