Закупівля «Поточний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О060713 Поліське - Гулянка через Ришавку на ділянці км 0+000 - км 8+350, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45233142-6 – Ремонт доріг) від ДЕПАРТАМЕНТ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ.
«Поточний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О060713 Поліське - Гулянка через Ришавку на ділянці км 0+000 - км 8+350, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45233142-6 – Ремонт доріг)
Місцезнаходження замовника: 10014, Житомирська обл., місто Житомир, МАЙДАН ІМ. С. П. КОРОЛЬОВА, будинок 12. Категорія замовника: відповідно до частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" - 1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
«Поточний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О060713 Поліське - Гулянка через Ришавку на ділянці км 0+000 - км 8+350, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45233142-6 – Ремонт доріг)
Очікувана вартість
59 466 967.2 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
594669,67
1,00 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
1 189 339
Аукціон
Cтарт аукціону
09.09.2025 14:50
Позиція
Опис предмета закупівлі
«Поточний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О060713 Поліське - Гулянка через Ришавку на ділянці км 0+000 - км 8+350, Житомирська область»
Код ДК 021:2015
45233142-6 -
Ремонт доріг
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
11566, Україна, Житомирська область, автомобільна дорога загального користування місцевого значення О060713 Поліське -Гулянка через Ришавку, на ділянці км 0+000 - км 8+350
Дата постачання по
31.12.2026 00:00
Умови оплати
Дата виставлення рахунку
Тип оплати:
Аванс
Період:
7
робочі
днів
Розмір оплати:
30,0 %
Опис:
У разі необхідності Замовник може здійснити попередню оплату за даним Договором відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070.
Порядковий номер:
1
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
робочі
днів
Розмір оплати:
70,0 %
Опис:
Поточні та остаточний розрахунки за надання послуг Замовник здійснює лише при умові надходження коштів з джерел фінансування, на підставі Актів приймання виконаних дорожніх робіт та/або наданих послуг форма КБ-2в (УПВ) та Довідки про вартість виконаних дорожніх робіт та/або наданих послуг і витрат форма (форма КБ-3), підписаних уповноваженими представниками Сторін.
Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
На підтвердження наявності на обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності (обліку).
Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена, то Учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються:
- посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності (обліку).
- копія (-ї) договору (-ів), в якому (-их) зазначається найменування/тип та марка (-и) транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, тощо, які мають відповідати найменуванню (-ям) та марці (-кам) свідоцтв про реєстрацію відповідної техніки/ іншим документам, що посвідчують право власності (обліку) обладнання (у разі якщо найменування та марка передбачені підтверджуючими документами). Також договір (-и) має (-ють) бути укладений (-і) на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його (їх) пролонгації, у разі якщо його (їх) строк менше строку договору про закупівлю, на строк надання послуг;
- оригінал листа-підтвердження орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його машин, механізмів, обладнання та ін. для надання послуг Учасником на весь строк надання послуг за предметом закупівлі, у випадку відсутності такого підтвердження в договорі.
У тому разі, якщо орендодавець, лізингодавець та інші особи, які є стороною наданого Учасником в складі пропозиції договору оренди, лізингу тощо, не є власниками цієї техніки, пропозиція Учасника має також містити:
? копію документу, який підтверджує право власності на вказану техніку;
? копії договорів, укладених з власником, які підтверджують право орендодавця, лізингодавця та інших особ, які не є власниками цієї техніки, надавати у користування техніку, необхідну для надання послуг на весь строк за предметом закупівлі.
Учасник в складі пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо) за формою 2.
В підтвердження інформації, викладеної в довідці Учасник надає:
- посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії документів, які підтверджують право власності Учасника на об’єкти або
- посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії договорів дійсних та чинних, протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди, суборенди та ін. (*договори, що посвідчують право користування: оренди, суборенди та ін. на всі вказані у довідках об’єкти, які не є власністю Учасника, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк надання послуг; акти приймання-передачі (або інший(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) факт передачі) Учаснику таких об’єктів до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання).
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Мінімальний перелік обов’язкових працівників для надання послуг:
Дорожні робітники (робітники будівельники) не менше 7 осіб
Робітники зайняті керуванням та обслуговуванням машин не менше 10 осіб
Загальновиробничі:
• Головний інженер або інша особа, яка виконує його функції (не менше 1 )
• Начальник дільниці або інша особа, яка виконує його функції (не менше 1 )
• Інженер з якості або інша особа, яка виконує його функції (не менше 1 )
• Майстер або інша особа, яка виконує його функції (не менше 1)
В підтвердження інформації щодо наявності в Учасника працівників, яка міститься в довідці, необхідно надати копії наказів про призначення на посаду, або наказів про сумісництво/суміщення, або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його (їх) пролонгації, у разі якщо його (їх) строк менше строку договору про закупівлю, на строк надання послуг, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Аналогічним (-ими) буде (-уть) вважатися виконаний (-і) договір (-и) протягом останніх 5-ти років з моменту оголошення закупівлі у відповідності до предмету закупівлі, а саме щодо поточного ремонту автомобільної дороги/ поточного середнього ремонту автомобільної дороги.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копiю(-ї) аналогічного(-их) договору(-ів) з усіма додатками, що є невід’ємними частинами договору (-ів) та додатковими угодами до нього (-их);
- копію(-ї) акта(-ів) приймання виконаних будівельних робіт/наданих послуг (форми КБ-2в) разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/наданих послуг та витрат (форми КБ-3) aбo інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт/наданих послуг, передбачений аналогічним(-и) договором(-ами) на всю суму договору*.
* У випадку коли сума актів не відповідає вказаній вартості договору (-ів) – надати лист-пояснення.
Крім того, по зазначеному (-их) договору (-ах) необхідно надати лист-відгук від замовника за підписом уповноваженої особи. Відгук повинен містити інформацію про суму договору (-ів), суму наданих послуг/виконаних робіт за договором, інформацію щодо дотримання встановлених замовником термінів надання послуг та відсутність з боку замовника претензії, позовів, тощо, щодо порушення учасником умов договору.
Якщо Учасником послуги надавалися по субпідрядному договору (-ах), він надає копію позитивного відгуку, як від Генпідрядника, так і від Замовника послуг по договору з Генпідрядником.
Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», відповідно до Розділу ІІ «Склад та елементи фінансової звітності» наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» від 07.02.2013 №73, Учасник процедури закупівлі має надати у складі своєї тендерної пропозиції копію фінансової звітності за останній звітній період. Сума річного доходу Учасника процедури закупівлі, відображена у Звіті про фінансові результати Учасника процедури закупівлі (форма №2/форма №2-м) за останній звітній період є не меншою ніж 99 % від очікуваної вартості даної процедури закупівлі. Детальні умови підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію викладено у п. 5 Додатку № 1 до тендерної документації.
При наданні забезпечення у формі банківської гарантії підтверджується, що
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Значення, яке очікується
1
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Переможець не пізніше дати укладання договору про закупівлю, повинен розмістити на веб-порталі Уповноваженого органу забезпечення виконання договору про закупівлю у формі електронної банківської гарантії (далі – банківська гарантія) з накладеним кваліфікованим електронним підписом гаранта (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Банківська гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Подача скарги зупиняє перебіг цих строків у разі подання одним з учасників цієї закупівлі скарги на рішення замовника. Перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду. Вид забезпечення виконання договору про закупівлю – банківська гарантія. Строк дії забезпечення виконання договору - банківської гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на 30 днів. Детальні умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю викладено у пункті 6 Розділу VI "Результати тендеру та укладання договору про закупівлю" тендерної документації.
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції (гарантія виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції) - пропозиція обов’язково супроводжується документом, що підтверджує надання забезпечення тендерної пропозиції. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції дорівнює або перевищує 90 (дев’яносто) днів із дати кінцевого строку подання пропозицій включно. Детальні умови надання забезпечення тендерної пропозиції викладено у пункті 2 Розділу ІІІ 'Інструкція з підготовки тендерної пропозиції' тендерної документації.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.08.2025 21:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
ДЕПАРТАМЕНТ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Поштовий індекс
10014
Країна
Україна
Область або регіон
Житомирська область
Населений пункт
м. Житомир
Адреса
МАЙДАН ІМ. С. П. КОРОЛЬОВА, буд. 12
«Поточний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О060713 Поліське - Гулянка через Ришавку на ділянці км 0+000 - км 8+350, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45233142-6 – Ремонт доріг)
Частиною 4 ст. 5 Закону України визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимог
Частиною 4 ст. 5 Закону України визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, незважаючи на пряму заборону приписів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник в тендерній документації встановив дискримінаційні обмеження, які порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника шляхом внесення дискримінаційної вимоги щодо надання довідки про відсутність судових позовів учасника.
При цьому дискримінаційний характер таких вимог не викликає сумніву, оскільки очевидно, що вони були направлені саме на ПП «Автомагістраль», оскільки Замовнику достеменно відомо про наявність між Скаржником та Замовником судових спорів за позовом ПП «Автомагістраль», зокрема:
1. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/71/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 1 333 347,12грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/128930848.
2. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/67/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 8 869 716,77грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129213740 .
3. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/66/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 3 193 595,11 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129025866 .
Крім вищевказаних, є також і інші судові справи за позовами Скаржника до Замовника, які перебувають на розгляді в судах різних інстанцій.
Встановлюючи умову для участі у закупівлі – не подання позовів проти Замовника, останні фактично обмежує права потенційних учасників закупівлі на захист своїх прав, порушених самим замовником, оскільки позовна заява пред’являється до суду з метою захисту прав та законних інтересів позивача.
Судовий позов - це звернення до суду з вимогою винести рішення про примус відповідача до вчинення певних дій (наприклад, відшкодування збитків, повернення боргу тощо), або про припинення або зміну правовідносин між позивачем та відповідачем (розірвання шлюбу), або про підтвердженні судом наявності або відсутності правовідносин між позивачем та відповідачем (визнання недійсності правочину).
Позов – це вимога позивача до суду про захист порушеного чи оспорюваного права, яке, на його думку, порушене відповідачем.
Відповідно до статті 4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.
Відмова від права на звернення до господарського суду є недійсною
Таким чином, вимога Замовника викладена в тендерній документації про надання довідки про відсутність позову, є не тільки дискримінаційною, але і незаконною, оскільки умовою участі в торгах Замовник ставить відмову потенційних учасників від права на позов.
Окрім наведеного, пред’явлення позову з метою захисту своїх прав та законних інтересів, є однозначно правомірною поведінкою особи. Відтак, правомірна поведінка не може тягнути за собою жодних негативних наслідків, в тому числі і наслідків у вигляді обмежень участі такої особи в публічних закупівлях.
Відповідно до пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Документації крім того, учаснику складі своєї тендерної пропозиції повинен надати інформаційну довідку про відсутність судових позовів учасника (в тому числі в якості третьої особи зі сторони учасника) до замовника даної процедури закупівлі. У разі об’єднання учасників, таким об’єднанням надається інформаційна довідка про те, що у кожного з його учасників відсутні судові позови (в тому числі у якості третьої сторони зі сторони учасника) до Замовника даної процедури закупівлі*.
*Достовірність зазначеної інформації в довідці буде перевірена замовником за допомогою Єдиного державного реєстру судових рішень.
Частиною 4 ст. 5 Закону України визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, незважаючи на пряму заборону приписів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник в тендерній документації встановив дискримінаційні обмеження, які порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника шляхом внесення дискримінаційної вимоги щодо надання довідки про відсутність судових позовів учасника.
При цьому дискримінаційний характер таких вимог не викликає сумніву, оскільки очевидно, що вони були направлені саме на ПП «Автомагістраль», оскільки Замовнику достеменно відомо про наявність між Скаржником та Замовником судових спорів за позовом ПП «Автомагістраль», зокрема:
1. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/71/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 1 333 347,12грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/128930848.
2. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/67/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 8 869 716,77грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129213740 .
3. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/66/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 3 193 595,11 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129025866 .
Крім вищевказаних, є також і інші судові справи за позовами Скаржника до Замовника, які перебувають на розгляді в судах різних інстанцій.
Встановлюючи умову для участі у закупівлі – не подання позовів проти Замовника, останні фактично обмежує права потенційних учасників закупівлі на захист своїх прав, порушених самим замовником, оскільки позовна заява пред’являється до суду з метою захисту прав та законних інтересів позивача.
Судовий позов - це звернення до суду з вимогою винести рішення про примус відповідача до вчинення певних дій (наприклад, відшкодування збитків, повернення боргу тощо), або про припинення або зміну правовідносин між позивачем та відповідачем (розірвання шлюбу), або про підтвердженні судом наявності або відсутності правовідносин між позивачем та відповідачем (визнання недійсності правочину).
Позов – це вимога позивача до суду про захист порушеного чи оспорюваного права, яке, на його думку, порушене відповідачем.
Відповідно до статті 4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.
Відмова від права на звернення до господарського суду є недійсною
Таким чином, вимога Замовника викладена в тендерній документації про надання довідки про відсутність позову, є не тільки дискримінаційною, але і незаконною, оскільки умовою участі в торгах Замовник ставить відмову потенційних учасників від права на позов.
Окрім наведеного, пред’явлення позову з метою захисту своїх прав та законних інтересів, є однозначно правомірною поведінкою особи. Відтак, правомірна поведінка не може тягнути за собою жодних негативних наслідків, в тому числі і наслідків у вигляді обмежень участі такої особи в публічних закупівлях.
Замовник, в даній процедурі закупівлі вчиняє протиправні дії, порушуючи принципи добросовісної конкуренції та запобігання корупційним діям і зловживанням, прописує вимоги без будь-якої розумності таких вимог.
Вимога Замовника щодо довідки про відсутність судових позовів у учасника до замовника закупівлі, не передбачена законом, не відноситься до кваліфікаційних критеріїв чи вимог встановлених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМ України 12 жовтня 2022 р. № 1178), не відноситься також до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Така вимога також не має жодного відношення до предмету закупівлі та/або процесу виконання договорів про закупівлю, а лише є дискримінаційною вимогою, направленою на звуження потенційного кола учасників закупівлі, та порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.
Наголошуємо, що Замовнику зовсім не цікавлять чи є в нього позови до суду щодо недобросовісних підрядників\виконавців, які не виконували свої зобов’язання за раніше укладеним договором, які Замовник відповідно до пункту 47 Особливостей може відхилити.
Враховуючи наведене відповідно до вимог Документації вимагається надання довідки про відсутність судових позовів, не виграних чи програних судових позовів, а просто факту наявності їх.
Підтвердження наявності їх до Замовника даної закупівлі можливо перевірити у відкритому реєстрі Єдиного державного реєстру судових рішень.
Конституцією України та іншими нормативними документами передбачено можливість кожної особи звернення до СУДУ.
Тому наявність позовів до Замовника чи будь-якого іншого ніяким чином не має права нас обмежувати в участь у публічних закупівлях.
Оскільки суд - це орган, наділений повноваженнями здійснювати правосуддя у цивільних, адміністративних, кримінальних та інших видах справ, а також вирішувати правові суперечки між сторонами в процесуальному порядку, встановленому законодавством конкретної держави.
Прохання внести зміни та прибрати необхідність надання вказаної вище довідки з метою можливості нам, як потенційному учаснику взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Пояснення по суті Скарги UA-2025-08-21-013035-a.a2
Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі – Департамент/Замовник), що є Замовником процедури відкритих торгів з особливостями, у порядку визначеному Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі – Особливості), з номером оголошення про її проведення ID: UA-2025-08-21-013035-a, предметом якої є «Поточний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О060713 Поліське - Гулянка через Ришавку на ділянці км 0+000 - км 8+350, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45233142-6 – Ремонт доріг) (надалі – процедура закупівлі), повідомляє наступне. Скаржник ПП «Автомагістраль» (далі – Скаржник/Учасник) зазначає про протиправність вимоги надання у складі пропозиції інформаційної довідки про відсутність судових позовів учасника та кожного члена об?єднання учасників (у разі участі такого об?єднання) (в тому числі в якості третьої особи зі сторони учасника) до замовника даної процедури закупівлі. Зазначене твердження є необ’єктивним та таким, що не відповідає дійсності виходячи з наступного. Відповідно до п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В свою чергу, згідно п. 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. А тому, як передбачено п. 6 ч. 1 ст. 3 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ), загальними засадами цивільного законодавства, зокрема, є справедливість, добросовісність та розумність. Тобто, сторонам необхідно відповідати певному стандарту поведінки, що характеризується чесністю, відкритістю і повагою інтересів іншої сторони договору або відповідного правовідношення. Згідно приписів ЦКУ, спір - це юридичний конфлікт між учасниками правовідносин, який виникає внаслідок різного розуміння ними взаємних прав та обов'язків, що перешкоджає їх реалізації, та у якому кожен з учасників захищає свої права. А отже, якщо існує спір між сторонами, у сторін за договором складається різне розуміння взаємних прав та обов'язків, що перешкоджає в подальшому досягненню спільної мети та позитивній реалізації договірних відносин, тобто між сторонами фактично існує конфлікт інтересів. Вимога щодо надання довідки про відсутність судових позовів до Замовника є однією з таких вимог, що базується на необхідності забезпечення належного виконання договору, оскільки судові спори можуть свідчити про проблеми виконавців з реалізацією зобов’язань за договором. А тому, вищезазначена умова у вказаній закупівлі не містить протиправного та дискримінаційного підґрунтя, оскільки закупівля здійснюється за кошти державного бюджету та передбачає тривалу співпрацю щодо виконання договірних зобов?язань сторонами. Водночас, Скаржник зазначає про наявність між Скаржником та Замовником судових спорів за позовом ПП «Автомагістраль», зокрема: 1. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/71/25 за позовом Приватного підприємства «Автомагістраль» до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 1 333 347,12 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/128930848. 2. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/67/25 за позовом Приватного підприємства «Автомагістраль» до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 8 869 716,77 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129213740 . 3. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/66/25 за позовом Приватного підприємства «Автомагістраль» до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 3 193 595,11 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129025866 . ПП «Автомагістраль» було ініційовано позови до суду за вищевказаними справами, аргументуючи свою позицію тим, що Замовником з прийняттям додаткових робіт чомусь виникла не передбачувані та надумані Замовником проблеми чи то в частині начебто наявних недоліків робіт або в частині начебто невідповідності наданої документації. Зазначаємо, що сторони в змісті укладених договорів обумовили всі юридичні підстави для проведення розрахунків за наданні послуги при належному оформленні документів. Зокрема, у разі виявлення невідповідності наданих послуг установленим вимогам Замовник приймає рішення про усунення Підрядником допущених недоліків або про зупинення надання послуг. До того ж, послуги, надані з використанням матеріальних ресурсів, що не відповідають установленим вимогам, Замовником не оплачуються. Акцентуємо увагу на те, що і на даний час ПП «Автомагістраль», не надано Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації виконавчої документації по об’єкту. Департамент позбавлений можливості введення в експлуатації об’єкта будівництва, чим порушено не лише умови договору, а й норми законодавства щодо утримання доріг. Ураховуючи недоліки, що були виявлені та не були усунуті в повному обсязі, Департамент як замовник та розпорядник державних коштів не міг прийняти неякісно виконані роботи та за відсутності виконавчої документації провести їх оплату. Проаналізувавши в сукупності вищезазначене, беручи до уваги норми Цивільного кодексу України, умови договору та той факт, що в документах наданих ПП «Автомагістраль» існувало ряд невідповідностей, Департамент був позбавлений законної можливості прийняти та оплатити роботи. А тому, встановлена Замовником вимога має на меті мінімізацію юридичних та репутаційних ризиків, які можуть виникнути у випадку, якщо Учасник, що наразі перебуває у судовому спорі із Замовником, стане переможцем закупівлі. Наявність відкритого судового процесу може прямо впливати на неможливість або небажання сторін конструктивно співпрацювати після укладення договору, що в кінцевому результаті ставить під загрозу своєчасне та якісне виконання предмета закупівлі. Таким чином, встановлена умова - це засіб попередження конфліктів інтересів і гарантія того, що правові суперечки не заважатимуть належному виконанню майбутнього договору. Вважаємо за необхідне звернути увагу на скаргу за ідентифікатором UA-2023-03-02-012659-a.b1 щодо умов тендерної документації закупівлі за предметом «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення на території Коростенського та Звягельського районів Житомирської області загальною протяжністю 3291,8 км» (ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) (ідентифікатор - UA-2023-03-02-012659-a), у якій ПП «Автомагістраль» також зазначав про дискримінаційність аналогічної вимоги, однак Колегія АМКУ рішенням за № 3204-р/пк-пз від 15.03.2023 постановила, що скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. Водночас, у складі власної тендерної пропозиції у вказаній процедурі закупівлі ПП «Автомагістраль» було подано інформаційну довідку № 1044/ТВ від 24.03.2023, якою даний учасник повідомляв про відсутність судових позовів до Замовника. З метою підтвердження вказаної інформації, Замовником було ініційовано звернення до Господарського суду Житомирської області про надання довідки щодо наявності/відсутності позовів ПП «Автомагістраль» до Департаменту, за результатом якого отримано Довідку № 3477/23 від 27.03.2023, якою вказана ПП «Автомагістраль» інформація не підтвердилась. Таким чином було встановлено наявність зазначення учасником у тендерній пропозиції недостовірної інформації, внаслідок чого така пропозиція підлягала відхиленню згідно пп. 1 п. 41 Особливостей. Аналогічна позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відображена у рішенні за № 9443-р/пк-пз від 27.06.2023 щодо процедури закупівлі «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С061101 Забране-Візня через Буки, Ворсівку км 0+500 - км 6+500, Житомирської області» (ДК 021:2015 (CPV) – 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (ідентифікатор UA-2023-06-07-015678-a). Проаналізувавши доводи Скаржника та Замовника закупівлі, а також інформацію розміщену у Єдиному державному реєстрі судових рішень, органом оскарження було постановлено про відсутність підстав для задоволення Скарги в цій частині, оскільки Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації. Вважаємо, що надання довідки про відсутність судових позовів до Замовника є правомірним та має обґрунтовану мету - забезпечити надійність виконання договору та уникнути конфлікту інтересів, що в свою чергу є недискримінаційною, адже застосовується однаково до всіх учасників жодним разом не порушує прав Учасників на участь у процедурі закупівлі. Окремо зазначаємо, що вимога не суперечить ст. 55 Конституції України та ст. 4 Господарського процесуального кодексу України, які гарантують право на звернення до суду. Вимога не є забороною на участь у процедурі закупівлі через сам факт судового позову, Замовник залишає за собою право враховувати зазначену інформацію у комплексі з іншими критеріями при оцінці пропозицій та прийнятті рішення про визначення переможця. Дана умова встановлена для забезпечення належної перевірки учасників закупівлі та не має на меті обмежити доступ до правосуддя. З огляду на вищезазначене, вимога про надання інформаційної довідки щодо відсутності судових позовів учасника до Замовника даної процедури (в тому числі в якості третьої особи зі сторони учасника), а також у разі, якщо участь у закупівлі бере об?єднання учасників, то таким об?єднанням надається інформаційна довідка про те, що у кожного з його учасників відсутні судові позови (в тому числі у якості третьої особи зі сторони учасника) до Замовника даної процедури закупівлі - є законною, допоможе уникнути в майбутньому судових спорів та сприятиме прозорості, законності і добросовісності в договірних правовідносинах з потенційними контрагентами. Відповідно, підстави для внесення змін до умов тендерної документації відсутні. Підсумовуючи викладене, повідомляємо, що Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації при здійсненні закупівлі діє в межах наданих повноважень та у порядку встановленому Законом з урахуванням Особливостей, та просимо відмовити у задоволенні скарги ПП «Автомагістраль» у повному обсязі.