Звернення:
За тендером : Охоронні послуги (Послуги з фізичної охорони будівель та прилеглої території об’єкту)
Тема:
Дискримінаційні умови та розбіжності у тендерній документації.
Зміст:
Шановний Замовнику!
У п. 1.6 Додатку № 3 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені замовником відповідно до статті 16 Закону, пункту 47 Особливостей, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством» та у п. 1.6 Додатку № 4 «Перелік документів та/або інформації, які учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції для документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям », Ви вимагаєте надати оригінал або завірену учасником процедури закупівлі копію листа ДП «Український державний центр радіочастот» про наявність кодів ІМЕІ GPS трекерів, які учасник процедури закупівлі планує використати під час надання послуг в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ.
Дану вимогу вважаємо не обґрунтованою та такою, що містить дискримінаційні вимоги, які прописані під конкретного Учасника, та істотно обмежують можливість участі у процедурі закупівлі значної частини потенційних учасників, тобто обмежують конкуренцію.
Пункт перший частини другої статті 16 Закону України про «Публічні закупівлі» (далі-Закон) чітко передбачає, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Тобто, пересвідчитись про наявність в Учасника закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а в даному випадку GPS трекерів з функцією «Тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронників Замовнику можливо із п.1.5 Додатку №3 та п.1.5 Додатку №4 Кваліфікаційних критеріїв, який же сам вимагає надати довідку, в якій просить зазначити їх моделі, коди з чіткою видимістю їх кодів IMEI, коротким описом технічних характеристик, а також надати фото всіх зазначених у довідці GPS трекерів з чіткою видимістю їх кодів IMEI.
Тому, вимога про надання оригіналу або завіреної Учасником процедури закупівлі копії листа ДП «Український державний центр радіочастот» (надалі - ДП «УДЦР») про наявність кодів ІМЕІ GPS трекерів, які учасник процедури закупівлі планує використати під час надання послуг в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ, є дискримінаційною, оскільки згідно з роз’ясненням ДП «Український державний центр радіочастот» «Станом на сьогодні відсутні вимоги законодавства щодо обов’язкового обліку міжнародний ідентифікатор мобільного обладнання (кодів ІМЕІ) в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ, яку веде УДЦР.»
Внесення до узагальненої бази даних кодів ІМЕІ здійснюється УДЦР за поданням імпортерів виключно на підставі оформленої митної декларації, на добровільних засадах, після підписання договору між УДЦР та імпортером. Наявність чи відсутність кодів ІМЕІ мобільних терміналів в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ не впливає на їх працездатність і не є порушенням чинного законодавства України.
Код IMEI може бути зазначений на пакувальній коробці пристрою, на корпусі пристрою, на фірмовій етикетці (наклейці), у гарантійному талоні та служить для ідентифікації пристрою в мережі оператора. Формат та мета застосування кодів IMEI в цифрових стільникових телекомунікаційних мережах визначені стандартами ДСТУ ETSI TS 123 003:2017 та ДСТУ ETSI TS 122 016:2017.»
У п. 2.2 Додатку № 3 та у п. 2.2 Додатку № 4 Кваліфікаційних вимог Ви вимагаєте надати документи, які підтверджують проходження працівниками учасника процедури закупівлі медичного огляду та відсутність обмежень для роботи в охороні (відповідно до Додатку 8 до п. 2.16 Порядку затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007 № 246), чинні на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.
Вважаємо вимогу надання документів про проходження працівниками учасника процедури закупівлі медичного огляду та відсутність обмежень для роботи в охороні саме відповідно до Додатку 8 п. 2.16 зазначеного вище Порядку, дискримінаційною, оскільки згідно п. 2.4 Порядку, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007 № 246, під час прийняття на роботу, в разі переведення на іншу важку роботу, роботу із шкідливими чи небезпечними умовами праці роботодавець повинен видати направлення на обов'язковий попередній медичний огляд працівника за формою, зазначеною у Додатку 3 та Додатку 4, який так само, як і в Додатку 8, містить висновок медичної комісії про придатність (не придатність) до роботи за професією.
У п. 2.12 Додатку № 3 та у п. 2.12 Додатку № 4 Кваліфікаційних вимог Ви вимагаєте надати документи, які підтверджують проходження професійної підготовки черговими пульта а саме Свідоцтва про присвоєння робітничої кваліфікації за професією «4222 Черговий пульта»
Вважаємо вимогу надання документів, а саме свідоцтва про присвоєння робітничої кваліфікації за професією «4222 Черговий пульта» працівникам учасника процедури закупівлі дискримінаційною і не обґрунтованою.
Оскільки відповідно до абзаців другого та третього пункту 16 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (Постанова КМУ від 18.11.2015 року № 960):
Освітня підготовка персоналу пункту централізованого спостереження, який спостерігає за станом систем передавання сповіщень, повинна бути не нижче повної загальної середньої освіти.
Професійна підготовка персоналу пункту централізованого спостереження забезпечується суб’єктом охоронної діяльності.
Тобто професійна підготовка диспетчерів або операторів, які залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, проводиться суб’єктом охоронної діяльності безпосередньо на виробництві.
Можливість професійної підготовки за професією «4222 Черговий пульта» також можлива на виробництві, що регламентовано абзацом третім підрозділу 4.4 розділу 4 Класифікатора професій ДК 003:2010 (наказ Держспоживстандарту України від 28.07.2010 року № 327).
Така професійна підготовка здійснюється шляхом індивідуального навчання і не передбачає видачі документів про освіту державного зразка!
Крім того, у Додатку №2 до тендерної документації в п.8.1. Договору Замовником зазначена невірна дата початку чинності Договору з 01.01.2025, що не відповідає періоду вказаному в п.1.5. Договору «Термін надання охоронних послуг: з 01.01.26 до 31 грудня 2026 року.»
Просимо відкоригувати розбіжності та внести до тендерної документації та Договору відповідні зміни.
Також у п. 2.2.2. та п. 2.2.11. Договору Замовником зазначено час прибуття груп оперативного реагування на виклик - 5 хвилин, а в п.6 Додатку№1 та п.16 Додатку№4 тендерної документації Замовником зазначено час прибуття груп оперативного реагування на виклик - 10 хвилин.
Просимо відкоригувати розбіжності та внести до тендерної документації відповідні зміни.
Тому, вимагаємо, виключити із тендерної документації вимоги п. 1.6 Додатку 3 та Додатку 4 щодо листа ДП «Український державний центр радіочастот» про наявність коду ІМЕІ в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ; вимогу у п. п. 2.2 Додатку 3 та Додатку 4 щодо проходження працівниками медичного огляду та відсутності обмежень для роботи в охороні відповідно до Додатку 8; п. 2.12 Додатку 3 та Додатку 4 щодо наявності Свідоцтва про присвоєння робітничої кваліфікації за професією «4222 Черговий пульта». Інакше ми змушені будемо звертатись зі скаргою до АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
27.08.2025 17:42
Шановний учаснику!
Відповідно до пункту 18 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, Охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.
Таким чином, персонал повинні мати чинний документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку.
Форма медичної довідки визначена у Додатку 8 до наказу № 246 від 21.05.2007 року містить дату видачі та період до якої вказана довідка є дійсною. Тому Замовник вимагає надання документу, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку саме встановленої форми
Замовник вимагає від учасників використання лише сертифікованого та офіційно ввезеного в Україну обладнання, внесеного до узагальненої бази даних міжнародних ідентифікаторів кінцевого обладнання. На даний час на сайті ДП «Український державний центр радіочастот» відсутня технічна можливість самостійної перевірки Замовниками наявності кодів IMEI в узагальненій базі даних кодів IMEI (https://www.ucrf.gov.ua/baza-imei/perevirka-kodu-imei). Окрім коробки відповідних пристроїв код ІМЕІ обов’язково дублюється на корпусі самого девайса (найчастіше він розміщений у нижній частині задньої панелі, у моделях зі знімним акумулятором номер часто знаходиться під батареєю, у деяких пристроях номер друкується на лотку SIM-картки). Ви як потенційний учасник процедури закупівлі не обґрунтували неможливість виконання вказаної вимоги тендерної документації.
Відповідно до пункту 16 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960 працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та подати необхідні для прийняття на роботу документи, передбачені абзацами третім - шостим пункту 17 цих Ліцензійних умов. Освітня підготовка персоналу пункту централізованого спостереження, який спостерігає за станом систем передавання сповіщень, повинна бути не нижче повної загальної середньої освіти. Професійна підготовка персоналу пункту централізованого спостереження забезпечується суб’єктом охоронної діяльності. Документація не містить вичерпного переліку документів про проходження професійної підготовки черговими пульта.
Враховуючи вищезазначене, а також положення пункту 16 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960 та Ви не обґрунтували необхідність внесення змін до Документації в цій частині.
Дата оприлюднення відповіді:
30.08.2025 10:53