Звернення:
За тендером : ДК 021:2015: 30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина) ( персональні комп'ютери, ноутбуки)
Тема:
Дискримінаційна вимога
Зміст:
Добрий день. Під час аналізу Тендерної документації було виявлено ряд вимог, що суперечать положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі. На вимогу Замовника до Учасника щодо «У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати:Лист-підтвердження на позиції 1.1, 1.2, 2 визначені у Таблиці 1 Додатку № 2 до Тендерної документації від виробника чи офіційного дистриб’ютора в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості із вказівкою номера оголошення в системi Прозорро." повідомляємо наступне: Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля даним предметом закупівлі лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний лист від виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Дата оприлюднення звернення:
08.09.2025 10:10
Шановний учасник. Надання учасником листа-підтвердження, який вимагається Додатком 2 до ТД, є підтвердженням того, що учасник є надійним постачальником, а виробник чи офіційний дистриб’ютор в Україні, в свою чергу таким листом підтверджує наявність товару, а також те, що пропонований товар є офіційним (що унеможливлює закупівлю нелегального або несертифікованого обладнання, дозволяє уникнути підробок або «сірого» імпорту, що може вплинути на якість і тривалість експлуатації обладнання), та гарантує що пропонований товар підлягає гарантійному обслуговуванню в авторизованих сервісних центрах виробника. Замовник зацікавлений у закупівлі якісного, надійного обладнання, яке матиме офіційну сервісну підтримку. Замовник також не зацікавлений у постачанні нелегального або несертифікованого обладнання. А тому, «авторизаційний лист» усуває зазначені вище ризики, та навпаки дозволяє учасникам підтвердити, що запропоноване обладнання відповідає всім технічним вимогам замовника. Таким чином, зазначена вимога у тендерній документації жодним чином не порушує вимоги чинного законодавтсва.
Дата оприлюднення відповіді:
09.09.2025 11:52