Закупівля Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №57 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів) від Управління освіти Миколаївської міської ради.
Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №57 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №57 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)
Очікувана вартість
2 337 794.4 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
11688,97
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
19.09.2025 15:33
Позиція
Опис предмета закупівлі
Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №57 м. Миколаєва
Код ДК 021:2015
50410000-2 -
Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.09.2025 16:58
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене).
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/ володіння/користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. Матеріально-технічна база має відповідати умовам, визначеним в п. 16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Замовником допускається надання учасниками приладів, що повною мірою виконують функції зазначених у п.16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852.
1.2. Документи, які підтверджують наявність в Учасника адміністративного приміщення у власності або на праві користування (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, або договір купівлі – продажу, або договір оренди/суборенди, або договір про співпрацю, або договір користування або надання послуг).
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.09.2025 16:58
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1. Довідка довільної форми за підписом уповноваженої особи учасника про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід із зазначенням інформації про посаду, ПІБ, освіту, кваліфікацію та досвіду кожного працівника з наданням документів, які підтверджують наявність трудових або цивільно-правових відносин між Учасником та особами, відомості про яких містяться у довідці та документів, а також підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень (диплом/свідоцтво/посвідчення тощо) та розряд (у разі встановлення вимоги про його наявність).
Для документального підтвердження наявності трудових/підрядних/тощо відносин Учасником надаються:
- для працівників за основним (або неосновним) місцем роботи - копії трудових книжок (або витяги з трудових книжок) таких працівників із записами про прийом на роботу або копії наказів про прийняття на роботу таких працівників;
- для працівників залучених на підставі цивільно-правових угод – відповідний договір цивільно-правового характеру тощо.
Серед працівників, яких буде залучено учасником, обов’язково підтвердити наявність:
- Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років (надати скан-копію дипломів/посвідчень, трудової книжки/послужного списку тощо).
- Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (або електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, або електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв'язку, або монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) – не нижче 3-го розряду (надати диплом/посвідчення/свідоцтво про присвоєння (підвищення) кваліфікації тощо, яке підтверджує кваліфікацію та розряд).
- Налагоджувальник приладів апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (або налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) – не нижче 4-го розряду (надати диплом/посвідчення/свідоцтво про присвоєння (підвищення) кваліфікації тощо, яке підтверджує кваліфікацію та розряд).
Мінімальна кількість виконавців робіт, які будуть залучатися до виконання робіт, інформація про яких зазначається учасником у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації та на яких надаються документи, згідно з цим пунктом, має складати дві особи.
Примітка. Документи вимагаються для підтвердження фактичної наявності у компанії-учасника кваліфікованих спеціалістів, необхідних для якісного проведення робіт (ст. Закону) та правильних і швидких дій у разі виникнення небезпеки. З огляду на специфіку робіт, а саме роботи з підвищеною небезпекою на діючому об’єкті, з перебуванням людей.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.09.2025 16:58
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору – не менше одного договору, який повністю відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам (довідка повинна містити інформацію про предмет договору, дату договору, найменування замовника, суму виконаних зобов’язань, стан виконання договору, номер ідентифікатора закупівлі у разі надання аналогічного договору укладеного з замовником в розумінні п. 11 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Аналогічним вважається договір щодо виконання робіт (надання послуг) з встановлення (або монтажу, або улаштування, або капітального ремонту, або поточного ремонту тощо) автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення людей про пожежу тощо.
1.1.2. скан-копію аналогічного договору, документи, що підтверджують факт його виконання у повному обсязі, а саме: акт прийому виконаних робіт/послуг та/або інші документи, які підтверджують факт виконання аналогічного договору в повному обсязі. Надані документи повинні відображати повне виконання умов договору сторонами.
1.1.3. сканований оригінал позитивного листа-відгуку від контрагента за договором, що зазначений у довідці про наявність досвіду виконання аналогічного договору, який повинен обов’язково містити дату і номеру договору (на який надано відгук), ціну (вартість) договору та інформацію про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості, своєчасності тощо.
У разі надання Учасником аналогічного договору, укладеного з замовником в розумінні п. 11 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» - такий договір повинен бути опублікований на веб – порталі Уповноваженого органу. Для підтвердження виконання такого аналогічного договору на веб – порталі Уповноваженого органу повинен бути опублікований звіт про виконання договору.
1.1. Учасник для підтвердження обсягу річного доходу (виручки/чистого доходу) за 2024 рік повинен надати копії підтверджуючих документів, засвідчених підписом уповноваженої особи учасника та відбитком печатки учасника (у разі її використання учасником), а саме:
- Баланс (форма №1)
- Звіт про фінансові результати (форма №2)
- Звіт про рух грошових коштів (форма №3)
Форми документів встановлені Наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»
У разі якщо учасник є суб’єктом малого підприємства, для підтвердження наявності фінансової спроможності, учасник надає:
- Фінансові звіти суб’єкта малого підприємства в складі Балансу (форма №1-м) і Звіту про фінансові результати (форма №2-м) за 2024 рік;
- або Спрощеного фінансового звіту суб’єкта малого підприємства в складі Балансу (форма №1) і Звіту про фінансові результати (форма №2-м) за 2024 рік.
Форми документів встановлені Наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39 Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 'Спрощена фінансова звітність'
Фізичні особи – підприємці надають копію податкової декларації за останній звітний період з відміткою органу статистики (або копію квитанції про підтвердження подачі декларації в електронному вигляді).
У випадку якщо Учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист – роз’яснення з відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти.
Фінансова звітність учасника повинна підтверджувати, що обсяг річного доходу (виручки) становив не менше ніж 100% очікуваної вартості предмета закупівлі.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.09.2025 16:58
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.09.2025 16:58
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.09.2025 16:58
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.09.2025 16:58
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.09.2025 16:58
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №57 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)
Відповідно до п. 2 додатку 3 до тендерної документації: для підтвердження інформації про відповідність запропонованих робіт (послуг) технічним, якісним та іншим характеристикам учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: 3. Якість виконаних робіт/наданих послуг повинна відповідати вимогам державних стандартів, що діють на території України, а саме:ДСТУ EN ISO 9001:2018
1. Відповідно до п. 2 додатку 3 до тендерної документації: для підтвердження інформації про відповідність запропонованих робіт (послуг) технічним, якісним та іншим характеристикам учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: 3. Якість виконаних робіт/наданих послуг повинна відповідати вимогам державних стандартів, що діють на території України, а саме:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT);
- ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT).
На підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам згідно вищезазначеного п. 4, для виконання усіх вимог до предмету закупівлі, учасник має надати відповідні копії/оригінали сертифікатів* (або інших аналогічних документів) виданих органом/-ами сертифікації, що мають на те відповідні повноваження. У разі, якщо учасником не надано документів на підтвердження вищезазначених вимог до предмета закупівлі або надано документи, що не відповідають вищезазначеним вимогам, пропозиція такого учасника відхиляється на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарювання, які надають послуги і роботи протипожежного призначення усіх вищенаведених сертифікатів. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимога наявність вищенаведених документів розрахована на учасників торгів, в яких вони є, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників торгів.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Щодо документів до п. 2 додатку 3 до тендерної документації
В абзаці 3 преамбули скарги Скаржником зазначено відверто недостовірна інформація: - Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПАС" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь. Скаржник прийняв участь в закупівлях UA-2025-08-13-011140-a, UA-2025-08-13-010813-a з аналогічними умовами тендерної документації, де був визнаний переможцем. Оскаржувані умови, зазначені у Скарзі, жодним чином не обмежують можливості Скаржника прийняти участь у закупівлі. Таким чином, розцінюємо, що Скарга подана з метою затягування (зриву) процесу закупівлі. Крім того, Скаргу подано з порушенням строків визначених статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі». У зв’язку з вищезазначеним, на підставі статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Особливостей, - ПРОСИМО Не приймати Скаргу ТОВ «СПАС» до розгляду.
Щодо вимог до п.2 додатку 3 тендерної документації
1. Щодо першого пункту оскарження повідомляємо, що вимога щодо відповідності якості виконаних робіт/наданих послуг вимогам державних стандартів, що діють на території України, а саме: ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) не є дискримінаційною з огляду на наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону, тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) прийнятий на підставі наказу Державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2018 № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів», відповідно до пункту 1 якого прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05 грудня 2018 року: 6. ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги – Вперше. Стандарт ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) прийнятий на підставі наказу Державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 11.04.2018 № 96 «Про прийняття національного нормативного документа, гармонізованого з міжнародним нормативним документом», відповідно до пункту 1 якого прийнято національний нормативний документ, гармонізований з міжнародним нормативним документом, методом підтвердження з наданням чинності з 12 квітня 2018 року: ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи – Вперше. Стандарт ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) прийнятий на підставі наказу Державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 16.06.2021 № 226 «Про прийняття та скасування національних стандартів», відповідно до пункту 1 якого прийнято національний стандарт, гармонізований з європейським стандартом, методом підтвердження з наданням чинності з 01 липня 2021 року: ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування – На заміну ДСТУ – Н CEN/TS 54-14:2009. Крім того зазначаємо, що відповідно до узагальнюючої практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації встановлено: «До основних нормативно – правових актів, які регулюють питання провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, належать: • Кодекс цивільного захисту України; • Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»; • Закон України «Про надання будівельної продукції на ринку»; • Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»; • Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі – Ліцензійні умови), затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852; • Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, у сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, і встановлюється періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з надзвичайних ситуацій, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 716; • Перелік категорій будівельної продукції, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 426; • Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 5 березня 2015 р. за № 252/26697. • Крім того, до державних стандартів (ДСТУ) та державних будівельних норм (ДБН), пов’язаних із наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення, належать, зокрема, такі: • ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності; • ДСТУ 2273:2006 Протипожежна техніка. Терміни та визначення основних понять; • ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення; • ДСТУ 9115:2021 Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Внутрішній аудит з оцінки протипожежного стану. Загальні положення; • ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщення; • ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи; • ДСТУ EN 50518:2019 Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень; • ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги; • ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги; • ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення; • ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту; • ДБН В.1.1.7-2016 Пожежна безпека об’єктів будівництва. Отже, практика АМКУ дозволяє при формуванні вимог тендерної документації зазначати такі нормативно – правові акти, як ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT). Додатково повідомляємо, що Скаржник має зазначені вище сертифікати, що відповідно ніяким чином не перешкоджаємо йому прийняти участь в даній закупівлі. Скаржник прийняв участь в закупівлях UA-2025-08-13-011140-a, UA-2025-08-13-010813-a з аналогічними умовами тендерної документації, де був визнаний переможцем. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання даної вимоги тендерної документації, та не довів яким чином дані сертифікати, які в нього є, перешкоджають йому прийняти участь в даній закупівлі. Просимо відмовити Скаржнику у задоволенні його скарги в цій частині.
Щодо вимог до п.2 додатку 3 тендерної документації (Інформація по МГ №57
1. Щодо першого пункту оскарження повідомляємо, що вимога щодо відповідності якості виконаних робіт/наданих послуг вимогам державних стандартів, що діють на території України, а саме: ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) не є дискримінаційною з огляду на наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону, тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) прийнятий на підставі наказу Державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2018 № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів», відповідно до пункту 1 якого прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05 грудня 2018 року: 6. ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги – Вперше. Стандарт ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) прийнятий на підставі наказу Державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 11.04.2018 № 96 «Про прийняття національного нормативного документа, гармонізованого з міжнародним нормативним документом», відповідно до пункту 1 якого прийнято національний нормативний документ, гармонізований з міжнародним нормативним документом, методом підтвердження з наданням чинності з 12 квітня 2018 року: ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи – Вперше. Стандарт ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) прийнятий на підставі наказу Державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 16.06.2021 № 226 «Про прийняття та скасування національних стандартів», відповідно до пункту 1 якого прийнято національний стандарт, гармонізований з європейським стандартом, методом підтвердження з наданням чинності з 01 липня 2021 року: ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування – На заміну ДСТУ – Н CEN/TS 54-14:2009. Крім того зазначаємо, що відповідно до узагальнюючої практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації встановлено: «До основних нормативно – правових актів, які регулюють питання провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, належать: • Кодекс цивільного захисту України; • Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»; • Закон України «Про надання будівельної продукції на ринку»; • Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»; • Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі – Ліцензійні умови), затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852; • Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, у сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, і встановлюється періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з надзвичайних ситуацій, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 716; • Перелік категорій будівельної продукції, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 426; • Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 5 березня 2015 р. за № 252/26697. • Крім того, до державних стандартів (ДСТУ) та державних будівельних норм (ДБН), пов’язаних із наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення, належать, зокрема, такі: • ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності; • ДСТУ 2273:2006 Протипожежна техніка. Терміни та визначення основних понять; • ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення; • ДСТУ 9115:2021 Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Внутрішній аудит з оцінки протипожежного стану. Загальні положення; • ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщення; • ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи; • ДСТУ EN 50518:2019 Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень; • ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги; • ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги; • ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення; • ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту; • ДБН В.1.1.7-2016 Пожежна безпека об’єктів будівництва. Отже, практика АМКУ дозволяє при формуванні вимог тендерної документації зазначати такі нормативно – правові акти, як ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT). Додатково повідомляємо, що Скаржник має зазначені вище сертифікати, що відповідно ніяким чином не перешкоджаємо йому прийняти участь в даній закупівлі. Скаржник прийняв участь в закупівлях UA-2025-08-13-011140-a, UA-2025-08-13-010813-a з аналогічними умовами тендерної документації, де був визнаний переможцем. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання даної вимоги тендерної документації, та не довів яким чином дані сертифікати, які в нього є, перешкоджають йому прийняти участь в даній закупівлі. Просимо відмовити Скаржнику у задоволенні його скарги в цій частині.