Закупівля Послуги на створення науково-технічної продукції "Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області" від ВІДДІЛ АРХІТЕКТУРИ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА СИНЮХИНО-БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ.
Послуги на створення науково-технічної продукції "Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області"
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Послуги на створення науково-технічної продукції "Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області"
Очікувана вартість
5 500 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
55000,0
1 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
165 000
Аукціон
Cтарт аукціону
26.08.2025 13:31
Позиція
Опис предмета закупівлі
Послуги на створення науково-технічної продукції "Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області"
Код ДК 021:2015
71410000-5 -
Послуги у сфері містобудування
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
20.12.2026 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата наданих послуг здійснюється за фактом їх надання після підписання сторонами відповідного акту прийому-передачі наданих послуг, протягом 30-ти календарних днів з дня його підписання. Фінансування надання послуг залежить від реального надходження коштів з бюджету. Сума зобов’язань за договором підлягає коригуванню у разі змін бюджетних призначень на відповідний рік та оформлюється додатковою угодою зі складанням уточненого плану фінансування.
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.08.2025 11:34
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Довідка, яка містить інформацію про наявність працівників(а), посаду, освіту, та реквізити документу, що підтверджує отримання указаної освіти, досвід роботи та кваліфікацію працівників(а), необхідних(ого) для постачання предмета закупівлі
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.08.2025 11:34
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) необхідно надати: 3.1. довідку (в довільній формі) за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника про виконання аналогічного/-их за предметом закупівлі договору/-ів. Інформаційна довідка про досвід виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі повинна обов’язково містити інформацію про: найменування замовника і його місцезнаходження; предмет договору; термін виконання робіт/послуг, початок, завершення (рік, місяць); ПІБ, посада та телефон контактної особи замовника; 3.2. договори, що включають: - не менше 1 договору на кожен з наступних видів робіт: не менше 1 договору на розроблення комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних та/або - не менше 1 договору на кожен з наступних видів робіт: не менше 1 договору на виконання землевпорядних робіт (схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці та/або території відповідної територіальної громади; проект землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів відповідної територіальної громади; плани земельно-господарського устрою території населених пунктів відповідної територіальної громади; проекти землеустрою щодо впорядкування територій для містобудівних потреб), не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (схема планування території району або його частини, схема планування території громади), не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (генеральний план населеного пункту), не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних. Учасник може надавати комплексні договори, які поєднують декілька або всі предмети договорів (роботи з розроблення містобудівної документації, роботи з розроблення документації із землеустрою, роботи з формування та передачі геопросторових даних у форматах згідно з Додатком 2 до тендерної документації). Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копії договорів з додатками та копії актів виконаних робіт (наданих послуг) або інших документів, що передбачені договором, які підтверджують виконання цього договору. Виконання аналогічного договору вживається у значенні як належне виконання договірних зобов’язань у повному обсязі згідно з умовами договору та додаткових угод з дотриманням вимог щодо якості, строків виконання робіт тощо, за умови прийняття виконаних робіт замовником.
На підтвердження фінансової спроможності Учасник має надати: копію форми №1 “Баланс” за звітний період 2024 рік з відміткою органів статистики або іншого уповноваженого на те органу, а в разі якщо документ подається в електронному вигляді, з документом, що підтверджує подачу даного балансу, фізична особа – підприємець подає фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва за 2024 рік (у разі, якщо ведення такого документу не передбачено законодавством – пояснювальна записка); копію форми №2 “Звіт про фінансові результати” за звітний період 2024 рік з відміткою органів статистики або іншого уповноваженого на те органу, а в разі якщо документ подається в електронному вигляді, з документом, що підтверджує подачу даного, для фізичних осіб (підприємців) - фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва або копію декларації про одержані доходи за 2024 рік (які перебувають на загальній системі оподаткування) або копія звіту по єдиному податку за 2024 рік (які перебувають на спрощеній системі оподаткування), а в разі якщо документ подається в електронному вигляді, з документом, що підтверджує подачу даної звітності (у разі, якщо ведення такого документу не передбачено законодавством – пояснювальна записка). На підтвердження фінансової спроможності Учасник надає фінансову звітність за 2024 рік згідно Розділу ІІ. Склад та елементи фінансової звітності Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013. Учасник повинен надати оригінал або нотаріально завірену копію довідки з всіх обслуговуючих банків про наявність відкритих рахунку(-ків) в учасника і відсутність простроченої заборгованості за кредитами (мають бути видані в 2025 році). У випадку якщо учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист-роз’яснення з відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти. Ті учасники, що працюють менше одного року надають документи на підтвердження фінансової спроможності за період роботи (з дня державної реєстрації створення Учасника і до дня оголошення цієї процедури закупівлі включно). Учасники, які почали свою діяльність після останнього завершального звітного періоду для складання фінансової звітності та складають проміжну фінансову звітність, яка охоплює відповідний період (І квартал, перше півріччя, дев’ять місяців), мають надати передбачену вище фінансову звітність за кожний завершальний звітний період, встановлений для подання такої проміжної фінансової звітності, для якого встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув. У випадку, якщо Учасником на законних підставах не складається чи не складалася уся частина передбаченої цією документацією для такого Учасника фінансової звітності, Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції лист із відповідними поясненнями, обґрунтованими належними посиланнями на відповідні нормативно-правові акти. Учасник вважатиметься таким, що відповідає встановленому цією документацією кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», якщо, згідно з поданою Учасником у складі своєї тендерної пропозиції фінансовою звітністю, як зазначено вище, Учасником підтверджено відповідність усім перерахованим нижче вимогам, а саме: Обсяг річного доходу (виручки) учасника, відображена у Звіті про фінансові результати Учасника (форма №2) за 2024 рік є не меншою ніж 100% очікуваної вартості цієї закупівлі. Замовник не вимагає надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
15.08.2025 11:34
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації та оголошенні про закупівлю.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.08.2025 11:34
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.08.2025 11:34
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.08.2025 11:34
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.08.2025 11:34
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.08.2025 11:34
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
ВІДДІЛ АРХІТЕКТУРИ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА СИНЮХИНО-БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
Поштовий індекс
55243
Країна
Україна
Область або регіон
Миколаївська область
Населений пункт
Первомайський р-н, село Синюхин Брід
Адреса
вул. Центральна, будинок 14
Послуги на створення науково-технічної продукції "Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області"
Тендер:
UA-2025-08-15-003881-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-08-15-003881-a.a1
Дата:
18.08.2025 18:29
Стан:
Прийнято до розгляду
СКАРГА
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
ВІДДІЛ АРХІТЕКТУРИ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА СИНЮХИНО-БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: «Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області» ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування», відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (протокол №4 від 15.08.2025 року), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРХІЗЕМ КИЇВ» (далі – Скаржника) у процедурі закупівлі послуг «Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області» ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування».
Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов у завданні на розроблення комплексного плану.
1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до пункту 3 додатку 1 ТД зазначено наступне:
«На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) необхідно надати:
3.1. довідку (в довільній формі) за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника про виконання аналогічного/-их за предметом закупівлі договору/-ів.
Інформаційна довідка про досвід виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі повинна обов’язково містити інформацію про: найменування замовника і його місцезнаходження; предмет договору; термін виконання робіт/послуг, початок, завершення (рік, місяць); ПІБ, посада та телефон контактної особи замовника;
3.2. договори, що включають:
- не менше 1 договору на кожен з наступних видів робіт: не менше 1 договору на розроблення комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних
та/або
- не менше 1 договору на кожен з наступних видів робіт: не менше 1 договору на виконання землевпорядних робіт (схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці та/або території відповідної територіальної громади; проект землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів відповідної територіальної громади; плани земельно-господарського устрою території населених пунктів відповідної територіальної громади; проекти землеустрою щодо впорядкування територій для містобудівних потреб), не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (схема планування території району або його частини, схема планування території громади), не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (генеральний план населеного пункту), не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних.
Учасник може надавати комплексні договори, які поєднують декілька або всі предмети договорів (роботи з розроблення містобудівної документації, роботи з розроблення документації із землеустрою, роботи з формування та передачі геопросторових даних у форматах згідно з Додатком 2 до тендерної документації).
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копії договорів з додатками та копії актів виконаних робіт (наданих послуг) або інших документів, що передбачені договором, які підтверджують виконання цього договору».
Вимоги Тендерної документації щодо надання у складі тендерної пропозиції таких Договорів, як
не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних.
не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (схема планування території району або його частини, схема планування території громади)
не менше 1 договору на виконання землевпорядних робіт, А САМЕ НАСТУПНИХ - (схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці та/або території відповідної територіальної громади; проект землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів відповідної територіальної громади; плани земельно-господарського устрою території населених пунктів відповідної територіальної громади; проекти землеустрою щодо впорядкування територій для містобудівних потреб),
є дискримінаційними, надлишковими та в більшості - не обґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету, з Огляду на наступне.
Відповідно до Оголошення закупівлі предмет визначено: «Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області»». Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:71410000-5: Послуги у сфері містобудування.
24 липня 2020 року був опублікований Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» від 17 червня 2020 року № 711-IX (надалі – «Закон № 711»), яким були внесені зміни до Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності” та деяких інших законодавчих актів. Зокрема даним Законом України: визначається, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них; вводиться нове поняття комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади; визначається, що план зонування території (зонінг) є не окремою містобудівною документацією, а складовою частиною комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту, що визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон.
Вказаний Закон № 711 набрав чинності лише з 24 липня 2021 року.
Тобто до 24.07.2021 року в Україні не було процедури розроблення комплексного плану та жоден із замовників та розробників не мав законодавчо встановленого права розпочати розробку комплексного плану. Таким чином, комплексний план є новелою законодавства у сфері містобудівної діяльності і процедури з його розроблення наразі лише проводяться.
У той же час, відповідно п. 3 ст. 16-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – Закон): «Комплексний план включає планувальні рішення щодо перспективного використання всієї території територіальної громади, а також:
- генеральний план населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади;
- генеральні плани населених пунктів та детальні плани території у межах території територіальної громади, затверджені до прийняття комплексного плану, які відповідно до цієї статті визнані такими, що відповідають вимогам законодавства, узгоджуються з планувальними рішеннями комплексного плану і підлягають включенню до нього;
- генеральні плани населених пунктів у межах території територіальної громади, необхідність розроблення яких встановлена рішенням про затвердження комплексного плану (включаються до складу комплексного плану одночасно з їх затвердженням);
- планувальні рішення генеральних планів інших населених пунктів та детальних планів територій у межах території територіальної громади в обсязі, визначеному Кабінетом Міністрів України;
- детальні плани території у межах території територіальної громади (включаються до складу комплексного плану одночасно з їх затвердженням);
- межі функціональних зон усієї території територіальної громади з вимогами до забудови та ландшафтної організації таких зон (плани зонування територій населених пунктів у межах території територіальної громади розробляються у складі генеральних планів та включаються до складу комплексного плану одночасно із затвердженням відповідних генеральних планів);
- історико-архітектурні опорні плани історичних ареалів населених пунктів, внесених до Списку історичних населених місць України (включаються до складу комплексного плану як невід’ємні складові генеральних планів відповідних населених пунктів)».
Окремо звертаємо увагу, що відповідно до частини 5 статті 161 Закону генеральні плани населених пунктів у межах території територіальної громади деталізують положення комплексного плану та є його невід’ємними складовими. Детальні плани території у межах території територіальної громади деталізують положення генеральних планів населених пунктів, а щодо територій, на які відповідно до цього Закону генеральні плани не розробляються, - комплексного плану. Детальні плани території одночасно з їх затвердженням стають невід’ємними складовими комплексного плану та/або генерального плану населеного пункту.
Генеральні плани населених пунктів, включення до складу комплексного плану або необхідність розроблення яких не передбачено рішенням про затвердження комплексного плану, не розробляються. Планувальні рішення генеральних планів таких населених пунктів включаються до складу комплексного плану в обсязі, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Так, вважаємо, що належним підтвердженням наявності аналогічного досвіду є надання учасниками договорів на розроблення містобудівної документації, оскільки комплексний план є одним із видів містобудівної документації.
Скаржник має успішний досвід розроблення містобудівної документації, зокрема генерального плану населеного пункту, що підтверджуємо Договором №БОЛ/19/01-2 на виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту від 11.06.2019 року роботи з розроблення генерального плану та плану зонування території вказаного у пункті 1.1а нижче населеного пункту (код ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування) - (додаток 1 до Скарги), Договором № 1 від 06.09.2023 року предмет якого «послуги з виготовлення (доопрацювання) проекту містобудівної документації: Генеральний план с. Куцуруб Куцурубської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області, у зв’язку зі збільшенням проектних меж в західному напрямку (ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування)» (додаток 1, 2 до Скарги).
Водночас Замовником додатково до підтвердження аналогічного досвіду з розроблення містобудівної документації вимагається надання щонайменше ще трьох різних договорів із різними предметами, що обмежую Скаржника на участь у Закупівлі.
1.1 Щодо встановленої вимоги Замовника про надання не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних.
Предметом закупівлі є розроблення містобудівної документації – комплексного плану просторового розвитку територіальної громади.
Відповідно до ст. 1 Закону - комплексний план просторового розвитку території територіальної громади - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою.
Водночас «формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних» не відноситься до предмету закупівлі, та є завершальною частиною послуг з розроблення видів містобудівної документації, що підтверджується п. 1 Постанови КМУ від 9 червня 2021 р. № 632, згідно якого:
«1) комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території (далі - документація) розробляється у формі електронного документа, що створюється у вигляді пакета файлів у форматах:
баз геопросторових даних, що передаються у форматі File Geodatabase (GDB), GeoPackage (GPKG) або JavaScript Object Notation (GeoJSON) та у яких міститься повний набір просторових даних та метаданих документації відповідно до структури бази геопросторових даних».
Таким чином, Розробник містобудівної документації здійснює передачу таких даних за будь-яким договором за предметом з розроблення містобудівної документації (генерального плану, детального плану території, комплексного плану просторового розвитку) відповідно до вимог чинного законодавства, тому винесення в окремий предмет аналогічного договору «формування та передачу результатів у формі бази геопросторових» є дискримінаційним до розробників містобудівної документації, зокрема Скаржника.
Тобто Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» та вище зазначена Постанова визначає, що містобудівна документація повинна розроблятися як набір геопросторових даних. І окремих договорів згідно таких видів робіт не передбачено Законодавством.
Зважаючи на дискримінаційні вимоги Тендерної документації, прийняти участь зможуть лише ті учасники, що мають досвід виключно за предметом «формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних».
1.2 Щодо встановленої вимоги Замовника про надання не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (схема планування території району або його частини, схема планування території громади)
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про надання аналогічного договору з «розроблення схем планування району або його частини, схема планування території громад», як такою, що не відповідає чинному законодавству України, є дискримінаційною та такою, що не дає змогу прийняти участь у закупівлі Скаржнику та іншим потенційним учасниками. Обґрунтовуємо наступним.
Види містобудівної документації передбачено та регулюються в Україні спеціальним законом – Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI.
Відповідно до ст. 11 Закону «планування територій на державному рівні здійснюється шляхом розроблення відповідно до закону Генеральної схеми планування території України, схем планування окремих частин території України, а також внесення змін до них».
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону «Планування територій на регіональному рівні здійснюється шляхом розроблення схем планування території Автономної Республіки Крим, областей (районів)».
Так, схеми планування території областей (районів) плануванням територій на державному та регіональному рівнях, водночас коли предметом закупівлі є розроблення такого виду містобудівної документації, як комплексний план просторового розвитку, який відноситься до планування території на МІСЦЕВОМУ рівні.
Так, згідно ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що «планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них».
Вимога Замовника щодо надання аналогічного досвіду з розроблення схем планування територій не відповідає предмету закупівлі та суті послуг.
Більш того, Замовником встановлюється у Тендерній документації, що Учасником можуть бути наданий аналогічний договір щодо розроблення «схеми планування території громади»
Розроблення схем планування території щодо території громад взагалі чинним законодавством НЕ передбачено та, як наслідок, учасники ринку послуг у сфері містобудування не можуть мати аналогічні договори з розроблення схем планування територій громад, оскільки розроблення містобудівної документації в Україні здійснюється виключно на підставах і в межах законодавства, «вигадування» власних видів містобудівної документації недопустимо, оскільки це призводить до дискримінації учасників, які розробляють містобудівну документації відповідно до Закону, зокрема Скаржника.
Так, Скаржник має досвід повного виконання аналогічних даній закупівлі договорів з розроблення містобудівної документації (підтвердження додаємо), але через встановлення додаткових дискримінаційних вимог, наведених вище, не має можливості прийняти участь у закупівлі. При цьому, тривалий та успішний досвід виконання Скаржником архітектурних послуг дозволяє з впевненістю гарантувати виконання предмету закупівлі відповідної якості та у визначені договором строки.
1.3 Щодо встановленої вимоги Замовника про не менше 1 договору на виконання землевпорядних робіт (схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці та/або території відповідної територіальної громади; проект землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів відповідної територіальної громади
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про надання аналогічного договору щодо виключного переліку землевпорядних робіт з Огляду на наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону - комплексний план просторового розвитку території територіальної громади - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою.
Землевпорядна частина у складі комплексного плану розробляється відповідно до статті 451 Розділу IV Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до абз. 2 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій», комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, крім відомостей, передбачених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", включає:
а) матеріали топографо-геодезичних вишукувань;
б) матеріали погодження відповідно до Земельного кодексу України;
в) експлікацію земельних угідь за власниками та користувачами земельних ділянок;
г) переліки обмежень у використанні земель та переліки земельних ділянок, щодо яких встановлено обмеження у використанні земель;
ґ) збірний план земельних ділянок, наданих у власність чи користування, та земельних ділянок, не наданих у власність чи користування;
д) план розподілу земель за категоріями, власниками і користувачами (форма власності, вид речового права), угіддями з відображенням наявних обмежень (обтяжень).
Крім того, відповідно до абз. 4 та абз. 5 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій» Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території може також передбачати:
а) формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, щодо території якої розроблена відповідна документація;
б) внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки всіх форм власності, сформованих до 2004 року, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі.
Відповідно до абз. 2 статті 25 Закону України «Про землеустрій», Види документації із землеустрою:
а) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
а-1) проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад;
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "а-1" згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021}
б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;
б-1) містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій);
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "б-1" згідно із Законом № 711-IX від 17.06.2020}
в) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів;
г) проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
д) проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб;
е) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь;
є) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
ж) проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
з) робочі проекти землеустрою;
{Пункт "и" частини другої статті 25 виключено на підставі Закону № 1175-IX від 02.02.2021}
і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
ї) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок;
к) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель;
л) технічна документація із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об’єктів;
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "л" згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021}
м) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини.
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "м" згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021}.
Скаржник має значний досвід у сфері розроблення документації із землеустрою. Зокрема, ним виконувались роботи, пов’язані з підготовкою та погодженням відповідної землевпорядної документації, на підставі якої у подальшому здійснювалася державна реєстрація земельних ділянок у Державному земельному кадастрі. Такий досвід підтверджує належний рівень професійної компетентності та практичних навичок Скаржника у сфері землеустрою та кадастрової діяльності, що є безпосередньо пов’язаним із предметом оскаржуваної закупівлі, а саме договір № 302 про закупівлю послуг від 09.09.2021 р. та Договір № 300 про закупівлю послуг від 09.09.2021 р., де найменування послуги «Розробка робочого проекту землеустрою щодо інвентаризації земель на території Визирської сільської ради Лиманського району Одеської області». Також договір № А-1 від 14.04.2020 р., де надавалися послуги виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Рибаківка Березанського району Миколаївської області (додаток 3 до Скарги).
Отже, Скаржник не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі через встановлення Замовником вимог щодо наявності досвіду виконання робіт з розроблення окремих, конкретних видів документації із землеустрою. Такий підхід є дискримінаційним, оскільки він безпідставно звужує коло потенційних учасників лише тими суб’єктами, які здійснювали розроблення саме вказаних видів документації, тоді як законодавство не передбачає обов’язкової прив’язки досвіду учасника виключно до певного переліку землевпорядних документів.
Однак слід звернути увагу, що діяльність Скаржника пов’язана саме з наданням послуг у сфері землеустрою, а не виконанням робіт. Таким чином, встановлена Замовником вимога щодо підтвердження досвіду виконання «робіт» у сфері землеустрою не відповідає реальним умовам господарської діяльності учасників ринку та фактично унеможливлює участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Таким чином, Замовником встановлено значну кількість очевидно завищених вимог в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі. Встановлення вказаних дискримінаційних вимог не дають можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Скаржник є професійним оператором ринку послу у сфері містобудування та має аналогічний предмету закупівлі досвід.
Скаржник, який має значний досвід розроблення генеральних планів населених пунктів, досвід розроблення документації із землеустрою не може прийняти участь у Закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних та необґрунтованих вимог.
Вище визначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників.
Враховуючи вищевикладене, з метою усунення порушень законодавcтва у сфері публічних закупівель та з урахуванням предмету закупівлі, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, та викласти пункт 3 Додатку 1 до тендерної документації у наступній редакції:
«На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) необхідно надати:
3.1. довідку (в довільній формі) за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника про виконання аналогічного/-их за предметом закупівлі договору/-ів.
Інформаційна довідка про досвід виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі повинна обов’язково містити інформацію про: найменування замовника і його місцезнаходження; предмет договору; термін виконання робіт/послуг, початок, завершення (рік, місяць); ПІБ, посада та телефон контактної особи замовника;
3.2. Для підтвердження наявності досвіду, Учасник зобов’язаний надати:
- не менше 1 договору, що підтверджує наявність досвіду розроблення містобудівної документації: комплексного плану просторового розвитку або генерального плану;
- не менше 1 договору, що наявність досвіду розроблення документації із землеустрою.
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копію(-ї) договору(-ів) з додатками та копії актів виконаних робіт (наданих послуг) або інших документів, що передбачені договором, які підтверджують виконання цього договору.
Виконання аналогічного договору вживається у значенні як належне виконання договірних зобов’язань у повному обсязі згідно з умовами договору та додаткових угод з дотриманням вимог щодо якості, строків виконання робіт тощо, за умови прийняття виконаних робіт замовником».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати ВІДДІЛ АРХІТЕКТУРИ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА СИНЮХИНО-БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов у завданні на розроблення комплексного плану.
Відповідно до пункту 16 додатку 2 ТД зазначено, що графічні матеріали у вигляді тематичних наборів просторових даних в файловій базі даних у форматі *gdb, з документами карт (креслення) у форматі .mxd.
Скаржник зазначає, що вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті прямо суперечать Порядку надходження, ведення обліку, зберігання та використання матеріалів Державного картографо-геодезичного фонду України, їх валідації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67, у п.2 якого визначено, що результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності, що створені у вигляді наборів геопросторових даних подаються у вигляді бази даних GeoPackage GPKG/Geodatabase (GDB) та/або стандартизованого обмінного файлу GEOJSON/GML. Вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті суперечать також Постанові КМУ від 9 червня 2021 р. № 632, у якій встановлено, що комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території розробляється у формі електронного документа, що створюється у вигляді пакета файлів у форматах баз геоданих, що передаються у форматі File Geodatabase (GDB) або JavaScript Object Notation (GeoJSON)
eXtensible Markup Language (XML), у яких міститься набір відомостей, які відповідно до законодавства підлягають внесенню до Державного земельного кадастру, вимоги до змісту, структури і технічних характеристик якого встановлені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 89, ст. 3598);
Adobe Portable Document Format (PDF), у яких містяться текстові та табличні матеріали документації (додаток 4 до Скарги).
Тому вимоги Замовник стосовно формату графічних матеріалів взагалі не відповідають чинному законодавству України.
Скаржник звертає увагу, що на ринку існують сучасні, потужні та водночас безкоштовні програмні продукти з відкритим вихідним кодом, зокрема QGIS, який забезпечує повний цикл робіт із просторовими даними та має виняткові можливості картографічного дизайну, а також підтримує формати даних, передбачені законодавством (GeoPackage, GeoJSON, GML).
Скаржник також звертає увагу, що у разі необхідності використання ліцензованого програмного забезпечення він має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію — ТОВ «АРХІЗЕМ», яка володіє відповідним ліцензованим програмним забезпеченням Digitals.
Тобто Скаржник спроможний забезпечити належне виконання предмета закупівлі із застосуванням програмного забезпечення, яке відповідає вимогам Замовника. Водночас встановлення в тендерній документації вимоги щодо подання матеріалів саме у форматах *.mxd та *.gdb є надмірним та невиправданим.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості надання послуг, який є предметом закупівлі.
Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником торгів, в частині встановлення дискримінаційних вимог.
Скаржник зазначає, що він, маючи усі необхідні ресурси та досвід для фактичного надання послуг у встановлений строк за цією закупівлею, обмежений у можливості взяти участь у цій закупівлі через вищезазначені дискримінаційні умови тендерної документації.
Замовником не було надано жодної аргументації необхідності наявності таких вимог.
Таким чином, тендерна документація містить дискримінаційні умови та вимоги, що суперечать нормам чинного законодавства України, в тому числі у сфері публічних закупівель, якими порушуються права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника на право взяти участь у зазначеній закупівлі.
Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, містяться у додатку до Скарги.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати ВІДДІЛ АРХІТЕКТУРИ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА СИНЮХИНО-БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.
Автор:
41743609, ТОВ "АРХІЗЕМ КИЇВ"
04050, Україна, м. Київ, місто Київ, ВУЛИЦЯ СІЧОВИХ СТРІЛЬЦІВ, будинок 77, офіс 612
Послуги на створення науково-технічної продукції "Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області"
Звернення:
За тендером : Послуги на створення науково-технічної продукції "Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області"
Тема:
Уточнення
Зміст:
На сторінці 37 тендерної документації вимагається: Учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо відсутності підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей.
У чинній редакції Особливостей (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024.
Дата оприлюднення звернення:
18.08.2025 08:21
Зауваження враховано. Будемо вносити зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
18.08.2025 13:25
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
5 500 000
грн.
Період подання пропозицій
до
25.08.2025 07:00
Замовник:
ВІДДІЛ АРХІТЕКТУРИ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА СИНЮХИНО-БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ