Звернення:
За тендером : Реконструкція міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення “Лужанка”. Коригування
Тема:
Наявність АБЗ
Зміст:
Шановний Замовнику!
Пункт І додатку 2 до тендерної документації містить вимогу щодо наявності власного та/або орендованого асфальтобетонного(их) заводу(ів), що буде(уть) залучений(і) для надання послуг згідно предмету закупівлі:
1. Учасник в складі тендерної пропозиції окремо повинен подати інформаційну довідку згідно форми Таблиці 3 про наявність асфальтобетонного (их) заводу (ів) із зазначенням типу (стаціонарний, мобільний, найменування, марка, модель тощо) з наступним документальним підтвердженням.
2. У разі наявності власного або орендованого (лізинг) асфальтобетонного(них) заводу(ів) Учасник у складі тендерної пропозиції подає довідку про наявність власного (их) / орендованого (их) асфальтобетонного(их) заводу(ів), що буде(уть) залучений(і) при виконанні робіт (наданні послуг) на об’єкті згідно предмету закупівлі, з інформацією про асфальтобетонний(ні) завод(и), його(їх) місцезнаходження, потужностей тощо (згідно форми Таблиці 3).
3. В підтвердження наявності в Учасника власного(их) асфальтобетонного(их) заводу(ів), що буде(уть) залучений(і) при виконанні робіт на об’єкті згідно предмету закупівлі, Учасник в складі тендерної пропозиції надає копію(ї) документу(ів), що підтверджує(ють) право власності на нього(них) та бухгалтерську довідку про наявність асфальтобетонного(их) заводу(ів) за підписом уповноваженої особи Учасника.
4. В підтвердження наявності в Учасника орендованого(их) (оренда, лізинг тощо) асфальтобетонного(их) заводу(ів), що буде(уть) залучений(і) при виконанні робіт на об’єкті згідно предмету закупівлі, Учасник в складі тендерної пропозиції надає:
- копію(ї) договору(ів) оренди (лізингу) (для договору (ів) оренди: договір(и) оренди має бути чинним протягом всього строку виконання робіт;
У разі відсутності власного(них), орендованого(них) (лізинг) асфальтобетонного(их) заводу(ів) Учасник зобов’язаний у складі тендерної пропозиції надати довідку згідно форми Таблиці 3 та в підтвердження інформації, викладеної в довідці з Учасник надає:
- копію(ї) договору(ів) (договір поставки асфальтобетону та/або ЩМАС та/або договір надання послуг з виготовлення асфальтобетону та/або ЩМАС тощо).
5. Відстань транспортування асфальтобетонних сумішей та/або ЩМАС від моменту їх випуску до моменту укладання не повинна перевищувати значень, що вказані в таблиці 20.2 ДБН В.2.3-4-2015 (зі зміною 1), при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин. Учасник розраховує відстань транспортування (перевезення) асфальтобетонної суміші відповідно до вимог ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” зі змінами, які набрали чинності із 01.09.2019 року, у тому числі п. 20.8.2 ДБН, із місця відпуску асфальтобетонної суміші (фактичного знаходження АБЗ на момент подання тендерної пропозиції) до об’єкту надання послуг/виконання робіт. В підтвердження дотримання Учасником даних вимог щодо часу транспортування асфальтобетонної суміші та/або ЩМАС Учасник надає транспортну схему.
6. Учасник у складі своєї Тендерної пропозиції надає Довідку про наявність в власної чи залученої випробувальної дорожноїлабораторї для проведення вхідного та операційного контролю (далі – вимірювальна лабораторія), яка спроможна виконувати контроль якості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, які необхідні для виконання робіт (надання послуг), що є предметом закупівлі:
1) у випадку використання власної лабораторії - довідкою в довільній формі щодо наявності власної випробувальної/вимірювальної дорожньої лабораторії для проведення вхідного та операційного контролю. Також до довідки необхідно надати копії документів щодо відповідності лабораторії (із переліком видів робіт з контролю якості будівельних матеріалів, виробів i конструкцій) вимогам чинного законодавства України, що видані компетентним органом та є чинними на дату подачі тендерної пропозиції;
2) у разі залучення лабораторії - договором про залучення сторонньої лабораторії з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору. Також до довідки необхідно надати копії документів щодо відповідності лабораторії (із переліком видів робіт з контролю якості будівельних матеріалів, виробів i конструкцій) вимогам чинного законодавства України, що видані компетентним органом та є чинними на дату подачі тендерної пропозиції.
Дана вимога є більш доцільною до закупівель з будівництва та реконструкції доріг.
Просимо усунути дану вимогу, так як у відповідності до технічного завдання вартість влаштування асфальтобетонних покриттів є незначною у порівнянні з будівельними роботами та її недоцільністю.
Дата оприлюднення звернення:
10.09.2025 15:02
Шановний учаснику!
Вимога щодо наявності у складі тендерної пропозиції інформації про власний та/або орендований асфальтобетонний завод, а також випробувальну (вимірювальну) дорожню лабораторію, є обґрунтованою та такою, що відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, зокрема щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для належного виконання робіт. Згідно зі статтею 22 цього ж Закону у тендерній документації визначаються способи підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Вимога щодо підтвердження наявності асфальтобетонного заводу встановлена для дотримання положень ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво» (зі змінами), зокрема п. 20.2 та п. 20.8.2, якими визначено граничні відстані та строки транспортування асфальтобетонних сумішей, що напряму впливають на якість виконання робіт.
Крім того, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні дорожні та аеродромні» та ДСТУ Б В.2.7-127:2015 «Суміші асфальтобетонні щільні» обов’язковим є проведення контролю якості матеріалів та готових сумішей. Такий контроль може здійснюватися лише акредитованою лабораторією відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2017, що забезпечує проведення вхідного та операційного контролю на всіх етапах виконання робіт.
Таким чином, встановлені вимоги спрямовані на забезпечення належної якості та безпеки виконання робіт за предметом закупівлі та відповідають принципам Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата оприлюднення відповіді:
12.09.2025 15:21