Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 19 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель виконкому Шевченківської сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.08.2025; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Скрипник Алли В'ячеславівни (далі – ФОП Скрипник); протокол уповноваженої особи від 27.08.2025 №78; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; документи, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Скрипник, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей; повідомлення про намір укласти договір; протокол уповноваженої особи від 08.09.2025 №79; пояснення Замовника, отримане 08.09.2025 в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно із підпунктом 5.1 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження якісних характеристик деревини дров’яної непромислового використання твердолистяних порід 1-ї групи (далі – Товар) у складі пропозиції учасник закупівлі надає протокол випробувань, що виданий на ім’я виробника або учасника закупівлі, який повинен підтверджувати наступні фізико-хімічні характеристики або характеристики Товару: вологість – не більше 30%.
В складі тендерної пропозиції учасником ФОП Скрипник наданий протокол випробувань від 26.08.2025 №5064/25-ВЦ/1 деревини паливної з твердих порід, в якому відображені результати випробувань тільки зразків, що пройшли випробування, а не Товару, що пропонується.
Згідно із вимогами Додатку 1 до тендерної документації постачальник зобов’язаний розпочати постачання товару протягом 10 календарних днів з дати укладення договору і завершити постачання товару до 31.10.2025 в обсязі 191,44 м.куб (діаметром: 10-40 см та довжиною 100 см (з відхиленням не більше 5 см)).
Крім цього, згідно із підпунктом 7 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження того, що запропонований Товар не є Товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран та з метою підтвердження легального походження Товару який пропонується учасником, у складі тендерної пропозиції повинен надати копії документів (в обсязі не меншому ніж половина від всього обсягу закупівлі) які підтверджують походження товару за результатами біржових торгів (аукціону) з продажу необробленої деревини із зазначенням номеру та дати відповідних торгів, а саме купівлі-продажу деревини дров’яної непромислового використання твердолистяних порід 1-ї групи (на момент подання повинні бути чинні).
Однак, ФОП Скрипник в тендерній пропозиції надала договір купівлі-продажу необробленої деревини №UUB-22541-18 від 19.08.2025, укладений із філією «Центральний лісовий офіс» державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», із графіком поставок до 31.10.2025 обсягом 33,000 куб.м та із характеристиками (діаметром: >= 5 см та довжиною: 2-2 м), які не відповідають вимогам технічної специфікації предмета закупівлі.
Отже, під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Скрипник Замовник не виявив відсутність документу протоколу випробувань Товару та підтвердження легального походження Товару, який пропонується учасником і відповідає технічній специфікації Товару.
Слід зазначити, що відсутність інформації та/або документів, яка/які підтверджує/підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, не є невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, і не може бути усунута учасником відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи викладене вище, тендерна пропозиція ФОП Скрипник мала бути відхилена Замовником на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Крім цього, згідно із вимогами пункту 5.2.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації процедури закупівлі до тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору. Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник разом із аналогічними договорами на підтвердження їх виконання учасники зобов’язаний надати акти приймання або накладні або товарно-транспортні накладні щодо поставленого товару та копії фінансово-платіжних документів, що підтверджують факт повного виконання в частині оплати товару за такими договорами.
На виконання вказаної вимоги тендерної документації ФОП Скрипник надала копію договору поставки від 23.06.2023 №К-3, видаткову накладну від 30.06.2023 №1, проте копії фінансово-платіжних документів відсутні.
Отже, на порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення із вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ФОП Скрипник у складі тендерної пропозиції, чим не надав можливість усунути невідповідності.
Згідно із протоколом уповноваженої особи від 08.09.2025 № 79 відкриті торги відмінені, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Скрипник та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 та пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей – порушень не встановлено.