Звернення:
За тендером : Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія на потребу 2025 року)
Тема:
Усунення дискримінаційних вимог
Зміст:
Шановний Замовнику!
Ознайомившись із умовами тендерної документації за процедурою закупівлі, звертаємось до Вас щодо необхідності усунення дискримінаційних вимог, які суперечать принципам здійснення публічних закупівель та безпідставно обмежують конкуренцію серед учасників.
Під час аналізу документації виявлено наступні вимоги, які є надмірними та такими, що звужують коло потенційних учасників:
Вимога щодо надання діючого договору про врегулювання небалансів або договору про участь у балансуючій групі (або повідомлень про приєднання до них) з накладеним КЕП.
Така вимога є необґрунтованою, оскільки: Замовник вимагає документи, підписані КЕП третьої сторони (Оператора системи передачі або сторони, відповідальної за баланс), на що учасник не має впливу; відсутність саме такого формату документів із КЕП не свідчить про відсутність у учасника права здійснювати постачання електричної енергії; вимога створює ризик безпідставного відхилення пропозицій учасників через фактор, який від них не залежить.
Вимога надати договори з Оператором ринку про купівлю-продаж електроенергії на РДН та ВДР у електронному вигляді з накладеними КЕП.
Вважаємо цю умову дискримінаційною, оскільки: договори з Оператором ринку є типовими та укладаються всіма учасниками ринку, однак вимога надати їх саме з КЕП Оператора створює додаткову залежність від третьої сторони; учасник не може примусити Оператора ринку надати чи підписати копії документів у форматі, який вимагає Замовник.
Вимога довідки (листа) від НЕК «Укренерго» або сторони, відповідальної за баланс, про відсутність заборгованості за небаланси з накладеним КЕП.
Зазначена вимога є надмірною, адже: учасник не має впливу на те, коли і в якому вигляді третя сторона видасть довідку та накладе КЕП; відсутність такої довідки з КЕП не свідчить про наявність заборгованості; вимога ставить участь у закупівлі в залежність від дій сторонніх організацій, що не відповідає принципам рівної конкуренції.
Вимога надати документи, що підтверджують оплату послуг Оператора ринку (фіксований платіж).
Така умова створює дискримінаційні умови, адже: це господарські документи, які не впливають на якість виконання предмета закупівлі; Замовник вимагає підтвердження у форматі, залежному від третьої сторони (Оператора ринку), чим безпідставно обмежує участь.
Вимога щодо акта звірки або інформації від НЕК «Укренерго» про відсутність заборгованості за договором надання послуг з передачі з накладеним КЕП.
Подібна вимога є зайвою, оскільки: учасник не може впливати на строки та порядок надання таких документів із КЕП від НЕК «Укренерго»; відсутність такого акта із КЕП не свідчить про наявність заборгованості; вимога фактично перекладає на учасника обов’язок отримувати документи від сторонньої організації, що не передбачено законом.
Вимога довідки від оператора системи розподілу про відсутність заборгованості за договором про надання послуг з розподілу з накладеним КЕП.
Ця умова створює необґрунтовані перешкоди, адже: учасник не може впливати на порядок видачі таких довідок ОСР; наявність чи відсутність КЕП на довідці не впливає на право учасника постачати електроенергію; вимога фактично обмежує доступ до закупівлі через дії третіх осіб.
У тендерній документації передбачено обов’язкове подання реєстру документів з зазначенням назви документа, файлу, дати, реєстраційного індексу та адресата. Вважаємо таку вимогу надмірною та недоцільною з наступних причин: Необґрунтована трудомісткість.
Підготовка такого реєстру потребує додаткового часу та ресурсів від учасника, при цьому ця інформація не впливає на якість або зміст пропозиції і не є критичною для оцінки предмета закупівлі.
Дублювання вже наявної інформації. Всі документи учасника завантажуються у систему електронних закупівель (Prozorro), де автоматично відображаються назва файлу, дата завантаження та КЕП. Тобто система вже забезпечує повну ідентифікацію документів, а складання додаткового реєстру є зайвим формалізмом.
Відсутність впливу на результат закупівлі. Реєстр не додає жодної нової інформації, що впливала б на оцінку кваліфікації учасника або на якість пропозиції. Його наявність або відсутність не змінює предмет закупівлі та не підвищує прозорість процесу.
Недоцільність для учасників та замовника. Складання реєстру створює додаткові адміністративні кроки для учасників, а перевірка такого реєстру замовником потребує додаткового часу, що не сприяє ефективності проведення закупівлі.
Таким чином, перелічені вимоги є надмірними, дублюють функції державних органів або покладають на учасників обов’язки отримання документів від третіх сторін у форматі з КЕП, що не підлягає їх контролю. Це суттєво обмежує конкуренцію, що суперечить принципам відкритості, прозорості та недискримінації, визначеним статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», наполягаємо на внесенні змін до тендерної документації шляхом виключення зазначених дискримінаційних вимог.
У разі невнесення відповідних змін залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та законних інтересів у сфері публічних закупівель.
Дата оприлюднення звернення:
19.08.2025 12:20