Закупівля Обладнання для харчоблоку закладу дошкільної освіти № 404 Дніпровського району м. Києва від Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації.
1.1. Лист в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (в разі наявності), в якому зазначається наступна інформація:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідного для виконання договору (офісне приміщення, обладнання тощо).
2.1. Лист в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (в разі наявності), в якому зазначається наступна інформація:
- наявність працівників або осіб залучених за цивільно-правовими договорами відповідної кваліфікації, які будуть залучені до постачання товару, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід.
3.1. Лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (в разі наявності) з інформацією про виконання аналогічного договору з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації (не менше однієї копії договору) з зазначенням назви, адреси замовника; П.І.Б., номери телефонів контактних осіб замовника, якому постачався товар з наданням копії договору, який зазначено в довідці.
3.2. Лист-відгук щодо виконання аналогічного договору, зазначеного в п. 3.1.) про співпрацю з учасником від замовника. У листі має бути чітко зазначено: щодо якого договору надається відгук і, відповідно, інформація про якість його виконання.
Документи надати одним файлом.
При наданні вищезазначених документів, Учасник може не показувати відомості, які можуть становити комерційну таємницю.
4.1. Для юридичних осіб:
4.1.1. Копія балансу підприємства за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу.
4.1.2. Копія звіту про рух грошових коштів за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу.
4.1.3. Копія звіту про фінансові результати за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу.
*Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV від 16.07.1999 (редакція станом на 14.11.2020).
4.2. Для фізичних осіб-підприємців:
4.2.1. Копія податкової декларації за останній звітний період відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2020 № 752.
4.2.2. Платіжні інструкції про сплату єдиного податку або Квитанцію №2 Державної податкової служби про прийняття.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
25.08.2025 16:25
Значення, яке очікується
3,0
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Замовник вимагає надання Учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікаційним електронним підписом) уповноваженої особи банка-гаранта, що підписала гарантію. Банківська гарантія оформлюється відповідно до Положення про порядок здійснення банком операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та має відповідати формі та вимогам затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції». Банківська гарантія подається Учасниками у складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції:
47 000,00 грн. (сорок сім тисяч грн 00 коп.);
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше ніж 90 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Реквізити для оформлення забезпечення тендерної пропозиції: Назва Замовника. Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації.
Місцезнаходження Замовника. Проспект Миру, 6-а, м. Київ, 02105.
UA828201720355219013048077922 в ГУДКСУ м. Києва
Код ЄДРПОУ 37397216
МФО 820172
Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити КЕП уповноваженої особи банку-гаранта. У випадку, якщо підписантом є не Голова правління, то повноваження особи яка підписує гарантію повинні бути підтверджені сканованою копією (оригіналом) відповідного документа Гаранта (доручення, тощо) з накладенням КЕП (кваліфікованого електронного підпису) уповноваженої особи Гаранта на підписання гарантії.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.08.2025 16:25
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.08.2025 16:25
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.08.2025 16:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.08.2025 16:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.08.2025 16:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
П. 2.4. Додатку 2 до тендерної документації та п.6.3. Додатку 7 до тендерної документації містить наступну вимогу «Учасник надає лист-гарантію від виробника, про можливість забезпечення товаром Учасника в необхідній кількості, з відповідною якістю, завірений підписом та печаткою (у разі наявності) виробника. Гарантійний лист має надати Учасник в складі тендерної пропозиції до наступного обладнання: теплова кулінарна система.»
ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» має намір запропонувати до закупівлі теплову кулінарну систему виробника RATIONAL AG. ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» має Сертифікат на підтвердження статусу офіційного дилера та сервісного партнера від «RATIONAL AG» ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0», вих. №061 від 06 жовтня 2023 року, яким передбачено право продавати на території України будь-який товар торгової марки RATIONAL.
ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0», як дилер RATIONAL AG в Україні регулярно імпортує товари та має власні складські запаси, у зв’язку з чим не має потреби на ввезення запропонованого до закупівлі товару, а отже унеможливлює отримання листа гарантії від виробника на поставку товару саме під дану Закупівлю.
Тендерною документацією не передбачено вимоги, що теплова кулінарна система має бути придбана саме у виробника та ввезена до України виключно після оголошення закупівлі. Отже ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» або інший потенційний Учасник, який має в наявності «теплову кулінарну система» придбану у виробника або його дилера в Україні міг би прийняти участь у закупівлі.
Також звертаємо увагу, що відповідно до умов тендерної документації, а саме п.4.4. «строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): з дати укладення Договору протягом 14 (чотирнадцять) календарних днів, але не пізніше ніж до 30.09.2025 року.», що є досить маленьким терміном для доставки товару з Німеччини, навіть якщо виключити процес виробництва та припустити, що товар вже виготовлений, але знаходиться у виробника.
Відповідно до п.п. 1.4. Розділу V. Тендерної документації, єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Враховуючи, що товар є імпортного походження, на його ціну вливає курс валют, що діяв на момент оплати виробнику, а отже якщо товар був завезений по більш вигідному курсу, потенційні учасники, які вже мають даний товар на складі в Україні можуть запропонувати нижчу ціну.
Всі перераховані вище чинники свідчать про те, що вимога встановлена у тендерній документації та зазначена вище є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних осіб, які можуть прийняти участь у закупівлі.
Для усунення порушення пропонуємо викласти п. 2.4. Додатку 2 до тендерної документації та п.6.3. Додатку 7 до тендерної документації у такій редакції: «Учасник надає лист-гарантію від виробника/уповноваженого представника виробника/офіційного дилера, про можливість забезпечення товаром Учасника в необхідній кількості, з відповідною якістю, завірений підписом та печаткою (у разі наявності) виробника/уповноваженого представника виробника/офіційного дилера. Гарантійний лист має надати Учасник в складі тендерної пропозиції до наступного обладнання: теплова кулінарна система.»
Це забезпечить можливість участі осіб, що вже мають товар на складі, або можуть придбати його у дилерів в Україні, при цьому лист буде надано від виробника або уповноважених виробником осіб, що гарантує якість товару та його закупівлю безпосередньо у виробника.
ПОЯСНЕННЯ по суті скарги ТОВ "БМ ДИСТРИБУШН 2.0" від 29.08.25 р. № UA-2025-08-25-010995-a.a1
Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник), проаналізувавши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю " БМ ДИСТРИБУШН 2.0" (далі – Скаржник) від 29 серпня 2025 № UA-2025-08-25-010995-a.a1 та на виконання рішення № 13427-р/пк-пз від 02.09.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надає свої пояснення. Вимога щодо надання листа-гарантії саме від виробника певних позицій обладнання, а саме теплової кулінарної системи, закріплена у п. 2.4 Додатку 2 та п. 6.3 Додатку 7 тендерної документації, має на меті не створення бар’єрів для учасників, а забезпечення належного рівня гарантій, якості та безпечності товару, що постачатиметься для використання у сфері дитячого харчування. Зокрема, дана вимога встановлена Замовником із наступних об’єктивних підстав: Замовник, як розпорядник бюджетних коштів та відповідальна особа за функціонування дитячих дошкільних закладів, зобов’язаний гарантувати постачання виключно оригінального, якісного, нового та безпечного обладнання, яке відповідатиме технічним, гігієнічним і санітарним вимогам чинного законодавства. У зв’язку з цим надання листа-гарантії від виробника підтверджує наявність у учасника реального та легального каналу постачання, що виключає ризик придбання або поставки обладнання сумнівного походження. Слід зазначити, що на ринку України, зокрема у сегменті постачання імпортного кухонного обладнання, присутні випадки обігу контрафактної, несертифікованої або відновленої продукції, яка реалізується як нова. Такий товар часто завозиться до України поза межами офіційної дилерської або дистриб’юторської мережі, без належного оформлення, без сплати митних платежів та ПДВ, що не лише завдає шкоди державному бюджету, але й несе потенційні ризики для життя та здоров’я споживачів у даному випадку, дітей дошкільного віку.
Крім того, гарантійний лист від виробника дозволяє переконатись у тому, що виробник підтверджує можливість виготовлення і поставки обладнання у необхідній кількості, а також відповідність його характеристик технічному завданню Замовника. У випадку, якщо товар вже наявний у учасника, отримання такого листа не є перешкодою, оскільки виробник може підтвердити, що дана модель відповідає вимогам і призначена саме для ринку України. Це також гарантує, що обладнання не було зняте з виробництва, не є застарілим, або не є товаром, який був у користуванні за межами України.
Особливої уваги заслуговує питання своєчасної поставки обладнання. Згідно з умовами тендерної документації, поставка повинна відбутись не пізніше ніж через 14 календарних днів з моменту укладення договору. Це обумовлено початком навчального року, адже обладнання має бути змонтоване, введене в експлуатацію та перевірене до моменту, коли харчоблок почне обслуговувати дітей. Наявність листа-гарантії від виробника забезпечує впевненість Замовника в тому, що постачальник дійсно має або отримає товар у встановлені строки, без затримок, які можуть виникнути при замовленні продукції без підтвердження її наявності у виробника.
Варто враховувати, що обладнання підлягає гарантійному та сервісному обслуговуванню, що можливе лише у разі офіційного постачання товару. Гарантії та технічна підтримка виробника невід’ємна складова відповідального підходу до публічних закупівель у сфері освіти та охорони здоров’я.
Європейська практика та рішення Антимонопольного комітету України (зокрема, рішення № 14805-р/пк-пз від 16.10.2019 року) визнають, що встановлення вимоги про надання листа від виробника є допустимим, якщо: не обмежено конкретного виробника; учасники мають рівний доступ до отримання такого документа; вимога виправдана потребою захисту публічного інтересу. У даній процедурі тендерною документацією не визначено ані конкретну торгову марку, ані країну походження обладнання. До участі допускаються усі учасники, які можуть запропонувати відповідний товар та підтвердити надійність його походження. Таким чином, зазначена вимога є пропорційною, виправданою та відповідає публічному інтересу, оскільки: забезпечує оперативну та якісну поставку; гарантує дотримання санітарно-гігієнічних вимог; виключає ризики зриву контракту чи постачання неякісного обладнання.
Що стосується твердження скаржника про неможливість отримати лист-гарантію, навіть за наявності статусу офіційного дилера, то така ситуація може свідчити про те, що виробник не підтверджує можливість гарантованого та своєчасного постачання відповідного обладнання. Це, у свою чергу, створює ризик зриву строків виконання договору та постачання товару, який не відповідатиме вимогам Замовника або не буде адаптований для українського ринку. Окрім того, скаржником не надано доказів того, що він звертався до виробника із відповідним запитом і отримав обґрунтовану відмову. Відтак, відсутність листа може бути наслідком саме бездіяльності учасника, а не об’єктивної неможливості його отримання. Натомість, Замовник не вимагає виключно прямого контракту чи ексклюзивного статусу. Достатньо листа, який підтверджує, що товар походить від виробника, відповідає вимогам, і буде поставлений через авторизовану мережу це є звичайною, типовою практикою у відкритих торгах з особливостями.
Звертаємо також увагу, що аналогічні вимоги неодноразово розглядалися Антимонопольним комітетом України, зокрема в рішенні №14805-р/пк-пз від 16.10.2019 року. У згаданій справі Комітет підтвердив правомірність вимоги про надання листа від виробника, визнавши її недискримінаційною, якщо така вимога не обмежує участь товаром конкретної марки. У поточній закупівлі Замовником не встановлено вимог щодо конкретного бренду або моделі, що відкриває участь у процедурі для будь-якого учасника, який може підтвердити відповідність товару технічним характеристикам і забезпечити офіційне походження продукції.
Враховуючи викладене, вимога про надання листа-гарантії від виробника є обґрунтованою, законною, пропорційною, такою, що відповідає принципам публічних закупівель та не порушує права учасників. Вона встановлена виключно з міркувань безпеки, забезпечення якості постачання та належного виконання договору, а не з метою обмеження конкуренції.
Скаржником не доведено факт дискримінації чи неможливості виконання зазначеної вимоги. Більше того, тендерна документація є відкритою до участі будь-яких постачальників, які можуть підтвердити легальне походження товару та відповідність встановленим критеріям.
У зв’язку з цим, просимо Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України залишити скаргу ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» без задоволення як таку, що не підтверджує наявності порушень законодавства у сфері публічних закупівель.