Закупівля 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології) від ОБЛАСНИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ В М.РІВНЕ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.08.2025 12:53
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.08.2025 12:53
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.08.2025 12:53
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.08.2025 12:53
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.08.2025 12:53
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-08-26-005843-a, предмет: Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології)
Встановлені у Тендерній документації вимоги по відношенню до Скаржника, як до потенційного учасника процедури Закупівлі, є дискримінаційними, чим порушують його законні права та інтереси відносно можливостей взяти участь у цій процедурі Закупівлі.
Від 26.08.2025 13:16, ОБЛАСНИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ В М.РІВНЕ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – «Замовник») оголосив відкриті торги з особливостями на предмет закупівлі товарів Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-26-005843-a (далі – «Закупівля»). Очікувана вартість Закупівлі – 2 133 211 грн з ПДВ, кінцевий строк подачі пропозицій – до 03.09.2025 00:00.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Керуючись п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178) (далі – «Особливості»), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МФ ТРЕЙД КОРП» (далі – «Скаржник» та/або ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП») має бажання та намір прийняти участь у Закупівлі, запропонувавши товар належної якості, проте вимоги тендерної документації до Закупівлі встановлені таким чином, що суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси.
ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» ознайомилися з вимогами Тендерної документації на закупівлю – Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології), що її затверджено Протокольним рішенням уповноваженої особи № 97 від «26» 08 2025 р. КЕП Дячук О.М. (далі – «Тендерна документація»), та вважаємо, що Замовник допустив порушення вимог чинного законодавства, зокрема, але не виключно Закону та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі.
Встановлені у Тендерній документації вимоги по відношенню до Скаржника, як до потенційного учасника процедури Закупівлі, є дискримінаційними, чим порушують його законні права та інтереси відносно можливостей взяти участь у цій процедурі Закупівлі.
Керуючись положеннями ст. 18 Закону та з урахуванням норм Особливостей, звертаємося з наступним:
1. У Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю – Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 39160000-1 — Шкільні меблі) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, від учасників вимагається:
«? Видані учаснику або виробнику меблів сертифікати про відповідність системи управління ДСТУ ISO 9001:2018 (або EN ISO 9001:2015 IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів. Сертифікати повинні бути видані уповноваженим органом з оцінки відповідності (або органом сертифікації).».
Зазначена вимога щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 є дискримінаційною для потенційних учасників, в тому числі Скаржника, адже сертифікат про відповідність ДСТУ ISO 37001:2018 не стосується предмету Закупівлі - Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології). Більше того, вимога Тендерної документації щодо надання сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 є такою, що не відповідає принципам, визначеним ст. 5 Закону, враховуючи наступне:
Зазначений стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 встановлює вимоги до системи менеджменту протидії корупції і не має жодного безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі – шкільними меблями, які повинні відповідати технічним, якісним та безпечним характеристикам. Наявність чи відсутність такого сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 жодним чином не впливає на якість чи безпечність меблів та не підтверджує відповідність товару вимогам Замовника.
Вимога щодо наявності у виробника або постачальника сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 фактично звужує коло потенційних учасників ринку, оскільки така сертифікація є добровільною, не є поширеною серед виробників меблів та не вимагається жодним чинним нормативним актом України у сфері виробництва або постачання шкільних меблів. Її обов’язкове встановлення у Тендерній документації створює необґрунтовані штучні обмеження для участі та призводить до обмеження конкуренції, що прямо суперечить ст. 5 та ст. 22 Закону.
ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» як потенційний учасник процедури Закупівлі та постачальник шкільних меблів повідомляє, що не має сертифіката відповідності системи управління ДСТУ ISO 37001:2018, оскільки зазначений стандарт не регламентує вимоги до виробництва меблів та не є обов’язковим для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері виготовлення або постачання меблів для навчальних закладів. Крім того, виробник меблів, з яким ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» співпрацює – ТОВ «АНШАР ГРУП», також не має сертифіката ISO 37001:2018, що підтверджує у відповіді на запит № 251 від 29 серпня 2025 року (додаємо як доказ до Скарги): «щодо надання Вам сертифікату про відповідність системи управління ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів, повідомляємо про те, що у ТОВ «АНШАР ГРУП» немає даного сертифікату оскільки отримання його не є обов’язковим згідно норм чинного законодавства.».
Оскільки такий документ стосується виключно впровадження антикорупційних політик та процедур у системі менеджменту компанії і жодним чином не впливає на технічні, якісні чи безпечні характеристики меблів і не є обов’язковим для отримання виробником та постачальником, ця вимога - дискримінаційна.
Вимога про наявність ДСТУ ISO 37001:2018 не ґрунтується на чинних державних нормах та правилах у сфері виробництва меблів, а її виконання є добровільним і залежить від внутрішньої політики підприємства, а не від необхідності підтвердження відповідності продукції стандартам якості. Таким чином, з огляду на те, що стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 не має жодного відношення до предмета закупівлі – шкільних меблів, відсутність у Скаржника та у виробника з яким співпрацює Скаржник такого сертифіката не може вважатися підставою для обмеження участі у процедурі закупівлі.
Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять:
- встановлення сфери застосування системи управління;
- прийняття політики проти хабарництва;
- призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення
фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності;
- оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю;
фінансових і комерційних засобів управління, звітності
Отже, в контексті мети цього стандарту, він не має відношення до предмета Закупівлі, товарів які необхідно поставити, відповідно до технічного завдання.
Замовник не довів, що зазначений вище сертифікат стосується предмета Закупівлі та не обґрунтував необхідність встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які вже мають і зможуть надати сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Аналогічної позиції щодо дискримінаційності заявленої Замовником вимоги притримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у своєму рішенні від 13.05.2025 № 7681 та у рішенні від 29.02.2024 № 3852 (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
2. У Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю – Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 39160000-1 — Шкільні меблі) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, від учасників вимагається:
ТАБЛИЦЯ ДОДАТКУ 2
Тобто, щодо позиції товарів під № 2 - Стіл вчителя, № 6 - Стіл груповий, № 7 - Лабораторні столи з тумбою, № 10 - Лабораторний стіл з мийкою, № 12 - Стіл вчителя, № 13 - Лабораторні столи, № 14 - Стіл з мийкою, Замовником вимагаються Технічні характеристики, які включають «труба прямокутного перетину 50х25 мм».
Скаржник, як потенційний учасник, з метою перевірки можливості виконання технічних вимог Замовника, звернулися безпосередньо до найбільшого виробника на ринку товарів, що є предметом Закупівлі, з яким співпрацює Скаржник – ТОВ «АНШАР ГРУП». У відповіді (Відповідь на запит № 251 від 29 серпня 2025 року) було зазначено, що «ТОВ «АНШАР ГРУП» на разі не має виробничих можливостей виготовити: Стіл вчителя, габаритні розміри: 1200х600х750 мм. на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл груповий на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторні столи з тумбою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторний стіл з мийкою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл вчителя, габаритні розміри: 1400х650х750 мм. на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторні столи на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл з мийкою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; оскільки виготовлення даних виробів з труби прямокутного перетину 50х25мм. потребує налаштування виробничого процесу, а також закупівлі додаткового обладнання. Наразі фабрикою розпочато налаштування виробничого процесу та закупівля додаткового обладнання для можливості виготовлення товару, перелік якого зазначено вище, проте наразі точної дати виготовлення даного товару ТОВ «АНШАР ГРУП» повідомити не може. Додатково повідомляємо, що ми як фабрика виробник меблів, в тому числі на металевому каркасі, звернулися до постачальників металевих труб щодо закупівлі в останніх металевої труби прямокутного перетину 50х25 мм. на що отримали відповідь, що термін виготовлення даної труби становить 3 місяці.».
Крім того, ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» звернулися до інших провідних виробників та постачальників меблів і металоконструкцій, які займають значну частину ринку, зокрема:
1. ТОВ «РОЗКОМ» (https://rozkom.com.ua/)
2. ТОВ «Промінь-освіта» (https://promin-osvita.com.ua/)
Від обох компаній ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» отримало підтвердження, що зазначені Замовником розміри труби є специфічними та потребують додаткового обладнання для їх виготовлення, що робить неможливою участь цих підприємств у даній Закупівлі.
Таким чином, Замовник фактично створив умови, при яких виконати технічні вимоги може лише один конкретний виробник, а інші, зокрема той виробник з якими співпрацює ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» - не може виконати такі специфічні вимоги Замовника. Замовник не передбачив можливість еквівалентних рішень або допустимих відхилень у розмірах, що призвело до усунення добросовісної конкуренції та надало переваги заздалегідь визначеному учаснику.
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Керуючись п. 59 Особливостей, зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі – «певні ознаки»), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
При цьому, непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Згідно зі ст. 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені ст. 5 цього Закону, забороняються.
Звертаємо увагу, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників.
Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації зазначених вимог порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі Закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону та Особливостей;
2. Встановити наявність порушень допущених Замовником по процедурі Закупівлі UA-2025-08-26-005843-a;
3. Зобов’язати Замовника надати докази наявності не менше двох виробників, продукція яких повністю відповідає всім в сукупності вимогам Тендерної документації, а саме, стосовно «позиції товарів під № 2 - Стіл вчителя, № 6 - Стіл груповий, № 7 - Лабораторні столи з тумбою, № 10 - Лабораторний стіл з мийкою, № 12 - Стіл вчителя, № 13 - Лабораторні столи, № 14 - Стіл з мийкою, Замовником вимагаються Технічні характеристики, які включають «труба прямокутного перетину 50х25 мм».»;
4. Зобов'язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги Тендерної документації шляхом внесення змін до Тендерної документації у Закупівлі UA-2025-08-26-005843-a у відповідності до обставин, викладених у цій Скарзі
Автор:
44864817, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МФ ТРЕЙД КОРП»
01135, Україна, м. Київ, пр.Перемоги, будинок 11-Б, ПРИМІЩЕННЯ 7
СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-08-26-005843-a, предмет: Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології)
Встановлені у Тендерній документації вимоги по відношенню до Скаржника, як до потенційного учасника процедури Закупівлі, є дискримінаційними, чим порушують його законні права та інтереси відносно можливостей взяти участь у цій процедурі Закупівлі.
Від 26.08.2025 13:16, ОБЛАСНИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ В М.РІВНЕ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – «Замовник») оголосив відкриті торги з особливостями на предмет закупівлі товарів Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-26-005843-a (далі – «Закупівля»). Очікувана вартість Закупівлі – 2 133 211 грн з ПДВ, кінцевий строк подачі пропозицій – до 03.09.2025 00:00.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Керуючись п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178) (далі – «Особливості»), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МФ ТРЕЙД КОРП» (далі – «Скаржник» та/або ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП») має бажання та намір прийняти участь у Закупівлі, запропонувавши товар належної якості, проте вимоги тендерної документації до Закупівлі встановлені таким чином, що суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси.
ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» ознайомилися з вимогами Тендерної документації на закупівлю – Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології), що її затверджено Протокольним рішенням уповноваженої особи № 97 від «26» 08 2025 р. КЕП Дячук О.М. (далі – «Тендерна документація»), та вважаємо, що Замовник допустив порушення вимог чинного законодавства, зокрема, але не виключно Закону та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі.
Встановлені у Тендерній документації вимоги по відношенню до Скаржника, як до потенційного учасника процедури Закупівлі, є дискримінаційними, чим порушують його законні права та інтереси відносно можливостей взяти участь у цій процедурі Закупівлі.
Керуючись положеннями ст. 18 Закону та з урахуванням норм Особливостей, звертаємося з наступним:
1. У Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю – Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 39160000-1 — Шкільні меблі) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, від учасників вимагається:
«? Видані учаснику або виробнику меблів сертифікати про відповідність системи управління ДСТУ ISO 9001:2018 (або EN ISO 9001:2015 IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів. Сертифікати повинні бути видані уповноваженим органом з оцінки відповідності (або органом сертифікації).».
Зазначена вимога щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 є дискримінаційною для потенційних учасників, в тому числі Скаржника, адже сертифікат про відповідність ДСТУ ISO 37001:2018 не стосується предмету Закупівлі - Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології). Більше того, вимога Тендерної документації щодо надання сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 є такою, що не відповідає принципам, визначеним ст. 5 Закону, враховуючи наступне:
Зазначений стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 встановлює вимоги до системи менеджменту протидії корупції і не має жодного безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі – шкільними меблями, які повинні відповідати технічним, якісним та безпечним характеристикам. Наявність чи відсутність такого сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 жодним чином не впливає на якість чи безпечність меблів та не підтверджує відповідність товару вимогам Замовника.
Вимога щодо наявності у виробника або постачальника сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 фактично звужує коло потенційних учасників ринку, оскільки така сертифікація є добровільною, не є поширеною серед виробників меблів та не вимагається жодним чинним нормативним актом України у сфері виробництва або постачання шкільних меблів. Її обов’язкове встановлення у Тендерній документації створює необґрунтовані штучні обмеження для участі та призводить до обмеження конкуренції, що прямо суперечить ст. 5 та ст. 22 Закону.
ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» як потенційний учасник процедури Закупівлі та постачальник шкільних меблів повідомляє, що не має сертифіката відповідності системи управління ДСТУ ISO 37001:2018, оскільки зазначений стандарт не регламентує вимоги до виробництва меблів та не є обов’язковим для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері виготовлення або постачання меблів для навчальних закладів. Крім того, виробник меблів, з яким ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» співпрацює – ТОВ «АНШАР ГРУП», також не має сертифіката ISO 37001:2018, що підтверджує у відповіді на запит № 251 від 29 серпня 2025 року (додаємо як доказ до Скарги): «щодо надання Вам сертифікату про відповідність системи управління ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів, повідомляємо про те, що у ТОВ «АНШАР ГРУП» немає даного сертифікату оскільки отримання його не є обов’язковим згідно норм чинного законодавства.».
Оскільки такий документ стосується виключно впровадження антикорупційних політик та процедур у системі менеджменту компанії і жодним чином не впливає на технічні, якісні чи безпечні характеристики меблів і не є обов’язковим для отримання виробником та постачальником, ця вимога - дискримінаційна.
Вимога про наявність ДСТУ ISO 37001:2018 не ґрунтується на чинних державних нормах та правилах у сфері виробництва меблів, а її виконання є добровільним і залежить від внутрішньої політики підприємства, а не від необхідності підтвердження відповідності продукції стандартам якості. Таким чином, з огляду на те, що стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 не має жодного відношення до предмета закупівлі – шкільних меблів, відсутність у Скаржника та у виробника з яким співпрацює Скаржник такого сертифіката не може вважатися підставою для обмеження участі у процедурі закупівлі.
Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять:
- встановлення сфери застосування системи управління;
- прийняття політики проти хабарництва;
- призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення
фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності;
- оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю;
фінансових і комерційних засобів управління, звітності
Отже, в контексті мети цього стандарту, він не має відношення до предмета Закупівлі, товарів які необхідно поставити, відповідно до технічного завдання.
Замовник не довів, що зазначений вище сертифікат стосується предмета Закупівлі та не обґрунтував необхідність встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які вже мають і зможуть надати сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Аналогічної позиції щодо дискримінаційності заявленої Замовником вимоги притримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у своєму рішенні від 13.05.2025 № 7681 та у рішенні від 29.02.2024 № 3852 (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
2. У Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю – Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 39160000-1 — Шкільні меблі) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, від учасників вимагається:
ТАБЛИЦЯ ДОДАТКУ 2 до тендерної документації
Тобто, щодо позиції товарів під № 2 - Стіл вчителя, № 6 - Стіл груповий, № 7 - Лабораторні столи з тумбою, № 10 - Лабораторний стіл з мийкою, № 12 - Стіл вчителя, № 13 - Лабораторні столи, № 14 - Стіл з мийкою, Замовником вимагаються Технічні характеристики, які включають «труба прямокутного перетину 50х25 мм».
Скаржник, як потенційний учасник, з метою перевірки можливості виконання технічних вимог Замовника, звернулися безпосередньо до найбільшого виробника на ринку товарів, що є предметом Закупівлі, з яким співпрацює Скаржник – ТОВ «АНШАР ГРУП». У відповіді (Відповідь на запит № 251 від 29 серпня 2025 року) було зазначено, що «ТОВ «АНШАР ГРУП» на разі не має виробничих можливостей виготовити: Стіл вчителя, габаритні розміри: 1200х600х750 мм. на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл груповий на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторні столи з тумбою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторний стіл з мийкою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл вчителя, габаритні розміри: 1400х650х750 мм. на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторні столи на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл з мийкою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; оскільки виготовлення даних виробів з труби прямокутного перетину 50х25мм. потребує налаштування виробничого процесу, а також закупівлі додаткового обладнання. Наразі фабрикою розпочато налаштування виробничого процесу та закупівля додаткового обладнання для можливості виготовлення товару, перелік якого зазначено вище, проте наразі точної дати виготовлення даного товару ТОВ «АНШАР ГРУП» повідомити не може. Додатково повідомляємо, що ми як фабрика виробник меблів, в тому числі на металевому каркасі, звернулися до постачальників металевих труб щодо закупівлі в останніх металевої труби прямокутного перетину 50х25 мм. на що отримали відповідь, що термін виготовлення даної труби становить 3 місяці.».
Крім того, ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» звернулися до інших провідних виробників та постачальників меблів і металоконструкцій, які займають значну частину ринку, зокрема:
1. ТОВ «РОЗКОМ» (https://rozkom.com.ua/)
2. ТОВ «Промінь-освіта» (https://promin-osvita.com.ua/)
Від обох компаній ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» отримало підтвердження, що зазначені Замовником розміри труби є специфічними та потребують додаткового обладнання для їх виготовлення, що робить неможливою участь цих підприємств у даній Закупівлі.
Таким чином, Замовник фактично створив умови, при яких виконати технічні вимоги може лише один конкретний виробник, а інші, зокрема той виробник з якими співпрацює ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» - не може виконати такі специфічні вимоги Замовника. Замовник не передбачив можливість еквівалентних рішень або допустимих відхилень у розмірах, що призвело до усунення добросовісної конкуренції та надало переваги заздалегідь визначеному учаснику.
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Керуючись п. 59 Особливостей, зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі – «певні ознаки»), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
При цьому, непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Згідно зі ст. 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені ст. 5 цього Закону, забороняються.
Звертаємо увагу, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників.
Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації зазначених вимог порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі Закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону та Особливостей;
2. Встановити наявність порушень допущених Замовником по процедурі Закупівлі UA-2025-08-26-005843-a;
3. Зобов’язати Замовника надати докази наявності не менше двох виробників, продукція яких повністю відповідає всім в сукупності вимогам Тендерної документації, а саме, стосовно «позиції товарів під № 2 - Стіл вчителя, № 6 - Стіл груповий, № 7 - Лабораторні столи з тумбою, № 10 - Лабораторний стіл з мийкою, № 12 - Стіл вчителя, № 13 - Лабораторні столи, № 14 - Стіл з мийкою, Замовником вимагаються Технічні характеристики, які включають «труба прямокутного перетину 50х25 мм».»;
4. Зобов'язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги Тендерної документації шляхом внесення змін до Тендерної документації у Закупівлі UA-2025-08-26-005843-a у відповідності до обставин, викладених у цій Скарзі.
Пояснення до скарги "СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-08-26-005843-a, предмет: Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології)"
На вимогу Колегії АМКУ №448-р/пк-пз від 13.01.2025 надаємо інформацію та пояснення по суті скарги. 1. Щодо документального підтвердження проходження сертифікації діяльності вимогам ISO: Відповідно до п. 28 Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Отже, мета включення даного критерію-вимоги до Тендерної документації – це отримання Замовником якісних послуг та відносин між суб’єктами-учасниками, що передбачає процедура. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи з специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та дотриманням законодавства в цілому. Згідно ч.5 ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі” „Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам”. Вимога про надання сертифікатів ISO жодним чином не дискримінує Учасників Закупівлі. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO, а наявність у складі тендерної пропозиції відповідних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника. Встановлюючи дану вимогу Замовник не обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже створює конкурентне середовища для закупівлі даного виду товару. Замовник жодним чином не обмежує потенційних Учасників в можливості брати участь в закупівлі, однак наше завдання - оптимально використати державні кошти. А для цього нам потрібно обрати надійного і досвідченого постачальника. Встановлюючи відповідні вимоги, ми мали єдину мету - відібрати учасників потенційно спроможних якісно виконати умови договору в частині постання електричної енергії. Наша позиція ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, тому числі рішеннях від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз, від 07.02.2020 року № 2407 -р/пк-пз згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Скаржником не доведено та документально не підтвердження необхідність внесення змін до Документації, а також документально не підтвердив неможливість виконання відповідних умов Документації та не довів, яким чином наведені у Скарзі умови Документації порушують права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі. 2. Щодо технічних характеристик, які включають вимогу «труба прямокутного перетину 50х25 мм»: Тендерна документація містить вимогу щодо виготовлення шкільних меблів на металевому каркасі з труби прямокутного перетину 50х25 мм, яка є об’єктивно необхідною, технічно обґрунтованою та не має дискримінаційного характеру. Відповідно до п. 28 Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Отже, мета включення відповідних критеріїв-вимог до тендерної документації – це отримання Замовником якісного товару та відносин між суб’єктами-учасниками, що передбачає процедура. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи з специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та дотриманням законодавства в цілому. Закон в тому числі чинне законодавство в сфері публічних закупівель не зобов’язує Замовника пристосовувати вимоги до можливостей кожного окремого учасника ринку, а лише встановлює заборону на безпідставне обмеження конкуренції. Якщо ж вимоги мають раціональне технічне обґрунтування, вони не є дискримінаційними. Звертаємо Вашу увагу, на обґрунтування необхідності закупівлі даного виду товару — замовник здійснює закупівлю даного виду товару, оскільки він за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідає потребам та вимогам замовника, а саме: Технічне обґрунтування вибору труби 50х25 мм • Міцність та стійкість. Меблі для навчальних закладів, особливо лабораторні столи з мийками, тумбами та розетками, піддаються підвищеним навантаженням (вага обладнання, реактиви, динамічні навантаження від учнів). Труба 40х20 мм чи інші менші профілі не забезпечують належного запасу міцності, що може призвести до деформацій і скорочення терміну служби. • Оптимальне співвідношення вага/жорсткість. Використання більшого профілю (60х30 мм, 80х40 мм тощо) значно збільшує вагу конструкцій. Для шкільних кабінетів, де меблі часто переміщуються або перерозташовуються, це створює додаткові ризики травматизму та складності експлуатації. • Безпека. Відповідно до ДСТУ ГОСТ 22046:2004 та ДСТУ EN 1729-2:2018, меблі для навчальних закладів повинні забезпечувати стабільність і міцність. Використання труби 50х25 мм відповідає цим вимогам та мінімізує ризики поломок. • Уніфікація. Використання єдиного розміру труби для всіх видів столів забезпечує стандартизацію, зменшує кількість видів кріпильних елементів, спрощує монтаж, обслуговування і ремонт. Додатково необхідно звернути увагу на експлуатаційні переваги: • Тривалий термін служби. Шкільні меблі експлуатуються інтенсивно, нерідко понад 10 років. Використання труби 50х25 мм дозволяє зберегти функціональні властивості протягом усього нормативного строку експлуатації. • Стійкість до пошкоджень. У класах та лабораторіях меблі піддаються ударам, переміщенню, агресивному середовищу (хімічні реактиви, волога). Конструкція з труби 50х25 мм забезпечує підвищену стійкість. • Економічність у перспективі. Хоча собівартість виготовлення меблів з труби 50х25 мм може бути вищою, проте це зменшує ризики додаткових витрат на ремонт чи заміну. Згідно із Законом України "Про публічні закупівлі", замовник має право встановлювати технічні вимоги, які відповідають його потребам. Вказівка щодо оскаржуваних вимог технічних характеристик товару забезпечує потреби замовника в постачання якісного товару. Замовнику необхідний товар із технічними характеристиками, які містять вказівку щодо труби прямокутного перетину 50х25 мм, що сприятиме підвищенню якості поставленого товару та тривалого терміну служби. Також зауважуємо, що Замовником не встановлено дискримінаційні вимоги у тендерній документації, оскільки на ринку наявні виробники, які здатні виготовляти меблі з труби 50х25 мм. Додаються відповіді виробників меблів ТОВ «МЕБЛІ-ТЕХНОСТИЛЬ» та ПГОІ «ЕЛКОН-ДІЗАЙН», які підтверджують, що виготовляють меблі відповідні позиції меблів з труби прямокутного перетину 50х25 мм. Якщо окремі учасники не мають відповідних виробничих потужностей, це не свідчить про дискримінацію, а лише про різний рівень технологічної готовності, який жодним чином не повинен виплавати на якість поставлено товару Замовнику та зміні потреб Замовника в частині спрощення технічних характеристик товару та заміни його та товар гіршої якості! Вказівка Скаржника «…Від обох компаній ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» отримало підтвердження, що зазначені Замовником розміри труби є специфічними та потребують додаткового обладнання для їх виготовлення, що робить неможливою участь цих підприємств у даній Закупівлі.» не підтверджує не можливості поставити з необхідними технічними характеристиками, а також той факт, що ніби то Замовник фактично створив умови, при яких виконати технічні вимоги може лише один конкретний виробник. Оскільки Скаржником не надано відповідні підтверджуючі документи, які б підтвердили той аргумент, то товар з технічними характеристиками, що вказані у додатку №2 тендерної документації може бути поставлено лише одним виробником! Законодавство у сфері публічних закупівель не вимагає від Замовника підлаштовувати свої технічні потреби під кожного учасника. Встановлена вимога переслідує правомірну мету – забезпечення належної безпеки та довговічності шкільних меблів, що прямо відповідає принципу максимальної економії та ефективності (ст. 5 Закону). Тому Вимога про використання труби прямокутного перетину 50х25 мм не є дискримінаційною, а навпаки – виправдана специфікою використання шкільних меблів у навчальному процесі, потребами у безпеці, надійності та довговічності. Вона базується на законних підставах, технічних нормах та практичних потребах Замовника. Скаржником не доведено та документально не підтвердження необхідність внесення змін до Документації, а також документально не підтвердив неможливість виконання відповідних умов Документації та не довів, яким чином наведені у Скарзі умови Документації порушують права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі. Тому, зважаючи на вищевикладене та керуючись чинним законодавством України, просимо прийняти дане пояснення по суті скарги до розгляду та відмовити в задоволені скарги в повному обсязі.