Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця процедури закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затверджене протоколом уповноваженої особи військової частини А4576 (далі – Замовник), пропозицію учасника спрощеної закупівлі приватного малого підприємства «ОУПЕН СИСТЕМ» (далі – ПМП «ОУПЕН СИСТЕМ»), вимогу про усунення невідповідностей до 26.08.2025, протокольне рішення уповноваженої особи військової частини А4576 від 26.08.2025 № 114, повідомлення про намір укласти договір від 26.08.2025, договір про закупівлю товарів від 08.09.2025 № 226 на суму 1 189 000,00 грн, укладений між Замовником та ПМП «ОУПЕН СИСТЕМ» (далі – Договір про закупівлю), пояснення надані Замовником 03.09.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі ПМП «ОУПЕН СИСТЕМ» установлено наступне.
Згідно із підпунктом 3.1 «Вимоги до учасника» Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до оголошення (далі – Додаток 2 до оголошення), Замовником зазначено, що: «Для підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі учасник у складі пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1».
У складі пропозиції учасника закупівлі ПМП «ОУПЕН СИСТЕМ» надано Інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі у формі Таблиці 1, наведеної Замовником у Додатку 2 до оголошення (далі – Технічна специфікація).
Однак у наданій учасником ПМП «ОУПЕН СИСТЕМ» технічній специфікації відсутні відомості щодо технічних характеристик товару та його комплектації.
Згідно з інформацією оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовник, виявивши невідповідність у документах, подання яких передбачалося документацією для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель, 25.08.2025 оприлюднив повідомлення з вимогою усунути невідповідності, зокрема: «на виконання п.3.1. Вимоги до учасника Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі надати інформацію про технічні характеристики товару у встановленій вказаним пунктом формі з зазначенням раніше наданих технічних характеристик товару. Попередити учасника, що в разі зазначення у наданій учасником інформації у встановленій оголошенням формі інших характеристик товару ніж ті, що були попередньо надані - учасника буде дискваліфіковано, а його пропозицію відхилено».
Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості № 1178).
Згідно з пунктом 43 Особливостей № 1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином, на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275 Замовник оприлюднив вимогу про усунення невідповідності учаснику ПМП «ОУПЕН СИСТЕМ» в пропозиції якого відсутня інформації про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі.
На запит Держаудитслужби від 02.09.2025 Замовником 03.09.2025 через електронну систему закупівель надано відповідь, що не спростовує суті встановленого порушення.
Крім того, на виконання вищевказаної вимоги учасник ПМП «ОУПЕН СИСТЕМ», через електронну систему закупівель, надав оновлену (виправлену) інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі разом із технічною специфікацією, у таблиці 1 якої зазначено розміри випробувального стенду 1600 х 1000 х 700 мм, що не відповідає розмірам, визначеним у «Специфікації» Додатку 2 до оголошення, а саме: 1100 х 1700 х 670 мм, чим не дотримано вимоги Додатку 2 до оголошення.
Внаслідок вищевказаного, Замовник, на порушення вимог пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону, не відхилив пропозицію учасника ПМП «ОУПЕН СИСТЕМ» як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі, та згідно з протокольним рішенням уповноваженої особи від 26.08.2025 № 114, визнав даного учасника переможцем закупівлі.
Відповідно до пункту 1 частини вісімнадцятої статті 14 Закону, спрощена закупівля автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх пропозицій згідно з частиною тринадцятої статті 14 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ПМП «ОУПЕН СИСТЕМ» установлено порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275, пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця спрощеної закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення встановленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.