Звернення:
За тендером : Виносна антена AvengeAngel Віg Hulk plus 2.4G/5.2G/5.8G, тридіапазонний підсилювач сигналу в комплекті з коаксіальним кабелем
Тема:
Звернення
Зміст:
Шановний Замовнику,
Ми зацікавлені в участі у закупівлі UA-2025-08-30-000264-a. Відповідно до тендерної документації, встановлено вимогу, що аналоги предмета закупівлі не приймаються. Просимо розглянути можливість внесення змін до документації, щоб дозволити подачу пропозицій з аналогами, які відповідають технічним і якісним характеристикам, указаним у тендері. Наше звернення ґрунтується на чинному законодавстві України та принципах публічних закупівель.
Обґрунтування
Заборона на використання аналогів може обмежувати конкуренцію, що суперечить принципам недискримінації учасників, відкритості та прозорості, визначеним у Законі України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон). Відповідно до частини 1 статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за принципами:
Добросовісна конкуренція: Заборона аналогів може виключити учасників, які пропонують товари/послуги з ідентичними або кращими характеристиками, що обмежує вибір замовника та може призвести до завищення вартості.
Недискримінація: Вимога конкретного товару без можливості подачі аналогів може надавати перевагу певним постачальникам, порушуючи рівний доступ.
Економічна ефективність: Дозвіл на аналоги сприяє зниженню витрат за рахунок ширшої конкуренції.
Нормативна база
Закон України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII ():
Частина 1 статті 5: Закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції, максимальної економії, відкритості та прозорості.
Частина 4 статті 23: Технічна специфікація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію або надають перевагу окремим учасникам, зокрема вказівку на конкретну торговельну марку без можливості подати "еквівалент".
Це означає, що замовник має дозволити аналоги, якщо вони відповідають технічним вимогам, зазначеним у документації.
Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель":
Пункт 10 Особливостей: Технічні специфікації повинні визначати характеристики предмета закупівлі без обмеження конкуренції. Вказівка на конкретну марку допускається лише з обґрунтуванням і можливістю подати еквівалент.
Лист Мінекономіки від 05.05.2020 № 3304-04/28729-06 "Щодо спрощених закупівель" ():
Роз’яснює, що вимоги до предмета закупівлі не повинні штучно звужувати коло учасників. Замовник має обґрунтувати, чому аналоги не допускаються, інакше, це вважається порушенням.
Лист Мінекономіки від 07.04.2020 № 648 ():
Вказівка на конкретну торговельну марку без слова "або еквівалент" може бути оскаржена як дискримінаційна.
Пропозиція
Просимо внести зміни до тендерної документації, додавши можливість подання аналогів предмета закупівлі, які відповідають технічним і якісним характеристикам, зазначеним у документації. Наприклад, у технічній специфікації після згадки конкретної марки/моделі додати формулювання "або еквівалент" і чітко вказати критерії еквівалентності (технічні параметри, стандарти якості). Це забезпечить дотримання принципів Закону та розширить конкуренцію.
Додаткові аргументи
Дозвіл аналогів сприятиме економії бюджетних коштів завдяки ширшій конкуренції.
Дата оприлюднення звернення:
30.08.2025 12:05
Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення! Згідно ч. 4 ст. 14 ЗУ «Про Публічні закупівлі» (зі змінами), предмет закупівлі у Оголошенні для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель визначено з умовою конкретного виробника, так як експлуатація саме такого товару, задовольняє потребу внутрішнього замовника.
Дата оприлюднення відповіді:
01.09.2025 10:12