При наданні забезпечення у формі банківської гарантії підтверджується, що
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
29.08.2025 09:02
Значення, яке очікується
5
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
На підтвердження внесення забезпечення виконання договору Переможець надає Замовникові платіжне доручення або платіжну інструкцію, як підтвердження перерахування Замовнику забезпечення виконання договору.
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
29.08.2025 09:02
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Тендерна пропозиція учасника подається з документом, що підтверджує надання забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у вигляді електронної банківської гарантії з грошовим покриттям (банківська гарантія, оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), ст.ст. 560-569 Цивільного кодексу України, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції у форматі «.pdf» файлу з накладанням КЕП гаранта.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.08.2025 09:02
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.08.2025 09:02
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.08.2025 09:02
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.08.2025 09:02
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.08.2025 09:02
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам’яне марки ДГ фракції 25-100)
Тендер:
UA-2025-08-29-000478-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-08-29-000478-a.c1
Дата:
02.09.2025 17:41
Стан:
Задоволено
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
29 серпня 2025 року Замовником було розміщено файл тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. No 1178
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
29 серпня 2025 року Замовником було розміщено файл тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. No 1178
1. З метою недопущення можливих обмежень прав потенційного учасника Замовником внесено відповідні зміни до Документації, що вимагались Скаржником, передбачені Скаргою (виключено вимогу про те, що фінансова звітність повинна бути надана за (рік) – 2024 р.).
2. Відповідно до п. 7 Додатку № 1 до Документації Замовником встановлено наступну вимогу: Документи, які підтверджують відповідність запропонованого учасником предмету закупівлі встановленим технічним, якісним та іншим вимогам замовника (відповідно до п. 6 Розділу 3 тендерної документації та Додатку 4).
Для підтвердження інформації про відповідність запропонованого товару технічним і якісним характеристикам учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
1. З метою недопущення можливих обмежень прав потенційного учасника Замовником внесено відповідні зміни до Документації, що вимагались Скаржником, передбачені Скаргою (виключено вимогу про те, що фінансова звітність повинна бути надана за (рік) – 2024 р.).
2. Відповідно до п. 7 Додатку № 1 до Документації Замовником встановлено наступну вимогу: Документи, які підтверджують відповідність запропонованого учасником предмету закупівлі встановленим технічним, якісним та іншим вимогам замовника (відповідно до п. 6 Розділу 3 тендерної документації та Додатку 4). Для підтвердження інформації про відповідність запропонованого товару технічним і якісним характеристикам учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: 7.1. чинний на дату розкриття тендерної пропозиції сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на марку та фракцію вугілля, що закуповується; 7.2. посвідчення якості (посвідчення про якість) на вугілля кам’яне марки, що є предметом закупівлі, зміст якого має відповідати вимогам до посвідчення якості, встановленим ДСТУ 7146:2010, із зазначенням показників якості товару, що підтверджують відповідність запропонованого вугілля вимогам Додатку 4 до тендерної документації; Скаржник стверджує, що є дискримінаційною вимога про те, що учасники повинні підтвердити відповідність тендерної пропозиції технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, зокрема показнику «Масова частка кусків розміром менше нижчої границі» шляхом надання чинного на дату розкриття тендерної пропозиції сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на марку та фракцію вугілля, що закуповується. Скаржник просить виключити інформацію про те, що такий показник як “масова частка кусків розміром менше нижчої границі” повинен бути підтвердженим оригіналом або копією сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик. Не погоджуємось із зазначеним з огляду на наступне. По-перше, Документацією не вимагається, що показник “масова частка кусків розміром менше нижчої границі” повинен бути підтвердженим оригіналом або копією сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик. Скаржник у Скарзі наводить вимоги п.п.7.1. п. 7, ігноруючи наявність п.п.7.2. п. 7 Додатку № 1 до Документації, в якому чітко вказано, що саме в посвідченні якості (посвідчення про якість) на вугілля кам’яне марки, що є предметом закупівлі, зазначаються показники якості товару, що підтверджують відповідність запропонованого вугілля вимогам Додатку 4 до тендерної документації (в тому числі і показнику «Масова частка кусків розміром менше нижчої границі»). По-друге, відповідно п.п. 3.3 ДСТУ 7146:2010 за якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1. Таблиця 1 ДСТУ 7146:2010 містить перелік показників вугілля, що є предметом закупівлі (ДГ 25-100) і повністю відповідають показникам вугілля і їх переліку, вказаному у Додатку 4 до тендерної документації:
Вимоги Додатку 4 до тендерної документації: Найменування предмета закупівлі Зольність на сухий стан палива A d , %, не більше ніж Загальна волога на робочий стан палива W r t, %, не більше ніж Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, %, не більше ніж Нижча теплота згорання на робочий стан палива r i Q, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж Вугілля кам’яне марки ДГ фракції 25-100 10 10 12 25,539 (6100)
Відповідно п.п. 7.3 ДСТУ 7146:2010 партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано об’єднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості. Згідно п.п. 7.4 ДСТУ 7146:2010 у посвідченні якості зазначають: — назву підприємства-виробника; — назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля); — назву споживача та дату відправлення; — номер і дату договору про постачання; — номери вагонів або інших транспортних засобів; — масу нетто; — результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту; — позначення цього стандарту. Таким чином, посвідчення якості, надання якого передбачене вимогою п.п.7.2. п. 7 Додатку № 1 до Документації, і є тим документом, який підтверджує відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010, зокрема і відповідність показнику «Масова частка кусків розміром менше нижчої границі». Вимога щодо надання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на марку та фракцію вугілля, що закуповується, всупереч твердженню Скаржника не передбачає те, що даний документ має підтверджувати відповідність показнику «Масова частка кусків розміром менше нижчої границі» чи що сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик має бути із зазначенням показників якості товару, що підтверджують відповідність запропонованого вугілля вимогам Додатку 4 до тендерної документації. По-третє, для підтвердження спроможності скаржника виконати вимоги п. 7 щодо підтвердження відповідності показнику «Масова частка кусків розміром менше нижчої границі» додаємо посвідчення якості, які надавались Скаржником по іншим закупівлям, та які містять інформацію про масову частку кусків розміром менше нижчої границі, наявність якої Скаржник не знає як підтвердити по цій закупівлі.
3. Відповідно до п. 1 розділу 3 Документації з метою надання актуальної інформації в тендерних пропозиціях документи з інформацією чи відомостями з державних реєстрів та відгуки, що подаються у складі тендерної пропозиції, повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі, якщо інше не зазначено в змісті цієї Документації». Скаржник стверджує, що дана вимога є дискримінаційною та обґрунтовує це тим, що відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Зауважуємо, що п. 1 розділу 3 Документації та Документація загалом не містить вимоги про надання відомостей чи інформації, яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. П. 1 розділу 3 Документації метою надання актуальної інформації в тендерних пропозиціях конкретизує, що документи з інформацією чи відомостями з державних реєстрів та відгуки, що подаються у складі тендерної пропозиції, повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі, якщо інше не зазначено в змісті цієї Документації. Цей пункт не містить вимог про надання конкретної публічної інформації, оприлюднена у формі відкритих даних, та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, тому не суперечить ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Відсутнє порушення вимоги ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Також попри те, що Скаржник вимагає повністю видалити вимогу п. 1 розділу 3 Документації, він не зазначив про неможливість її виконання. Вимога про те, що відгуки повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі, встановлена з метою отримання актуальної інформації про якість поставленого товару. Небажання Скаржника отримати від контрагента по наданому аналогічному договору відгук з актуальною інформацією не може розглядатись як фактор, який обмежує участь Скаржника у закупівлі, адже отримання відгуку залежить виключно від бажання Скаржника, та відсутні фактори, які роблять його звернення за наданням відгуку неможливим. Крім того небажання звертатись до контрагента за отриманням відгука з актуальною інформацією про виконання договору може свідчити про наявність конфліктів чи поставку неякісного товару. Відсутність дискримінаційності у вказаній вимозі п. 1 розділу 3 Документації підтверджується рішеннями № 4339-р/пк-пз від 08.03.2024 (ст. 6-7, додається) та № 4340-р/пк-пз від 08.03.2024 (ст. 9-11, додається) Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо оскарження ідентичної вимоги з аналогічними твердженнями скаржника. З урахуванням зазначеного просимо відмовити у задоволенні скарги Скаржника.