Звернення:
За тендером : Послуги з прибирання
Тема:
вимога, дискримінація
Зміст:
Вимога
Шановний Замовнику!
У тендерній документації встановлено наступну вимогу:
"Учасник, з метою забезпечення безпеки працівників на робочих місцях під час виконання ними функціональних обов’язків, повинен надати копії документів (свідоцтво (посвідчення тощо), що є дійсним на кінцеву дату подання тендерних пропозицій та протокол (витяг з протоколу) проведення навчання/ перевірки знань), що підтверджують проходження особи, відповідальної за проведення робіт (технічний директор або інженер з охорони праці або головний інженер або інший інженерно-технічний персонал підприємства), навчання з питань охорони праці; пожежної безпеки; електробезпеки; НПАОП 0.00-1.71-13 та ДНАОП 0.00-4.15-98."*
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що створює необґрунтовані перепони для участі у процедурі закупівлі, з огляду на наступне:
Законодавством України у сфері охорони праці та пожежної безпеки не встановлено обов’язку, що всі перелічені види навчання повинна пройти саме одна конкретна особа (наприклад, лише технічний директор чи головний інженер). Відповідальними можуть бути різні посадові особи – директор, головний інженер, інженер з охорони праці, інший інженерно-технічний персонал.
На практиці у багатьох підприємствах функції щодо охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки та інших напрямів розподілені між різними працівниками, які мають відповідні посвідчення та протоколи перевірки знань. Вимога щодо обов’язкової наявності всіх посвідчень в однієї особи є необґрунтованою та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
Учасники можуть мати у своєму складі осіб з чинними посвідченнями та протоколами за всіма необхідними напрямами (охорона праці, пожежна безпека, електробезпека тощо), але ці документи видані на різних працівників (наприклад, директор відповідає за один напрям, інженер з охорони праці – за інший, головний інженер – за третій). Це повністю відповідає вимогам законодавства і гарантує належний рівень безпеки на підприємстві.
Крім того, у встановленій вимозі взагалі не передбачена можливість подання документів на директора підприємства, хоча законодавство прямо дозволяє покладати на керівника обов’язки відповідального за окремі напрями (наприклад, охорона праці, пожежна безпека). Відсутність такої можливості є дискримінаційною умовою та обмежує право учасників на підтвердження кваліфікації.
Таким чином, у нинішній редакції вимога є дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників та суперечить принципам недискримінації та добросовісної конкуренції, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме: передбачити можливість надання учасниками підтверджуючих документів (посвідчень, протоколів) за переліченими напрямами як на одну особу (наприклад, директора чи інженера), так і на кількох різних працівників підприємства, відповідальних за відповідні напрями.
Дата оприлюднення звернення:
11.09.2025 13:50
Добрий день шановний потенційний учаснику!
Частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник, з огляду на вид об’єкта, що підлягає прибиранню, а саме, освітній заклад, вимагає щоби на об’єкті під час надання послуг була одна посадова (службова) особа Виконавця, відповідальна за додержання вимог законодавства з питань охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки. При цьому Замовник не піддає сумніву Ваше твердження, що «Учасники можуть мати у своєму складі осіб з чинними посвідченнями та протоколами за всіма необхідними напрямами (охорона праці, пожежна безпека, електробезпека)». Але для потреб цієї закупівлі для Замовника важливі не напрями діяльності осіб Виконавця, а повна компетентність його відповідальної особи для організації роботи з усіх цих питань на об’єкті прибирання. До того ж, Замовник небезпідставно (з огляду на досвід інших Замовників) вважає, що організацію і контроль щоденного додержання працівниками Виконавця вищевказаних вимог кількома посадовими (службовими) особами Виконавця забезпечити неможливо. З огляду на викладене, Замовник не вважає цю вимогу тендерної документації дискримінаційною. Ця вимога є законною, ніяким чином не обмежує коло потенційних учасників закупівлі, а тому задоволенню не підлягає.
Дата оприлюднення відповіді:
12.09.2025 17:19