Закупівля Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»; код 43921 за НК 024:2023 – Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі) від Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь".
Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»; код 43921 за НК 024:2023 – Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі)
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»; код 43921 за НК 024:2023 – Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі)
Очікувана вартість
1 554 188.76 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
15541,89
1,00 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
16.09.2025 15:38
Позиція
Опис предмета закупівлі
Автоматизована система приготування та розливу середовищ (Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»; код 43921 за НК 024:2023 – Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі)
Код ДК 021:2015
38430000-8 -
Детектори та аналізатори
Код НК 024:2023
43921
Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі
Кількість
1
Одиниця виміру
комплект
Адреса постачання
01133, Україна, м. Київ, вулиця Госпітальна, будинок 18
Дата постачання по
30.11.2025 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата товару буде здійснюватися протягом 30 (тридцяти) банківських днів після фактичного отримання товару і введення його в експлуатацію та належно оформлених документів (рахунка-фактури, накладної, акту введення в експлуатацію тощо). У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок здійснюється протягом 14 днів з дня надходження коштів на рахунок на вказані цілі.
Порядковий номер:
1
Умови поставки
Подання заявки
Тип оплати:
Одноразова поставка
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Постачальник здійснює поставку товару Замовнику та введення його в експлуатацію протягом 30 днів після подачі заявки, включаючи день отримання заявки. Монтаж, навчання, інструктаж медичного персоналу та введення в експлуатацію товару здійснюється на протязі 3 робочих днів після фактичного отримання товару. Замовник має право контролювати поставку товарів та введення його в експлуатацію у строки, встановлені цим Договором. Постачальник зобов’язаний забезпечити поставку товарів та введення в експлуатацію у строки, встановлені цим Договором.
Таблиця у довільній формі, завірена підписом уповноваженої особи учасника та печаткою з переліком основних договорів з лікувальними закладами України на поставку товарів за предметом закупівлі Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» та/або на аналогічні до предмету закупівлі товари за 2022 рік, або 2023 рік, або 2024 рік, або 2025 рік в якій повинна бути зазначена інформація про обсяг поставки товару (у кількісному виразі), найменування суб’єкта господарювання, з яким було укладено договір, його адресу та контактний телефон, електронна пошта тощо. В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів необхідно надати копію аналогічного договору (не менше 1 копії договору).
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.08.2025 14:32
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.08.2025 14:32
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.08.2025 14:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.08.2025 14:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.08.2025 14:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
The National Military Medical Center, "the Main Military Clinical Hospital"
Повна назва
Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь"
Повна назва (англійською мовою)
The National Military Medical Center, "the Main Military Clinical Hospital"
Поштовий індекс
01133
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
Адреса
вулиця Госпітальна, будинок 18
Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»; код 43921 за НК 024:2023 – Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі)
Тендер:
UA-2025-08-26-007956-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-08-26-007956-a.b1
Дата:
29.08.2025 16:06
Стан:
Задоволено
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
ПУНКТ СКАРГИ № 1: Згідно вимог п. 4 ч. 5 Розділу VI Тендерної документації, Оплата товару буде здійснюватися протягом 30 (тридцяти) банківських днів після фактичного отримання товару і введення його в експлуатацію та належно оформлених документів (рахунка-фактури, накладної, акту введення в експлуатацію тощо).
Також, згідно вимог п. 4.1. Додатку № 7 до Тендерної документації, Оплата товару буде здійснюватися протягом 30 (тридцяти) банківських днів після фактичного отримання товару і введення його в експлуатацію та належно оформлених документів (рахунка-фактури, накладної, акту введення в експлуатацію тощо).
Вимога щодо рахування днів у «банківськіх» не узгоджується з нормами чинного законодавства України.
Законом № 1591-IX "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем.
На виконання вимог Закону № 1591-IX було прийнято Постанову Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 року запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП- 4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Отже, з 01 квітня в Україні більше не існує такого поняття "банківський день".
З 01.04.2023 року система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Національний банк України запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже, виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
Враховуючи наведене, вбачається, що вищевказана умова суперечить чинному законодавству України та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника.
Просимо зобов’язати замовника внести зміни у п. 4.1 Додатку № 7 до Тендерної документації, п. 4 ч. 5 Розділу VI Тендерної документації та привести вимоги у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати замовника внести зміни у п. 4.1 Додатку № 7 до Тендерної документації, п. 4 ч. 5 Розділу VI Тендерної документації та привести вимоги у відповідність до вимог чинного законодавства України.
ПУНКТ СКАРГИ № 2: Згідно вимог Додатку № 6 до Тендерної документації передбачено сукупність вимог, зокрема:
1. Товар, запропонований Учасником, повинен бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку.
На підтвердження Учасник повинен надати витяг с завіреної копії декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту, або витяг з сертифікату відповідності медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту або оригінал гарантійного листа довільної форми про проходження виробником або уповноваженою особою виробника в Україні процедури оцінки відповідності медичного виробу вимогам технічного регламенту.
2. З метою отримання гарантій, що Учасник спроможний своєчасно поставити запропоноване обладнання, та для запобігання отримання фальсифікованого товару Учасник повинен надати файл відсканований з оригіналу гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника або офіційного представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України та офіційно підтверджені (з обов’язковим документальним підтвердженням), що підтверджує можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі, у зазначеній кількості, якості та зазначених термінах постачання.
6. Учасник повинен надати підтвердження відповідності технічних параметрів обладнання, яке ним пропонується, медико-технічним вимогам (інструкція та/або посібник користувача, що підтверджують відповідність технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам - українською мовою), у вигляді таблиці, з обов’язковим посиланням на відповідну сторінку офіційної друкованої інформації від виробника.
7. Надати копії документів: інструкції та/або посібника користувача, що підтверджують відповідність технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам - українською мовою.
Разом з тим, п. 8 вказаного Додатку до Тендерної документації передбачена таблиця Медико-технічні вимоги до автоматизованої системи приготування та розливу середовищ та Медико-технічні вимоги до помпи для розливу поживних середовищ. (Власне цю таблицю фактично Замовник вимагає надати згідно вимог п. 6 Додатку № 6 до ТД).
Також, в Додатку № 7 (проект договору, зокрема Додаток № 2 до Договору ), міститься аналогічні Медико-технічні вимоги до автоматизованої системи приготування та розливу середовищ та Медико-технічні вимоги до помпи для розливу поживних середовищ, що і в Додатку № 6 до Тендерної документації.
Також, до таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації, встановлено вимогу - *Кожна характеристика/параметр медико-технічної вимоги повинна бути підтверджена посиланням на інструкцію з використання, настанову, рекламний проспект виробника або технічний опис або іншого пояснювального (стосовно характеристик запропонованого виробу) документу із зазначенням сторінки, абзацу, пункту і т.і., що свідчить про відповідність запропонованого товару Учасника медико-технічним вимогам Замовника.
ЧАТИНА 1 ПУНКТУ № 2 Скарги: Замовником встановлено вимоги, що не надають можливості учаснику належним чином підготувати свою пропозицію, зокрема: у п. 6 та п. 7 Додатку № 6 Замовник зазначає щодо надання інструкції та/або посібника користувача для підтвердження відповідності технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам. Тим часом, у вимозі – примітці вже зазначено, що кожна характеристика/параметр медико-технічної вимоги повинна бути підтверджена посиланням на інструкцію з використання, настанову, рекламний проспект виробника або технічний опис або іншого пояснювального (стосовно характеристик запропонованого виробу).
Тож виникає питання – який документ може надати учасник щоб наведені вимоги Додатку № 6 були виконані учасником належним чином? А які ні? Чи може надавати настанову або рекламний проспект або технічний опис і, відповідно зазначати про такі документи у Таблиці, на виконання вимог п. 6 та п. 7 Додатку 6?
Скаржник, наприклад, може надати Рекламний проспект (що в цілому дозволено однією з вимог), однак, через неузгодженість (суперечливість) вимог не є зрозумілим чи буде надання такого документу належним виконанням встановлених вимог чи може бути причиною відхилення пропозицій. Відповідно, Скаржник позбавлений можливості якісно підготувати свою пропозицію.
За таких підстав, вимоги у наведеній редакції надають можливість для Замовника зловживання такими неузгодженими вимогами і відхиляти пропозицію «не обраного учасника».
Вважаємо, що всі вимоги до товару та документів, що підтверджують його якість повинні бути чітко визначені, щоб усі учасники мали змогу належним чином підготувати свою пропозиції ( у т.ч. і Скаржник).
Однак, наведена редакція вимог надає можливість застосування Замовником не рівного підходу при розгляді пропозиції учасників, що в свою чергу не узгоджується з вимогами ст. 5 Закону.
З урахуванням наведеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Додаток № 6 до Тендерної документації та чітко визначити перелік документів, що може надавати учасник.
В свою чергу пропонуємо нову редакцію вимог п. 6 та п. 7 Додатку № 6 до Тендерної документації:
«6. Учасник повинен надати підтвердження відповідності технічних параметрів обладнання, яке ним пропонується, медико-технічним вимогам (інструкція та/або посібник користувача та/або настанову та/або рекламний проспект виробника та/або технічний опис та/або іншого пояснювального (стосовно характеристик запропонованого виробу) документу, що підтверджують відповідність технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам - українською мовою), у вигляді таблиці, з обов’язковим посиланням на відповідну сторінку офіційної друкованої інформації від виробника.
7. Надати копії документів: інструкція та/або посібник користувача та/або настанову та/або рекламний проспект виробника та/або технічний опис та/або іншого пояснювального (стосовно характеристик запропонованого виробу) документу, що підтверджують відповідність технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам - українською мовою).»
«*Кожна характеристика/параметр медико-технічної вимоги повинна бути підтверджена посиланням на інструкцію з використання, настанову, рекламний проспект виробника або технічний опис або іншого пояснювального (стосовно характеристик запропонованого виробу) документу із зазначенням сторінки, абзацу, пункту і т.і., що свідчить про відповідність запропонованого товару Учасника медико-технічним вимогам Замовника.»
Вимога у такій редакції є чіткою та не надає можливості Замовнику застосовувати нерівний підхід при розгляді пропозицій учасників, що в свою чергу сприє дотриманню принципів проведення закупівельна та іншим вимогам Закону (ст. 5 та ст. 22 Закону), у тому числі розширювати конкуренцію.
ЧАТИНА 2 ПУНКТУ № 2 Скарги: Сукупністю наведених вимог Додатку № 6 до Тендерної документації (та частково вимогами Додатку № 2 до Договору – у Додатку № 7 до тендерної документації), Замовником унеможливлено конкуренцію у даній процедурі закупівлі, зокрема:
Зауважимо, що Замовник вимагає, що Товар, запропонований Учасником, повинен бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку та вимагає окремі документи в підтвердження такої вимоги.
Разом з тим, вимагається і надання гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника або офіційного представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України та офіційно підтверджені (з обов’язковим документальним підтвердженням), що підтверджує можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі, у зазначеній кількості, якості та зазначених термінах постачання. Також, вимагає документи, що підтверджують якість товару, що є предметом закупівлі і таблицю відповідності по кожному показнику.
Згідно вимог пп. 15 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації передбачено Медико-технічні вимоги до автоматизованої системи приготування та розливу середовищ, зокрема: Комплектація- Помпа для розливу поживних середовищ. А відповідно до п. 16 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації передбачено Медико-технічні вимоги до помпи для розливу поживних середовищ - Розміри не мають перевищувати 350x200x200 мм.
Скаржником проведено аналіз потенційних виробників такого товару, з урахуванням встановлених у Додатку №6 медико-технічних вимог до предмету закупівлі. За результатами такого аналізу Скаржник дійшов висновку, що на ринку України не має щонайменше двох виробників товару, який би відповідав по всім вимогам, що встановлені Замовником у тендерній документації (зокрема усі вимоги Додатку № 6).
З урахуванням вимог щодо того, що Учасник, повинен підтвердити окремими документами, що пропонований товар бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, надати листи від єдиного виробника чи його офіційного представника в Україні (дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, з обов’язковим надання документального підтвердження такого статусу), вбачається, що тільки один «обраний» учасник (виробник) може прийняти участь у цій закупівлі. Замовник вигадує такий механізм «залежності» учасника від одного виробника товару, що Замовник бажає отримати, таким чином підсилюючи шанси на перемогу обраного учасника (виробника).
Наголосимо, що жодна норма чинного законодавства у сфері публічних закупівель не передбачає права Замовника дискримінувати учасників, так само як і не передбачає, що учасник може реалізувати своє право на участь у закупівлі, виключно якщо буде пропонувати до поставки товар, що виробляється одним виробником на ринку.
Скаржник може пропонувати до поставки необхідний товар, однак, розміри помпи, що ми маємо можливість пропонувати, відмінні від розмірів, що вимагаються у пп. 15 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації. Вказане свідчить про незаконне обмеження права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Насправді не є зрозумілим чим обґрунтована Замовником вимога до розміру помпи для розливу поживних середовищ (єдина мета- на нашу думку, це обмеження конкуренції). Адже розмір помпи жодним чином не впливає на функціонал предмета закупівлі чи на можливість використання, стабільність роботи, можливість під’єднання до автоматизованої системи приготування та розливу середовищ для якого така помпа йде в комплекті, на організацію робочого місця, чи на можливість обслуговування обладнання. Зазначимо, що помпа для розливу поживних середовищ у будь-якому випадку потребує простору, в тому числі і для здійснення обслуговування (заміна трубок, наприклад), тому розміри помпи не можуть бути основним параметром предмету закупівлі.
Зауважимо, що встановлення вимог пп. 15 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації у редакції наприклад, «Розміри -Не мають перевищувати 350x250x250 мм.» значно більше б розширило коло учасників (ніж один «обраний»), відновило б порушені права Скаржника на участь у цій закупівлі. Додамо, що жодним чином збільшені розміри помпи не погіршують предмет закупівлі та не впливають ня його якість чи функціональність. Такі зміни посприяли б дотриманню принципів проведення закупівель, що закріплені у ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, сукупність вимог Додатку № 6 до ТД (та частково вимоги Додатку № 7 до тендерної документації, зокрема п. 16 Додатку № 2 до Договору) унеможливлюють конкуренцію у цій закупівлі, що в свою чергу підтверджує порушення порядку проведення торгів Замовників та порушення прав Скаржника на участь у цій закупівлі.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Вимогами ч.4. ст. 5 Закону закріплено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни у тендерну документацію.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до пп. 15 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації шляхом збільшення розмірів помпи для розливу поживних середовищ, наприклад, «Розміри -Не мають перевищувати 350x250x250 мм.» та, внести аналогічні зміни в проект Договору (Додаток № 7 до Тендерної документації)
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
З урахуванням наведеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Додаток № 6 до Тендерної документації та чітко визначити перелік документів, що може надавати учасник.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до пп. 15 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації шляхом збільшення розмірів помпи для розливу поживних середовищ, наприклад, «Розміри -Не мають перевищувати 350x250x250 мм.» та, внести аналогічні зміни в проект Договору (Додаток № 7 до Тендерної документації)
У своїх поясненнях до п.2 Скарги, Замовник посилається на товар, що був запропонований Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮНІЛАБ» (Скаржник) у складі тендерної пропозиції за процедурою закупівлі UA-2025-06-13-009508-a, а саме Media Prep 10. Однак, з 01.09.2025 року помпа Media Prep 10 з технічними характеристиками, що були зазначені Скаржником у тендерній пропозиції попередньої закупівлі, на яку посилається Замовник у своїх поясненнях, знята з виробництва (та відсутня на складі Виробника). Наразі Виробником виготовляється та пропонується нова генерація мультіфунционального помпи (насосу) для ручного або автоматичного дозування рідин, модель MediaPump. Дана модель відрізняється від попередньої моделі по технічним параметрам (у т.ч. за розмірами) та функціоналу. Отже, вбачається, що станом на дату оголошення цієї закупівлі відсутня продукція щонайменше двох виробників, що відповідає усім в сукупності вимогам тендерної документації. Наразі Скаржнику не зрозуміло чому Замовник намагається посилатись на іншу закупівлю, що була в минулому періоді. Також, не є зрозумілим чому Замовник не надає документальне підтвердження щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників. Враховуючи наведене, Просимо прийняти додаткові пояснення Скаржника та задовільнити Скаргу в повному обсязі.
Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»; код 43921 за НК 024:2023 – Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі)
Звернення:
За тендером : Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»; код 43921 за НК 024:2023 – Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі)
Тема:
Внесення змін у тендерну документацію для усунення дискримінаційних вимог
Зміст:
Шановний замовнику! Для забезпечення конкурентних умов і уникнення дискримінації учасників торгів, просимо внести зміни у Тендерну документацію. Наразі п.1 Додатку 6 «Технічні, якісні, кількісні та інші медико-технічні вимоги до предмета закупівлі» містить вимогу: «Товар, запропонований Учасником, повинен бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. На підтвердження Учасник повинен надати витяг с завіреної копії декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту, або витяг з сертифікату відповідності медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту або оригінал гарантійного листа довільної форми про проходження виробником або уповноваженою особою виробника в Україні процедури оцінки відповідності медичного виробу вимогам технічного регламенту». Звертаємо увагу Замовника, що товар, який є предметом закупівлі (Автоматизована система приготування та розливу середовищ), за своїми функціями не може бути віднесеним до категорії «Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі». Системи для приготування та розливу середовищ пропонуються на ринку як універсальні системи для широкого кола споживачів у різних галузях (фармацевтика, косметологія, контроль якості харчових продуктів, медицина тощо.) Відповідно, такі системи у більшості виробників не проходять оцінку відповідності як медичні вироби або медичні вироби для діагностики in vitro, і не мають відповідних декларацій. Тож вимога надання Учасником документів на підтвердження проходження виробником або уповноваженою особою виробника в Україні процедури оцінки відповідності медичного виробу вимогам технічного регламенту є дискримінаційною та анти конкурентною. Пропонуємо викласти п.1 Додатку 6 у наступній редакції:
«Товар, запропонований Учасником, повинен відповідати вимогам законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. На підтвердження Учасник повинен надати витяг с завіреної копії декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) товару за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту(ів). Якщо Учасник пропонує продукцію, яка належить до медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту щодо медичних виробів, Учасник має підтвердити, що виробник даної продукції пройшов оцінку відповідності системи управління якістю згідно стандарту ДСТУ EN ISO 13485:2018 «Медичні вироби. Система управління якістю. Вимоги до регулювання», надавши копію відповідного сертифікату, виданого уповноваженим органом з оцінки відповідності.
Дата оприлюднення звернення:
27.08.2025 14:27
Повідомляємо, що за результатами розгляду Вашого звернення, будуть внесені зміни до пункту 1 Медико-технічних вимог, викладених у Додатку 6 до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
29.08.2025 18:42
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
1 554 188.76
грн.
Період подання пропозицій
до
03.09.2025 00:00
Замовник:
Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь"