Комплект стіл учнівський 2-місний з полицею, кругла труба, регулюється на ростові групи № 4-6 + стілець Т-подібний на круглій трубі з покриттям HPL, регулюється на ростові групи № 4-6
Код ДК 021:2015
39160000-1 -
Шкільні меблі
Кількість
15
Одиниця виміру
штуки
Адреса постачання
41300, Україна, Сумська область, м. Кролевець, вул. Рушникова, 36
Комплект стіл учнівський 1-місний з полицею, з регулюванням кута нахилу стільниці, ростові групи № 4-7 + стілець Т-подібний на плоскоовальній трубі, з покриттям HPL, регульований по висоті № 4-7
Код ДК 021:2015
39160000-1 -
Шкільні меблі
Кількість
150
Одиниця виміру
штуки
Адреса постачання
41300, Україна, Сумська область, м. Кролевець, вул. Рушникова, 36
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.09.2025 10:14
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.09.2025 10:14
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.09.2025 10:14
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.09.2025 10:14
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.09.2025 10:14
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.09.2025 10:14
Спосіб підтвердження
Назва
. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Опис
Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням кількості аналогічних договорів, переліку організацій (замовників), їх адреси, код ЄДРПОУ, контактні телефони, ПІП контактних осіб, сум договорів та стану виконання, які укладені в 2023-2025 році), разом із копіями таких аналогічних договорів (не менше 1–го), разом з копіями видаткових накладних, що вказані в довідці та не менше 1 позитивного відгуку від Замовника. Під аналогічними договорами розуміються договори з предметом закупівлі аналогічним до предмету відкритих торгів.
Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.09.2025 10:14
Спосіб підтвердження
Назва
Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Опис
Учасник повинен мати фінансову спроможність, а саме - дохід (виручка) учасника за останній звітний період має становити не менше 250 000,00 грн. (Двісті п'ятдесят тисяч гривень 00 коп.). На підтвердження фінансової спроможності учасник процедури закупівлі має надати фінансову звітність відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 або скорочену фінансову звітність відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Фінансова звітність або скорочена фінансова звітність надається за останній звітний період. Якщо учасник процедури закупівлі є новоствореним підприємством (працює менше року), учасник має надати фінансову звітність за період роботи). У разі, якщо складання та подання фінансової звітності або скороченої фінансової звітності не передбачені законодавством для учасника, учасник має надати лист-пояснення із посиланням на відповідні норми закону та звітність, яка подається таким учасником, за аналогічний період.
03.09.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-09-03-002148-a на придбання Меблі для навчальних кабінетів біології, математики, географії, фізики, хімії, STEM-лабораторії (ДК 021:2015– 39160000-1 — Шкільні меблі.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 11.09.2025 10:19.
Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Відповідно до п.3.1. Додатку 4 до ТД перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
- Звіт санітарно гігієнічної оцінки лабораторних досліджень меблевих оббивних тканин на відповідність вимогам діючого законодавства України в частині безпеки для здоров’я людини щодо запаху та міграції шкідливих речовин.
Відповідно до п. 7.4. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247, Державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи:
- звернення заявника
- здійснення вимірювань, досліджень об'єктів, наукового обґрунтування відповідних вимог щодо об'єкта експертизи (показників безпеки та умов використання тощо) та оформлення звіту;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та оформлення її результатів у вигляді протоколу експертизи;
- підготовка проекту висновку;
- затвердження висновку експертизи та внесення його до реєстру висновків експертизи.
Згідно з п.п, 1, 7.11 Порядку готовий висновок містить всі необхідні відомості щодо відповідності об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини.
Відповідно до п.7.15 Порядку протокол експертизи зберігаються в Департаменті державного санітарно-епідеміологічного нагляду МОЗ України. Документи, надані заявником на експертизу, проекти висновків та протоколи експертизи зберігаються в установах (закладах) державної санітарно-епідеміологічної служби чи комісіях протягом терміну, визначеного відповідною категорією документів згідно із законодавством.
Відповідно до п.п. 7.12, 7.13, 7.14 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, заявнику надається саме висновок експертизи, після його затвердження, підписання та внесення до відповідного реєстру.
Таким чином, складання звіту є лише етапами проведення експертизи, його надання заявнику не передбачено чинними нормативно-правовими актами України.
Більше того, сам Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 №247 втратив чинність 13.12.2023р. на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я від 19.10.2023р. № 1829
Також повідомляємо, що Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність з 1 жовтня 2023 року, а отже Висновки ДСЕЕ не видаються.
Таким чином, станом на дату подання цієї скарги втратили чинність нормативні акти, які регулювали порядок отримання звітів та висновків ДСЕЕ від органів, що мають право на проведення такої експертизи.
Тому жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати документи, які вимагає Замовник. У свою чергу у скаржника відсутні такі документи.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Тендерної документації у відповідність до вимог законодавства.
2. Відповідно до Додатку 2 до ТД Замовник планує придбати товар з наступними характеристиками і вимагає на нього такі документи:
9 Стілець з тришаровим поліпропіленовим моноблоком
Габаритні розміри: 535х585х900мм (можливе відхилення 2-5%).
Стілець призначений для облаштування навчальних, офісних приміщень та інших закладів загального користування.
Основні параметри та габаритні розміри стільця
Стілець учнівський має габаритні розміри:
• ширина – 535 мм;
• глибина – 585 мм;
• висота спинки – 900 мм;
• висота сидіння – 460 мм.
Стілець виготовлений з поліпропіленового моноблока, що складається з трьох елементів: ергономічного сидіння, спинки та задньої пластикової накладки у вигляді мушлі яка закриває місце кріплення. На задній частині сидіння передбачено наявний пластиковий гачок — для зберігання рюкзака чи особистих речей як додаткової опції. Сидіння кріпиться до спинки за допомогою шурупів та закривається пластиковою накладкою. Ергономічна форма забезпечує комфортну підтримку та правильне положення тіла. Матеріал легко миється, стійкий до механічних пошкоджень та впливу вологи. Каркас стільця виготовляється з металевої труби діаметром 22х1,5 мм та кріпиться до моноблоку за допомогою гвинтів. Покриття каркасу – порошкова фарба. Конструкція стільця легка у збиранні та забезпечує надійність і довговічність виробу. Всі закінчення металевих деталей закриті пластиковими заглушками, що запобігає пошкодженню підлоги.
Колір каркасу: чорний.
Колір сидіння чорний,
Колір спинки:сірий
Колір мушлі: білий.
4
- Копію сертифікату відповідності та протоколів випробувань до нього, виданого на ім’я виробника меблів (або учасника). Сертифікат має підтверджувати відповідність товару, що пропонується учасником, діючим в Україні державним нормам та стандартам. Сертифікат відповідності та протоколи до нього повинні бути видані акредитованими НААУ органами з сертифікації.
- Для підтвердження відповідності функціональних розмірів спинки та сидіння з анатомічним заглибленням вимогам ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ГОСТ 11016-93 необхідно надати в складі пропозиції протокол випробувань від акредитованого НААУ органу (лабораторія, центр тощо).
У свою чергу Скаржник не є виробником меблів, він купує і реалізовує меблі, зокрема виробництва ТОВ «Геометрія-Арт».
Скаржник звернувся до виробника і запитом щодо можливості поставити вищезазначений товару і отримав наступну відповідь:
«Ми можемо запропонувати Вам стілець з поліпропіленовим моноблоком, проте з наступними характеристиками:
Стілець з цільним поліпропіленовим моноблоком
Габаритні розміри: 440х565х770мм
Стілець призначений для облаштування навчальних, офісних приміщень та інших закладів загального користування.
Основні параметри та габаритні розміри стільця
Стілець учнівський має габаритні розміри:
• ширина – 440 мм;
• глибина – 555 мм;
• висота спинки – 770 мм.
Стілець виготовлений з суцільного поліпропіленового моноблока, сидіння кріпиться до каркасу за допомогою шурупів, які приховуються в спеціальні пази. Ергономічна форма забезпечує комфортну підтримку та правильне положення тіла. Матеріал легко миється, стійкий до механічних пошкоджень та впливу вологи. Каркас стільця виготовляється з металевої труби діаметром 22х1,2 мм та кріпиться до моноблоку за допомогою гвинтів. Спинка має спеціальний отвір-ручку для зручності транспортування стільця. Покриття каркасу – порошкова фарба. Конструкція стільця легка у збиранні та забезпечує надійність і довговічність виробу. Всі закінчення металевих деталей закриті пластиковими заглушками, що запобігає пошкодженню підлоги.
Колір каркасу: чорний.
Колір сидіння та спинки сірий.
За необхідності можемо надати на цей стілець сертифікат відповідності та протоколи до нього.»
У свою чергу на ринку відсутні щонайменше два виробники стільця з тришаровим поліпропіленовим моноблоком, саме з такими характеристиками, як вимагає замовник, та які б мали на стілець копію сертифікату відповідності та протоколів випробувань до нього, а також протокол випробувань спинки і сидіння.
Таким чином взяти участь в закупівлі можуть лише ті учасники, які запропонують виключно стілець одного виробника, який вимагає замовник та зможуть надати на нього відповідні документи.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пояснення щодо документів, які втратили чинність та та дискримінаційних умов
Відділ освіти Кролевецької міської ради на виконання №13807-р/пк-пз від 09.09.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надає пояснення відносно скарги ФОП Драчевська О.А. на Рішення по закупівлі за ідентифікатором UA-2025-09-03-002148-a на придбання Меблі для навчальних кабінетів біології, математики, географії, фізики, хімії, STEM-лабораторії (ДК 021:2015– 39160000-1 — Шкільні меблі.
1. В скарзі Скаржник вказує на те, що Відповідно до п.3.1. Додатку 4 до ТД перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Звіт санітарно гігієнічної оцінки лабораторних досліджень меблевих оббивних тканин на відповідність вимогам діючого законодавства України в частині безпеки для здоров’я людини щодо запаху та міграції шкідливих речовин.
Скаржник посилається на Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247 та вказує на етапи проходження експертизи продукцією. Однак, звертаємо увагу на те, що вказаний Порядок втратив чинність 13.12.2023 року.
Натомість отримання висновків/звітів санітарно-епідеміологічної експертизи в Україні регулюється Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про наукову і науково-технічну експертизу», «Про загальну безпечність нехарчової продукції», «Про захист прав споживачів». Саме в цих нормативних актах по тексту поняття «звіт» та «висновок» мають ідентичні характеристики та вживаються як замінні поняття.
Звіт санітарно-гігієнічної оцінки лабораторних досліджень – це офіційний документ, який підтверджує відповідність об'єктів (продукції, приміщень, процесів) встановленим санітарним нормам та стандартам безпеки, а також оцінює вплив факторів навколишнього середовища на здоров'я людей. Цей звіт видається після проведення лабораторних аналізів та експертиз і може бути підставою для видачі висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що є дозвільним документом для певних видів діяльності.
Для Замовника є надважливим безпечність продукції, якою користуватимуться учні. Тому, вимагаючи надати Звіт санітарно гігієнічної оцінки лабораторних досліджень меблевих оббивних тканин на відповідність вимогам діючого законодавства України в частині безпеки для здоров’я людини щодо запаху та міграції шкідливих речовин, Замовник скористався правом визначеним в ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч.5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отримання Звітів, Висновків, Сертифікатів, щодо санітарно-гігієнічної експертизи товару не заборонено законом, такі документи виробники можуть в добровільному порядку отримати та мати підтвердження екологічності продукції, що постачає. Тому, твердження Скаржника про те, що жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати документи, які вимагає Замовник є необгрунтованим та таким, що становить небезпеку придбати товар, що є небезпечним для здоров’я людей.
2. Щодо твердження, що на ринку відсутні щонайменше два виробники стільця з тришаровим поліпропіленовим моноблоком, саме з такими характеристиками, як вимагає замовник, та які б мали на стілець копію сертифікату відповідності та протоколів випробувань до нього, а також протокол випробувань спинки і сидіння пояснюємо наступне.
Перед оголошенням закупівлі Замовником було здійснено попередній моніторинг товару, що є предметом закупівлі. Зокрема, на державному майданчику Прозоромаркет, який є сертифікованим та використовується для ВІЛЬНИХ закупівель і кожна пропозиція проходить модерацію представником держави, такі стільці є у вільному продажу та пропонуються різними постачальниками (посилання: https://smarttender.biz/prozorro-market/category/stilets-uchnivskiy/3582/?p=16).
Звернення Скаржника до одного виробника, який не може виготовити такий товар не є достатнім обгрунтуванням твердження, що відсутні інші виробники такого товару.
Звертаємо увагу на те, що є важливим закупівля саме такої моделі стільця, оскільки вони потрібні для доукомплектування навчальних закладів. Під час моніторингу, Замовник звертався до виробників схожого товару та отримав від них пропозиції поставки товару, що є предметом закупівлі(стільці) з характеристиками, які представлені в Додатку 2 до ТД. Копії листів додаються. Нижче наводимо порівняльну таблицю(Додаток 1).
Додатково звертаємо увагу Комісії на те, що вказаний стілець та всі інші меблі були представлені на серпневому саміті Міністерства освіти і науки України та рекомендовані Міністром освіти, як зразок для майбутніх закупівель. Дана подія представлена широко в ЗМІ та опубліковано світлини даних виробів на сайті МОН. Саме згідно виставкових зразків від Міністерства Замовником формувалась документація.
Для Замовника не зрозумілою є позиція і скарга ФОП Драчевської О.А., адже всі меблі були рекомендовані саме Міністерством освіти. Неможливість виготовлення сучасних меблів скаржником, а також, те, що він співпрацює лише з одним виробником не може стати причиною обмеження облаштувати шкільні класи сучасними екологічно безпечними та надійними меблями для учнів.
Зважаючи на викладене, скарга ФОП Драчевської О.А. не підлягає задоволенню, оскільки Відділом освіти Кролевецької міської ради оголошено закупівлю у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.