Звернення:
За тендером : Заходи (зокрема ремонтні роботи) з усунення аварій в бюджетних установах «Поточний ремонт нежитлових приміщень першого поверху будівлі за адресою: м. Запоріжжя»
Тема:
Щодо тендерної документації
Зміст:
Шановний замовнику!
Просимо пояснити та відповісти на деякі питання:
У тендерній документації, Додаток 4, у вимогах до переможця зазначено:
"Переможець під час укладання договору додатково надає Договірну ціну в форматі ims".
Звертаємо Вашу увагу, що, ймовірно, у даному пункті допущена технічна помилка у назві формату файлу. Правильним форматом є imd, а не ims.
Також, просимо надати роз’яснення до тексту, викладеному у Додатку 2, а саме:
«Оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватись за результатами електронного аукціону, що призводитиме до необхідності перерахунку учасником кошторису, та ураховуючи при цьому, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції, а договірна ціна погоджується сторонами саме під час укладання договору про закупівлю з дотриманням вимог Закону, Особливостей та Цивільного кодексу України, Замовник не встановлює подання розрахунків договірної ціни в складі пропозиції Учасника». Чи правильно ми розуміємо, що під час укладання договору допускається лише перерахунок кошторису переможцем у зв’язку зі зменшенням ціни за результатами аукціону, при цьому технічні характеристики, обсяги видів робіт та позиції, визначені у тендерній документації, залишаються незмінними та не підлягають коригуванню? Та чи означає цей пункт, що для участі у торгах не потрібно додавати кошторисні розрахунки: договірну ціну, локальний кошторис тощо?
У Додатку 2 зазначено «Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат Учасник процедури закупівлі визначає з огляду на нормативний час роботи машин, необхідний для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартість експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах». Чи означає це, що можна зменшувати кількість машино-годин чи виключати непотрібний механізм?
У Додатку 2 «Учасники визначають рівень заробітної плати у складі своєї договірної ціни самостійно відповідно до пункту 5 Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати…» Але при здійсненні будівництва об'єктів за рахунок коштів місцевого бюджету розмір зарплати визначається на підставі даних підрядних організацій, які є потенційними виконавцями робіт у регіоні (населеному пункті) і яких визначив орган місцевого самоврядування самостійно. Чи треба надавати підтвердження – розрахунок рівня заробітної плати, якщо вона не перевищує встановлену Наказом №13р від 30.01.2025р Запорізької міської ради?
Просимо внести відповідні уточнення до документації для уникнення непорозумінь під час підготовки та подання документів.
Дата оприлюднення звернення:
09.09.2025 14:21
Шановний Учасник! Тендерна документація складена відповідно до «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 закону). Дискримінація (лат. discriminatio «розрізнення») - будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав.
Стосовно вимоги про надання Переможцем Договірної ціни в форматі ims (Додаток 4 до тендерної документації), дійсно допущена технічна помилка у назві формату файлу. Внесено відповідні зміни до тендерної документації.
По інших питаннях, викладених у зверненні повідомляємо:
Замовник дійсно не вимагає подання розрахунків договірної ціни в тендерній пропозиції, оскільки ціна може бути зменшена під час електронного аукціону, а умови договору, включно з договірною ціною, формуються пізніше на основі пропозиції учасника та вимог законодавства. Необхідність перерахунку кошторису учасником після аукціону є стандартною процедурою, а договірна ціна встановлюється під час укладання договору, а не в момент подання пропозиції.
Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимоги щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни до проведення електронного аукціону.
Тому тендерною документацією встановлено вимогу щодо надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції переліку та обсягів робіт відповідно до технічної специфікації, встановленої у тендерній документації, без зазначення вартості окремих складових робіт, а також детальний перелік та обсяг матеріальних ресурсів.
Нормативно-правовим актом, що регулює сферу робіт об’єкта будівництва (в тому числі поточного ремонту), є, зокрема, положення кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова № 281).
Настанова № 281 визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування.
Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено в розділі V (Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)) Настанови № 281.
Відповідно до норм пункту 5.4 розділу V Настанови № 281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає з огляду на нормативний час роботи машин, необхідний для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартість експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5–5.9 цієї Настанови.
Кошторисна заробітна плата - це показник, який слугує основою для розрахунку вартості оплати праці робітників, зайнятих на будівництві. Він буває двох видів:
1. Той, що враховується в проєкті й на основі якого виставляють очікувану вартість закупівлі (інвесторському кошторисі) - визначається замовником.
2. Той, що враховується в договірній ціні, тобто фінальній вартості договору підряду - визнaчaєтьcя підрядником.
Місцева рада визначає розмір кошторисної заробітної плати, лише якщо вона сама закуповує такі роботи aбo інвестує - тобто як і будь-який інший замовник aбo інвестор і лише на стадії розроблення проєкту інвесторської кошторисної документації.
Згідно з пунктом 5 Настанови № 281, визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється Учасником з огляду на середньомісячну заробітну плату одного працівника в режимі повної зайнятості, яку Учасник планує отримувати на об’єкті будівництва. Тобто, Учасник самостійно визначає розмір заробітної плати при формуванні договірної ціни, виходячи зі своєї господарської діяльності та кадрової політики.
Таким чином, Учасник визначає рівень заробітної плати у складі своєї договірної ціни самостійно, відповідно до пункту 5 Порядку № 281. Замовник не встановлює обмеження щодо мінімального або максимального рівня кошторисної заробітної плати, що враховується у пропозиції Учасника.
Дата оприлюднення відповіді:
10.09.2025 15:39