Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 20 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації, проєкту договору про закупівлю та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Закладу професійної (професійно-технічної) освіти «Подільський професійний коледж» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.09.2025 №24ТД, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 13.09.2025, тендерну пропозицію Фізичної особи підприємця Дєженіна Романа Павловича (далі – ФОП Дєженін Роман Павлович), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення ФОП Дєженіна Романа Павловича переможцем процедури закупівлі від 18.09.2025 № 25, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 18.09.2025, Договір № 52 від 25.09.2025 (далі – Договір), Додаткову угоду № 1 від 25.09.2025 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 25.09.2025, пояснення (інформацію, документи) від 07.10.2025, 15.10.2025 надані Замовником на запит органу державного фінансового контролю.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ № 1318) Державну аудиторську службу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
В ході моніторингу встановлено, що закупівля за номером ID: UA-2025-09-05-011554-a здійснювалась за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам передбаченої у 2025 році на реалізацію публічного інвестиційного проєкту «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 925 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» та Наказу Міністерства освіти і науки України від 08 квітня 2025 р. № 551 «Про затвердження переліку закладів освіти, відібраних для реалізації публічного інвестиційного проєкту «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, передбаченої у 2025 році».
Згідно інформації, що оприлюднена у річному плані закупівель Замовника (UA-P-2025-09-05-013683-a), закупівля «код ДК 021:2015 - 34320000-6 «Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів» (Стенд для вивішування двигуна; Стенд для регулювання світла фар; Стенд для перевірки генераторів і стартерів; Шиномонтажний стенд із захопленням диска; Балансувальний стенд автоматичний) фінансується Європейським Союзом (інструмент Ukraine Facility), а тендерна документація розроблена, зокрема, відповідно до вимог Рамкової угоди.
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-09-05-011554-a поширюються умови Рамкової угоди.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
У частині другій статті 22 Закону визначено перелік відомостей, які повинна містити тендерна документація. Також, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлено заходи щодо внутрішньої системи управління та контролю України та зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами, а саме: участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проекті договору про закупівлю (Додаток № 4 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтею 7 Рамкової угоди.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації, проєкту договору про закупівлю, укладеного Договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено порушення Замовником вимог щодо забезпечення відображення умов, передбачених статтею 7 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, питання розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення таких порушень у подальшому.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.