Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до ТД, надання замовником роз’яснень щодо змісту ТД, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Яськи» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.09.2025 № 6, ТД (зі змінами), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.09.2025 № 6, ТД (зі змінами), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.09.2025 № 6, ТД (зі змінами), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.09.2025 № 7, переліки змін до ТД, оприлюднені 18.09.2025, 22.09.2025, 26.09.2025 в електронній системі закупівель, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЛК Енерджи Груп» (далі – ТОВ «ЛК Енерджи Груп»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 08.10.2025 № 13, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 08.10.2025 в електронній системі закупівель, договір від 24.10.2025 № 25 (далі – Договір), пояснення та документи, надані Замовником 20.10.2025, 29.10.2025 та 30.10.2025 на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено.
Відповідно до абзацу першого пункту 14 Особливостей закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Водночас відповідно до вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону у річному плані повинна міститися інформація щодо коду економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів).
В оприлюдненому Замовником річному плані закупівель за № ID: UA-P-2025-09-08-001254-a зазначено, що розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 2 946 466,00 грн, при цьому, джерелом фінансування закупівлі є місцевий бюджет: 2 946 466,00 грн.
Проте на порушення вимог абзацу першого пункту 14 Особливостей та пункту 4 частини другої статті 4 Закону у річному плані закупівель за № ID: UA-P-2025-09-08-001254-a відсутня інформація щодо коду економічної класифікації видатків бюджету.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 27.10.2025 щодо вказаного порушення Замовник 30.10.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, у якому зазначив про таке: «Під час завантаження плану в електронну систему закупівель Замовником було допущено технічну помилку щодо бюджетних коштів. Водночас, в плані зазначено, що джерелом фінансування є місцевий бюджет та код класифікації видатків є ТПКВКМБ: 6013-Забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства».
Дане пояснення не спростовує факту виявленого порушення.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається у тому числі вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Враховуючи, що предметом закупівлі є роботи, Замовником у ТД не вказано вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, чим не дотримано вимоги пункту 18 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
Також, відповідно до вимог пункту 16 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються у тому числі умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати).
Відповідно до розділу 5 Додатка 1 до ТД замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю у розмірі 5 відсотків від суми договору, визначеної за результатами аукціону, не пізніше дати укладення договору про закупівлю.
Проте Замовник не вказав у ТД умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю, чим не дотримав вимог пункту 16 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до вимог пункту 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити умови оплати.
Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначив такі умови оплати: післяоплата у розмірі 100 відсотків протягом 5 робочих днів з дня виконання робіт.
Натомість у пункті 4.5 проекту договору, який міститься у Додатку 3 до ТД, та у пункті 4.5 Договору, укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі, зазначено, що оплата виконаних робіт здійснюється Замовником протягом 15 робочих днів з дня підписання відповідних документів про виконання та приймання всіх передбачених договором робіт, а також за умови реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката, згідно з Планом фінансування робіт, у разі надходження відповідних коштів із визначених для Замовника джерел фінансування на рахунок Замовника.
Таким чином, Замовник оголошенні про проведення відкритих торгів вказав інформацію про умови оплати, яка не відповідає інформації, вказаній у проекті договору та Договорі, укладеному за результатами проведеної процедури закупівлі, чим не дотримав вимог пункту 26 Особливостей та пункту 7 частини другої статті 21 Закону.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 27.10.2025 щодо вказаного порушення Замовник 30.10.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, у якому зазначив зокрема про таке: «Під час завантаження текстової інформації, Замовником була допущена технічна помилка. Під час виконання договору Учасник виконує роботи відповідно до тієї інформації, що викладена Замовником в електронних полях та має першочергове значення».
Дане пояснення не спростовує факту виявленого порушення.
За результатами аналізу питання надання замовником роз’яснень щодо змісту ТД встановлено.
Відповідно до абзацу другого пункту 54 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Однак, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, встановлено, що Замовник на звернення за роз’ясненнями від 08.09.2025 надав відповідні роз’яснення 19.09.2025, тобто на одинадцятий день з дати оприлюднення звернення за роз’ясненнями, чим не дотримав вимог абзацу другого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
Відповідно до вимог пункту 1.1 розділу 1 Додатка 1 до ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника за формою 1, в якій обов'язково зазначається наявність зокрема преса гідравлічного з електроприводом.
Учасник ТОВ «ЛК Енерджи Груп» на виконання вказаної вимоги надав у складі тендерної пропозиції довідку про наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 01.10.2025 № 17 (далі – Довідка № 17), у якій зазначив про наявність власного обладнання «Прес гідравлічний з електроприводом» у кількості 1 одиниці.
Крім того, відповідно до пункту 1.1 розділу 1 Додатка 1 до ТД для підтвердження підстави володіння та/або користування учасник процедури закупівлі має надати документ, що підтверджує право власності, або інший документ, який підтверджує право володіння, який підтверджує наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, визначених у довідці.
Проте учасник ТОВ «ЛК Енерджи Груп» не надав у складі тендерної пропозиції документ, що підтверджує право власності, або інший документ, який підтверджує право володіння, який підтверджує наявність обладнання «Прес гідравлічний з електроприводом» (1 од.), який є власним обладнанням учасника відповідно до Довідки № 17, наданої учасником у складі тендерної пропозиції, чим не дотримав вимог пункту 1.1 розділу 1 Додатка 1 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 24.10.2025 щодо вказаної невідповідності Замовник 29.10.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, у якому зазначив зокрема про таке: «Повідомляємо, що для виконання робіт за предметом закупівлі «Прес гідравлічний з електроприводом» є додатковим обладнанням, що виконує допоміжну роль. В довідці, що надав Учасник, а саме - №17 від 01.10.2025р. Учасник підтвердив, що дане обладнання є власним».
Дане пояснення не спростовує факту виявленої невідповідності, оскільки учасник не надав у складі тендерної пропозиції документ, що підтверджує право власності, або інший документ, який підтверджує право володіння, що підтверджує наявність вказаного обладнання, зазначеного у Довідці № 17.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛК Енерджи Груп» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 08.10.2025 № 13, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 08.10.2025 в електронній системі закупівель), проте невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ЛК Енерджи Груп» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідності в інформації та/або документах учасника ТОВ «ЛК Енерджи Груп» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості вказаному учаснику виправити вищезазначену невідповідність.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Замовник 08.10.2025 оприлюднив протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.10.2025 № 13, а також повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак станом на 23.10.2025, тобто п’ятнадцятий день з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, Замовник не оприлюднив договір про закупівлю.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 24.10.2025 щодо укладання договору про закупівлю за результатами проведеної процедури закупівлі Замовник 29.10.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, у якому зазначив зокрема про таке: «Договір від 24.10.2025р. №25 заключено у відповідності до п.49 Постанови від 12.10.2022р. №1178 та Закону України «Про публічні закупівлі» у відповідні строки, що передбачено законодавством».
Проте договір від 24.10.2025 № 25 між Замовником та переможцем процедури закупівлі ТОВ «ЛК Енерджи Груп» був укладений на шістнадцятий день з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю (08.10.2025), чим порушено вимоги абзацу четвертого пункту 49 Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Також пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додаток (додатки) до договору про закупівлю, зміна (зміни) до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами проведеної процедури закупівлі між Замовником та переможцем процедури закупівлі ТОВ «ЛК Енерджи Груп» був укладений Договір.
Відповідно до розділу 14 Договору додатками до Договору є зокрема протокол погодження договірної ціни (додаток № 3), зведений кошторисний розрахунок (додаток № 5) та інформація про ціни на матеріальні ресурси (додаток № 7).
Проте Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель додатки №№ 3, 5 до Договору, а також не оприлюднено в електронній системі закупівель додаток № 7 до Договору у повному обсязі - протягом трьох робочих днів з дня укладення Договору, чим не дотримано вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 27.10.2025 щодо неоприлюднення додатків №№ 3, 5 до Договору Замовник 30.10.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, у якому зазначив про те, що «Замовником була допущена технічна помилка під час публікації додатків до договору, Замовник опублікує усі додатки відповідно до технічної можливості майданчика».
Також на запит Південного офісу Держаудитслужби від 27.10.2025 щодо неоприлюднення додатка № 7 до Договору у повному обсязі Замовник 30.10.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, у якому зазначив про те, що «В Договорі, що був укладений (№25 від 24.10.2025р.) інформація про матеріальні ресурси зазначена у підсумковій відомості ресурсів в кошторисній частині документації до договору».
Дане пояснення не спростовує факту виявленого порушення, оскільки Замовник визначив у розділі 14 Договору інформацію про ціни на матеріальні ресурси як окремий додаток.
Крім того, вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону до таких договорів про закупівлю належать договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML, для структурованих даних - RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML.
Проте станом на 31.10.2025 Договір та додатки до нього Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель у тільки у форматі PDF.
Отже, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 27.10.2025 щодо вказаного порушення Замовник 30.10.2025 надав пояснення, яке не спростовує факту виявленого порушення.
На підставі абзацу сьомого частини сьомої статті 8 Закону слід зазначити про наступне.
Під час укладання Договору Замовник допустив невідповідність, а саме: у пунктах 1.4-1.5 проєкту договору, який міститься у Додатку 3 до тендерної документації, та у пунктах 1.4-1.5 Договору, укладеному за результатами проведеної процедури закупівлі, вказана інформація про назву об'єкта будівництва: «Заходи з енергозбереження: будівництво сонячної електростанції на артсвердловині «СМУ» № 4489 по вул. Зарічна в с. Троїцьке Одеського району Одеської області. Коригування» (далі – Об’єкт), та про адресу розташування Об'єкта: вул. Зарічна, с. Троїцьке Одеського району Одеської області.
Натомість Замовником здійснюється закупівля за предметом: «Заходи з енергозбереження: будівництво сонячної електростанції на артсвердловині "МТФ" № 5127/924 по вул. Севастопольська в с. Яськи Одеського району Одеської області. Коригування» (ДК 021:2015: 45251000-1 — Будівництво електростанцій і теплових станцій).
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 27.10.2025 щодо вказаної невідповідності Замовник 30.10.2025 зазначив про те, що «Під час коригування договору була допущена технічна помилка, Замовник прийняв до уваги та зобов’язується опублікувати додаткову угоду щодо внесення змін до назви для приведення у відповідність вищевказаний договір».