Звернення:
За тендером : Капітальний ремонт даху КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги «Садгора» будівлі літ.А та літ.Б на вул. Ярослава Мудрого,2 в м. Чернівці
Тема:
Щодо дискримінаційних умов
Зміст:
Доброго дня, шановний Замовнику. Відповідно до п.1.3.1 Додатку 3 до тендерної документації, Учасник в складі пропозиції має підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів). Аналогічним вважається договір, укладений із замовником* протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі, на будівництво/реконструкцію/капітальний ремонт об’єкта, де виконувався комплекс наступних робіт:
- розбирання лат(решетування) з брусків з прозорами;
- розбирання покриттів покрівлі;
- улаштування пароізоляції/гідроізоляції;
- огородження покрівель перилами;
- вогнезахист дерев'яних конструкцій;
- монтаж блискавкозахисту;
- монтаж покрівельного покриття з профільованого листа/улаштування покрівель із профнастилу (металочерепиці)
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Учасник закупівлі має багаторічний досвід виконання договорів, технологія виконання зазначених видів робіт не змінилась. Зазначена вимога є дискримінаційною, що підтверджується численними (позитивно вирішеними) скаргами в Антимонопольний комітет України. Просимо внести зміни та розширити досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) до 5-ти років. А також зняти обмеження щодо слів у назві «будівництво/реконструкцію/капітальний ремонт» так як аналогічним може вважатись договір по ліквідації наслідків стихії з переліком аналогічно виконаних робіт.
А також просимо Вас, усунути дискримінаційну вимогу стосовно п. 2.11.щодо надання Скан-копія декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, де включено наступні роботи: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я; верхолазні роботи та промисловий альпінізм. Ми рахуємо, що дана вимога є дискримінаційноюю, так як у дефектному акті до закупівлі в переліку немає робіт для виконання яких потрібні газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я а також стосовно промислового альпінізму, рахуємо що для виконання робіт по капітальному ремонту покрівлі достатньо верхолазних робіт без застосування промислового альпінізму. Натомість, нічого не сказано про такі відповідності як застосування скловати, шлаковати а також норм щодо застосування мастик на бітумній основі хоча в Дод 1 до закіпівлі згадуються роботи «Утеплення покриттів плитами із мінеральної вати або перліту на бітумній мастиці в один шар» також нічого не сказано щодо наступних норм які включають монтаж., та демонтаж.
Ще звертаю вашу увагу на те, що вогнезахист дерев’яних конструкцій має право робити тільки ліцензована особа щодо даного виду робіт. Тому звертаю увагу на Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» Стаття 7 цього закону визначає перелік видів діяльності, що підлягають ліцензуванню.
До нього входить діяльність у сфері пожежної безпеки, зокрема виконання робіт протипожежного призначення (в тому числі вогнезахисних).
Постанова КМУ № 852 від 23.11.2016 р. «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»
Чітко встановлює, що роботи з вогнезахисту можуть виконуватися тільки суб’єктами господарювання, які отримали відповідну ліцензію.
Там же визначені вимоги до персоналу, матеріалів та порядку ведення таких робіт.
Наказ МВС № 1064 від 26.12.2018 р. «Про затвердження Регламенту з вогнезахисту» (зареєстровано в Мін’юсті 21.01.2019 за № 259/33030)
Регламент містить правила організації та проведення вогнезахисних робіт.
П. 1 розділу ІІ встановлює, що вогнезахист проводять ліцензовані підприємства відповідно до проектної документації.
Тому просимо Вас, прибрати з переліку аналогічних робіт пункт де вказуються вимоги щодо вогнезахисту дерев’яних конструкцій так як ці роботи проводяться відповідними ліцензованими особами господарювання, тому навіть якщо в потенційних учасників і є виконання подібних робіт, це не означає їх законність без наявності відповідної ліцензії.
У тендерній документації вимагається ліцензія СС2, але натомість нічого не сказано про ліцензію на вогнезахист.
Хочу нагадати що СС2 (середній клас наслідків)
Це класи наслідків (відповідальності) об’єктів будівництва згідно з ДБН В.1.2-14:2018 та Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Клас СС2 визначає, що об’єкт має середній рівень небезпеки (наприклад: багатоквартирні будинки вище 4 поверхів, громадські будівлі з кількістю відвідувачів 50–400 осіб тощо).
Для таких об’єктів потрібна участь проектувальників і підрядників, які мають кваліфікаційні сертифікати чи право виконувати роботи на об’єктах СС2.
Але СС2 саме по собі не означає ліцензію на вогнезахист.
Ліцензія на вогнезахисні роботи
Це окрема ліцензія у сфері протипожежних послуг, яку видає ДСНС України відповідно до:
Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (ст. 7);
Постанови КМУ № 852 від 23.11.2016 р.
Вона дозволяє конкретному підприємству виконувати роботи протипожежного призначення: нанесення вогнезахисних покриттів, просочування, фарбування, штукатурення тощо.
Тобто, підрядник із правом виконувати роботи на СС2 ще не означає, що він має право робити вогнезахист. Для цього потрібна окрема ліцензія ДСНС на протипожежні роботи.
Ми вважаємо, зазначені вимоги такими, що порушують принцип недискримінації учасників, а також суперечать положенням про Публічні закупівлі та є такими що прямо обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників.
Тому спираючись на вище викладений текст, просимо Вас внести відповідні зміни та уточнення до тендерної документації,
Дякуємо
Дата оприлюднення звернення:
09.09.2025 19:49
Доброго дня, шановний учаснику! Ваше звернення буде розглянуто замовником. У разі виявлення замовником такої необхідності, до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
10.09.2025 15:53