Закупівля Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу) від Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області.
Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу)
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції
Очікувана вартість
1 165 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
5825,0
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
18.09.2025 11:16
Позиція
Опис предмета закупівлі
Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції
Код ДК 021:2015
32330000-5 -
Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу
Кількість
7
Одиниця виміру
комплект
Адреса постачання
43000, Україна, Волинська область, місцеві загальні суди Волинської області, 45201, Волинська область, м. Ківерці, вул.Бандери Степана, 8А; 43026, Волинська область, м. Луцьк, вул. Конякіна,3; 44500, Волинська область, селище Любешів, вул. Незалежності,86; 44301, Волинська область, м. Любомль, вул. Івана Франка,1; 44101, Волинська область, селище Ратне, вул. Центральна,17.
Дата постачання по
15.11.2025 16:41
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата Товару Замовником здійснюється протягом 10 банківських днів з дати підписання належним чином оформлених Актів приймання-передачі Товару
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.09.2025 16:36
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.09.2025 16:36
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.09.2025 16:36
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.09.2025 16:36
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.09.2025 16:36
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.09.2025 15:35
Спосіб підтвердження
Назва
Документи
Опис
Для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору у складі тендерної пропозиції учасника повинні бути подані наступні документи: 1. Інформаційна довідка про виконання аналогічного договору в довільній формі (завірена підписом керівника або уповноваженої посадової особи та відбитком печатки (за наявності)* Учасника з обов’язковим зазначенням наступної інформації: - номер аналогічного договору і дата його укладення; - сума аналогічного договору; - найменування код ЄДРПОУ та місцезнаходження контрагента (замовника) за аналогічним договором, а також засоби зв’язку; - найменування предмета закупівлі згідно з аналогічним договором; 2. Копія аналогічного договору (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору), що зазначений учасником в інформаційній довідці; 3. Копія рекомендаційного листа (відгуку) контрагента (замовника) за аналогічним договором, що зазначений учасником в інформаційній довідці, який повинен містити номер і дату виконаного аналогічного договору та інформацію про його належне виконання учасником із зазначенням загальної суми/вартості укладеного договору та суми його виконання. У разі, коли інформація, щодо документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або містяться у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору у складі тендерної пропозиції учасника повинна бути надана інформаційна довідка у довільній формі, з обов’язковим зазначенням (посиланням) на відповідне джерело отримання такої інформації.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
02.09.2025 16:36
Дата архівування
05.09.2025 15:35
Спосіб підтвердження
Назва
Документи
Опис
Для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору у складі тендерної пропозиції учасника повинні бути подані наступні документи: 1. Інформаційна довідка про виконання аналогічного договору в довільній формі (завірена підписом керівника або уповноваженої посадової особи та відбитком печатки (за наявності)* Учасника з обов’язковим зазначенням наступної інформації: - номер аналогічного договору і дата його укладення; - сума аналогічного договору; - найменування код ЄДРПОУ та місцезнаходження контрагента (замовника) за аналогічним договором, а також засоби зв’язку; - найменування предмета закупівлі згідно з аналогічним договором; 2. Копія аналогічного договору (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору), що зазначений учасником в інформаційній довідці; 3. Копія рекомендаційного листа (відгуку) контрагента (замовника) за аналогічним договором, що зазначений учасником в інформаційній довідці, який повинен містити номер і дату виконаного аналогічного договору та інформацію про його належне виконання учасником із зазначенням загальної суми/вартості укладеного договору та суми його виконання. У разі, коли інформація, щодо документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або містяться у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору у складі тендерної пропозиції учасника повинна бути надана інформаційна довідка у довільній формі, з обов’язковим зазначенням (посиланням) на відповідне джерело отримання такої інформації.
Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області
Поштовий індекс
43000
Країна
Україна
Область або регіон
Волинська область
Населений пункт
місто Луцьк
Адреса
вул.Сенаторки Левчанівської, буд 1
Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу)
Тендер:
UA-2025-09-02-010968-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-09-02-010968-a.a1
Дата:
05.09.2025 16:58
Стан:
Прийнято до розгляду
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
02 вересня 2025 року Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі: Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу) (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію.
ФОП Гречишкін Юрій Валерійович (далі – Скаржник) вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
В результаті ознайомлення з тендерною документацією було встановлено, що дана тендерна документація не відповідає не лише вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями) з огляну на наступне.
1. Технічними вимогами, які містяться в Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі Обладнання для аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу)» встановив наступні Вимоги до технічних, якісних характеристик Товару – Комплект Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області.
Провівши аналіз технічного завдання мною встановлено, що до предмету закупівлі Комплект Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області Замовником встановлено вимоги до наступної складової:
А. Мікрофонний передпідсилювач, мікшер:
аудіовходи: не менше 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи
частотний діапазон – від 60 Гц до 16 КГц
рівень власних шумів – не більше -60 дБ.
входи – балансні
тип вхідних роз’ємів: XLR з фіксацією, TRS або євроконектор
наявність 4-канального виходу USB
можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань
необхідне для функціонування програмне забезпечення має бути включене у комплект постачання, якщо таке передбачене виробником.
термін гарантії – не менше 12 місяців від виробника
Скаржником встановлено, що технічні параметри цієї позиції практично дослівно формують назву обладнання та відтворюють характеристики окремого відомого комерційного продукту, а саме – Багатоканальний аудіо інтерфейс (багатоканальний мікрофоний перепідсилювач/мікшер) "SRS Femida Audio Interface 8x4USB" виробництва ТОВ "Спеціальні Реєструючі Системи", лише їх модель має такі параметри.
При здійснені пошуку в системі Google словосполучення, обов’язково в лапках для більш точного пошуку: «мікрофоний перепідсилювач, мікшер» єдиним варіантом є обладнання виробництва ТОВ "Спеціальні Реєструючі Системи".
Порівняльна таблиця Вимог Замвоника з характеристиками мікрофонний перепідсилювач/мікшер) "SRS Femida Audio Interface 8x4USB"
Вимоги Замовника Характеристики
SRS Femida Audio Interface 8x4USB
аудіовходи: не менше 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи аудіовходи 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи
частотний діапазон – від 60 Гц до 16 КГц 20 Гц до 17 КГц
рівень власних шумів – не більше -60 дБ. -60 дБ
входи – балансні входи – балансні
тип вхідних роз’ємів: XLR з фіксацією, TRS або євроконектор XLR з фіксацією, TRS
наявність 4-канального виходу USB 4-канальний вихід USB
можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань
необхідне для функціонування програмне забезпечення має бути включене у комплект постачання, якщо таке передбачене виробником. необхідне для функціонування програмне забезпечення включене у комплект постачання.
термін гарантії – не менше 12 місяців від виробника 12 місяців від виробника
Як видно на фото самого пристрою кнопки приховані:
Слід зазначити, що Скаржником як потенційним учасником цього тендеру було проведено детальний пошук та аналіз обладнання, що представлене на ринку, але не так і не виявлено інших «Мікрофонний передпідсилювач, мікшер», які повністю відповідали би технічним вимогам Замовника, а саме вимога прихованих ручок регулювання унеможливлює запропонувати еквівалент від інших виробників. Я міг би запропонувати Мікрофонний передпідсилювач, мікшер Tascam US 16x08, який відповідає всім вимогам, окрім однієї: приховані ручки регулювання:
Вимоги Замовника Характеристики
Tascam US 16x08 Відповідність
аудіовходи: не менше 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи аудіовходи 8 мікрофонних входів, 8 лінійні входи Відповідає (краще)
частотний діапазон – від 60 Гц до 16 КГц 20 Гц до 20 КГц Відповідає (краще)
рівень власних шумів – не більше -60 дБ. -56 дБ Відповідає (краще)
входи – балансні входи – балансні відповідає
тип вхідних роз’ємів: XLR з фіксацією, TRS або євроконектор XLR з фіксацією, TRS відповідає
наявність 4-канального виходу USB 4-канальний вихід USB 4-канальний вихід USB
можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Не відповідає: відсутні приховані ручки регулювання для запобігання випадковій зміні налаштувань
необхідне для функціонування програмне забезпечення має бути включене у комплект постачання, якщо таке передбачене виробником. необхідне для функціонування програмне забезпечення включене у комплект постачання. відповідає
термін гарантії – не менше 12 місяців від виробника 12 місяців від виробника відповідає
І це, на мою думку є достатньо обґрунтованим свідченням того, що вимоги тендерної документації складені саме з мотивом придбати конкретно визначене обладнання того виробника, який згаданий у цій скарзі, що в свою чергу нівелює можливість інших учасників для участі у цьому тендері на умовах об’єктивності, справедливості, рівного доступу та недискримінації.
Таким чином, встановлені Замовником технічні параметри закупівлі підібрані під конкретну модель конкретного виробника і не містять жодної реальної альтернативи. Вимоги прописані настільки, що учасник не має можливості запропонувати рівноцінний за функціоналом товар іншого бренду, який буде технічно виконувати ті ж функції, а конструктивно не відповідати. По суті, від учасників вимагається постачання продукції конкретної торговельної марки, хоча прямо назву цієї марки в документації не зазначено.
Такий підхід є прихованим зазначенням конкретної торгової марки (моделі) без фрази «або еквівалент», що порушує частину 4 статті 22 Закону (заборона вказувати конкретні моделі в технічних вимогах без дозволу еквіваленту). Крім того, він порушує базові принципи здійснення закупівель, закріплені в статті 5 Закону – принцип недискримінації учасників та добросовісної конкуренції.
В результаті, права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника було порушено, адже через дискримінаційні умови я позбавлений можливості подати пропозицію з будь-яким іншим товаром. Аналогічно, участь у торгах стає неможливою для більшості інших добросовісних постачальників на ринку, які не пропонують саме ті моделі, під які виписано тендер.
Це звужує коло учасників до одного-двох суб’єктів, що прямо суперечить принципам відкритості та рівності, а також вимогам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону (щодо неприпустимості встановлення дискримінаційних вимог до учасників).
Варто зауважити, що встановлення дискримінаційних технічних вимог без належного обґрунтування неодноразово визнавалося порушенням законодавства у рішеннях Колегії АМК України. Згідно з усталеною практикою, викладеною в узагальненнях Антимонопольного комітету, вимоги до предмета закупівлі, які можуть бути виконані лише обмеженим колом постачальників, є порушенням принципів добросовісної конкуренції та недискримінації.
В даному випадку тендерна документація сформована таким чином, що орієнтована на постачання обладнання винятково конкретного виробника (ТОВ "Спеціальні Реєструючі Системи"), що є явною ознакою дискримінаційного підходу.
Подібні дії Замовника спотворюють конкурентне середовище та позбавляють його можливості отримати найкращий товар за оптимальною ціною в умовах відкритої конкуренції. Це також порушує принцип максимальної економії та ефективності закупівель (стаття 5 Закону), оскільки усунення конкуренції не стимулює учасників знижувати ціну.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Надмірно деталізовані технічні вимоги, прописані під конкретний товар без можливості запропонувати еквівалент, встановлення непропорційних до предмету закупівлі кваліфікаційних вимог є неправомірними та повинні бути усунені. Чинні дискримінаційні умови фактично унеможливлюють участь у процедурі закупівлі як для Скаржника, так і для інших потенційних учасників, що порушує наші права та принципи, закріплені законодавством.
У результаті встановлення Замовником вищезазначених дискримінаційних вимог, моє право на участь у процедурі закупівлі, гарантоване Законом, фактично заблоковане. Як учасник ринку, я володію досвідом постачання освітнього обладнання та програмного забезпечення, маю належний рівень технічної компетенції та потенціал для виконання цього тендеру. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасників, в Процедурі закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області за предметом закупівлі: Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу) процедури закупівлі UA-2025-09-02-010968-a, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги.
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від №13815-р/пк-пз від 09.09.2025 повідомляємо наступне:
Ознайомившись із скаргою Фізичної особи - підприємця Гречишкіна Юрія Валерійовича (далі – ФОП Гречишкін Юрій Валерійович, Скаржник) від 05.09.2025 №0509-1-25 (надалі – Скарга) за номером: ID: UA-2025-09-02-010968-a.a1, повідомляємо наступне:
Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області (далі – Замовник) розглянуло скаргу ФОП Гречишкіна Юрія Валерійовича (далі – Скаржник) щодо умов тендерної документації, оприлюдненої в межах процедури закупівлі «Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-02-010968-a).
Скаржник вважає, що вимоги до мікрофонного передпідсилювача/мікшера, зокрема вимога щодо «прихованих ручок регулювання», є дискримінаційними, оскільки звужують коло потенційних учасників та вказують на конкретний товар – «SRS Femida Audio Interface 8x4USB» виробництва ТОВ «Спеціальні Реєструючі Системи».
Замовник не погоджується з доводами Скаржника та вважає скаргу необґрунтованою. Нижче наводиться детальний аналіз заявлених Скаржником претензій, з урахуванням норм Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
1. Щодо відповідності технічних вимог законодавству та Особливостям:
Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме: добросовісна конкуренція, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників.
Вимоги до предмета закупівлі, встановлені в Додатку 2, були сформовані з урахуванням потреби в придбанні якісного та функціонального обладнання, що відповідає специфіці роботи судової системи та вимогам Концепції Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС).
2. Щодо обов’язковості вимоги «прихованих ручок регулювання»:
Скаржник зазначає, що вимога щодо прихованих ручок регулювання є дискримінаційною та обмежує конкуренцію.
Зазначена вимога встановлена листом Державного підприємства «Інформаційні судові системи» (адміністратором Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи та інших інформаційних систем і сервісів судової влади) від 11.07.2025 №3690/1/09-20-25 (копія додається), який скеровано листом Державної судової адміністрації України (учасником процесу впровадження Концепції ЄСІКС) від 14.07.2025 №15-13927/25 «Про актуалізовані рекомендовані технічні вимоги для засобів інформатизації» (копія додається) органам судової влади для використання в роботі при проведенні процедур закупівель засобів інформатизації у 2025 році.
Технічні вимоги, встановлені в Додатку 2 до тендерної документації, були сформовані з урахуванням потреби у придбанні якісного, надійного, функціонального обладнання, та унікальних вимог Судової системи до стабільності та чіткості аудіозапису, де непередбачене втручання може порушити процес фіксації судового засідання, що у свою чергу має правові наслідки (від перегляду рішення справи до дисциплінарних стягнень суддів).
Замовник вважає, що зазначена вимога є необхідною і обґрунтованою.
Головною метою закупівлі є забезпечення належної та безперебійної аудіо- та відеофіксації судових засідань. Розташування мікрофонного передпідсилювача/мікшера, з відкритими до випадкових змін конструктивним рішеннями, у відкритому доступі в залі судових засідань, створює ризик випадкового або навмисного змінення налаштувань (рівня чутливості мікрофонів), що може призвести до спотворення або повної втрати аудіозапису.
Приховані ручки регулювання (у будь-який спосіб) унеможливлюють несанкціоноване втручання в роботу пристрою, гарантуючи, що якість запису залишатиметься постійною протягом усього засідання. Це є ключовою вимогою для забезпечення цілісності та достовірності судового запису.
Замовник не бачить можливості досягти аналогічного рівня надійності за допомогою пристроїв з відкритими ручками.
Скаржник, можливо, орієнтується лише на мікшери для музичних студій, які у більшості мають розміщені на передній панелі ручки регулювання для вільної та оперативної зміни налаштувань. Проте навіть у цьому сегменті обладнання існують моделі, що за своїми конструктивними особливостями унеможливлюють випадкові, неконтрольовані зміни. А для систем аудіофіксації судових засідань, конференцсистем взагалі існують так звані інсталяційні аудіоінтерфейси, аудіопроцесори, мікшери, які відповідають вимогам Замовника та мають приховані елементи керування.
3. Щодо відсутності інших аналогів на ринку та можливості задовольнити вимоги:
Замовник не згоден з твердженням Скаржника про те, що на ринку існує лише один продукт, який відповідає всім технічним вимогам. У тендерній документації не було вказано конкретної торгівельної марки, виробника або моделі. Всі вимоги є універсальними та можуть бути задоволені різними виробниками.
Окрім згаданої Скаржником моделі SRS Femida Audio Interface 8x4USB, моделі з обмеженням доступу до випадкової зміни налаштувань наявні і у інших, відомих своїми високоякісними технічними рішеннями виробників, таких як Soundcraft, Behringer, PreSonus, Gonsin, Paso, Sonifex, Soundking, RDL, Extron, Crestron, Devio.
Замовник вважає, що добросовісний учасник, який має на меті окрім перемоги у торгах надати якісне та надійне обладнання, що задовольнятиме встановлені до нього технічні вимоги, може знайти або запропонувати відповідне рішення.
На підтвердження надаємо порівняльну таблицю у якій наведені три моделі мікшерів Soundcraft Ui24R, Behringer X Air XR18, PreSonus StudioLive 16R (Додаток 2).
Всі три моделі — Soundcraft Ui24R, Behringer X Air XR18 та PreSonus StudioLive 16R — є цифровими мікшерами, які у повній мірі, з суттєвим запасом, задовільняють Технічні вимоги наведені у тендерній документації і разом з тим, їхньою ключовою особливістю є відсутність фізичних ручок та фейдерів на корпусі для регулювання рівня підсилення (гейну).
Усі налаштування, включаючи регулювання гейну для кожного мікрофонного входу, виконуються через програмне забезпечення:
Soundcraft Ui24R керується через веб-інтерфейс,
Behringer X Air XR18 та PreSonus StudioLive 16R — через спеціальні додатки на комп’ютері, планшеті чи смартфоні.
Такий підхід повністю відповідає вимозі «ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань», оскільки фізично цих ручок на пристроях просто немає. Це робить їх ідеальним вибором, коли необхідно встановити обладнання і захистити його від несанкціонованого доступу чи випадкових змін.
Замовник усвідомлює, що Скаржник, можливо, не володіє інформацією про весь спектр наявних технологічних рішень, або не має доступу до повного асортименту продукції, доступної на ринку, але це не означає, що таких продуктів не існує.
Встановлені Замовником вимоги до предмета закупівлі не є дискримінаційними та не обмежують конкуренцію, оскільки є функціональними та обґрунтованими з огляду на специфіку предмета закупівлі та цілей його використання. Ці вимоги спрямовані на забезпечення максимальної ефективності, надійності обладнання та забезпечення належного функціонування системи вцілому у надзвичайно чутливій сфері застосування пов’язаній з високими стандартами, вимогами, недотримання яких мають суттєві наслідки в правовій сфері.
Умови тендерної документації повністю відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178. Тендерна документація не містить прихованих посилань на конкретного виробника чи модель, що порушувало б частину 4 статті 22 Закону.
На підставі вищевикладеного, Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області вважає скаргу ФОП Гречишкіна Юрія Валерійовича необґрунтованою.
Враховуючи вищенаведене,
ПРОСИМО:
1. Відмовити фізичній особі - підприємцю Гречишкіну Юрію Валерійовичу у задоволенні скарги ID: UA-2025-09-02-010968-a.a1
Додатки:
1. Копія листа Державної судової адміністрації України від 14.07.2025 №15-13927/25 з додатком (лист ДП «Інформаційні судові системи» від 11.07.2025 №3690/1/09-20-25) на 21 арк. в електронному вигляді.
2. Порівняльна таблиця на відповідність вимогам мікшерів Soundcraft Ui24R, Behringer X Air XR18, PreSonus StudioLive 16R на 1 арк. в електронному вигляді.
3. Архів з документацією (специфікації та інструкції) до мікшерів Soundcraft Ui24R, Behringer X Air XR18, PreSonus StudioLive 16R.
Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу)
Звернення:
За тендером : Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу)
Тема:
Технічні характеристики
Зміст:
Шановний Замовник! Просимо прибрати дискримінаційну вимогу пункт 3 Додатку 2 тендерної документації: "Тендерна пропозиція учасника повинна містити конкретні технічні характеристики пропонованого учасником обладнання із обов’язковим зазначенням інформації щодо виробника, марки, моделі всіх складових обладнання для можливості їх ідентифікації та перевірки на відповідність встановленим у цій Технічній специфікації вимогам." , данна вимога не надає нам можливості запропонувати Системний блок персонального комп’ютера вироблений виробниками Dell, Lenovo, HP чи іншого виробника, в зв'язку з тим, що вони не декларують з яких саме комплектуючих вони вироблені, до того ж Ви купляєте готовий товар "Системний блок персонального комп’ютера", а не окремі комплектуючі з відповідними харктеристиками. Чи правильно ми розуміємо, що повинні для ДБЖ зазначити яка марка акумулятора встановлена, яка плата керування встановлена? Чи повинні ми зазначити для відеокамери конкретну складову: линза, чип, плата та корпус? Цей список можна продовжувати. Просимо внести зміни у документацію та прибрати дискримінаційні вимоги.
Дата оприлюднення звернення:
03.09.2025 14:18
Відповідно до ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (№ 922-VIII) Учасники закупівлі зобов’язані подати тендерні пропозиції, що містять усю необхідну інформацію для здійснення оцінки таких пропозицій, відповідно до вимог тендерної документації"
Це означає, що учасник повинен надавати не лише загальні відомості, але й деталізовану інформацію про технічні характеристики товару, що дозволяє об'єктивно оцінити його відповідність вимогам не тільки на основі заявлених учасником характеристик, але й на основі офіційної документації від виробника та водночас запобігти свідомому чи несвідомому введенню в оману Замовника шляхом внесення недостовірних даних до опису запропонованого обладнання.
Щодо системних блоків від вказаних Вами брендових виробників.
Бренди HP, Dell, Lenovo зазвичай надають офіційну інформацію про свої системи на своїх вебсайтах. Кожен продукт (наприклад, системний блок чи ноутбук) має унікальний Service Tag (для Dell), Serial Number або Product Number (для HP, Lenovo), що дозволяє отримати детальну інформацію про конфігурацію.
Окрім того, у разі відсутності можливості ідентифікувати перелік комплектуючих через відкриті джерела інформації, учасник може надати довідку чи підтвердження від постачальника або виробника, яке підтверджує конфігурацію системного блоку.
Предметом закупівлі є комплект обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів, а не окремий системний блок.
Вказана у п.3 тендерної документації вимога стосується усього обладнання, що входить до комплекту та не є по своїй суті дискримінаційною, оскільки наявність максимально деталізованої інформації щодо запропонованого обладнання в тендерних пропозиціях учасників лише сприятиме забезпеченню належної прозорості закупівлі.
Разом з тим, інформація, викладена у Вашому зверненні, врахована Замовником та внесені і оприлюднені відповідні зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
05.09.2025 15:41
Звернення:
За тендером : Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу)
Тема:
Технічні характеристики
Зміст:
Шановний Замовник! У техничних вимогах зазначено, що Вам можна пропонувати Відеокамера для аудіо-, відеофіксації судового засідання тип: IP-камера або HD-CVI або HD-TVI або AHD або HD-SDI, але для IP-камера не потрібні "Кабель живлення " та "Джерело живлення для камер", в зв'язку з тим, що живлення передається по кабелю "Кабель відеосигналу" та живлення від "Пристрій апаратно-програмного квадрування зображення" за рахунок використання технології POE. Просимо внести зміни у документацію та зазначити, що "Кабель живлення " та "Джерело живлення для камер" необхідні в разі використання типу камер: HD-CVI або HD-TVI або AHD або HD-SDI, а для IP-камера забезпечити живлення за допомогою POE по одному Кабель відеосигналу.
Дата оприлюднення звернення:
03.09.2025 14:25
«Шановний Учасник!
У блоці Технічних вимог що стосуються джерела живлення для камер зазначено що «Для IP-камер, у разі можливості, забезпечити живлення через Ethernet (PoE) з відповідною комплектацією», що передбачає умову підключення ІР-камер притаманним для цього типу камер підключенням – з подачею живлення від пристрою апаратно-програмного квадрування зображення чи комутатора з використанням єдиного кабелю що суміщає передачу відеосигналу та живлення по технології POE.
Разом з тим, інформація, викладена у Вашому зверненні, врахована Замовником та внесені і оприлюднені відповідні зміни до тендерної документації.»
Дата оприлюднення відповіді:
05.09.2025 15:43
Звернення:
За тендером : Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу)
Тема:
Технічні характеристики
Зміст:
Шановний Замовник! На ринку України відсутні Мікрофонний передпідсилювач, мікшер з технічними характеристиками зазначеними у Додатку №2 тендерної документації. Прохання переглянути, а саме вимогу "Ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань", жоден мікшер немає прихованих ручок, окрім одного від виробника ТОВ "Спеціальні Реєструючі Системи", то це єдиний виробник, а згідно законодавства повинно бути не менше двох виробників. Прохання внести зміни у документацію. В противному випадку будемо змушені звернутись до АМКУ, щоб він забов'язав Вас прибрати дискримінційну вимогу.
Дата оприлюднення звернення:
03.09.2025 14:28
«Шановний Учасник! Ця вимога встановлена листом Державної судової адміністрації України (учасником процесу впровадження Концепції ЄСІКС) від 14.07.2025 №15-13927/25 та є суттєвою для забезпечення здійснення аудіофіксації судового засідання з оптимальними налаштуваннями, які були здійсненні при інсталяції. При використанні мікшерів, в яких є можливість зміни налаштування чутливості мікрофонів доступними ручками регулювання, можуть бути випадково або навмисно змінені первісні налаштування, що, в свою чергу ,призведе або до зменшення чутливості і відповідно до низького рівня аудіозапису або навіть відсутності аудіофіксування по тому чи іншому мікрофону, або навпаки при значному збільшенні чутливості – до спотворення мовленнєвого сигналу. Налаштування чутливості може і повинен робити тільки технічний персонал. Ви стверджуєте, що «жоден професійний мікшер немає прихованих ручок», але, можливо, орієнтуєтесь на мікшери для музичних студій, де дійсно потрібно оперативно змінювати налаштування для різних джерел аудіо, сигнали з яких мікшуються для отримання певного аудіозапису, і які представлені на ринку України. Але існують аудіо інтерфейси, аудіо процесори, мікшери, так звані інсталяційні, які використовуються у конференцсистемах або безпосередньо призначені для систем аудіо-, відеофіксації судового засідання від різних виробників, технічні характеристики яких відповідають вимогам Замовника.»
Дата оприлюднення відповіді:
05.09.2025 15:45
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
1 165 000
грн.
Період подання пропозицій
до
11.09.2025 00:00
Замовник:
Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області