Звернення:
За тендером : Зарядна портативна електростанція (код 31430000-9 «Електричні акумулятори» згідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»)
Тема:
Висновок ДСЕЕ
Зміст:
Шановний Замовнику! Просимо звернути увагу на дискримінаційну вимогу в тендерній документації, а саме: У додатку 1.1 до Тендерної документації зазначено наступне: "11) висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на запропоновані джерела безперервного електричного живлення переносні;". Ця вимога є дискримінаційною, у зв'язку з тим, що з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені: - на підставі Закону № 2573-ІХ від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", статтями 10-12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи; - введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України "Про систему громадського здоров’я" від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи. У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначену вимогу. Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України. Наразі наберає обертів практика оскарження в АМКу таких вимог Замовниками, пропонуємо переглянути Вам рішення АМКу по закупівлі UA-2024-02-06-005585-a, в якому оскаржувальний орган визнав не правоправною таку вимогу, яка суперечить законодавству України. Просимо внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення вищевказаної вимоги
Дата оприлюднення звернення:
08.09.2025 11:34
Доброго дня!
Дякуємо за Ваше звернення та повідомляємо наступне:
Тендерною документацією передбачено можливість надання альтернативного документа, зокрема:
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
або
- висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству.
Учасники, що пропонують товар, на який було отримано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, можуть подати його у складі тендерної пропозиції, у разі, якщо такий висновок ще чинний. Зазвичай, такі висновки надавались на термін до 5 років.
Учасники, які не мають такого висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи – можуть надати висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству.
Отримання висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству в Україні регулюється Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про наукову і науково-технічну експертизу», «Про загальну безпечність нехарчової продукції», «Про захист прав споживачів».
Такий документ може бути виданий на серію або партію для імпортної та вітчизняної продукції.
Таким чином, необхідності внесення змін немає. Дякуємо Вам
Дата оприлюднення відповіді:
10.09.2025 15:41