Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 28 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Виконавчого комітету Саксаганської сільської ради Кам'янського району Дніпропетровської області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.09.2025 №143/1, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 12.09.2025 та від 16.09.2025, відповіді Замовника від 12.09.2025 та від 19.09.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНА ГРУПП ЛТД» (далі – ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД»), протокол уповноваженої особи Замовника від 25.09.2025 № 143/2, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 25.09.2025, договір про закупівлю від 03.10.2025 № 135, пояснення (інформацію, документи) від 13.10.2025, 16.10.2025 та від 22.10.2025, надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Моніторингом встановлено, що згідно вимог п.п. 2.1. п. 2 Таблиці 1 розділу І Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації (далі – Додаток 2) для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник надає інформацію, виконану у вигляді довідки, із зведеними даними про персонал учасника та залучених спеціалістів учасника та/або об’єднання учасників із зазначенням осіб, які безпосередньо будуть залучені до виконання зобов’язань договору, укладеного за результатами даної закупівлі.
Також, відповідно до вимог п.п. 2.4.1.2. п. 2 Таблиці 1 розділу І Додатку 2 до тендерної документації учасник має надати копію повідомлення про прийняття працівника або залученого спеціаліста на роботу, направленого до органів податкової служби України разом із отриманим документом (квитанцією) від територіального органу ДПС, що може свідчити про отримання відповідного повідомлення.
На виконання вимог п.п. 2.1. п. 2 Таблиці 1 розділу І Додатку 2 до тендерної документації учасником ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» надано у складі тендерної пропозиції Довідку із зведеними даними про персонал учасника та залучених спеціалістів від 19.09.2025 № 19/09-4 (файл «4_довідка_ПЕРСОНАЛ.pdf», стор. 1-2), яка містить інформацію про наявність в учасника працівників, зокрема, Дігтяр Ю.Г., Буруян Р.В.
Також, на виконання вимог п.п. 2.4.1.2. п. 2 Таблиці 1 розділу І Додатку 2 до тендерної документації учасником ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» надано у складі тендерної пропозиції повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладання гіг-контракту, сформоване 07.06.2023, стосовно Дігтяра Ю.Г. та Буруяна Р.В. («4_довідка_ПЕРСОНАЛ.pdf», стор. 25).
Проте, учасник ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» не надав у складі тендерної пропозиції документів (квитанцій), отриманих від територіального органу ДПС, що можуть свідчити про отримання територіальним органом ДПС відповідного повідомлення про прийняття працівника або залученого спеціаліста на роботу стосовно вищевказаних працівників (Дігтяр Ю.Г., Буруян Р.В.), що не відповідає вимогам п.п. 2.4.1.2. п. 2 Таблиці 1 розділу І Додатку 2 до тендерної документації.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області Замовник 16.10.2025 надав пояснення, в якому, зокрема, зазначив наступне: «На виконання вимоги п. 2.4.1.2 таблиці 1 розділу I Додатку 2 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасника надано повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладання гіг-контракту, сформований 07.06.2023 року згідно до встановленої форми постановою КМУ від 17 червня 2015 року №413, в якому зазначені дані про Дігтяр Юрія Георгійовича та Буруян Романа Вікторовича (сторінка 25 ел.файла «4_довідка_ПЕРСОНАЛ.pdf»). В наданому документі учасником зазначено відповідна помітка «документ прийнято», що свідчить про те, що даний документ був належним чином оформлений із відповідними даними та прийнятий в електронному вигляді органом ДПС в установленому порядку. Керуючись вище викладеним у замовника не було підстав вважати, що учасником не повідомлено ДПС про наявність штатних працівників. Встановлена невідповідність не є суттєвою або такою, що впливає на вибір переможця закупівлі та на суть закупівлі в цілому. У зв'язку з чим у замовника не було необхідності повідомляти через електронну систему про невідповідність пропозиції учасника в цій частині».
Проте, надане пояснення не спростовує того, що Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей в документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в цій частині, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
Згідно вимог п.п. 3.1. п. 3 Таблиці 1 розділу І Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник надає інформацію, виконану у вигляді довідки за формою, наведеною в Додатку 2.1 до документації. У довідці обов’язково зазначається інформація щодо фактично виконаних зобов’язань за договорами виконання роботи(іт), що є аналогічним предмету даної процедури закупівлі (для виконання даного критерію достатньо надання інформації за двома аналогічними договорами).
Відповідно до вимог п.п. 3.3. п. 3 Таблиці 1 розділу І Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність позитивного досвіду виконання аналогічних зобов’язань закупівлі (в повному обсязі) за предметами щодо виконання робіт з нового будівництва та/або реконструкції існуючого об’єкту нерухомого майна, що за своїм характером (або змістом) є аналогічними предмету даної закупівлі.
Моніторингом встановлено, що на виконання вимог п.п. 3.1. та п.п. 3.3. п. 3 Таблиці 1 розділу І Додатку 2 до тендерної документації учасником ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» надано у складі тендерної пропозиції Довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 19.09.2025 № 19/09-5 з інформацією про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (файл «5_аналогічний-договір-1_compressed.pdf», стор. 1-2), а також копії наступних договорів та супутніх до них документів:
- Договір про закупівлю № 93 від 17.10.2024, укладений між ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» та КП «Верхівцевське житлово-комунальне господарство Верхівцевської міської ради», предметом якого є «Нове будівництво водопровідної мережі по вул. Центральна, вул. Вокзальна, вул. Привокзальна у м. Верхівцеве Кам’янського району Дніпропетровської області. Коригування» (файл «5_аналогічний-договір-1_compressed.pdf», стор. 3-86»;
- Договір підряду № 01/12 від 01.12.2021, укладений між ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» та ТОВ «ПП КОНС», предметом якого є «Реконструкція нежитлових будівель за адресою Харківська обл., Харківський р-н, смт Солоницівка, вул. Потьомкіна, буд. 18 а» (файл «6_аналогічний-договір-2.pdf»).
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації Замовника предметом досліджуваної закупівлі є роботи з реконструкції водопровідної мережі по вул. Сонячній в с. Саксагань Кам'янського району Дніпропетровської області за кодом ДК 021:2015: 45330000-9 — Водопровідні та санітарно-технічні роботи.
Поряд з цим, відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» Договірної ціни № 1 до Договору підряду № 01/12 від 01.12.2021 та Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2022 р. по об’єкту «Реконструкція нежитлових будівель за адресою Харківська обл., Харківський р-н, смт Солоницівка, вул. Потьомкіна, буд. 18 а» (файл «6_аналогічний-договір-2.pdf», стор. 5-35) роботи з реконструкції існуючого об’єкту нерухомого майна, які виконувалися згідно Договору підряду № 01/12 від 01.12.2021 за своїм характером (або змістом) не є аналогічними предмету досліджуваної закупівлі, а саме: водопровідним та санітарно-технічним роботам.
Таким чином, учасник ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» не підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» шляхом надання інформації за двома аналогічними договорами, оскільки Договір підряду № 01/12 від 01.12.2021 не є аналогічним до предмета закупівлі у розумінні тендерної документації Замовника, що не відповідає вимогам п.п. 3.1. п. 3 Таблиці 1 розділу І Додатку 2 до тендерної документації.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області Замовник 16.10.2025 надав пояснення, в якому, зокрема, зазначив наступне: «Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року та Особливостями не визначено поняття «аналогічний договір», при цьому визначено кваліфікаційний критерій, яким передбачається наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Керуючись законодавчою базою в сфері публічних закупівель замовник повинен самостійно визначити умови та вимоги до учасників процедури закупівлі, які повинні бути задоволено ними в порядку та на умовах, визначених замовником у тендерній документації. Пунктом 3.3 таблиці 1 розділу I Додатку 2 до тендерної документації, учасник повинен підтвердити наявність позитивного досвіду виконання аналогічних зобов’язань закупівлі (в повному обсязі) за предметами щодо виконання робіт з нового будівництва та/або реконструкції існуючого об’єкту нерухомого майна, що за своїм характером (або змістом) є аналогічними предмету даної закупівлі. Для документального підтвердження наявності позитивного досвіду виконання аналогічних зобов’язань у складі пропозиції учасником надаються документи із урахуванням наступних умов, якими передбачено варіативність надання інформації та документів, що достовірно можуть підтвердити наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), які виконувались із приватними підприємствами або особами, або організаціями, які не зобов’язані оприлюднювати інформацію про здійснення закупівлі в електронній системі публічних закупівель та установами (або організаціями), які зобов’язані оприлюднювати інформацію про здійснення закупівлі в електронній системі публічних закупівель. На виконання встановлених вимог, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» надано інформацію та документи щодо виконання договору про закупівлю №93 від 17.10.2024, укладений між ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» та КП «Верхівцевське житлово-комунальне господарство Верхівцевської міської ради» за предметом закупівлі «нове будівництво водопровідної мережі по вул. Центральна, вул.Вокзальна, вул. Привокзальна у м.Верхівцеве Кам'янського району Дніпропетровської області. Коригування». Надані документи та інформація, що стосувалась договору про закупівлю №93 від 17.10.2024 року, задовольняли вимоги п.3.1, п.3.2, п.3.2.1 та п.3.3, зокрема п.3.3.2 та п.3.3.2.1 таблиці 1 розділу I Додатку 2 до тендерної документації. Додатково до складу тендерної пропозиції учасником надано інформацію та документи щодо виконання договору про закупівлю № 01/12 від 01.12.2021, укладений між ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» та ТОВ «ПП КОНС», предметом якого є «реконструкція нежитлових будівель за адресою Харківська обл., Харківський р-н, смт Солоницівка, вул. Потьомкіна, буд. 18 а». Надані документи та інформація, що стосувалась договору про закупівлю №93 від 17.10.2024 року, задовольняли вимоги п.3.1, п.3.2, п.3.2.1 та п.3.3, зокрема п.3.3.1, п.3.3.1.1, п. 3.3.1.1.1, п. 3.3.1.2 таблиці 1 розділу I Додатку 2 до тендерної документації. Також варто зазначити про те, що умовами закупівлі у тендерній документації не визначено перелік робіт, які можуть охарактеризувати суть аналогічних робіт або таких, які ними не є, в тому числі не визначено перелік об’єктів будівництва, за якими могли проводитись роботи з нового будівництва та/або реконструкції, що розширює поняття аналогії виконання робіт на різних об’єкта будівництва. Таким чином замовником розширено поняття «аналогічний договір» за для забезпечення виконання мети одного із принципів здійснення публічних закупівель - недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Тому, керуючись вище викладеним, у замовника не було законних підстав вважати пропозицію ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» такою, що не відповідає вимогам замовника в частині підтвердження вимог до кваліфікаційного критерію документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів».
Проте, надане пояснення не спростовує того, що Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей в документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в цій частині, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця встановлено наступне.
Абзацом четвертим пункту 49 Особливостей, зокрема, визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, саме відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
У Додатку 5 до тендерної документації Замовника міститься проект договору про закупівлю, згідно п. 9.3. якого «Гарантійний строк експлуатації об'єкта за результатом виконання робіт становить 10 (десять) років від дня його прийняття Замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений законом (далі - гарантійний строк експлуатації)».
При цьому, відповідно до вимог п. 5 розділу І Додатку 5 до тендерної документації за результатом ознайомлення умов проекту договору, що пропонуються замовником та з метою надання погодження з ними та істотними умовами, які будуть до нього включені за результатом прийняття пропозицій Учасника, Учасник повинен подати у складі своєї пропозиції, шляхом завантаження файлу(ів) у форматах доступних для відображення такого(их) електронного(их) документа(ів) (наприклад: *.doc, *.docx, *.pdf, *.jpg, *.jpeg), з дотриманням умов проекту договору.
Учасником ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» надано у складі тендерної пропозиції лист від 22.09.2025 № № 22/09-2 (файл «2_Погодження з проектом договору.pdf»), згідно якого учасник надає погодження з істотними та іншими умовами, які визначені у проекті договору (згідно до умов Додатку 5 тендерної документації та інших її умов) та повідомляє про те, що ознайомлений з умовами проекту договору, що викладений у Додатку 5 тендерної документації та про безумовну згоду з його положеннями і подальшим його укладанням із замовником в редакції, що викладена у тендерній документації з урахуванням умов пропозиції учасника, що буде відома за результатом проведення процедури закупівлі.
Також учасником ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» надано погоджений та підписаний зі своєї сторони проект договору про закупівлю (файл «2_Погодження з проектом договору.pdf»), зміст якого відповідає викладеному Замовником у Додатку 5 до тендерної документації.
При цьому, згідно п. 9.3. наданого у складі тендерної пропозиції та погодженого учасником ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» проекту договору про закупівлю «Гарантійний строк експлуатації об'єкта за результатом виконання робіт становить 10 (десять) років від дня його прийняття Замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений законом (далі - гарантійний строк експлуатації)».
Згідно протоколу уповноваженої особи від 25.09.2025 № 143/2 Замовник визначив учасника ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» переможцем процедури закупівлі.
За результатами проведення процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» укладено договір про закупівлю від 03.10.2025 № 135.
Водночас, п. 9.3. укладеного договору про закупівлю від 03.10.2025 № 135 викладений у наступній редакції: «Гарантійний строк експлуатації об'єкта за результатом виконання робіт становить 3 (три) роки від дня його прийняття Замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений законом (далі - гарантійний строк експлуатації)».
Отже, умови укладеного договору про закупівлю від 03.10.2025 № 135 відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» в частині гарантійних строків експлуатації об'єкта будівництва.
Враховуючи вищевикладене, за результатами моніторингу встановлено, що в порушення вимог пункту 18 та абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник уклав з переможцем ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» договір про закупівлю від 03.10.2025 № 135, умови якого відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є НІКЧЕМНИМ у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області Замовник 22.10.2025 надав пояснення, в якому, зокрема, зазначив: «Рішенням уповноваженої особи Виконавчого комітету Саксаганської сільської ради Кам’янського району Дніпропетровської області від 09.09.2025 №143/1 було затверджено тендерну документацію, разом із положеннями проекту договору, в якому у пункту 9.3 визначено «Гарантійний строк експлуатації Об'єкта за результатом виконання робіт становить 10 (десять) років від дня його прийняття Замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений законом (далі - гарантійний строк експлуатації)». На виконання вимоги пункту 5 Додатку 5 до тендерної документації учасником надано у складі тендерної пропозиції проект договору, в якому у пункті 9.3 зазначено «Гарантійний строк експлуатації Об'єкта за результатом виконання робіт становить 3 (три) роки від дня його прийняття Замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений законом (далі - гарантійний строк експлуатації)». Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону. Замовником, в ході розгляду пропозиції учасника, було встановлено, що дана невідповідність не змінює терміну гарантійного строку, оскільки зазначено уточнення «якщо більший гарантійний строк не встановлений законом». Керуючись вище викладеним та умовами тендерної пропозиції було узгоджено прийняти пропозицію учасника та вкласти договір на умовах, що пропонувались учасником у тендерній пропозиції…».
Проте, надане пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки згідно п. 9.3. наданого у складі тендерної пропозиції та погодженого учасником ТОВ «АФІНА ГРУПП ЛТД» проекту договору про закупівлю «Гарантійний строк експлуатації об'єкта за результатом виконання робіт становить 10 (десять) років від дня його прийняття Замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений законом (далі - гарантійний строк експлуатації)».
Окрім того, згідно абзацу третього пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві) гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Згідно з частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Враховуючи викладене, положення пункту 9.3. договору про закупівлю від 03.10.2025 № 135 не відповідають нормам абзацу третього пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві та частини першої статті 884 Цивільного кодексу України.