Закупівля -ДК 021:2015 код 33760000-5 «Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки»(туалетний папір та рушники паперові для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва). від Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.
-ДК 021:2015 код 33760000-5 «Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки»(туалетний папір та рушники паперові для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва).
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
-ДК 021:2015 код 33760000-5 «Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки»(туалетний папір та рушники паперові для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва).
У відповідності до п.1 Додатку № 1 до тендерної документації:
1.1. Заповнена довідка , що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника (із зазначенням виду обладнання, а також із зазначенням: власне чи орендоване відповідне обладнання):
У відповідності до п.2 Додатку № 1 до тендерної документації:
Під аналогічним договором мається на увазі будь-який повністю виконаний договір протягом 2022-2025 р.р. на поставку аналогічного товару (найменування товару) або його частини, який вказаний в переліці «Найменування товару» Додатку № 3 даної тендерної документації.
Для підтвердження виконання аналогічного договору учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
2.1. Довідка про виконання аналогічного/их договору/ів із зазначенням назви замовника, суми договору, дати та номеру договору;
2.2. Скан-копію оригіналу аналогічного договору, що наведений в довідці про виконання аналогічного/их договору/ів з усіма додатками та змінами;
2.3. Скан-копія оригіналу позитивного листа-відгуку про виконання учасником аналогічного договору на фірмовому бланку, належно оформлений, (повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі (договору), вихідний номер, дату, підпис уповноваженої особи, відбиток печатки (якщо печатка передбачена для даного підприємства) та інформацію про належне виконання та відсутність зауважень/претензій.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.08.2025 15:19
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.08.2025 15:19
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.08.2025 15:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.08.2025 15:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.08.2025 15:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Department of Education Darnyts'koi district in Kyiv state administration
Повна назва
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Department of Education Darnyts'koi district in Kyiv state administration
Поштовий індекс
02091
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вул. Харківське шосе, 168-к
-ДК 021:2015 код 33760000-5 «Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки»(туалетний папір та рушники паперові для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва).
Тендер:
UA-2025-08-19-008795-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-08-19-008795-a.a1
Дата:
20.08.2025 13:31
Стан:
Очікує розгляду
Тендерна документація (далі - ТД) та додатки до ТД затвердженої Протоколом № 1468 від 04.08.2025 року та яка містить дискримінаційні вимоги згідно вимог законодавства «Про публічні закупівлі» зі змінами (далі - Закон) та Особливостей (Постанова Кабінету Міністрів України № 1178) (далі - Особливості).
СКАРГА
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч.1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Замовник - Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, код ЄДРПОУ 37448113 (далі - Замовник) оголосив про проведення процедури закупівлі відкриті торги, опублікувавши 19.08.2025 року тендерну документацію, № оголошення № UA-2025-08-19-008795-a Закупівля на prozorro.gov.ua в електронній системі PROZORO.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг», ЄДРПОУ: 42227163 (далі - Скаржник) вважає, що Замовником у тендерній документації, затвердженій уповноваженою особою Замовника встановлені дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та Особливості, та які дозволяють Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника, без дотримання принципу об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників.
Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами, жовтим кольором виділені на думку Скаржника вимоги, які є дискримінаційними тощо.
Вимоги Додатка 3 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ) (далі – Додаток 3):
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА
КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ)
на закупівлю: -ДК 021:2015 код 33760000-5 «Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки»(туалетний папір та рушники паперові для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва).
1.Строк постачання: з дня укладання договору та до 30 вересня 2025 року.
2.Оплата по факту постачання товару в заклади та установи освіти Дарницького р-ну м. Києва.
3.Постачання товару в заклади та установи освіти Дарницького району м. Києва відповідно до Дислокації (Додаток № 7 до ТД).
4.Учасник визначає ціну на товар, який він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрати на страхування, транспортування, завантажування, розвантажування та інших витрат, визначених законодавством.
5.Постачання , навантажувально-розвантажувальні роботи , транспортування товару здійснюється за рахунок учасника в приміщення закладів та установ освіти згідно Дислокації (Додаток № 7 до ТД).
6.Технічні вимоги:
Таблиця 1
№п/п Найменування товару* Вимоги до технічних характеристик Кіль-кість, (шт.)
1. Туалетний папір вищого ґатунку ТМ Wellіs або еквівалент Виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «Аметист» або еквівалент
Виготовлені згідно ДСТУ 8862:2019 або еквівалент
Показники якості:
Маса продукції площею 1м2, г/м2 - не менше 18
Кількість шарів - 1
Зовнішній вигляд :
- наявність гільзи: так
- колір: сірий;
Розміри:
- діаметр рулону - не менше 135 мм
- висота рулону - не менше 85мм
- довжина - не менше 115 м (±10%)
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Визначення індексу сенсобілізуючої дії – 0 балів
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру, балів – 0
Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г - не допускаються
Вимоги до тари, пакувальних матеріалів:
Показники якості:
Сировина - поліетилен
Максимальне навантаження, кг – не менше 7
Призначення - для пакування туалетного паперу
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів 45050
2. Рушники паперові із макулатури вищого ґатунку ТМ Wellіs або еквівалент Виробник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Аметист» або еквівалент
Виготовлено згідно ДСТУ 8862:2019 або еквівалент
Показники якості:
Міцність на розрив, Н:
- у машинному напрямку – не менше 2,0 ;
- у поперечному напрямку - не менше 1,5 .
Кількість в упаковці, шт. - не менше 160 (±10%)
Розміри – не менше 23х20 (±1) см
Зовнішній вигляд:
- колір сірий або зелений
- V-складання
Вміст складників сировинного складу – 100% макулатура
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Визначення індексу подразнюючої дії на слизову оболонку очей – 0 балів
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру, балів – 0
Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г - не допускаються
Вимоги до тари, пакувальних матеріалів:
Показники якості:
Сировина - картон
Максимальне навантаження, кг – не менше 7
Призначення - для пакування паперових рушників
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів 51205
3. Туалетний папір
ТМ Обухів або еквівалент Показники якості:
Маса продукції площею 1м2, г/м2 - не менше 22
Розміри:
- діаметр рулончика 90 (±5) мм
- ширина паперової стрічки 90 (±5) мм
Кількість шарів: 1
Зовнішній вигляд :
- наявність гільзи: ні
- колір: сірий;
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Визначення індексу сенсобілізуючої дії – 0 балів
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру, балів – 0
Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г - не допускаються 18648
Примітки: Під еквівалентним товаром мається на увазі товар будь-якого іншого виробника, який має іншу торгову марку або інший нормативний документ на виготовлення товару, технічні характеристики якого відповідають вимогам до технічних характеристик встановленим в таблиці 1 Додатку 3.
1. Перелік документів, що повинен надати Учасник у складі тендерної пропозиції до кінцевого строку подання пропозицій для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмету закупівлі згідно встановлених вимог:
1.1. Показники якості, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» підтвердити протоколом або іншим відповідним документом на запропоновану партію продукції у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію НААУ лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єктів випробувань (туалетний папір та/або серветки та/або паперові рушники та/або паперові вироби; тара, пакувальні матеріали), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (туалетний папір та/або серветки та/або паперові рушники та/або паперові вироби; тара, пакувальні матеріали) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації).
1.2. Гарантійний лист на дотримання якісних (технічних) та інших вимог документації.
1.3. Технічну специфікацію на запропоновану продукцію відповідно до встановлених технічних вимог. В технічній специфікації учасники повинні зазначити запропоноване найменування товару, технічні характеристики та країну походження.
1.4. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа від виробника або власника торгової марки або дилера виробника в м. Києві, яким виробник або власник торгової марки або дилер виробника підтверджує можливість поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені в документації. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, повне найменування товару та торгову марку згідно специфікації учасника та відповідно згідно предмету закупівлі, кількість товару згідно документації, строки поставки згідно документації.
Якщо лист надано від дилера виробника в м. Києві, в листі повинно бути зазначено, що повноваження офіційного представника розповсюджуються на територію Києва (місцезнаходження Замовника) та офіційне представництво розповсюджується на постачання товару згідно специфікації учасника.
2. У разі надання еквіваленту до продукції що вимагається Замовником в Технічній специфікації учасники на підтвердження технічних (якісних) вимог до предмету закупівлі повинні додатково надати по кожному найменуванню запропонованого еквівалентного товару:
2.1. Порівняльну таблицю запропонованої учасником еквівалентної продукції з вимогами замовника, в якій повинно бути зазначено найменування товару, що визначене в документації замовника та найменування запропонованої еквівалентної продукції, назва виробника, позначення нормативної документації на виготовлення товару (для продукції вітчизняного виробництва), торгову марку, технічні характеристики запропонованого еквівалентного товару у повному обсязі згідно встановлених вимог (вказати конкретні значення) та інше відповідно до встановлених вимог.
Примітка:
Загальний опис, назва виробника, нормативний документ не відносяться до «показників якості».
У разі якщо документи про відповідність, що надані в пропозиції учасника видано акредитованим або призначеним органом, у складі пропозиції надати свідоцтво (або атестат) та сферу до нього якою передбачено проведення відповідної оцінки відповідності за зазначеними стандартами чи випробування за зазначеними показниками.
У разі якщо учасник надає документи від лабораторії (органу сертифікації чи органу з оцінки відповідності), що має свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, таке свідоцтво повинно бути видане Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності на можливість проводити випробування, що зазначені в наданих документах.
Сфера чи галузь акредитації (компетентності) лабораторії повинна включати досліджувані показники та/або стандарти відповідність яким підтверджується.
Вимоги Додатка 8
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (відповідно до вимог Додатку 1 до цієї тендерної документації). Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
- наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації);
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору(договорів)(відповідно до Додатку 1 до тендерної документації).
2. Інформація щодо відповідності учасника вимогам, визначених пунктом 47 Особливостей (у відповідності до вимог Додатку 2 до тендерної документації);
3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у відповідності до вимог Додатку 3 до тендерної документації));
4. Скан-копія оригіналу заповненої та підписаної тендерної пропозиції за формою, наведеною у Додатку № 4 до тендерної документації;
5. Скан-копія оригіналу проекту договору про закупівлю, підготовлений у відповідності з Додатком № 5, до тендерної документації, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника (за наявності);
6. Скан-копія оригіналу Статуту зі всіма зареєстрованими змінами та доповненнями у разі наявності таких (для юридичних осіб). В разі реєстрації Статуту або внесення змін до Статуту (нова редакція) з 01.01.2016 відповідно ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» учасник надає на підтвердження реєстрації Статуту або реєстрації змін до Статуту (нова редакція) наступні документи: Сканований лист учасника в якому обов’язково зазначається код доступу за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи (Статуту та/або останніх змін до Статуту (нова редакція).
7. Скан-копія оригіналу витягу/виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
8. Скан-копія оригіналу паспорту (ів) та довідки про присвоєння ідентифікаційного коду посадової(их) осіб на право підпису документів цінової пропозиції, договору за результатами торгів (для фізичних осіб-підприємців)
9. Скан-копія оригіналу документу, який підтверджує статус та повноваження особи на підписання документів тендерної пропозиції та договору за результатами торгів - протокол зборів засновників про призначення директора, президента, голови правління тощо, наказ про призначення керівника або виписка (витяг) із зазначених документів (у разі підписання пропозиції керівником організації-учасника), доручення (довіреність) керівника учасника та документальне підтвердження статусу та повноважень особи, яка видала доручення (довіреність), щодо видачі доручення (довіреності)) - у разі підписання документів пропозиції іншою особою;
10. Довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом на дату, яка повинна бути не раніше 30 днів від дати оприлюднення оголошення про проведення закупівлі.
11. Довідка з обслуговуючого банку про відкриття рахунку станом на дату, яка повинна бути не раніше 30 днів від дати оприлюднення оголошення про проведення закупівлі.
12. Лист-згода на збір та обробку персональних даних, складену за формою Додатку № 6 до цієї тендерної.
13. Погодження у складі пропозиції з положеннями тендерної документації про те, що неспроможність подати всю інформацію, що вимагається цією документацією, або подання пропозиції, яка не відповідає вимогам в усіх відношеннях, буде віднесена на ризик учасника та спричинить за собою відхилення такої пропозиції.
14. Учасник надає гантійний лист стосовно того, що вся надана у складі тендерної пропозиції інформація є достовірною.
15. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/ зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля (учасник повинен надати лист або довідку довільної форми).
16. Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб»єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю).
17. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (відповідно до вимог Додатку 3).
18. Лист (довідка) в довільній формі щодо контактних даних компанії-учасника (з зазначенням реквізитів учасника: назви, коду ЄДРПОУ, місцезнаходження, поштова адреса, телефони, електронної адреси, відомості про контактну особу (ПІП, посада, контактний телефон).
19. Довідка підприємства в довільній формі або уповноваженого органу про те, що учасник не зареєстрований в офшорних зонах.
20. В складі тендерної пропозиції подається лист від учасника тендеру про те, що територіально не знаходиться на окупованих територіях та не веде свою господарську діяльність на окупованих територіях.
21. Учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми (врахуванням вважається факт надання у складі тендерної пропозиції листа, що учасник ознайомлений з даним нормами і їх не порушує):
— постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи, пов’язані з країною-агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови;
— постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;
— Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII.
А також враховувати, що в Україні замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
22. Учасник письмово підтверджує, що у попередніх відносинах між Учасником та Замовником таку оперативно-господарську/і санкцію/ї, передбачену/і пунктом 4 частини 1 статті 236 ГКУ, як відмова від встановлення господарських відносин на майбутнє, не було застосовано.
Примітка: У разі якщо учасник не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення з перекладом Українською мовою в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/ переможця/ переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Пояснення Скаржника стосовно виділеного жовтим кольором у Додатку 3 та Додатку 8:
По перше,
Відповідно до тендерної документації Замовника (Додаток № 3), встановлено вимогу, що товар повинен бути виготовлений згідно ДСТУ 8862:2019 або еквівалент.
Зокрема:
- для туалетного паперу та паперових рушників у технічних вимогах прямо зазначено:
«Виготовлені згідно ДСТУ 8862:2019 або еквівалент».
Разом з тим, продукція виробників з яким працює Скаржник (виробники з яким працює Скаржник та є уповноваженим представником виробників тощо) виготовляється за технічними умовами (ТУ У, які додаються до цієї скарги), а саме: ТУ У 17.2-00278793-008:2013 та ТУ У ТУ У 21.2-23943885-002:2001, що відповідають усім необхідним показникам якості та безпеки тощо.
Чому ця вимога є дискримінаційною
1. Порушення принципів Закону України «Про публічні закупівлі».
- Стаття 5 Закону встановлює принципи здійснення закупівель: недискримінація учасників, добросовісна конкуренція, пропорційність.
- Встановлення конкретного ДСТУ як обов’язкової умови (або формального «еквівалента») фактично обмежує можливість брати участь тим виробникам, офіційним представникам, дилерам тощо, які працюють за ТУ У.
2. Невідповідність положенням ст. 22 Закону.
- Тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог.
- Виробник має право виготовляти продукцію за ТУ У, якщо вони зареєстровані у встановленому порядку та забезпечують необхідну якість.
3. Фактичне обмеження конкуренції.
- Більшість виробників продукції (туалетний папір, рушники паперові тощо) працюють саме за ТУ У.
- Вимога застосування виключно ДСТУ 8862:2019 або формального «еквівалента» штучно звужує коло учасників.
4. Практика АМКУ.
- Комісія АМКУ неодноразово визнавала дискримінаційними вимоги, якими замовники примушували учасників застосовувати конкретні стандарти (ДСТУ, ГОСТ тощо), без можливості підтвердження еквівалентності іншим шляхом.
Приклади: рішення АМКУ № 10894-р/пк-пз від 21.09.2023, № 7426-р/пк-пз від 06.06.2024.
5. Відсутність об’єктивної необхідності.
- Замовник встановив у технічних вимогах чіткі показники (маса, розміри, кількість шарів, токсикологічні показники тощо).
- Якщо учасник може підтвердити відповідність цим показникам документами виробника чи лабораторними висновками, вимога саме ДСТУ є надлишковою і дискримінаційною.
Порушення законодавства
• ст. 5 Закону – принципи здійснення закупівель (недискримінація, добросовісна конкуренція, пропорційність);
• ст. 22 Закону – заборона встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації;
• ч. 4 ст. 16 Закону – заборона встановлення дискримінаційних вимог до учасників;
• п. 29, 31 Особливостей (постанова КМУ № 1178) – замовники не можуть обмежувати конкуренцію чи встановлювати умови, що не відповідають предмету закупівлі.
Висновок на думку Скаржника
Встановивши вимогу «Виготовлені згідно ДСТУ 8862:2019 або еквівалент», Замовник:
- обмежив можливість участі виробників, що працюють за ТУ;
- порушив принцип недискримінації та пропорційності;
- штучно звузив коло учасників торгів.
На підставі наведеного, вважаємо та просимо:
1. Визнати дискримінаційними вимоги тендерної документації в частині зобов’язання виготовлення продукції за ДСТУ 8862:2019 або еквівалент.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, надавши можливість учасникам підтверджувати відповідність продукції встановленим технічним характеристикам незалежно від того, чи виготовляється товар за ДСТУ чи за ТУ.
По друге,
Стосовно товару № 1 Додатка 3:
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Визначення індексу сенсобілізуючої дії – 0 балів
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру, балів – 0
Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г - не допускаються
Вимоги до тари, пакувальних матеріалів:
Показники якості:
Сировина - поліетилен
Максимальне навантаження, кг – не менше 7
Призначення - для пакування туалетного паперу
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Стосовно товару № 2 Додатка 3:
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Визначення індексу подразнюючої дії на слизову оболонку очей – 0 балів
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру, балів – 0
Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г - не допускаються
Вимоги до тари, пакувальних матеріалів:
Показники якості:
Сировина - картон
Максимальне навантаження, кг – не менше 7
Призначення - для пакування паперових рушників
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Стосовно товару № 3 Додатка 3:
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Визначення індексу сенсобілізуючої дії – 0 балів
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру, балів – 0
Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г - не допускаються
У тендерній документації Замовником передбачені наступні вимоги, які Скаржник вважає дискримінаційними:
1. Для туалетного паперу вищого ґатунку ТМ Wellis або еквівалент:
• Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів;
• Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів;
• Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру – 0 балів;
• Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г – не допускаються;
• Вимоги до тари: сировина – поліетилен, максимальне навантаження не менше 7 кг.
2. Для рушників паперових із макулатури вищого ґатунку ТМ Wellis або еквівалент:
• Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів;
• Визначення індексу подразнюючої дії на слизову оболонку очей – 0 балів;
• Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру – 0 балів;
• Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г – не допускаються;
• Вимоги до тари: сировина – картон, максимальне навантаження не менше 7 кг.
3. Для туалетного паперу ТМ Обухів або еквівалент, виготовляється по ДСТУ ДСТУ 4266:2022 та ДСТУ 8862:2019:
• Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів;
• Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів;
• Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру – 0 балів;
• Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г – не допускаються.
ОБҐРУНТУВАННЯ
Невідповідність вимогам стандартів.
Туалетний папір вищого ґатунку ТМ Wellis, рушники паперові вищого ґатунку виготовляються відповідно до ДСТУ 8862:2019, а Туалетний папір ТМ Обухів виготовляється відповідно до ДСТУ 8862:2019 та ДСТУ 4266:2022 (доказом є документ-Паспорт якості виданий виробником, назва документу у форматі pdf: Паспорт якості товар № 3 ДСТУ 42662022, який додається до цієї скарги), та які встановлюють перелік показників якості тощо.
У вказаних ДСТУ ВІДСУТНІ ВИМОГИ:
Для товару № 1 Додатка 3
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії,
- Визначення індексу сенсибілізуючої дії,
- Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру
- Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г
- Вимоги до тари: сировина – поліетилен, максимальне навантаження
Для товару № 2 Додатка 3
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії;
- Визначення індексу подразнюючої дії на слизову оболонку очей;
- Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру;
- Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г;
- Вимоги до тари: сировина – картон, максимальне навантаження
Для товару № 3 Додатка 3
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії;
- Визначення індексу сенсибілізуючої дії;
- Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру;
- Патогенні мікроорганізми, у т.ч. Сальмонела у 10 г.
Таким чином, Замовник вимагає показники/характеристики/визначення, що не відносяться до предмета закупівлі та НЕ ВСТАНОВЛЕНІ ЧИННИМ СТАНДАРТОМ.
2. Надмірність та дискримінаційність.
- Встановлення таких вимог звужує коло учасників лише до тих виробників, які мають лабораторні протоколи з вказаними специфічними показниками, що не є обов’язковими.
- Це створює перевагу окремим брендам (наприклад, Wellis), що суперечить принципам недискримінації та добросовісної конкуренції (ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
3. Вимоги до тари та пакування.
- Обмеження тари лише поліетиленом (для туалетного паперу) чи лише картоном (для рушників) є безпідставним, оскільки інші пакувальні матеріали також можуть забезпечувати цілісність товару.
- Встановлення таких обмежень суперечить принципу добросовісної конкуренції та є дискримінаційним.
4. Практика Комісії АМКУ.
- У рішенні № 463-р/пк-пз від 20.01.2023 Комітет визнав дискримінаційними вимоги замовника ЩОДО НАДАННЯ ПОКАЗНИКІВ, ЯКІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ДСТУ.
- У рішенні № 826-р/пк-пз від 17.07.2020 АМКУ встановив, що вимоги до конкретного пакувального матеріалу без обґрунтованої необхідності є дискримінаційними.
Підсумок
Оскаржувані вимоги:
- не відповідають чинним стандартам (ДСТУ 8862:2019 та ДСТУ 4266:2022),
- є надмірними та необґрунтованими,
- порушують принципи ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
- обмежують конкуренцію та звужують коло потенційних учасників.
На підставі викладеного та відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо:
- Визнати дії Замовника такими, що порушують принципи здійснення публічних закупівель.
- Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні вимоги.
Посилання стосовно ДСТУ 8862:2019
https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=83256
Посилання стосовно ДСТУ 4266:2022
https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=97170
Також додатково просимо зауважити на тому, що –
1. Дискримінаційні вимоги до товару № 1, № 2, № 3 Додатку 3
Замовник вимагає:
• визначення індексу шкірно-подразнюючої дії;
• визначення індексу сенсибілізуючої дії;
• визначення індексу подразнюючої дії на слизову оболонку очей;
• визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру;
• підтвердження відсутності патогенних мікроорганізмів, у т.ч. сальмонели у 10 г;
• застосування конкретного матеріалу тари (поліетилен або картон) з максимальним навантаженням у кг.
2. Чому ці вимоги незаконні
1. Вимоги виходять за межі ДСТУ
o Відповідно до ДСТУ 8862:2019 «Папір туалетний. Технічні умови» та ДСТУ 4266:2022 «Рушники паперові. Загальні технічні умови», до туалетного паперу та паперових рушників висуваються вимоги лише до:
- зовнішнього вигляду,
- розмірів,
- кількості шарів,
- міцності,
- вологостійкості,
- маси тощо.
Жодних «індексів токсичності», «сенсибілізуючих дій» чи «визначення сальмонели» тощо стандарти не передбачають.
2. Вимоги до упаковки надмірні
- ДСТУ визначає лише, що продукція повинна бути упакована в тару, яка забезпечує її збереження при транспортуванні та зберіганні.
- Вимога Замовника про обов’язкове застосування поліетилену чи картону, а також навантаження «не менше 7 кг» не має під собою законодавчих підстав.
3. Неможливість виконання вимог навіть виробниками еталонних товарів
- Продукція ТМ Wellіs та ТМ Обухів, на які сам Замовник посилається у документації («або еквівалент»), виготовляється за ДСТУ, але не проходить тестів на токсичність та сальмонелу тощо.
- Таким чином, навіть виробники цих торгових марок не можуть відповідати умовам Замовника, а якщо наприклад будь-який учасник надасть такі документи у складі своєї пропозиції, відразу виникають сумніви у тому, що ці документи видані відповідними оргами, виробниками тощо та є справжніми, а не сфальсифікованими.
4. Порушення законодавства
- ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги;
- ч. 3 ст. 22 Закону зобов’язує, щоб технічна специфікація не обмежувала конкуренцію та відповідала національним стандартам;
- ст. 23 Закону передбачає, що у разі наявності національних стандартів (у даному випадку ДСТУ 8862:2019, ДСТУ 4266:2022) технічні вимоги повинні формуватись саме на їх основі.
5. Практика АМКУ
- У рішеннях № 11305-р/пк-пз від 10.08.2021 та № 17050-р/пк-пз від 29.12.2020 Комісія АМКУ неодноразово визнавала дискримінаційними вимоги Замовників, які вимагали документи чи показники, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ДСТУ І ЗВУЖУЮТЬ КОЛО УЧАСНИКІВ.
3. Підсумок
Вимоги Замовника щодо визначення індексів токсичності, сенсибілізуючої та подразнюючої дії, відсутності сальмонели та застосування конкретних матеріалів тари є:
- незаконними, оскільки вони не передбачені чинними стандартами (ДСТУ 8862:2019, ДСТУ 4266:2022);
- дискримінаційними, оскільки обмежують конкуренцію і роблять неможливою участь у закупівлі навіть виробників ТМ Wellіs та ТМ Обухів;
- такими, що порушують принципи недискримінації та добросовісної конкуренції.
У зв’язку з цим Скаржник просить АМКУ зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
На підставах наведеного, просимо:
1. Визнати дискримінаційними вимоги Замовника у до Додатку 3 тендерної документації.
2. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних положень.
По третє,
Стосовно вимог Додатка 3 - 1. Перелік документів, що повинен надати Учасник у складі тендерної пропозиції до кінцевого строку подання пропозицій для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмету закупівлі згідно встановлених вимог:
1.1. Показники якості, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» підтвердити протоколом або іншим відповідним документом на запропоновану партію продукції у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію НААУ лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єктів випробувань (туалетний папір та/або серветки та/або паперові рушники та/або паперові вироби; тара, пакувальні матеріали), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (туалетний папір та/або серветки та/або паперові рушники та/або паперові вироби; тара, пакувальні матеріали) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації).
Обґрунтування дискримінаційності вимоги п. 1.1 Додатку 3
1. Суть встановленої вимоги
Замовником у п. 1.1 Додатку 3 встановлено, що показники якості товару повинні бути підтверджені протоколом або іншим відповідним документом, виданим:
- або випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ, з додатковим наданням атестата акредитації;
- або лабораторією, що має свідоцтво про відповідність ДСТУ ISO 10012:2005, видане державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації.
Документ обов’язково має бути виданий не раніше 2024 року.
2. Вважаємо таку вимогу дискримінаційною
2.1. Порушення принципу недискримінації учасників (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
- Вимога обмежує коло лабораторій, результати яких можуть бути прийняті. Учасники, що мають протоколи від інших компетентних лабораторій (в т.ч. міжнародних або приватних), автоматично усуваються від участі.
- Закон не передбачає обов’язку підтверджувати якість товарів лише через НААУ-акредитовані лабораторії чи лабораторії з ISO 10012:2005.
2.2. Встановлення надмірних вимог щодо форми підтвердження.
- Закон вимагає підтвердження якості та відповідності товару технічним вимогам, але не конкретизує форму такого підтвердження. Тому учасники повинні мати можливість надавати сертифікати, паспорти якості, протоколи випробувань від будь-яких компетентних організацій.
- Прив’язка лише до ISO 10012:2005 чи до НААУ звужує конкуренцію.
2.3. Обмеження у часі «не раніше 2024 року».
- Це прямо суперечить закону, адже документ, виданий раніше (наприклад, у 2023 році), може залишатися чинним і дійсним протягом встановленого строку його дії.
- Учасники, які мають документи 2023 року або видані раніше, позбавляються права участі, що є безпідставним.
2.4. Відсутність об’єктивної необхідності.
- Замовник не довів, чому саме НААУ чи ISO 10012:2005 є єдиним підтвердженням якості товару.
- Аналогічні закупівлі інших замовників підтверджують якість сертифікатами якості чи паспортами якості видані виробниками без додаткових обмежень.
3. Порушені норми законодавства
• Ст. 5 Закону – принципи здійснення закупівель (недискримінація, добросовісна конкуренція, пропорційність).
• Ст. 22 Закону – тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію.
• Ч. 4 ст. 16 Закону – замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
• Особливості (постанова КМУ № 1178) також передбачають заборону встановлення вимог, які обмежують конкуренцію.
4. Практика АМКУ
Комісія АМКУ неодноразово визнавала дискримінаційними вимоги, які:
- зобов’язують учасників надавати документи лише від акредитованих НААУ лабораторій;
- встановлюють обмеження у часі дії сертифікатів (наприклад, «не раніше певної дати»).
АМКУ підкреслює, що учасник може підтвердити якість товару будь-якими документами, виданими компетентними організаціями тощо, а обмеження до певних установ чи дат є безпідставними.
5. Підсумок
Вимога п. 1.1 Додатку 3:
- порушує ст. 5 та ст. 22 Закону;
- є дискримінаційною;
- обмежує конкуренцію та штучно звужує коло потенційних учасників.
Просимо:
1. Визнати дискримінаційними вимоги Замовника у Додатку 3 тендерної документації.
2. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних положень.
По четверте,
Стосовно підпункту 1.4. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа від виробника або власника торгової марки або дилера виробника в м. Києві, яким виробник або власник торгової марки або дилер виробника підтверджує можливість поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені в документації. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, повне найменування товару та торгову марку згідно специфікації учасника та відповідно згідно предмету закупівлі, кількість товару згідно документації, строки поставки згідно документації.
Якщо лист надано від дилера виробника в м. Києві, в листі повинно бути зазначено, що повноваження офіційного представника розповсюджуються на територію Києва (місцезнаходження Замовника) та офіційне представництво розповсюджується на постачання товару згідно специфікації учасника.
1. Суть вимоги
Пункт 1.4 ТД зобов’язує учасника надати оригінал гарантійного листа від виробника або власника торгової марки або дилера виробника у м. Києві, яким підтверджується можливість поставки товару. При цьому, якщо лист надається від дилера у м. Києві, у ньому має бути прямо зазначено, що повноваження такого представника поширюються на територію Києва.
2. Аргументи про дискримінаційність
1. Порушення принципу недискримінації
- Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплює рівні умови для всіх учасників. Вимога мати гарантійний лист саме від виробника чи представника в Києві ставить у нерівне становище тих постачальників, які працюють через інших дистриб’юторів, оптових постачальників або офіційні представництва в інших містах України.
2. Обмеження конкуренції без законних підстав
- Частина 4 статті 22 Закону прямо забороняє вимагати документи, які не передбачені законодавством як обов’язкові для підтвердження відповідності предмета закупівлі.
- Закон не встановлює обов’язку учасника отримувати гарантійні листи від виробників чи їх дилерів. Достатнім підтвердженням можливості поставки є договірні відносини постачальника з контрагентами або інші документи.
3. Фактичне звуження кола учасників
- Вимога гарантійного листа виключно від дилера у м. Києві є надмірною, оскільки обмежує доступ до участі компаній, які мають налагоджені канали поставок із інших регіонів або працюють напряму з виробниками без «проміжних» гарантійних листів.
4. Практика АМКУ
- У рішеннях № 9108-р/пк-пз від 2023 р. та № 14243-р/пк-пз від 2022 р. Комісія АМКУ визнавала дискримінаційними вимоги про надання гарантійних листів від виробника/офіційного дистриб’ютора, зазначаючи, що це не передбачено законом та необґрунтовано обмежує конкуренцію.
3. Підсумок
Встановлена вимога є дискримінаційною, порушує принципи ст. 3 і ст. 5 Закону, а також ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», оскільки:
- штучно звужує коло учасників торгів;
- створює необґрунтовану перевагу окремим постачальникам у Києві;
- вимагає документ, який не є передбаченим Законом.
Просимо:
1. Визнати дискримінаційними вимоги Замовника у Додатку 3 тендерної документації.
2. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних положень.
По п’яте,
Стосовно Примітка: у Додатку 3
Загальний опис, назва виробника, нормативний документ не відносяться до «показників якості».
У разі якщо документи про відповідність, що надані в пропозиції учасника видано акредитованим або призначеним органом, у складі пропозиції надати свідоцтво (або атестат) та сферу до нього якою передбачено проведення відповідної оцінки відповідності за зазначеними стандартами чи випробування за зазначеними показниками.
У разі якщо учасник надає документи від лабораторії (органу сертифікації чи органу з оцінки відповідності), що має свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, таке свідоцтво повинно бути видане Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності на можливість проводити випробування, що зазначені в наданих документах.
Сфера чи галузь акредитації (компетентності) лабораторії повинна включати досліджувані показники та/або стандарти відповідність яким підтверджується.
У Додатку 3 тендерної документації Замовником встановлено наступну Примітку:
«У разі якщо документи про відповідність, що надані в пропозиції учасника, видано акредитованим або призначеним органом, у складі пропозиції надати свідоцтво (або атестат) та сферу до нього, якою передбачено проведення відповідної оцінки відповідності за зазначеними стандартами чи випробування за зазначеними показниками.
У разі якщо учасник надає документи від лабораторії (органу сертифікації чи органу з оцінки відповідності), що має свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, таке свідоцтво повинно бути видане Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності на можливість проводити випробування, що зазначені в наданих документах.
Сфера чи галузь акредитації (компетентності) лабораторії повинна включати досліджувані показники та/або стандарти відповідність яким підтверджується».
Чому вимога є дискримінаційною
1. Обмеження кола суб’єктів
Замовник встановлює, що свідоцтво про відповідність ДСТУ ISO 10012:2005 повинно бути видане виключно Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації.
Однак згідно зі ст. 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» єдиним національним органом акредитації є Національне агентство з акредитації України (НААУ). Жодні державні підприємства не мають виключного права видавати такі свідоцтва.
2. Звуження можливостей учасників
Вимога щодо наявності саме ISO 10012:2005 виключає можливість використання інших міжнародно визнаних стандартів, передбачених законодавством, що обмежує доступ учасників, які мають акредитацію за іншими стандартами.
3. Надмірна деталізація сфери акредитації
Зобов’язання, щоб сфера акредитації включала «досліджувані показники», створює надмірні бар’єри, адже лише вузьке коло лабораторій має таку спеціалізацію. Це обмежує конкуренцію та порушує принцип рівного доступу до закупівлі.
4. Ризик зловживання дискрецією Замовника
Замовник самостійно зазначає, що «загальний опис, назва виробника, нормативний документ не відносяться до показників якості», що дозволяє відхиляти документи учасників на власний розсуд, без чіткої правової підстави.
Порушені норми законодавства
- ч. 1, 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» – принципи недискримінації учасників, відкритості та добросовісної конкуренції;
- ч. 3 ст. 22 Закону – заборона встановлювати дискримінаційні вимоги в тендерній документації;
- ст. 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» – єдиним органом з акредитації є НААУ.
Підсумок
Зазначені вимоги у Примітці до Додатку 3 є дискримінаційними та такими, що безпідставно обмежують коло потенційних учасників, суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
Просимо:
1. Визнати дискримінаційними вимоги Замовника, викладені у Примітці до Додатку 3 тендерної документації.
2. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних положень.
По шосте,
Стосовно пунктів 10 та 11 Додатка 8 - 10. Довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом на дату, яка повинна бути не раніше 30 днів від дати оприлюднення оголошення про проведення закупівлі.
11. Довідка з обслуговуючого банку про відкриття рахунку станом на дату, яка повинна бути не раніше 30 днів від дати оприлюднення оголошення про проведення закупівлі.
Оскаржувані вимоги
10. Довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом не раніше 30 днів від дати оприлюднення оголошення.
11. Довідка з обслуговуючого банку про відкриття рахунку станом не раніше 30 днів від дати оприлюднення оголошення.
Правове обґрунтування
1. Вимоги не передбачені Законом.
- Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може встановлювати лише такі кваліфікаційні критерії:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів;
- фінансова спроможність (лише шляхом надання фінансової звітності).
Вимога саме довідок з банку щодо відсутності кредитної заборгованості та відкриття рахунку — прямо не передбачена законом.
2. Порушення принципу недискримінації.
- Не всі учасники мають кредитні відносини з банками, а отже вимога підтверджувати "відсутність заборгованості" є штучною та звужує конкуренцію.
- Факт відкриття банківського рахунку очевидний — кожен учасник має рахунок для здійснення господарської діяльності, і вимога отримувати окрему довідку є надмірною адміністративною перепоною.
3. Практика АМКУ.
- Рішення № 13852-р/пк-пз від 28.09.2022: Комісія АМКУ визнала дискримінаційною вимогу замовника щодо надання банківських довідок, які не передбачені Законом.
- Рішення № 463-р/пк-пз від 20.01.2023: Комісія АМКУ наголосила, що фінансова спроможність підтверджується фінансовою звітністю, а не довідками банку.
На підставі викладеного просимо визнати дискримінаційними вимоги Замовника, які наведені у Додатку 8 пункти 10 та 11 та зобов’язати Замовника внести зміни та виключити дискримінаційні вимоги.
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ЗАМОВНИКА З ПРАКТИКОЮ АМКУ
№ Вимога Замовника Чому дискримінаційна Норма закону / практика АМКУ
1 Надання протоколів випробувань виключно від акредитованих лабораторій (зокрема з вимогою свідоцтва ДСТУ ISO 10012:2005, виданого саме ДП зі стандартизації, метрології та сертифікації; сфера акредитації має включати всі показники) Звужує коло учасників, бо обмежує право подавати документи лише з конкретних установ; вимога виходить за межі предмета закупівлі, створює привілеї для «обраних» лабораторій. ч. 4 ст. 5, ч. 3 ст. 22 Закону; рішення АМКУ №11939-р/пк-пз від 21.08.2020
2 Обов’язковий лист від виробника / офіційного дилера в м. Київ Замовник безпідставно обмежує учасників у праві підтвердження постачання іншим чином (наприклад, договором поставки, гарантійним листом від постачальника). Вимога суперечить принципу добросовісної конкуренції. ч. 4 ст. 5 Закону; рішення АМКУ №6034-р/пк-пз від 28.04.2021
3 Довідка з банку про відсутність кредитної заборгованості та довідка про відкриття рахунку (строком не старше 30 днів) Такі документи не підтверджують фінансову спроможність і не передбачені законом. Встановлюють додаткові, необґрунтовані бар’єри для учасників. ст. 16, ч. 3 ст. 22 Закону; рішення АМКУ №12452-р/пк-пз від 06.11.2020
4 Примітка у Додатку 3 – вимога додаткових підтверджень компетентності органів сертифікації Учасників змушують надавати зайві документи, які не передбачені ДСТУ та не впливають на якість товару. Фактично створюється надмірний бюрократичний бар’єр. ч. 4 ст. 5 Закону; рішення АМКУ №17050-р/пк-пз від 29.12.2020
5 Вимоги до індексів шкідливості (0 балів за шкірно-подразнюючу, сенсибілізуючу дію, токсичність; відсутність сальмонели у 10 г) Такі випробування не передбачені профільними стандартами (ДСТУ 8862:2019 та ДСТУ 4266:2022 для туалетного паперу та рушників тощо). Це є вимогою «понад стандарт», яка звужує конкуренцію. ст. 23 Закону (технічні специфікації формуються на основі національних стандартів)
6 Вимоги до тари/упаковки (поліетилен/картон, навантаження ?7 кг, призначення – тільки для пакування туалетного паперу/рушників) Умови виходять за межі предмета закупівлі. Обмеження щодо матеріалу та навантаження не передбачені ДСТУ, створюють бар’єри для еквівалентів. ч. 4 ст. 5 Закону
7 Посилання на конкретні торговельні марки – «Wellis», «Обухів» Використання конкретних ТМ без можливості належного опису еквівалента прямо заборонено законом. Продукція цих ТМ виробляється за ДСТУ (8862:2019, ДСТУ 4266:2022), а тому додаткові вимоги безпідставні. ч. 4 ст. 23 Закону; рішення АМКУ №11305-р/пк-пз від 10.08.2021
Вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Хоча, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В той же час, відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг», та які порушують правові норми, визначення ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови та вимоги шляхом внесення змін до Документації у відповідності до обставин та пунктів, викладених у даній Скарзі або за неможливості виправити допущені порушення, відмінити / скасувати процедуру закупівлі
Автор:
42227163, ТОВ "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ"
08130, Україна, Київська область, Бучанський р-н, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, будинок 4Б, кабінет 210