Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 15 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов договору вимогам законодавства, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу вищої освіти «Волинський медичний інститут» Волинської обласної ради (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.08.2025 №37 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію фізичної особи- підприємця Гука Романа Андрійовича (далі- ФОП Гук Р.А.); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.09.2025 №42; повідомлення про намір укласти договір від 09.09.2025; договір купівлі-продажу від 15.09.2025 №217 (далі – Договір), укладений з ФОП Гуком Р.А. на суму 329 500,00 грн без ПДВ; пояснення Замовника від 29.09.2025 надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 24.09.2025 та від 07.10.2025 відповідно.
1. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено наступне.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року №1318 Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-25-011620-a, Замовник здійснив закупівлю відповідно до річного плану закупівель на 2025 рік за номером ID:UA-P-2025-08-25-014032-a, у пункті 8 якого зазначено, що джерелом фінансування закупівлі є кошти державного бюджету у розмірі 300 000,00 грн та місцевого бюджету у розмірі 150 000,00 грн. Також в оголошенні про проведення цих відкритих торгів міститься інформація про донора – Ukraine Facility.
Розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору у 2025 році здійснено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 925 та наказу Міністерства освіти України від 08.04.2025 №551, згідно з яким Комунальному закладу вищої освіти «Волинський медичний інститут» Волинської обласної ради передбачено обсяг державної субвенції у сумі 1 070,00 тис. гривень.
Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції.
Враховуючи зазначене, на закупівлю за номером ID: UA-2025-08-25-011620-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організацій, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності:
- зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю (Додаток № 6 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16 Рамкової угоди.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області 07.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з запитом, чому в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю не враховані вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16 Рамкової угоди.
Однак, Замовник не оприлюднив свою відповідь протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
2. За результатами моніторингу встановлено, що згідно п.1 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зокрема визначено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі встановлення їх замовником), наявність / відсутність підстав, установлених пунктом 44 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником у тендерній документації, а також інформація, документів які надаються переможцем - згідно Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації, зокрема, передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Однак, пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Так, в абзаці восьмому пункту 28 Особливостей визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
При цьому, абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі (09.07.2024) передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Тобто, абзац чотирнадцятий з пункту 47 Особливостей виключено.
Таким чином, Замовником на порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону включено інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Враховуючи викладене, тендерна документація складена без врахування змін до Особливостей, внесених Постановою Кабінету Міністрів України
№ 382 від 02.04.2024 та не відповідає нормам встановленим пунктом 44 та пунктом 47 Особливостей, в результаті чого порушено абзац 1 частини третьої статті 22 Закону та пункт 28 Особливостей.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області 25.09.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з запитом, чому тендерна документація складена без врахування змін до Особливостей, внесених Постановою Кабінету Міністрів України №382 від 02.04.2024 та не відповідає нормам встановленим пунктом 44 та пунктом 47 Особливостей.
Однак, Замовником пояснення щодо складання та затвердження тендерної документація без врахування змін до Особливостей, внесених Постановою Кабінету Міністрів України №382 від 02.04.2024 не надані, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
3. Відповідно до пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
При аналізі оприлюдненої інформації в електронній системі закупівель встановлено, що переможцем процедури закупівлі ФОП Гук Р.А. не оприлюднено документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Відповідно до наданого пояснення Замовник не спростував порушення.
Таким чином, Замовником в порушення абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхиллено тендерну пропозицію ФОП Гук Р.А. та уклав з ним договір купівлі-продажу від 15.09.2025 №217.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовник 14.10.2025 оприлюднив додаткову угоду від 14.10.2025 №1 до Договору, якою встановив загальну суму договору 0 грн 00 коп. та припинив зобов’язання за Договором.