Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 11 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оприлюднення договору про закупівлю, повноти відображення інформації в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Кам'янець-Подільської районної ради (далі – Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 14.08.2025.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що Замовником у розділі «Обґрунтування проведення неконкурентної закупівлі. Підстава застосування» звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель зазначено: «Виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу».
Згідно абзацу дев’ятого пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до абзацу четвертого підпункту 24 пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Проте, Замовником в порушення вимог абзацу дев’ятого та абзацу четвертого підпункту 24 пункту 13 Особливостей документально не підтверджено нагальну потребу у здійсненні зазначеної закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу та не оприлюднено в електронній системі закупівель договору про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа.
Крім того, відповідно до вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону не надано пояснень (інформації, документів) на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, за результатами моніторингу неможливо підтвердити або спростувати наявність підстав для застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення вимог абзацу дев’ятого пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу четвертого підпункту 24 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом встановлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, повноти відображення інформації в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог абзацу дев’ятого та абзацу четвертого підпункту 24 пункту 13 Особливостей та оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю, та дотримуватись вимог абзацу першого пункту 5 статті 8 Закону щодо надання пояснень (інформації, документів) на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі