Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 07 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.08.2025 № б/н, (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 07.09.2025, тендерну пропозицію ФОП «Семенчак Дмитро Юлійович» (далі – Учасник, Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем процедури закупівлі ФОП «Семенчак Дмитро Юлійович» від 10.09.2025 № б/н та повідомлення про намір укласти договір від 10.09.2025, договір про закупівлю товарів від 25.09.2025 № 169, пояснення та документи надані Замовником від 19.09.2025, від 01.10.2025 та від 04.10.2025 на запити органу державного фінансового контролю.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем процедури закупівлі обрано єдиного учасника ? ФОП «Семенчак Дмитро Юлійович» з остаточною ціною пропозиції 902 000,00 гривень та укладено договір про закупівлю товарів від 25.09.2025 № 169.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План України).
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Моніторингом установлено, що фінансування закупівлі за ID: UA-2025-08-26-011252-a передбачено, у тому числі, за бюджетними програмами:
КПКВК 0611183 - Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа»;
КПКВК 0611184 - Виконання заходів, спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ФОП «Семенчак Дмитро Юлійович» вимогам тендерної документації Замовника, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 13 «Кабінет біології» Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» до ТД, Замовником для підтвердження відповідності передбачено, що інтерактивна панель 65 має відповідати вимогам, а саме:
Дисплей, що є у складі запропонованого комплекту мультимедійного обладнання, має відповідати стандарту EnergyStar. Марка дисплею має співпадати з маркою запропонованого комплекту. (підтвердити посиланням на сайт energystar.gov);
Наявність функції «картинка в картинці» (PIP) для можливості одночасного виведення зображень з різних джерел (надати фото панелі з зображенням роботи функції на підтвердження);
Можливість запису екрану та голосу для створення відеопрезентацій із коментарями. (надати скріншот для підтвердження відповідності);
У складі пропозиції надати фотографії інтерактивної панелі з відкритими переліченими додатками (на фото має бути розбірливо видно марку інтерактивної панелі) Всі додатки мають бути українською мовою.
В складі тендерної пропозиції ФОП «Семенчак Дмитро Юлійович» на виконання вимоги надано Додаток 3 (файл: Додаток 3.pdf») в якому відсутнє посилання на сайт energystar.gov.
Також, в складі тендерної пропозиції Переможця відсутні фото (скріншот) зазначених вище вимог Замовника які передбачені технічними, якісними та кількісними характеристиками, чим недотримано вимоги пункту 13 «Кабінет біології» Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» до ТД.
Крім того, відповідно до Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» до ТД учасник процедури закупівлі з метою підтвердження якісних характеристик товару та для забезпечення його оригінальності, належної гарантійної підтримки, та гарантій, офіційного ввезення та реалізації на територію України - учасник торгів у складі пропозиції повинен надати лист від виробника (представництва, філії виробника) кабінетів навчальних, інтерактивної панелі, наданий Постачальнику до підписання Договору, в якому підтверджуються гарантійні зобов’язання на товар та можливість поставки товару в зазначений термін. Лист повинен включати назву Замовника та ідентифікатор запиту в електронній системі закупівель.
Слід зазначити, що Замовником передбачено закупівлю комплектів обладнання для навчальних кабінетів фізики, біології та хімії.
Однак, в складі тендерної пропозиції ФОП «Семенчак Дмитро Юлійович», відсутній лист від виробника (представництва, філії виробника) на комплект обладнання для навчального кабінету біології, чим не дотримано вимог Додатку 3 до ТД.
У відповідь на запит Замовником 04.10.2025 надано наступні пояснення, зокрема:
«…Посилання на сайт energystar.gov не було надано учасником але є у відкритому доступі…
…В тендерній пропозиції замовник не надав файлу який містить фото для підтвердження відповідності Інтерактивної панелі 65 з зображенням роботи функції «картинка в картинці» (PIP) для можливості одночасного виведення зображень з різних джерел, скріншот можливості запису екрану та голосу для створення відеопрезентації із коментарями, та фотографії інтерактивної панелі з відкритими переліченими додатками…» до пояснень долучено посилання на сайт та фото (скріншот).
…У Додатку 3 закупівлі замовник вимагає: «Лист від виробника (представництва, філії виробника) кабінетів навчальних,...». Без уточнення яких саме кабінетів».
Однак, надані пояснення Замовника, не спростовують наявність порушення в частині невідповідності тендерної пропозиції Учасника вимогам пункту 13 «Кабінет біології» Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» до ТД, а саме відсутності в складі тендерної пропозиції ФОП «Семенчак Дмитро Юлійович» посилання на сайт, фото (скріншот) та лист від виробника (представництва, філії виробника) на комплект обладнання для навчального кабінету біології, чим недотримано вимоги Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» до ТД.
Разом з тим, Замовником на запит Північного офісу Держаудитслужби надано пояснення 04.10.2025 (4 робочий день), а отже з порушенням триденного строку, чим, відповідно недотримано вимоги частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, не відхилено тендерну пропозицію ФОП «Семенчак Дмитро Юлійович» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а укладено договір про закупівлю товарів від 25.09.2025 № 169 на суму 902 000,00 гривень без ПДВ.