Обгрунтування використання процедури
Пунктом З7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року (Далі Закон) визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (Далі Особливості). Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов'язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Підпунктом 5 пункту 13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником (абзац 4 підпункту 5). Абзацом двадцять дев'ятим пункту 13 Особливостей визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також ллл обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Згідно пункту 14 Особливостей закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Наданий час у Харківського апеляційного суду наявна потреба у закупівлі знаків поштової оплати, а саме поштових марок (код ДК 021;2015 «Єдиний закупівельний словник» - 22410000-7 - Марки) на суму 1599840,32 грн. Особливості надання послуг поштового зв'язку регулюється Законом України «Про поштовий зв’язок» від 03 листопада 2022 року № 2722-ХІ (далі - Закон № 2722-Х1). Згідно абзацу 17 статті 1 Закону № 2722-ХІ поштова марка - державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку, що містить зазначення його номінальної вартості та назви держави Україна, який є засобом оплати послуг поштового зв’язку з пересилання листів, поштових карток, що надаються призначеним оператором поштового зв’язку. Призначений оператор поштового зв’язку - оператор поштового зв’язку, якого відповідно до законодавства призначено для виконання зобов’язань, що випливають з актів Всесвітнього поштового союзу, та надання у встановленому порядку універсальних послуг поштового зв’язку на всій території України і якому надано виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв’язку. Згідно статті 17 Закону № 2722-ХІ призначений оператор поштового зв’язку має виключне право на: пересилання внутрішніх простих та реєстрованих листів без оголошеної цінності (рекомендованих) масою до 50 грамів і поштових карток; видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і поштових карток, а також виведення їх з обігу; офіційне видання каталогів та філателістичної продукції; розміщення та використання поштових скриньок для збирання листів і поштових карток на всій території України відповідно до нормативів, встановлених центральним органом виконавчої влади, шо забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері надання послуг поштового зв’язку; використання маркувальних (франкувальних) машин та укладання договорів про їх використання; використання електронної марки; використання у своїй діяльності зображення Державного Герба України, у тому числі нанесення його на поштові скриньки. Статтею 18 Закону № 2722-ХІ визначено, що поштові марки, у тому числі надруковані на поштових конвертах і поштових картках, електронні марки є засобом оплати послуг поштового зв’язку з пересилання листів, поштових карток, що надаються призначеним оператором поштового зв’язку. Введення в обіг поштових марок, маркованих конвертів та поштових карток, а також виведення їх з обігу здійснюються призначеним оператором поштового зв’язку. Реалізація поштових марок здійснюється за номінальною вартістю, маркованих конвертів і поштових карток - за роздрібною вартістю, встановленою призначеним оператором поштового зв’язку. Розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і поштових карток суб’єктами господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності здійснюється в обсягах та асортименті, визначених у договорах, укладених з призначеним оператором поштового зв'язку, за ціною не нижче номінальної або встановленої призначеним оператором поштового зв'язку вартості. Призначений оператор поштового зв'язку видає поштові марки, марковані конверти і поштові картки з використанням спеціальних елементів захисту за тематикою і зразками, які погоджуються з Редакційно-художньою радою з питань видання поштових марок, маркованих конвертів і поштових карток в Україні, склад, функції, права та обов’язки якої визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері надання послуг поштового зв'язку. Пунктами І та 2 Положення про знаки поштової оплати, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 № 388 (далі - Положення), визначено порядок видання, введення в обіг та організації розповсюдження знаків поштової оплати, до яких належать, поштові марки, блоки, марковані конверти та картки, а також виведення їх з обігу. Пунктом 2 Положення передбачено, що його дія поширюється на національного оператора поштового зв’язку. Національний оператор поштового зв’язку - оператор, який у встановленому законодавством порядку надає універсальні послуги поштового зв’язку на всій території України і якому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку (пересилання простих, рекомендованих поштових відправлень, інше), який затверджується Кабінетом Міністрів України. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 січня 2002 р. №10-р (із змінами) виконання функцій національного оператора поштового зв'язку покладено на акціонерне товариство "Укрпошта". Таким чином, виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок має акціонерне товариство "Укрпошта". Враховуючи викладене, закупівля знаків поштової оплати (поштових марок) (за кодом ДК 021:2015: 22410000-7 - Марки) на суму 107200,02 грн., здійснюється на підставі абзацу 4 підпункту 5 пункту ІЗ Особливостей без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у зв’язку із відсутність конкуренції з технічних причин.