Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 30 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – УПО в Харківській області, Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, яку затверджено рішенням уповноваженої особи УПО Харківської області протокол від 13.08.2025 №154 (зі змінами від 18.08.2025 та від 20.08.2025) (далі – тендерна документація, ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 25.08.2025, тендерні пропозиції учасників, а саме: ТОВ «ЮДІТРЕЙД», Товариство з обмеженою відповідальністю «Мегапринт Сервіс», ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС», протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.08.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.09.2025 № 177 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮДІТРЕЙД», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.09.2025 № 182 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Мегапринт Сервіс», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.09.2025 № 190 щодо визнання учасника ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» переможцем вказаної процедури, повідомлення про намір укласти договір від 05.09.2025, договір про закупівлю товарів від 12.09.2025 № 281, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 26.09.2025 року (далі- Пояснення).
За результатами моніторингу розгляду тендерноі? пропозиціі? ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» встановлено, наступне.
Вимогами пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації (ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА У СКЛАДІ ЙОГО ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) встановлена вимога надання Цінової пропозиції, форма якої наведена у Додатку № 1 до цієї ТД.
При цьому, надана учасником (переможцем) ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» Цінова пропозиція у складі тендерної пропозиції не в повній мірі відповідає формі, визначеній Додатком №1 до тендерної документації, а саме не містить приміток, передбачених формою у Додатку №1 до тендерної документації.
Водночас, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 23.09.2025 щодо вищевикладеного.
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 26.09.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту:
«..З метою повного розуміння вимог замовника та недопущення учасниками помилок при заповненні даної таблиці замовником була зазначена примітка – роз’яснення щодо заповнення саме вищезазначеної таблиці, і яка не містить будь-яких окремих вимог. Учасником ТОВ «Поділля Фінанс» у складі його тендерної пропозиції надано Цінову пропозицію від 22.08.2025 № 22082025/56, яка заповнена у повній відповідності до форми, що наведена у Додатку № 1 до тендерної документації та містить всю необхідну інформацію, яка вимагалась замовником. При цьому, у тендерній документації відсутні також будь-які вимоги щодо необхідності зазначати в ціновій пропозиції або в інших документах учасника тексту приміток, які містить тендерна документація. Згідно з п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Оскільки, в тендерній документації була відсутня вимога щодо зазначення тексту приміток Замовника у документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, відсутність зазначених приміток у Ціновій пропозиції ТОВ «Поділля Фінанс» від 22.08.2025 № 22082025/56 не є невідповідністю в інформації та/або документах в розумінні п. 43 Особливостей, в зв’язку з чим у замовника був відсутній обов’язок щодо розміщення в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.».
Пояснення Замовника не спростовує порушення, оскільки Замовник чітко визначив що, Учасник повинен обов’язково дотримуватись даної форми.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.