Звернення:
За тендером : Зарядні станції (ДК 021:2015: 31440000-2 – Акумуляторні батареї)
Тема:
Технічні вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику!
З Вашої відповіді на попереднє звернення випливає, що технічні вимоги сформовані на основі запитів військових частин. Водночас Ви є сільською радою, а не військовою частиною чи оборонною установою.
Прошу надати роз’яснення:
Чи правильно ми розуміємо, що, встановивши саме такі параметри, Ви фактично обмежили участь лише до однієї конкретної моделі зарядної станції?
Чи підтверджуєте Ви, що закупівлю цивільна установа (сільська рада) проводить від імені військових та виключно під їхні запити? Якщо так, просимо надати обґрунтування та документальне підтвердження таких запитів.
Звертаємо увагу, що відповідно до ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", замовники повинні дотримуватися принципів добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Просимо надати офіційне підтвердження Вашої позиції.
Дата оприлюднення звернення:
27.08.2025 11:32
Як зазначено у вашому зверненні сільська рада не є ні військовою частиною, ні оборонною установою, однак, не зважаючи на це, допомагає Силам оборони України уусіма доступними засобами.
Також, наголошуємо на тому, що жодним чином не обмежили коло осіб, які можуть взяти участь у закупівлі.
Це вбачається з того, що додаток 1 до тендерної документації сформовано у відповідності до вимог статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) відповідно до якої:
"Стаття 23. Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
"1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
2. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам."
Зокрема, посилання на марку та модель зарядної станції "Зарядна станція Ecoflow River 2 Pro або еквівалент" відповідає вимогам частини 4 статті 23 Закону адже містить вираз "або еквівалент".
Також, додаток 1 до тендерної документації містить роз’яснення відповідно до якого: " В місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід вважати в наявності вираз «або еквівалент». Посилання зазначаються виключно як приклад і для розуміння учасниками технічних характеристик товару, який замовник має на меті закупити."
Зазначаємо, що у додатку 1 до тендерної документації міститься перелік технічних характеристик предмета закупівлі до яких неможливо застосувати вираз "або еквівалент", у зв’язку з чим ці характеристики відображено не як точне значення, а як діапазон характеристик з граничною допустимою межею відповідності предмета закупівлі вимогам тендерної документації.
Як вбачається із вищезазначеного, тендерна документація, зокрема, додаток №1 до тендерної документації відповідає вимогам статті 23 Закону, що свідчить про дотримання принципів добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, зазначних у статті 5 Закону.
Додатково повідомляємо про те, що частина 1 статті 24 Закону передбачає, що
1. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Однак, зазначена норма Закону не передбачає можливості надання відповідей на запитання які не стосуються тендерної документації та/або усунення порушення під час проведення тендеру.
У свою чергу, надання запитувачу копій документів які не стосуються тендерної документації теж не передбачено Законом, а функціонал електронної системи закупівель не надає такої можливості.
Дата оприлюднення відповіді:
29.08.2025 20:15