Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 20 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон № 922) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції чинній на момент проведення закупівлі) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ГЛОБИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі ? замовник) на 2025 рік UA-P-2025-09-10-000916-a; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-09-10-003182-a; звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2025-09-10-003182-a від 09 жовтня 2025 року; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи замовника від 10 вересня 2025 року № 76; реєстр отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-09-10-003182-a; протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-09-10-003182-a; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 22 вересня 2025 року; тендерну пропозицію учасника ПП «РАЙАГРОБУД» (далі – учасник); протокольне рішення уповноваженої особи щодо визначення переможцем учасника ПП «РАЙАГРОБУД» від 23 вересня 2025 року № 82; повідомлення про намір укласти договір від 23 вересня 2025 року; договір надання послуг з поточного ремонту від 08 жовтня 2025 року № 442 на суму 499 997,56 грн з ПДВ, укладений з ПП «РАЙАГРОБУД»; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель 01 жовтня 2025 року.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення замовником абзацу 1 пункту 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 1 Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовника: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації…».
До того ж, у вищевказаному пункті тендерної документації визначено, що: «Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Учасником ПП «РАЙАГРОБУД» у складі тендерної пропозиції надано документ, а саме: Додаток 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Поточний ремонт нежитлової кімнати в будівлі за адресою: Полтавська область, Кременчуцький район, село Великі Кринки, вул. Незалежності, будинок 112-Б (код за ДК 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» (Технічні та якісні характеристики погодження.pdf), підписаний кваліфікованим електронним підписом (КЕП) директора.
Разом з цим, замовником 22 вересня 2025 року в електронній системі закупівель надано вимогу про усунення невідповідностей учаснику ПП «РАЙАГРОБУД» щодо ненадання останнім «…погодження з умовами технічних, якісних та кількісних характеристик за підписом керівника, завірене печаткою».
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 30 вересня 2025 року через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Відповідь, надана замовником, не свідчить про відсутність порушень з даного питання. Так, замовник на свою користь зазначив, що: «Вимога Замовика щодо погодження і ознайомлення з вимогами технічних, якісних та кількісних характеристик є необхідною, так як стає складовою частиною договору і погодження з нею є підготовчим етапом до укладання договору….
В документах ПП "РАЙАГРОБУД" в частині надання погодження з умовами технічних, якісних та кількісних характеристик відсутній підпис та печатка, що вимагалися замовником. В такому разі даний документ підлягає виправленню, так як вважається помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.».
Вказане твердження є безпідставним, оскільки Замовником в тендерній документації чітко визначено, що замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, що і було забезпечено учасником.
Відповідно до пункту 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином, замовником на порушення абзац 1 пункту 43 Особливостей надано неправомірну вимогу про усунення невідповідностей учаснику ПП «РАЙАГРОБУД».
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.