Обгрунтування використання процедури
З метою створення належних умов праці для виконання покладених обов’язків та завдань працівниками Рівненської обласної державної адміністрації існує нагальна потреба у закупівлі послуг з утримання та експлуатаційного обслуговування приміщень адміністративних будинків.
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до висновку Рівненської торгово-промислової палати від 22 січня 2025 року № 56.03/31 комунальне підприємство «Управління майновим комплексом «Рівненської обласної ради (далі – Підприємство) було створено як спеціалізоване підприємство з метою підтримка в належному стані адміністративних будинків та інших будівель, переданих на баланс у господарське відання підприємству ( п.2.1 Статуту).
Пунктом 2.2. Статуту встановлено, що основними видами статутної діяльності підприємства є:
•надання послуг з утримання адміністративних будинків, інших будівель, споруд, які перебувають на балансі Підприємства та їх прибудинкових територій;
•технічна, санітарно-гігієнічна експлуатація і охорона адміністративних будинків, інших будівель, споруд, які перебувають на балансі Підприємства та їх прибудинкових територій, підтримання їх належного санітарного стану;
•загальне прибирання будинків та інші види діяльності із прибирання;
•забезпечення надійного функціонування внутрішньо-будинкових мереж: тепло-, електро-, водопостачання та водовідведення, проведення їх поточного ремонту;
•ведення обліку споживання електро- та теплової енергії, газопостачання, водопостачання та водовідведення і розподіл їх між орендарями;
•проектні, ремонтно-будівельні роботи;
•надання в оренду приміщень в адміністративних будинках, інших будівлях та спорудах, і здійснення контролю за виконанням умов договорів оренди.
Впродовж тривалого часу Підприємство забезпечує безперебійне та якісне експлуатаційне обслуговування адміністративних будинків та інших будівель, які обліковуються на балансі комунального підприємства та закріплені за ним на праві господарського відання, а також надає послуги з їх утримання. Замовниками не було заявлено жодних претензій щодо виконання укладених у попередніх роках договорів щодо якості наданих послуг.
Підприємство має необхідне обладнання та матеріально-технічну базу і кваліфікованих працівників, які володіють необхідними знаннями та досвідом для якісного надання вищезазначених послуг.
Надання вказаних послуг Підприємство також здійснює у неробочий час, а у разі виникнення нагальної потреби у зазначених послугах - невідкладно.
Підприємство відповідно до свого Статуту обслуговує та утримує в належному стані інженерні мережі, а саме забезпечує надійне функціонування внутрішньо-будинкових мереж тепло-, електро-, водопостачання, водовідведення та проведення їх поточного ремонту, зокрема, у даному випадку для орендарів, а також щодо об’єктів, які обліковуються на балансі комунального підприємства та закріплені за ним на праві господарського відання, а це виключає альтернативу у виконанні зазначених послуг для Замовників, так як зворотне суперечитиме Статутним цілям, що визначені рішенням Рівненської обласної ради при створенні комунального підприємства.
Підприємство згідно з рішенням Рівненської обласної ради від 21.08.2020 №1762 «Про оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області», зокрема:
– передає майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, яке обліковується на балансі Підприємства та закріплене за ним на праві господарського відання в оренду відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483, з урахуванням особливостей, визначених цим рішенням;
– застосовує примірний договір оренди, затверджений відповідною постановою Кабінету Міністрів України, для цілей оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
При цьому положеннями примірного договору оренди нерухомого майна, іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.2020 № 820 визначено, що орендар зобов’язаний відшкодовувати орендодавцю (балансоутримувачу) витрати на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг орендарю відповідно до примірного договору.
А тому, зміна суб’єкта господарювання - надавача вищезазначених послуг, є недоцільною з правових та технічних причин і може призвести до закупівлі послуг, які не будуть відповідати вимогам законодавства та взаємозаміни і сумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням, що в свою чергу може призвести до погіршення якості надання цих послуг та збоїв у забезпеченні обслуговування адміністративних будівель, в яких розміщена Рівненська обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, а це в свою чергу призведе до збоїв у процесі функціонування адміністративних будівель.