Звернення:
За тендером : ДК 021:2015:35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту – Система РЕБ Шелтер 10АМ або еквівалент
Тема:
Внесення змін до Тактико-технічні характеристик товару у Додатку №3.
Зміст:
Доброго дня! За результатами аналізу вимог встановлених Замовником у Додатку №3 до тендерної документації до кожної зі складових частин предмета закупівлі, виявлено, що таким вимогам відповідає продукція лише одного виробника.
Тактико-технічні характеристики товару у Додатку №3 до тендерної документації до складових предмета закупівлі викладені ідентично тим продуктам, які виготовляються виробником РЕБ Шелтер. При цьому, надати еквівалент вказаному товару неможливо, оскільки відсутній будь-який інший виробник, який може запропонувати аналогічний товар з такими ж технічними характеристиками у їх сукупності, як вимагається Документацією.
Провівши дослідження ринку систем РЕБ та проаналізувавши системи РЕБ, які пропонуються до продажу на ринку України постачальниками різноманітних торгівельних марок різних виробників, встановлено, що технічні характеристики жодної торгівельної марки РЕБ не відповідають у сукупності всім вимогам, які встановлені Замовником у Документації до системи РЕБ Шелтер 10АМ, окрім як виробника РЕБ Шелтер.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, а саме виробника системи РЕБ Шелтер 10АМ, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі щодо нас, як учасника, який є також безпосереднім виробником системи РЕБ та бажає взяти участь у даній закупівлі.
Зокрема, вимогами, які обмежують конкуренцію є вимоги Замовника, що встановлені в Додатку №3 до тендерної документації щодо конкретного розміру корпусу, а саме: 450*300*150мм та матеріалу корпусу -Метал та алюміній під кулерами, а також вимоги щодо охолодження, а саме: активне у вигляді зовнішніх кулерів 120*120мм вкритих захистом з перфорованого металу у кількості не менше 6 (шести) шт.
З приводу вказаних вимог, варто зазначити, що вимога щодо надання товару з конкретними габаритними розмірами прописана під конкретний товар та суттєво звужує коло учасників які можуть прийняти участь у тендері. Розмір еквівалентного товару жодним чином не впливає на технічні характеристики пристрою.
Відтак, просимо внести зміни до тендерної документації вказавши розміри корпусу не більше 450*300*150мм, а не конкретні розміри.
Корпус менших розмірів може бути встановлений у будь-якому місці, адже має відповідні кріплення і використання приладу жодним чином не впливає на розмір корпусу, хіба що навпаки, його використання в такому випадку може бути зручнішим, адже пристрій є меншим і легшим, що жодним чином не впливає на його тактико-технічні характеристики і використання його за функціональним призначенням.
Щодо матеріалу корпусу, то варто зазначити, що корпус зі спеціального пластику, який є меншим та міцним, забезпечує високу ударостійкість (до 200 кг), при цьому є значно легшим (14 кг) ніж стальний корпус (до 25 кг).
У зв’язку із наведеним, для недискримінації учасників, просимо внести зміни до тендерної документації вказавши матеріал корпусу – метал або пластик та алюміній під кулерами.
Щодо вимоги охолодження, а саме кількості зовнішніх кулерів не менше 6 (шести) шт. то така вимога, прописана під конкретний товар і також суттєво звужує коло учасників які можуть прийняти участь у тендері. Для підтримання робочого режиму РЕБу охолодження є: пасивне та активне у вигляді вмонтованих захищених кулерів. Їх кількість, в тому числі менша чи більша, а це залежить від моделі РЕБу кожного виробника, забезпечуватиме рівень охолодження в межах допустимих норм. Просимо у цій частині внести зміни до тендерної документації вказавши охолодження – активне у вигляді зовнішніх кулерів.
Згідно з частиною першою статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Встановлення замовниками в тендерній документації характеристик предмета закупівлі в частині надання / підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яким відповідає продукція лише одного виробника та/або встановлення замовником таких вимог, за яких відсутня можливість для учасників запропонувати еквівалент продукції є дискримінаційними вимогами щодо Учасників та інших суб’єктів господарювання. Такої думки дотримується і Антимонопольний комітет України, що неодноразово було викладено у їх рішеннях.
Враховуючи викладене, оскільки зазначені вимоги порушують права учасників на чесні прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері закупівель, у тому числі принципів здійснення закупівель – просимо внести вказані вище зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
23.08.2025 16:30
Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення та повідомляємо, що закупівля здійснюється для забезпечення нагальних потреб Збройних Сил України на їх запит з подальшою передачею товару на облік запитувача.
Водночас умовами Тендерної документації передбачено надання еквіваленту. Еквівалентом вважатиметься товар, який за характеристиками та своїм призначенням відповідає вимогам, встановленим Замовником, та не є гіршим по технічних параметрах.
З огляду на викладене та наявну можливість подачі у складі пропозиції еквівалентного товару, у тому числі який відрізнятиметься за тактико-технічними характеристиками, внесення змін до Тендерної документації унеможливлюється.
Дата оприлюднення відповіді:
25.08.2025 15:41