Звернення:
За тендером : Рекламні та маркетингові послуги за кодом CPV за ДК 021:2015-79340000-9 (оплата інформаційних послуг, у тому числі з виготовлення та розміщення інформаційної продукції, послуг із розміщення інформації в засобах масової інформації - публікація судових оголошень на сторінках газети для місцевих загальних судів м. Харкова та Харківської області)
Тема:
Звернення за роз'ясненням щодо тендерної документації та іі приведення до вимог закупівельного законодавства.
Зміст:
Під час аналізу тендерної документації на закупівлю за предметом Рекламні та маркетингові послуги за кодом CPV за ДК 021:2015-79340000-9 (оплата інформаційних послуг, у тому числі з виготовлення та розміщення інформаційної продукції, послуг із розміщення інформації в засобах масової інформації - публікація судових оголошень на сторінках газети для місцевих загальних судів м. Харкова та Харківської області), затвердженою рішенням уповноваженої особи від 18.08.2025 № 01-69/44-25 (далі – Тендерна документація) виявлено порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Додатком 3 до Тендерної документації передбачається укладання договору між Замовником та РЕДАКЦІЄЮ, що суперечить Закону, Особливостям та принципам здійснення публічних закупівель, у тому числі недискримінації учасників та рівному ставлення до них.
Водночас, пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей.
Так, частиною першою статті 901 Цивільного кодексу України визначено, що за договором про надання послуг одна сторона (ВИКОНАВЕЦЬ) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
З наведеного вбачається, що законодавством встановлено, що договір про надання послуг укладається між замовником та ВИКОНАВЦЕМ, а аж ніяк не РЕДАКЦІЄЮ.
З огляду на попередній досвід замовника у здійсненні ідентичних за предметом закупівель, складається враження, що Територіальне управління Державної судової адміністрації України у Харківській області визначає конкретного виконавця послуг наперед (ДП «Редакція газети «Урядовий кур’єр»), чим фактично нівелює конкурентний характер закупівлі.
Отже, враховуючи вищевикладене керуючись пунктом 54 Особливостей просимо надати роз’яснення щодо Тендерної документації, а саме чим обумовлена необхідність визначення стороною договору «РЕДАКЦІЮ», а не «Виконавця», як того вимагає Цивільний кодекс України?
У випадку відсутності належного обґрунтування, просимо привести Тендерну документацію у відповідність до вимог закупівельного законодавства шляхом внесення відповідних змін та викладення тендерної документації у новій редакції.
Дата оприлюднення звернення:
19.08.2025 23:00