Закупівля ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі від КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ЦЕНТР З ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ" ВИНОГРАДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.09.2025 09:43
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.09.2025 09:43
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.09.2025 09:43
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.09.2025 09:43
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.09.2025 09:43
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
01.09.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-09-01-000703-a на придбання код ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 09.09.2025 00:00.
Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Відповідно до Додатку 2 до ТД та п.3.1. Додатку 1 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
- копію діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або копію висновку наукової санітарно – епідеміологічної експертизи (або сертифікат/протокол тощо, видані органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи) на товар з фотодруком (шафа), що пропонується учасником, на підтвердження відповідність встановленим медичним критеріям безпеки та виготовленим згідно ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016 та ДСТУ CEN/TS 15186:2008.
Скаржник не є виробником товару, а реалізує товар, виготовлений іншими виробниками, зокрема ТОВ «Меблі-Техностиль». Я звернулася до виробника товару із запитом на отримання зазначених документів на отримала наступну відповідь:
«повідомляємо, що ми маємо висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які підтверджують відповідність товару ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016 та іншим стандартам, а також сертифікат відповідності на ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016 та інші стандарти.
Але ми не маємо висновків ДСЕЕ (в тому числі висновків наукової санітарно – епідеміологічної експертизи, сертифікату/протокол тощо, виданих органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи), які підтверджують відповідність меблів ДСТУ CEN/TS 15186:2008. Зараз відсутня процедура отримання висновків санітарно-епідеміологічної експертизи, тому ми не можемо отримані інші висновки чи альтернативні документи.
Також звертаємо Вашу увагу, що стандарт ДСТУ CEN/TS 15186:2008 «Меблі. Метод оцінювання стійкості поверхні до стирання» не регулює вимоги до меблів, в ньому встановлені методи оцінювання стійкості поверхні до стирання».
Відповідно до п. 7.4. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247, Державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи:
- звернення заявника
- здійснення вимірювань, досліджень об'єктів, наукового обґрунтування відповідних вимог щодо об'єкта експертизи (показників безпеки та умов використання тощо) та оформлення звіту;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та оформлення її результатів у вигляді протоколу експертизи;
- підготовка проекту висновку;
- затвердження висновку експертизи та внесення його до реєстру висновків експертизи.
Згідно з п.п, 1, 7.11 Порядку готовий висновок містить всі необхідні відомості щодо відповідності об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини.
Відповідно до п.7.15 Порядку протокол експертизи зберігаються в Департаменті державного санітарно-епідеміологічного нагляду МОЗ України. Документи, надані заявником на експертизу, проекти висновків та протоколи експертизи зберігаються в установах (закладах) державної санітарно-епідеміологічної служби чи комісіях протягом терміну, визначеного відповідною категорією документів згідно із законодавством.
Відповідно до п.п. 7.12, 7.13, 7.14 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, заявнику надається саме висновок експертизи, після його затвердження, підписання та внесення до відповідного реєстру.
Таким чином, складання протоколу та звіту є лише етапами проведення експертизи, його надання заявнику не передбачено чинними нормативно-правовими актами України.
Більше того, сам Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 №247 втратив чинність 13.12.2023р. на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я від 19.10.2023р. № 1829
Також повідомляємо, що Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність з 1 жовтня 2023 року, а отже Висновки ДСЕЕ не видаються.
Таким чином, станом на дату подання цієї скарги втратили чинність нормативні акти, які регулювали порядок отримання звітів, протоколів та висновків ДСЕЕ від органів, що мають право на проведення такої експертизи, в тому числі отримання будь-яких висновків, протоколів та інших документів видані органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи, не передбачено нормами чинного законодавства.
Таким чином, Скаржник може підтвердити відповідність меблів стандартам ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016, а також іншим стандартам, але не може підтвердити їх відповідність ДСТУ CEN/TS 15186:2008 «Меблі. Метод оцінювання стійкості поверхні до стирання», оскільки втратили чинність норми, які регулювали видачу відповідних документів, а також оскільки зазначений стандарт не містить вимог до меблів, а містить вимоги до методу їх випробування.
Висновки ДСЕЕ, сертифікати та інші документи підтверджують, що товар виготовлений відповідно до вимог певного стандарту, у свою чергу не можна виготовити меблі відповідно до стандарту, який регулює метод їх випробування, а не те згідно з якими параметрами вони мають бути виготовлені.
Тому жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати документи, які вимагає Замовник. У свою чергу у скаржника відсутні такі документи.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Тендерної документації у відповідність до вимог законодавства.
Пояснення Замовника по суті Скарги UA-2025-09-01-000703-a.a1
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ЦЕНТР З ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ» ВИНОГРАДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) ознайомились з рішенням № 13830-р/пк-пз від 09.09.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Антимонопольний комітет України) щодо надання пояснення, інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедури закупівлі, де зазначено: «Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження пояснення, відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.».
У Скарзі UA-2025-09-01-000703-a.a1 від 05.09.25, 17:19, Скаржником - Фізичною особою-підприємцем Драчевською Оксаною Анатоліївною значено наступне: «… Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: 1. Відповідно до Додатку 2 до ТД та п.3.1. Додатку 1 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати: - копію діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або копію висновку наукової санітарно – епідеміологічної експертизи (або сертифікат/протокол тощо, видані органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи) на товар з фотодруком (шафа), що пропонується учасником, на підтвердження відповідність встановленим медичним критеріям безпеки та виготовленим згідно ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016 та ДСТУ CEN/TS 15186:2008. Скаржник не є виробником товару, а реалізує товар, виготовлений іншими виробниками, зокрема ТОВ «Меблі-Техностиль». Я звернулася до виробника товару із запитом на отримання зазначених документів на отримала наступну відповідь: «повідомляємо, що ми маємо висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які підтверджують відповідність товару ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016 та іншим стандартам, а також сертифікат відповідності на ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016 та інші стандарти. Але ми не маємо висновків ДСЕЕ (в тому числі висновків наукової санітарно – епідеміологічної експертизи, сертифікату/протокол тощо, виданих органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи), які підтверджують відповідність меблів ДСТУ CEN/TS 15186:2008. Зараз відсутня процедура отримання висновків санітарно-епідеміологічної експертизи, тому ми не можемо отримані інші висновки чи альтернативні документи. Також звертаємо Вашу увагу, що стандарт ДСТУ CEN/TS 15186:2008 «Меблі. Метод оцінювання стійкості поверхні до стирання» не регулює вимоги до меблів, в ньому встановлені методи оцінювання стійкості поверхні до стирання». Відповідно до п. 7.4. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247, Державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи: - звернення заявника - здійснення вимірювань, досліджень об'єктів, наукового обґрунтування відповідних вимог щодо об'єкта експертизи (показників безпеки та умов використання тощо) та оформлення звіту; - проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та оформлення її результатів у вигляді протоколу експертизи; - підготовка проекту висновку; - затвердження висновку експертизи та внесення його до реєстру висновків експертизи. Згідно з п.п, 1, 7.11 Порядку готовий висновок містить всі необхідні відомості щодо відповідності об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини. Відповідно до п.7.15 Порядку протокол експертизи зберігаються в Департаменті державного санітарно-епідеміологічного нагляду МОЗ України. Документи, надані заявником на експертизу, проекти висновків та протоколи експертизи зберігаються в установах (закладах) державної санітарно-епідеміологічної служби чи комісіях протягом терміну, визначеного відповідною категорією документів згідно із законодавством. Відповідно до п.п. 7.12, 7.13, 7.14 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, заявнику надається саме висновок експертизи, після його затвердження, підписання та внесення до відповідного реєстру. Таким чином, складання протоколу та звіту є лише етапами проведення експертизи, його надання заявнику не передбачено чинними нормативно-правовими актами України. Більше того, сам Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 №247 втратив чинність 13.12.2023р. на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я від 19.10.2023р. № 1829 Також повідомляємо, що Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність з 1 жовтня 2023 року, а отже Висновки ДСЕЕ не видаються. Таким чином, станом на дату подання цієї скарги втратили чинність нормативні акти, які регулювали порядок отримання звітів, протоколів та висновків ДСЕЕ від органів, що мають право на проведення такої експертизи, в тому числі отримання будь-яких висновків, протоколів та інших документів видані органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи, не передбачено нормами чинного законодавства. Таким чином, Скаржник може підтвердити відповідність меблів стандартам ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016, а також іншим стандартам, але не може підтвердити їх відповідність ДСТУ CEN/TS 15186:2008 «Меблі. Метод оцінювання стійкості поверхні до стирання», оскільки втратили чинність норми, які регулювали видачу відповідних документів, а також оскільки зазначений стандарт не містить вимог до меблів, а містить вимоги до методу їх випробування. Висновки ДСЕЕ, сертифікати та інші документи підтверджують, що товар виготовлений відповідно до вимог певного стандарту, у свою чергу не можна виготовити меблі відповідно до стандарту, який регулює метод їх випробування, а не те згідно з якими параметрами вони мають бути виготовлені. Тому жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати документи, які вимагає Замовник. У свою чергу у скаржника відсутні такі документи. Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. …». Однак, Замовник не погоджується із зазначеним у Скарзі Скаржником та повідомляє наступне. Замовник при формуванні тендерної документації діяв відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), забезпечуючи принципи відкритості, прозорості та недискримінації учасників (ст. 5 Закону). Умови тендерної документації, що її затверджено Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Комунальної установи «Центр з обслуговування закладів освіти» Виноградівської міської ради Закарпатської області № 127 від 01 вересня 2025 р. Світланою Кокольник (далі – ТД), спрямовані виключно на підтвердження відповідності продукції вимогам безпеки та якості, що є критично важливим з огляду на подальше використання меблів у закладах освіти, де безпечність є пріоритетом. 1. Щодо вимоги надати висновок ДСЕЕ або інший документ. У ДОДАТКУ 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» від учасників вимагається: «- копію діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або копію висновку наукової санітарно – епідеміологічної експертизи (або сертифікат/протокол тощо, видані органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи) на товар з фотодруком (шафа), що пропонується учасником, на підтвердження відповідність встановленим медичним критеріям безпеки та виготовленим згідно ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016 та ДСТУ CEN/TS 15186:2008». Крім того, у Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» від учасників вимагається: «- копію діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або копію висновку наукової санітарно – епідеміологічної експертизи (або сертифікат/протокол тощо, видані органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи) на товар з фотодруком (шафа), що пропонується учасником, на підтвердження відповідність встановленим медичним критеріям безпеки та виготовленим згідно ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016 та ДСТУ CEN/TS 15186:2008». Тобто, у ТД (Додаток 2, п.3.1 Додатку 1) чітко зазначено, що підтвердити відповідність можна не лише шляхом надання висновку державної чи наукової санітарно-епідеміологічної експертизи, але й через сертифікат, протокол чи інший документ, виданий органом, що має право на проведення наукової/науково-технічної експертизи. Це означає, що Замовник свідомо передбачив альтернативні способи підтвердження відповідності продукції, враховуючи, що певні процедури (зокрема, санітарно-епідеміологічна експертиза у попередньому вигляді) втратили чинність. Таким чином, Скаржник помилково стверджує, що виконати вимогу неможливо: учасник може підтвердити відповідність шляхом надання протоколів випробувань, сертифікатів відповідності або інших документів від акредитованих лабораторій. Таким чином, ТД не обмежує учасників виключно документами ДСЕЕ, а дає можливість скористатися іншими чинними інструментами підтвердження, отже Замовник не встановлює невиконуваних чи дискримінаційних умов і тому внесення змін до ТД не передбачається. 2. Щодо вимоги підтвердити відповідність товару встановленим медичним критеріям безпеки та виготовленим згідно надати ДСТУ CEN/TS 15186:2008. У ДОДАТКУ 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» від учасників вимагається: «- копію діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або копію висновку наукової санітарно – епідеміологічної експертизи (або сертифікат/протокол тощо, видані органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи) на товар з фотодруком (шафа), що пропонується учасником, на підтвердження відповідність встановленим медичним критеріям безпеки та виготовленим згідно ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016 та ДСТУ CEN/TS 15186:2008». Крім того, у Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» від учасників вимагається: «- копію діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або копію висновку наукової санітарно – епідеміологічної експертизи (або сертифікат/протокол тощо, видані органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи) на товар з фотодруком (шафа), що пропонується учасником, на підтвердження відповідність встановленим медичним критеріям безпеки та виготовленим згідно ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016 та ДСТУ CEN/TS 15186:2008». Стандарт ДСТУ CEN/TS 15186:2008 встановлює метод випробувань (оцінювання стійкості поверхні меблів до стирання), але не технічні характеристики меблів як готового виробу. Вимога Замовника спрямована не на підтвердження виготовлення меблів «за стандартом», а на підтвердження того, що меблі пройшли випробування відповідно до зазначеного стандарту ДСТУ CEN/TS 15186:2008. Проведення таких випробувань можливе у будь-якій акредитованій випробувальній лабораторії (як в Україні, так і за кордоном). Лабораторія за результатами тесту видає протокол випробувань або сертифікат, що відповідає умовам ТД. Таким чином, вимога не обмежує коло потенційних учасників, оскільки будь-хто може звернутися до лабораторії для отримання протоколу за методикою ДСТУ CEN/TS 15186:2008. Таким чином, ТД не обмежує учасників виключно документами ДСЕЕ, а дає можливість скористатися іншими чинними інструментами підтвердження, отже Замовник не встановлює невиконуваних чи дискримінаційних умов і тому внесення змін до ТД не передбачається. 3. Щодо втрати чинності порядку проведення санітарно-епідеміологічної експертизи. Скаржник посилається на те, що Наказ МОЗ №247 від 09.10.2000 втратив чинність, а Закон «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» більше не діє. Однак, саме з урахуванням цих змін Замовником і було передбачено у ТД альтернативу: можливість надання протоколів, сертифікатів чи інших документів від уповноважених органів, а не виключно висновку ДСЕЕ. Отже, ТД узгоджується з чинним законодавством і забезпечує правомірні варіанти підтвердження, вимога спрямована на всіх потенційних учасників без виключення. Таким чином, ТД не обмежує учасників виключно документами ДСЕЕ, а дає можливість скористатися іншими чинними інструментами підтвердження, отже Замовник не встановлює невиконуваних чи дискримінаційних умов і тому внесення змін до ТД не передбачається. Отже, Замовник наголошує на тому, що встановлені вимоги у ТД не створюють переваг для окремих учасників і не містять ознак дискримінації, вони обґрунтовані предметом закупівлі (меблі, які повинні бути безпечними для користувачів) та відповідають меті забезпечення належної якості товару. Ми переконані, що кожен учасник має можливість підтвердити відповідність продукції різними способами. Аргументи Скаржника фактично зводяться до того, що він не готовий надати документ, який інші учасники можуть отримати у встановленому порядку. Це не свідчить про дискримінаційність вимоги, а лише про відсутність у конкретного учасника належної підготовки тендерної пропозиції. Вимоги ТД є: правомірними, оскільки передбачають альтернативні шляхи підтвердження відповідності; обґрунтованими, оскільки безпосередньо пов’язані з предметом закупівлі та необхідністю підтвердження безпеки меблів; недискримінаційними, оскільки кожен учасник має можливість їх виконати. Додатково повідомляємо, що, на нашу думку скаржник - ФОП "ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА - свідомо маніпулює доводами щодо нібито можливого обмеження замовником участі потенційних учасників торгів в даній процедурі закупівлі. Чому дана скарга більш схожа на маніпуляцію, а ніж на природню конкуренцію учасників ринку: - ФОП «ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА» вже брала участь у попередній закупівлі UA-2025-08-14-012235-a. При цьому технічні завдання та вимоги до тієї закупівлі були ідентичними до нинішніх. Однак тоді ФОП "ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА не скаржилась до АМКУ; - У 2024 році ТОВ «Меблі-Техностиль як виробник меблів які реалізовує ФОП "ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА також брали участь в закупівлі, UA-2024-08-06-010904-a, де була присутня аналогічна вимога, яка зараз є предметом оскарження в АМКУ, однак на жодній із стадій закупівлі не звернулися до державних інституцій оскарження. На нашу думку, справжньою та основною причиною скаржника є спроба зірвати можливість своєчасного забезпечення та реалізації угоди у визначені строки, в даному випадку в умовах договору зобов’язання поставки до 22 вересня 2025 року. Замовник просить Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відмовити у задоволенні скарги як такої, що не підтверджує факту порушення принципів Закону. Замовник діяв у суворій відповідності до вимог тендерної документації та чинного законодавства, не допускав дискримінації, а вимоги ТД є обґрунтованими, правомірними та не підлягають скасуванню.