Звернення:
За тендером : Аудит окремої фінансової звітності Замовника за рік, що закінчився 31 грудня 2025 року, підготовленої відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності (далі - МСФЗ). Метою аудиту є висловлення аудитором думки про те, чи фінансова звітність відображає достовірно, в усіх суттєвих аспектах фінансовий стан Замовника на звітну дату та результати його діяльності за звітний період, а також чи узгоджується фінансова інформація у Звіті про управління з фінансовою звітністю.
Аудит консолідованої фінансової звітності Замовника за рік, що закінчився 31 грудня 2025 року, підготовленої відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності (далі - МСФЗ). Метою аудиту є висловлення аудитором думки про те, чи консолідована фінансова звітність відображає достовірно, в усіх суттєвих аспектах фінансовий стан Замовника на звітну дату та результати його діяльності за звітний період, а також чи узгоджується фінансова інформація у Звіті про управління з фінансовою звітністю.
Тема:
Дискримінаційне тлумачення
Зміст:
Встановлена замовником вимога пункту 12. Додатку № 1 до Тендерної документації щодо надання довідки про те, що до суб'єкта аудиторської діяльності не застосовувались дисциплінарні заходи згідно статті 42 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність». Законодавець чітко визначив у статті 1 пункті 9-1, що критерієм доброї репутації є не абсолютна відсутність стягнень, а саме відсутність трьох і більше дисциплінарних стягнень у вигляді попередження або зупинення права на надання послуг з обов’язкового аудиту протягом 24 календарних місяців. Таким чином, одне або навіть два стягнення не впливають на правосуб’єктність і не позбавляють аудиторську фірму статусу належної та з доброю репутацією.
Закон спеціально встановлює кількісний поріг, щоб уникнути свавільного та дискримінаційного тлумачення, оскільки діяльність аудиторів контролюється органом суспільного нагляду і дисциплінарні стягнення можуть мати різну природу та ступінь впливу. Вимога замовника фактично підміняє державне визначення критерію доброї репутації власним більш жорстким підходом, що не передбачений законом.
Застосування вимоги замовника призводить до необґрунтованого виключення з процедури тих суб’єктів аудиторської діяльності, які формально мають право надавати послуги відповідно до ліцензії та контролюються регулятором, але мали одноразове стягнення. Таке обмеження є штучним та дискримінаційним, оскільки воно не має під собою правової підстави та виходить за межі визначеного законом поняття доброї репутації.
Належне розуміння змісту статті 1 пункту 9-1 Закону передбачає, що саме системність порушень (три і більше разів) створює негативну репутацію, тоді як поодинокий випадок дисциплінарного впливу є нормальним явищем у практиці нагляду та не може бути підставою для заборони участі у публічних закупівлях. Замовник не має права встановлювати вимоги, які фактично посилюють норми спеціального закону та створюють додаткові бар’єри для учасників.
Враховуючи викладене, законодавчо обґрунтованою та коректною формою вимоги для тендерної документації є формулювання:
«Суб’єкт аудиторської діяльності має добру репутацію, що підтверджується відсутністю застосування до нього стягнень у вигляді попередження або зупинення права на надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності три та більше разів протягом 24 календарних місяців».
Це формулювання повністю узгоджується з прямою нормою Закону України №2258-VIII і забезпечує дотримання принципу недискримінації та добросовісної конкуренції при проведенні публічних закупівель, що підтверджується рішенням АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ №12840-р/пк-пз від 20.08.2025 по тендеру https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-07-28-003838-a Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-28-003838-a
Дата оприлюднення звернення:
11.09.2025 16:17
Добрий день! До тендерної документації внесені відповідні зміни
Дата оприлюднення відповіді:
12.09.2025 11:13