Звернення:
За тендером : С_25Т- 819_44210000-5 – Конструкції та їх частини (Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту)
(Лот №1 – 44210000-5 Конструкції та їх частини (Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту);
Лот №2 -44210000-5 Конструкції та їх частини (Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту)
Тема:
Назва предмету закупівлі не відповідає вимогам чинного ДСТУ
Зміст:
Замовником є організація, що перебуває у власності Кабінету Міністрів України, тобто всі придбані конструкції для укриття персоналу підлягають обов'язковому введенню в експлуатацію з метою формування фонду захисних споруд.
Згіно ст. 32 Кодексу цивільного захисту, до фонду захисних споруд не віднесено швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту.
Натомість є поняття первинного (мобільного) укриття, що має бути предметом закупівлі.
Станом на день оголошення закупівлі діють вимоги ДСТУ 9329:2025 "Первинні (мобільні) укриття. Основні параметри та методи випробування".
Виходячи з викладеного вважаємо, що закупівляя має бути відмінена через невідповідність предмету закупівлі діючим державним стандартам.
Дата оприлюднення звернення:
05.09.2025 11:38
Добрий день, шановний часнику!
У відповідь на Ваше звернення повідомляємо, що відповідно до статуту АТ «Укргазвидобування» засновником та єдиним акціонером Товариства є не держава, а акціонерне товариство «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України», як окремою юридичною особою, створеною відповідно до чинного законодавства України.
Відповідно до частини першої статті 32 Кодексу цивільного захисту України (далі – КЦЗУ) до фонду захисних споруд цивільного захисту відносяться сховища, протирадіаційні укриття, споруди подвійного призначення, найпростіші укриття, а також швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту. Таким чином, зазначений тип споруд прямо передбачений законодавством і підлягає введенню в експлуатацію для формування фонду захисних споруд.
Згідно з інформацією на офіційному порталі «Сервіс документів Будстандарт online», ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення» має статус «Діючий». Водночас з 1 серпня 2025 року набрав чинності ДСТУ 9329:2025 «Первинні (мобільні) укриття. Основні параметри та методи випробування», який регламентує інший тип захисних засобів – первинні (мобільні) укриття, призначені для короткострокового перебування (до 4 годин). Проте це не скасовує чинність ДСТУ 9195:2022 і не забороняє закупівлю швидкоспоруджуваних споруд, якщо вони відповідають встановленим вимогам.
Щодо формування назви предмета закупівлі зазначаємо, що чинне законодавство у сфері публічних закупівель (Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII, Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №708) не встановлює окремих вимог до формування конкретної назви предмета закупівлі за категорією «товари». Замовник здійснює закупівлю відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції постанови від 12.05.2023 №471, із змінами). Пункт 15 зазначених Особливостей визначає, що предмет закупівлі встановлюється замовником відповідно до Закону та Порядку визначення предмета закупівлі.
Визначення товару наведено в статті 1, частині 1, пункті 34 Закону України «Про публічні закупівлі». Також згідно з наказом Мінфіну від 21.01.2016 №13, назва товару (послуги) – це слово або поєднання слів, що відображають споживчі ознаки товару та однозначно ідентифікують його в документообігу суб’єкта господарювання. Замовник, керуючись цими нормами, має право самостійно визначати назву предмета закупівлі та вимоги до нього.
Захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, первинні (мобільні) та найпростіші укриття складають фонд захисних споруд цивільного захисту, є об’єктами такого фонду та мають стратегічне значення для забезпечення захисту населення. В особливий період нарощування фонду здійснюється шляхом будівництва захисних споруд, споруд подвійного призначення, виготовлення (монтування) первинних (мобільних) та облаштування найпростіших укриттів, а також відновлення пошкоджених об’єктів фонду.
Таким чином, законодавство не містить обмежень щодо придбання швидкоспоруджуваних споруд цивільного захисту. Підстави для скасування закупівлі через «невідповідність предмету» відсутні. Вважаємо, що вимога про її скасування є необґрунтованою.
Дата оприлюднення відповіді:
08.09.2025 14:38