Закупівля код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень (аварійний) в ліцеї №143 Оболонського району м. Києва, вул. Богатирська, 2-Б) від Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації.
код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень (аварійний) в ліцеї №143 Оболонського району м. Києва, вул. Богатирська, 2-Б)
роботи
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень (аварійний) в ліцеї №143 Оболонського району м. Києва, вул. Богатирська, 2-Б)
Очікувана вартість
2 947 154 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
14735,77
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
22.09.2025 13:44
Позиція
Опис предмета закупівлі
код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень (аварійний) в ліцеї №143 Оболонського району м. Києва, вул. Богатирська, 2-Б)
Заповнена довідка у формі, викладеній у Таблиці 6 Додатку № 5 ТД на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом уповноваженої особи Учасника у формі, наведеній нижче, що містить інформацію про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів (заповнюється учасником відповідно до предмету, що закуповується).
Примітка: під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір з аналогічними видами робіт/наданих послуг за своїм складом, виконаний в повному обсязі. Вказані роботи/надані послуги можуть бути в складі одного або декількох договорів.
Аналогічний договір – договір, який повністю відповідає наступним вимогам:
- укладений між сторонами, предметом закупівлі якого є предмет закупівлі даних торгів;
- сторонами визначена ціна договору;
- сторонами встановлений строк дії договору;
На підтвердження виконання аналогічного договору надається:
- копія, завірена належним чином повністю виконаного аналогічного договору.
Аналогічний договір має бути наданий від підприємства, установи, організації, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів. Разом із аналогічним договором на підтвердження його виконання учасники зобов’язані надати акти виконаних робіт/наданних послуг. У тому числі, надаються додаткові угоди до зазначених договорів, що засвідчують зміну істотних умов зобов’язань.
- лист-відгук по наданій копії договору з підписом та відтиском печатки замовника (-ів) послуг по договору із зазначенням номеру, дати договору та назви предмету договору (по кожному аналогічному договору).
Примітка: Документи надаються без зазначення даних, що можуть містити в собі ознаки порушення норм Закону України «Про захист персональних даних».
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.08.2025 14:19
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.08.2025 14:19
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.08.2025 14:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.08.2025 14:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.08.2025 14:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Department for Education of Obolon District State Administration in Kyiv
Повна назва
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Department for Education of Obolon District State Administration in Kyiv
Поштовий індекс
04211
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
Адреса
ВУЛИЦЯ ЙОРДАНСЬКА, будинок 11-А
код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень (аварійний) в ліцеї №143 Оболонського району м. Києва, вул. Богатирська, 2-Б)
Тендер:
UA-2025-08-18-006816-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-08-18-006816-a.b1
Дата:
29.08.2025 18:33
Стан:
Порушення усунуто
скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник) вважає умови Закупівлі викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України та принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою.
Згідно розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Документації встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі з відповідною технічною специфікацією (відповідно до Табл. № 2 Додатку № 1 та Додатку № 2 до ТД).
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, а саме:
2. У відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва у роздрукованому та відсканованому вигляді:
- договірна ціна з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (договірна ціна є твердою).
- зведений кошторис;
- локальні кошториси, в тому числі і на устаткування та перелік локальних кошторисів (у разі необхідності);
- відомість ресурсів;
- розрахунок величини адміністративних витрат;
- розрахунок очікуваного прибутку;
- кошторисну документацію обмінний файл .bdd (.bds) або .imd (.ims);
- календарний графік виконання робіт;
Тендерні пропозиції повинні узгоджуватися із технічним завданням (Додаток 2).
Скаржник не може надати у складі пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі з відповідною технічною специфікацією (а саме Відомість ресурсів об'єкта будівництва згідно Додатку № 2 до ТД), враховуючи наступне.
Відомість ресурсів об'єкта будівництва згідно Додатку 2 до Документації містить такі показники із чітко визначеною кількістю Витратами труда, Будівельні машини і механізми, Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат та Енергоносiї машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат:
№
Ч.ч Найменування Одиниця
виміру Кількість
1 Витрати труда робітників-будівельників люд.год 5785,47
5 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та
обслуговуванням машин люд.год 4,73
7 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та
обслуговуванням автотранспорту при перевезенні ґрунту и
будівельного сміття люд.год 8,29
9.1 Витрати труда робітників, заробітна плата яких
враховується.в складі:
загальновиробничих витрат люд.год
695,79
Разом кошторисна трудомісткість люд.год
6494,28
10 Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння,
тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 5 м3/хв маш. год 4,07675
12 Пилка дискова електрична маш. год
104,3362054
13 Дрилі електричні маш. год
84,59874882
14 Вібратори поверхневі маш. год 2,1611688
15 Машини мозаїчно-шліфувальні маш. год 167,2512
16 Фарборозпилювачі ручні маш. год 105,0116484
17 Перфоратори електричні маш. год 0,7200816
19 Станок для різання керамічної плитки маш. год 136,98432
49 Електроенергія кВт-год 172,6717
50 Мастильні матеріали кг 1,6941
Також у розділах «ІІ. Будівельні машини і механізми», «Будівельні машини враховані в складі загальновиробничих витрат» Відомість ресурсів об'єкта будівництва згідно додатку 2 до Документації, Замовником вказано конкретні назву та кількість машино-годин. При цьому, однаковий перелік робіт можливо виконати із застосуванням різних будівельних машин та механізмів. Варто врахувати, що у разі застосування інших машин та механізмів змінюються показники витрат труда зазначених, машино годин та енергоносіїв у відомостях ресурсі.
Згідно п.5.8 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі – Настанова), вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Тобто витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин буде іншою, не такою як встановив Замовник. Витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі загальновиробничих витрат – не враховуються, що також відображено у розрахованій нами підсумковій відомість ресурсів, що додається.
Згідно п.5.9. Настанови, при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Скаржник може використовувати інші будівельні машини і механізми які має, проте відмінні від тих, що вказані Замовником у Відомість ресурсів об'єкта будівництва.
Таким чином, параметри Скаржника (Витратами труда, Будівельні машини і механізми, Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат та Енергоносiї машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат) не будуть відповідати параметрам Замовника зазначеним у Відомість ресурсів об'єкта будівництва, при цьому склад та обсяг робіт зазначені в Дефектному акті, а також Будівельні матеріали, вироби і комплекти залишиться не змінним, але такі невідповідності можуть призвести до відхилення пропозиції Скаржника, що вважаємо дискримінаційним.
Зазначаємо, що створити кошторисні розрахунки одночасно саме з такою кількістю витрат людино-годин, машино-годин та електроносіїв, яку вказав Замовник, є неможливим. Існує більше 10 мільйонів комбінацій, щоб створити відомість ресурсів саме з такими числовими показниками.
В кошторисі можливо змінювати параметри:
1. Заробітна плата
2. Числові параметри до витрат ресурсів. Прийняте значення можна задавати будь-яке, при цьому можна задавати і по 5 – 8 знаків після коми. Таких коефіцієнтів 7 штук (Н1, Н5, Н-6, Н-14 – Н-16, Н-32). Можна змінювати лише один коефіцієнт, можна змінити 2, 3, 4 коефіцієнта, задати значення з п’ятьма цифрами після коми.
3. Числові коефіцієнти до витрат труда робітників.
4. Також можна змінити інші статті та числові параметри.
Можна змінювати одночасно статті по різним витратам.
Таким чином Скаржник намагається донести до Комісії, що Замовник самостійно створив певну будову, у якій сам вказав та ввів необхідні параметри і коефіцієнти і створив будову в АВК і отримав вихідні дані витрат, які надав учасникам. Підібрати комбінацію коефіцієнтів, які ввів замовник при створенні будови в АВК скаржником є неможливим, так як згідно описаного вище і кількості можливої зміни коефіцієнтів в будові існує більше 10 мільйонів комбінацій. Створити кошториси і підібрати комбінацію коефіцієнтів саме з такою кількістю труда, машино-годин та енергоносіїв, які наведені Замовником є неможливим. Замовник добре це розуміє і саме з цією метою була надана Відомість ресурсів об'єкта будівництва з Витратами труда, Будівельні машини і механізми, Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат та Енергоносiї машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат. Надати кошторисні розрахунки саме з такими кількісними витратами зможе тільки Учасник, у якого є оригінал кошторисів в АВК заданих Замовником. Інші Учасники та Скаржник просто фізично не зможуть надати їх.
Також додатково Скаржник хоче зазначити, що вимагаючи саме таку кількість Витрат труда, Будівельні машини і механізми, Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат та Енергоносiї машин, врахованих в складi загальновиробничих витра Скаржника, загальновиробничих витрат, трудомісткості, Замовник обмежує Скаржника та інших Учасників у своїй господарській діяльності, обмежує Скаржника на покращення технології виконання робіт (надання послуг), модернізації підходу до техніки виконання вимірювань, впровадження новітніх приладів і технологій. Скаржник може виконувати роботу на новітніх приладах, які скорочують час виконання робіт, трудомісткість. Скаржник має на меті вдосконалювати своє виробництво, мати конкурентну перевагу та досягати економії витрат. Скаржник має право самостійно визначати свої витрати і бути незалежним суб’єктом підприємницької діяльності. Замовник цього не враховує, обмежує Скаржника в економії, в перевазі у ціні на роботи. Замовник таким чином не надає права економії коштів, не створює конкуренцію. Якщо по логіці Замовника витратна частина у кошторисах повинна у всіх Учасників бути однакова, то ціна в Учасників теж буде однакова і буде дорівнювати сумі закупівлі. А це неможливо.
Скаржник зазначає, що при складанні кошторису для виконання робіт буде застосовуватись орендована техніка (Договір оренди додається). Це об’єктивно змінює показники у відомості ресурсів об'єкта будівництва. Вказані зміни відображені у Таблиці відмінностей:
Відомість ресурсів об'єкта будівництва Замовника Відомість ресурсів об'єкта будівництва Скаржника
№
Ч.ч Найменування Одиниця
виміру Кількість Найменування Одиниця
виміру Кількість
1 Витрати труда робітників-будівельників люд.год 5785,47 Витрати труда робітників-будівельників люд.год 5834,67
5 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та
обслуговуванням машин люд.год 4,73 Витрати труда робітників, зайнятих
керуванням та обслуговуванням машин - -
7 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та
обслуговуванням автотранспорту при перевезенні ґрунту и
будівельного сміття люд.год 8,29 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та
обслуговуванням автотранспорту при перевезенні ґрунту и
будівельного сміття люд.год 8,29
9.1 Витрати труда робітників, заробітна плата яких
враховується.в складі:
загальновиробничих витрат люд.год
695,79 Витрати труда робітників, заробітна плата яких
враховується.в складі:
загальновиробничих витрат люд.год
701,14
Разом кошторисна трудомісткість люд.год
6494,28 Разом кошторисна трудомісткість люд.год
6544,1
10 Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння,
тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 5 м3/хв маш. год 4,07675 Компресори пересувні з двигуном
внутрішнього згорання тиск до 686 кПа (7
ат),подача 5 ,25 м3/хв: Yonos МАХО
маш. год 4,68826
12 Пилка дискова електрична маш. год
104,3362054 Кутова шліфувальна машина дворучна GA
9050,2200Вт, D230 маш. год
104,2697916
13 Дрилі електричні маш. год
84,59874882 Дриль електрична Nowa WI 800jl маш. год
85,52772162
14 Вібратори поверхневі маш. год 2,1611688 Вібратор для бетону Lumag LFR 15E маш. год 2,139228
15 Машини мозаїчно-шліфувальні маш. год 167,2512 Мозаїчно-шліфувальна машина СО-199 маш. год 192,33888
16 Фарборозпилювачі ручні маш. год 105,0116484 Агрегати фарбувальні з пневматичним
розпилюванням для фарбування
фасадівбудівель, продуктивність 500 м3/год
AEROPRO RP8623N маш. год 103,789968
17 Перфоратори електричні маш. год 0,7200816 Перфоратор Machtz MRH-1650B маш. год 0,7171584
19 Станок для різання керамічної плитки маш. год 136,98432 "Станок для різання керамічної плитки Hoff
SN-1000 GERMANY" маш. год 134,84394
49 Електроенергія кВт-год 172,6717 Електроенергія
кВт-год
183,0574
50 Мастильні матеріали кг 1,6941 Мастильні матеріали
кг
1,9448
Таким чином, при використанні орендованої техніки наш розрахунок відрізняється від відомості ресурсів Замовника виключно за кількісними показниками ресурсів, але не за їх видами. При цьому назви будівельних матеріалів та видів робіт у кошторисі Скаржника залишаються тотожними (як доказ надаємо Дефектний акт та Відомість ресурсів об'єкта будівництва Скаржника з усіма іншими розрахунками), відмінність стосується лише кількості ресурсів, що є прямим наслідком застосування орендованої техніки та відповідної методики розрахунків як зазначалось вище. Встановлення Замовником у Відомість ресурсів об'єкта будівництва Додатку № 2 до тендерної документації розділів Витрат труда, Будівельні машини і механізми, Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат та Енергоносiї машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат фіксованих та незмінних показників є дискримінаційною вимогою, оскільки порушує принципи Закону України «Про публічні закупівлі», а саме ч. 4 ст. 5 – заборону встановлювати дискримінаційні умови та обмежувати конкуренцію. Суперечить ч. 2 ст. 22 Закону, яка зобов’язує Замовника формувати тендерну документацію у спосіб, що забезпечує рівні умови для всіх учасників. Обмежує можливість учасників застосовувати альтернативні економічно обґрунтовані підходи до організації робіт, що фактично звужує конкуренцію та призводить до штучного обмеження потенційного кола учасників.
Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації шляхом видалення із Відомість ресурсів об'єкта будівництва Додатку № 2 до тендерної документації розділів Витрат труда, Будівельні машини і механізми, Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат та Енергоносiї машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат.
Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації шляхом видалення із Відомість ресурсів об'єкта будівництва Додатку № 2 до тендерної документації розділів Витрат труда, Будівельні машини і механізми, Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат та Енергоносiї машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат.
Скаржник зазначає, що при складанні кошторису для виконання робіт буде застосовуватись орендована техніка (Договір оренди додається). Це об’єктивно змінює показники у відомості ресурсів об'єкта будівництва. Вказані зміни відображені у Таблиці відмінностей
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з Особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень (аварійний) в ліцеї №143 Оболонського району м. Києва, вул. Богатирська, 2-Б) (ДК 021:2015 – 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»).
ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» 29 серпня 2025 року подало через електронну систему закупівель Скаргу № 001709-a від 29.08.2025 року (далі – Скарга), № закупівлі: UA-2025-08-18-006816-a Закупівля на prozorro.gov.ua.
Відповідно до ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Скаржник має право відкликати власну скаргу до моменту внесення її до реєстру та зміни статусу на «очікує розгляду» чи «прийнято до розгляду».
Оскільки на даний момент Скарга ще не розглянута та не внесена до реєстру рішень Органу оскарження, просимо вважати її відкликаною.
01-09-25 о 15:28:57 Скаржником через електронний майданчик було додано файл, в якому зазначається, ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» 29 серпня 2025 року подало через електронну систему закупівель Скаргу № 001709-a від 29.08.2025 року (далі – Скарга), № закупівлі: UA-2025-08-18-006816-a Закупівля на prozorro.gov.ua. Відповідно до ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Скаржник має право відкликати власну скаргу до моменту внесення її до реєстру та зміни статусу на «очікує розгляду» чи «прийнято до розгляду». Оскільки на даний момент Скарга ще не розглянута та не внесена до реєстру рішень Органу оскарження, просимо вважати її відкликаною.
Скаржник зазначає, що відповідно до додатку Таблиця 2 Інші документи, що вимагаються замовником пункту 2 Дозвільні документи на право здійснення діяльності у визначеній сфері підпункту 2.1 Тендерної документації: «Копія ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України на право здійснення будівельної діяльності відповідно до предмету закупівлі та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та діюча на весь період виконання робіт (клас наслідків СС2)».
24 лютого 2022 року по всій території України запроваджено воєнний стан. Воєнний стан запроваджений Указом Президента України № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» (далі Указ № 64), який затверджений Верховною Радою України. Таке рішення ухвалено у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони відповідно до українського законодавства Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні” Кабінет Міністрів України затвердив Постанову від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови установлено, що: 1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці). Послуги, щодо яких оголошена дана закупівля не відносяться до додатку 2 Постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314, тому Учасник має законодавче право здійснювати свою діяльність відповідно до Декларації про провадження господарської діяльності. Тобто відповідно даної постанови від 18 березня 2022 р. № 314 у період воєнного стану діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, провадиться на підставі Декларації про провадження господарської діяльності. Наше підприємство має дозвільні документи для виконання робіт цієї закупівлі у відповідності до вимог чинного законодавства. Але за чинної редакції вимог тендерної документації прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають «ліцензії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що видана учаснику та є чинною станом на дату подання пропозиції», що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників, які мають достатній рівень кваліфікації для реального виконання робіт по предмету закупівлі, але не відповідають надмірним та дискримінаційним вимогам замовника.
Також Скаржник надає лист Державної інспекції архітектури та містобудування України від 19.08.2025 р. № 4208/11/13-25 наступного змісту:
«Державною інспекцією архітектури та містобудування України розглянуто лист ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» (код ЄДРПОУ 45795996) від 15.08.2025 № 64/05-1, що зареєстрований 18.08.2025 за № 10676/07-25, щодо підтвердження відомостей про наявність декларації в переліку поданих декларацій та в межах компетенції повідомляється таке. Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (далі – Постанова № 314). Відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови № 314 установлено, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі – декларація). Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг ведуть та розміщують на своїх офіційних веб-сайтах переліки поданих декларацій. В переліку поданих декларацій про провадження господарської діяльності наявна інформація щодо декларації ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ»» (код ЄДРПОУ 45795996 ) від 28.05.2025 № 119437/25. Перелік поданих декларацій розміщений на офіційному веб-сайті ДІАМ за посиланням:https://diam.gov.ua/servis/perelik-deklaracij-vid-subyektiv gospodaryuvannya-dlya-nabuttya-prava-na-provadzhennya-gospodarskoyi diyalnosti-v-budivnictvi.»
Таким чином, у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. Тобто під час воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися шляхом подання декларації, яка на період воєнного стану замінює ліцензію на будівництво. Враховуючи викладене та зазначені вище умови Документації, Замовник порушує вимоги Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель, визначені Законом, а саме - недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Просимо привести вимоги тендерної документації у відповідність до законодавства та внести зміни до додатку Таблиця 2 Інші документи, що вимагаються замовником пункту 2 Дозвільні документи на право здійснення діяльності у визначеній сфері підпункту 2.1 Тендерної документації та допустити можливість Учаснику підтвердження провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів на підставі декларації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з Особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень (аварійний) в ліцеї №143 Оболонського району м. Києва, вул. Богатирська, 2-Б) (ДК 021:2015 – 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»).
01-09-25 о 15:28:57 Скаржником через електронний майданчик було додано файл, в якому зазначається, ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» 29 серпня 2025 року подало через електронну систему закупівель Скаргу № 001709-a від 29.08.2025 року (далі – Скарга), № закупівлі: UA-2025-08-18-006816-a Закупівля на prozorro.gov.ua. Відповідно до ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Скаржник має право відкликати власну скаргу до моменту внесення її до реєстру та зміни статусу на «очікує розгляду» чи «прийнято до розгляду». Оскільки на даний момент Скарга ще не розглянута та не внесена до реєстру рішень Органу оскарження, просимо вважати її відкликаною.
3. Відповідно до Додатку 1 Таблиця 2 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) видані управлінням статистики в поточному році (види економічної діяльності учасника мають відповідати технічним, якісним та іншим характеристикам предмету закупівлі).
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Інформація з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що зазначені вище умови Документації не узгоджуються з вимогами Закону і Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 30.07.2025 № 13000-р/пк-пз (далі – Рішення 13000).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 5, 18 Закону та Особливостями,-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з Особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень (аварійний) в ліцеї №143 Оболонського району м. Києва, вул. Богатирська, 2-Б) (ДК 021:2015 – 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»).
01-09-25 о 15:28:57 Скаржником через електронний майданчик було додано файл, в якому зазначається, ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» 29 серпня 2025 року подало через електронну систему закупівель Скаргу № 001709-a від 29.08.2025 року (далі – Скарга), № закупівлі: UA-2025-08-18-006816-a Закупівля на prozorro.gov.ua. Відповідно до ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Скаржник має право відкликати власну скаргу до моменту внесення її до реєстру та зміни статусу на «очікує розгляду» чи «прийнято до розгляду». Оскільки на даний момент Скарга ще не розглянута та не внесена до реєстру рішень Органу оскарження, просимо вважати її відкликаною.