Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 25 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оприлюдненого оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Центральна районна лікарня Подільського району Куяльницької сільської ради» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 28.08.2025 № 298, тендерну пропозицію учасника приватного малого підприємства «Курінь» (далі – ПМП «Курінь»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 08.09.2025 № 367, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 08.09.2025, пояснення та документи Замовника, надані 22.09.2025 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до вимог пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 27 частини першої статті 1 Закону до робіт належить зокрема капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення.
Під час моніторингу процедури закупівлі встановлено, що предметом закупівлі є Капітальний ремонт пральні Комунального некомерційного підприємства «Центральна районна лікарня Подільського району Куяльницької сільської ради» за адресою: 66300 Одеська область, м. Подільськ вул. Каштанова 76. (ДК 021:2015: 45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи); вид предмета закупівлі: роботи; дата оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі: 28.08.2025; дата оприлюднення тендерної документації: 28.08.2025; кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 07.09.2025 14:31.
Отже, на порушення вимог пункту 24 Особливостей Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю робіт пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
За результатами аналізу питання відповідності оприлюдненого оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до вимог пункту 34 Особливостей строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 14 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт.
Відповідно до пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 6 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, зокрема кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
В оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 07.09.2025, що становить 9 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Проте на порушення вимог пункту 26 Особливостей та пункту 6 частини другої статті 21 Закону Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначив строк для подання тендерних пропозицій всупереч нормам пункту 34 Особливостей, а саме: менше ніж 14 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Проте у пункті 1 розділу 4 ТД Замовник неправильно зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій 07.09.2025 всупереч нормам пункту 34 Особливостей, а саме: менше ніж 14 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт, чим не дотримав вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 17.09.2025 із зазначеного питання Замовник 22.09.2025 надав пояснення, яке не спростовує факту встановленого порушення.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до пункту 3 Додатка № 6 до ТД на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасник має надати:
довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Аналогічними вважаються договори з аналогічним предметом закупівлі (капітальний ремонт приміщень), які було укладено не раніше 4 років з дати оголошення закупівлі;
не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі;
копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій учасником довідці.
Учасник ПМП «Курінь» у складі тендерної пропозиції на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору надав довідку від 04.09.2025 № 506, в якій повідомляє про досвід виконання одного аналогічного за предметом закупівлі договору.
Також зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції надано копію договору підряду від 24.02.2024 № 65, укладеного з Замовником на суму 989 849,00 гривень. Відповідно до умов зазначеного договору додатками до договору, зокрема є Додаток № 4 «Відомість ресурсів» та Додаток № 5 «Календарний графік виконання робіт».
Також зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції надано довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за березень 2024 р. на суму 608,39388 тис грн до договору підряду від 24.02.2024 № 65 та акти приймання виконаних будівельних робіт за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт терапевтичного (реабілітаційного) відділення КНП «ЦРЛ Подільського району Куяльницької сільської ради» за адресою: 66300 Одеська область, м. Подільськ вул. Каштанова 76». (ДК 021:2015: 45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи» на суму 608 393,88 гривень.
Проте учасником ПМП «Курінь» у складі тендерної пропозиції не надано Додаток № 4 «Відомість ресурсів» та Додаток № 5 «Календарний графік виконання робіт» до договору підряду від 24.02.2024 № 65, а також всі копії документів, які підтверджують виконання договору підряду від 24.02.2024 № 65 на суму 989 849,00 гривень, чим не дотримано вимоги пункту 3 Додатка № 6 до ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ПМП «Курінь» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 08.09.2025). Водночас зазначених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ПМП «Курінь» у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив вищезазначену невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником ПМП «Курінь» у тендерній пропозиції та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливість зазначеному учаснику її виправити.
На запит Південного офісу Держаудитслужби щодо вищевказаної невідповідності Замовник надав пояснення, яке не спростовує факту встановленої невідповідності.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності оприлюдненого оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 26, 34 Особливостей та пункту 6 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей та пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.