Звернення:
За тендером : Послуги медичних лабораторій
Тема:
Вимога на усунення дискримінаційної вимоги
Зміст:
Просимо виключити п. 10 Додатку № 2 до тендерної документації, а саме: «Лабораторія Виконавця повинна мати чинний акредитаційний сертифікат. На підтвердження надати скан-копію сертифікату виданого МОЗ України.».
Дана вимога, є дискримінаційною та потенційно звужує коло учасників, які могли б взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Частина 4 статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) прямо забороняє Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а частина 4 статті 22 Закону встановлює, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Слід зазначити, що обов’язкове отримання та надання акредитаційного сертифікату законом не вимагається, що підтверджується наступним. Відповідно до положень частини 6 статті 16 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров’я» (чинний, редакція від 19.08.2022) встановлено, що заклади охорони здоров’я можуть добровільно проходити акредитацію в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Не підлягають обов’язковій акредитації аптечні заклади. Положеннями пункту 2 Порядку акредитації закладу охорони здоров'я, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку акредитації закладу охорони здоров'я» від 15.07.1997 № 765 (чинний, редакція від 21.06.2022) передбачено, що заклади охорони здоров’я можуть добровільно проходити акредитацію. У той же час, необхідним вважаємо звернути уваги на те, що згідно пункту 31 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку акредитації закладу охорони здоров'я» від 15.07.1997 № 765 (чинна, редакція від 20.05.2022) встановлено, що на період дії воєнного стану акредитація закладів охорони здоров’я не проводиться. У зв’язку продовженням військової агресії російської федерації проти України режим воєнного стану в Україні, який було введено на підставі до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», не було скасовано. Таким чином, зважаючи на те, що (1) проходження закладом охорони здоров’я акредитації є добровільним та враховуючи (2) неможливість отримання відповідного сертифікату під час дії режиму воєнного стану в Україні, надання акредитаційного сертифікату для участі в публічній закупівлі за ідентифікатором закупівлі не є обов’язковим. Згідно пункту 1 Розділу 3 Тендерної документації, документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
З урахуванням викладеного, вважаємо, що дана вимога тендерної документації має бути виключеною з умов тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
26.08.2025 15:26
Шановний учаснику, відповідно до положень частини 6 статті 16 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров’я»"Заклади охорони здоров’я можуть добровільно проходити акредитацію в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Не підлягають обов’язковій акредитації аптечні заклади. Акредитація аптечних закладів може здійснюватися на добровільних засадах". Слід зазначити, що відповідно до норм чинного законодавства не обов’язкове отримання акредитаційного сертифікату передбачино виключно для АПТЕЧНИХ ЗАКЛАДІВ.
Відповідно до вимог тендерної документації якість послуг повинна відповідати чинним на території України ДСТУ або ТУ. Послуги повинні проводитись якісно та кваліфікованими спеціалістами. Виконавець повинен гарантувати, що фахівці, які надають послуги, мають необхідні знання та досвід для надання послуг. Виконавець повинен забезпечити безпечні умови під час надання послуги відповідно до вимог чинного законодавства. Виконавець повинен забезпечити надання послуг з використанням безпечного для застосування обладнання, апаратури, витратних матеріалів та інших об’єктів матеріально-технічної бази. Обробка біологічного матеріалу повинна проводитися згідно з вимогами та рекомендаціями МОЗ України. Транспортування та зберігання біологічного матеріалу повинно проводитися згідно з вимогами та рекомендаціями МОЗ України.
На підтвердження цього учасник надає гарантійний лист.
Лабораторія Виконавця повинна мати чинний сертифікат на відповідність вимогам ISO 9001:2015 або ДСТУ ISO 9001: 2015
На підтвердження надати скан-копію чинного сертифікату ISO 9001:2015 або ДСТУ ISO 9001: 2015.
Лабораторія Виконавця повинна мати чинний акредитаційний сертифікат.
На підтвердження надати скан-копію сертифікату виданого МОЗ України.
Лабораторія Виконавця повинна мати чинний Атестат про акредитацію ДСТУ EN ISO 15189 у сфері: біохімічні, медико-генетичні (в т.ч. цитогенетичні, молекулярно-генетичні, молекулярно-біологічні) дослідження біологічного матеріалу людини, виданий Національним Агентством з акредитації України.
На підтвердження надати скан-копію атестату про акредитацію ДСТУ EN ISO 15189 (дозволяється надання Атестату без додатку)
Тож вимога замовника стосовно наявності дозвільних та акредетаційних документів не є дискримінаційною та є запорукою якнайкращої якості проведених лабораторних досліджень.
Дата оприлюднення відповіді:
26.08.2025 16:03