Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Остерська міська лікарня» Остерської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 25.08.2025 № 25/08-1, запитання до процедури та надана відповідь Замовником, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Козелецького районного дочірнього агролісогосподарського спеціалізованого підприємства «Козелецьрайагролісгосп» (далі – Учасник), протокол від 04.09.2025 № 04/09-1 про визначення Козелецького районного дочірнього агролісогосподарського спеціалізованого підприємства «Козелецьрайагролісгосп» переможцем торгів, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 16.09.2025, договір про закупівлю від 22.09.2025 № 18/09-1, укладений Замовником з Козелецьким районним дочірнім агролісогосподарським спеціалізованим підприємством «Козелецьрайагролісгосп» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 24.09.2025.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року № 610/34893, зі змінами (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів, пунктом 4.1 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації та додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачено закупівлю «Деревина дров’яна непромислового використання, 2 група (сосна)».
При цьому, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015:03410000-7 – Деревина та не зазначено в окремому електронному полі інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі (слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить позицію, що найбільше відповідає товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 03413000-8 «Паливна деревина»).
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено наcтупне.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 41 Особливостей визначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до частини 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Відповідно до вимог пункту 7 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом оприлюднює протокол розгляду тендерних пропозицій - протягом одного дня з дня його затвердження.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, рішення про визначення переможцем Учасника Замовником прийнято 04.09.2025, про що свідчить протокол від 04.09.2025 № 04/09-1.
При цьому, сам протокол від 04.09.2025 № 04/09-1, Замовником оприлюднений в електронній системі закупівель 16.09.2025 (тобто на 12-й день), чим не дотримано вимоги пункту 7 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 5.12 додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання копії витягу чи виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що містить відомості про Учасника, в тому числі дані про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, передбачені пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Проте, у тендерній пропозиції Учасника надано виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у якій відсутні дані про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, передбачені пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», чим не дотримано вимоги пункту 5.12 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Згідно з вимогами пункту 5.5 додатку 1 до тендерної документації та пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
При цьому, тендерній пропозиція Учасника підписана незахищеним удосконаленим електронним підписом (УЕП), чим не дотримано вимоги пункту 5.5 додатку 1 до тендерної документації та пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Крім того, у пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що «документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису».
Тендерна пропозиція учасника містить документи тендерної пропозиції, які надано не у формі електронного документа (без КЕП на документі) та які не містять підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа, а саме: договір про закупівлю від 28.05.2025 № 28/05-1, договір про закупівлю деревини дров’яної непромислового використання від 04.11.2024 № 11/04-1, статут, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог підпункту 1.1.1 пункту 1.1 додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання «Довідки в довільній формі, з інформацією про виконаний аналогічний (аналогічні) за предметом закупівлі договір (договори) (не менше одного договору)».
Згідно з вимогами підпункту 1.1.3 пункту 1.1 додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання «Документів на підтвердження виконання в повному обсязі не менше ніж одного аналогічного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці. та лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору».
У пункті 5.12 додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання «Сканованої копії документа, виданого органом Державної фіскальної служби про реєстрацію Учасника платником податку на додану вартість - у разі, якщо Учасник є платником цього податку. Якщо Учасник не є платником ПДВ – надається сканований документ з органу Державної фіскальної служби, що свідчить про форму оподаткування Учасника.
Довідки, що подається у формі сканованого документа, складена самостійно Учасником (підписана та датована), яка містить відомості про Учасника…».
Проте, у тендерній пропозиції Учасника не надано вищезазначені документи, чим не дотримано вимоги підпунктів 1.1.1 та 1.1.3 пункту 1.1 додатку 1 та пункту 5.12 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції не надано вимогу про виправлення вищезазначених невідповідностей до Учасника, чим недотримано вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Відповідно до вимог пункту 4.1 додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1.
Проте, у тендерній пропозиції Учасника не надано вищезазначену інформацію, чим не дотримано вимоги пункту 4.1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Згідно з вимогами пункту 4.2 додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання документів які підтверджують походження товару Учасника (договір куплі-продажи; лісорубний квиток, біржовий договір тощо).
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів, пункту 4.3 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації та додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником передбачено закупівлю деревини у кількості 500 метрів кубічних.
При цьому, у тендерній пропозиції Учасника надано спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток) № 20250822-000308, відповідно до якого запас деревини дров’яної становить 47 кубічних метрів, спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток) № 20250812-000170, відповідно до якого запас деревини дров’яної становить 56 кубічних метрів, спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток) № 20250806-000114, відповідно до якого запас деревини дров’яної становить 75 кубічних метрів, спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток) № 20250822-000215, відповідно до якого запас деревини дров’яної становить 61 кубічний метр, що загалом становить 239 метрів кубічних. Отже, учасником не підтверджено походження товару в повному обсязі, чим не дотримано вимоги пункту 4.2 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Проте, Замовником в порушення вимог, підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію Учасника, як такого, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, натомість Замовником відповідно до протоколу від 04.09.2025 № 04/09-1 прийнято рішення про визначення Козелецького районного дочірнього агролісогосподарського спеціалізованого підприємства «Козелецьрайагролісгосп» переможцем торгів.
Додатком 4 тендерної документації Замовником передбачено, що «Переможець торгів на виконання вимоги згідно з пунктом 47 Особливостей (підтвердження відсутності підстав) у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи», а саме «Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості»…» (підпункт 6 пункту 47 та підпункт 12 пункту 47 Особливостей).
Згідно з інформацією електронної системи закупівель, повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 16.09.2025. Проте, протягом чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю переможцем процедури закупівлі Козелецьким районним дочірнім агролісогосподарським спеціалізованим підприємством «Козелецьрайагролісгосп» не завантажено документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення вимог абзацу третього підпункту третього пункту 44 Особливостей не відхилено пропозицію переможця процедури закупівлі Козелецького районного дочірнього агролісогосподарського спеціалізованого підприємства «Козелецьрайагролісгосп». Натомість Замовником з Козелецьким районним дочірнім агролісогосподарським спеціалізованим підприємством «Козелецьрайагролісгосп» укладено договір про закупівлю від 22.09.2025
№ 18/09-1.
На запити Управління, щодо вищезазначених порушень, Замовником пояснення не надано.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено, що відповіді на два запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 01.10.2025, 02.10.2025, 13.10.2025 та 15.10.2025 Замовником станом на 21.10.2025 не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону, відповідно до якої відповідь на запит надається через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту.